Witam. Jestem noworodkiem na tym forum więc przepraszam jeśli podobny temat już był. Mój problem wygląda następująco: po przejechaniu odcinka 2-3km silnik gaśnie. Po wstępnej analizie odkryłem że pompa paliwa nie ma wtedy zasilania (przekaźnik 167 nie dostaje zasilania). Iskra oczywiście jest. Po kilku minutach napięcie wraca i można znów przejechać kilka kilometrów, po czym silnik gaśnie. Dlaczego tak się dzieje?? Mam silnik 1.8 AAM na samej benzynie/
_________________ Kto szybko jeździ, tego wolno niosą
Silnik: 2E Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1173 Skąd: małopolska
Wysłany: 2014-07-12, 22:56
skoro jesteś pewien że nie jest winien przekaźnik sam w sobie to określ co znaczy że niema zasilania, dwa mniejsze piny dostają napięcie sterujące przekaźnikiem : plus po zapłonie a minus uruchamiający przekaźnik idzie z ECU, pojawia się na sekundę po włączeniu zapłonu i na potem stałe jak silnik zacznie pracować.
Dwa większe - jeden ma plus stały, drugi po zadziałaniu przekaźnika podaje ten plus do pompy, a po drodze ma bezpiecznik nr 18. Więc miernikiem trzeba określić którego z tych napięć brakuje, wstępnie sprawdzić bezpiecznik i czy przekaźnik niema luzu w gnieździe którejś nóżki, Dopiero kiedy znajdziesz którego napięcia czy masy brak można dalej myśleć
Przekaźnik na pewno siedzi dobrze w gnieździe, bezpiecznik też jest ok. Postawiłem na ECU, zamówiłem i lada moment się go spodziewam. Jak założę drugi i dalej będzie się problem powtarzał to sprawdzę którego z sygnałów nie ma. Bo z tego co się orientuje to czujnik położenia wału odcina tylko iskrę, sonda też nie może odcinać całkowicie zasilania pompy, więc komputer albo wiązka. Chyba że jest coś jeszcze o czym zapomniałem
_________________ Kto szybko jeździ, tego wolno niosą
A więc przyczyną mojej usterki był sterownik. Znając życie zimne luty puściły po dwudziestu latach użytkowania. Po założeniu drugiego wszystko wróciło do normy więc temat uważam za zamknięty
_________________ Kto szybko jeździ, tego wolno niosą
Silnik: 2E Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1173 Skąd: małopolska
Wysłany: 2014-08-09, 12:21
to tylko w uzupełnieniu: nie masz czujnika wału korbowego tylko czujnik halla a aparacie zapłonowym, może być nazywany czujnikiem wałka krzywkowego. Odpowiada za iskrę, ale jeśli się psuje to iskry brak ale też pompa nie załączy się na stałe, załączy się tylko na sekundę po włączeniu silnika. Ok że naprawione.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum