Silnik: 2.0 ABA Pomógł: 1 raz Wiek: 29 Dołączył: 27 Gru 2014 Posty: 112 Skąd: GWE
Wysłany: 2015-06-29, 19:57 Krokodyl, czyli Zielony Passat B4 1Z
Nie jest to mój pierwszy, i też nie ostatni samochód.
Poprzednikiem, czyli pierwszym samochodem był srebrny Passat B4 Variant 1.8 ABS
No ale z powodu małego bum, podczas którego ucierpiała podłużnica i kilka innych rzeczy, i do tego kiepski stan blacharski
Tak więc podjąłem decyzję o zakupie następcy i mianowaniu srebrnego budowlanym wołem roboczym.
Dnia 18.09.2014 zakupiłem następcę srebrnego rozbitka.
W dniu zakupu wyglądało to tak:
Model: Passat B4 Variant
Silnik: 1.9 TDI 90KM 1Z
Rok: 1996
Przebieg: W momencie zakupu było 339kkm, obecnie jest 450~kkm
Wnętrze, wyposażenie:
- Wnętrze "Pacific"
- Centralny zamek
- ABS
- Elektryczne szyby przednie
- Elektryczne, podgrzewane lusterka
- Klimatyzacja manualna
- Dwa podłokietniki(jeden w tunelu środkowym, drugi w dzielonej kanapie)
- Cupholder, czyli kubkotrzymacz
- Hak, dołożony przed poprzedniego właściciela
- Tunel środkowy z wersji taxi - dołożony
- Tylne lampki pasażerów - dołożone
- Ori 3eci stop w klapę - dołożony
plany:
- Wygodniejsze fotele, czyli recaro z mk3
- Dołożyć podgrzewanie przednich foteli - wszystko jest, czeka na montaż
- Ori radio - zrealizowano. Była Alpha CC z VW T4, jest Premium Audio III, czyli Gamma IV na rynek Amerykański
- Dołożyć el. szyby tylne
- Dołożyć podświetlane słoneczka - zrealizowano, chwilowo od wersji z szyberdachem
- Programowane wycieraczki, czyli przekaźnik 99 - zrealizowano
- Oddać podsufitkę i słoneczka do tapicera, obszyć jakiś fajny ciemny materiał
- Tempomat - zrealizowano
- MFA - zrealizowano
- Dołożyć brakujące plastiki wnętrza, a te połamane i poniszczone wymienić - "in progress"
- Włącznik świateł w full opcji - zrealizowano
- Komplet ori gumowych dywaników - zrealizowano
- Pozbycie się wszystkich mankamentów blacharsko-lakierniczych
Układ hamulcowy: Obecnie:
- Przód: tarcze wentylowane 256mm
- Tył: tarcze pełne 226mm
Plany:
- Większe serwo, prawdopodobnie z T4
- Przód: Tarcze G60, czyli 280mm 4x100 - zaciski, jarzma, tarcze i klocki są - czekają na montaż
- Tył: Też jakieś większe tarcze, 256 czy coś
Komora silnika: Plany:
- Ogarnąć i powymieniać uszkodzone przewody podciśnienia itp itd - zrealizowano
- Zaślepić EGR - zrealizowano
- Kolektor ssący AWX - zrealizowano
- Kolektor wydechowy AWX - leży w piwnicy i czeka na jakieś turbo VNT
- ECU 16bit - zrealizowano
- Większe turbo, coś typu GTB2260VK
- Większe wtryski - w garażu leżą 0.205 i czekają na montaż, ale docelowo 0.270
- Największy możliwy FMIC jaki wejdzie między podłużnice, chłodnicę klimy a zderzak przedni bez cięcia czegokolwiek
- Wzmocnione sprzęgło VR6
- Wydech przelotowy 2,5"
- Zewnętrzna chłodnica oleju
- Zewnętrzna chłodnica paliwa
- Pobawić się w polerowanie kilku rzeczy
Inne plany:
- Zmiana lub przeróbka przednich lamp - zrealizowano, obecnie czarne angel eyes, w planach ori Hella przerobiona na bixenon - do kompletu brakuje tylko soczewek
- Zawieszenie gwintowane - zrealizowano
- Rozpórka przednia górna
- Większe i szersze alufelgi, minimum 15" żeby mi weszły na heble G60
- Spryskiwacze reflektorów - zrealizowano
- Wyzerować licznik metodą naturalną(czyt. milion kilometrów)
- Zrobić porządek z instalacją elektryczną
- Pozbyć się wszelkiego druciarstwa którego autorem jest poprzedni właściciel
Dzień po zakupie auta wziąłem wolny, ranek zaczął się tak:
Do tego poprzekładałem wiele zniszczonych lub brakujących plastików wnętrza
27.09.2014
Radio przełożyłem ze srebrnego, czyli VW Alpha CC która fabrycznie była w T4, do tego przełożyłem popielniczkę. Poprzednia była podziurawiona wkrętami i do tego św. Krzysztof był zmęczony podróżami, także odpocznie w garażu
Wszelkiego rodzaju folie, naklejki itp. usunięte, umyty, lewy kierunkowskaz w błotniku wymieniony, tapicerka klapy bagażnika wymieniona i w sumie kilka innych rzeczy też.
03.10.2014
Byłem na szrocie po belkę do srebrnego, przy okazji wyniosłem kilka rzeczy.
Wpadły dwa dekielki do ori alu 14" z B3, więc teraz będą fajne zimówki. Do tego przygarnąłem na zaś włącznik podgrzewania tylnej szyby, i tak przy okazji to kolekcja znaczków się powiększa
05.10.2014
Zrobiłem szatańskie zakupy, 666zł.
5l oleju 10w40(półsyntetyk, mobil 1), filtr oleju, filtr powietrza, korek spustowy miski olejowej + podkładka miedziana, rozrząd, pompa wody, 5l płynu chłodniczego(k2 kuler), pasek alternatora i dwie choineczki zapachowe
Zamówiłem też filtr kabinowy, w poniedziałek będzie.
Wczorajszy plan był taki, żeby ogarnąć nie domykającą się lewą przednią szybę.
Skończyło się to wymianą podnośnika oraz szyby, szyby z jednego powodu
Wspornik był przymocowany na wkręty i silikon, jedno "ucho mocujące" do podnośnika urwane, obecnie szyba jest w srebrnym, jakoś udało mi się ją zamontować i elegancko bez problemu się domyka, więc żaden z passatów nie ucierpiał na tej operacji . Ponadto zepsułem joystick el. lustr, który i tak był poklejony na... silikon.
Przy okazji zdjęcia boczków drzwi przełożyłem głośniki
I wymieniłem maskownicę głośnika, bo wyglądała tak
06.10.2014
Wkurzało mnie to, że żeby włączyć halogeny musiałem mieć włączone światła mijania.
Nadszedł czas, żeby to zmienić. Srebrny się nie doczekał, ale zielony owszem - włącznik świateł w full opcji
I taki mały drobiazg, a cieszy
Także w sobotę przekładam ze srebrnego manetkę MFA i montuję tempomat .
08.10.2014
Dziś tylko taki skromny montiren
10.10.2014
Dziś dorwałem licznik MFA z białymi tarczami, także od razu zamontowałem
Ponadto wywaliłem kilka niepotrzebnych, dołożonych przez poprzedniego właściciela kabli, tym razem z komory silnika. Jutro ciąg dalszy zabawy, bo jeden chowa się gdzieś w okolicach ICka, więc muszę zdjąć zderzak żeby go ostatecznie wykasować.
19.10.2014
Kilka drobiazgów, m.in. tylne lampki pasażerów, długie zaślepki klapy bagażnika, kolejny joystick el. lustr, tym razem 100% sprawny i 100% kompletny
25.10.2014
Zrobiłem kilka rzeczy, m.in. przełożyłem wiązkę podświetlenia wnętrza(słoneczka, tylne lampki, dzielona lampka kabiny) z B3, więc delikatnie trzeba było ją przerobić, mówiąc krótko z powodu innej wtyczki(B3 ma 4-ro pinową kwadratową, a B4 4-ro pinową w kształcie plusa). Zamontowałem podświetlane daszki przeciwsłoneczne, chwilowo od wersji z szyberdachem, do tego tylne lampki pasażerów i dzielona lampka kabiny chwilowo z włącznikiem szyberdachu
07.11.2014
Czarna dzielona lampka kabinowa(przyda się po wizycie u tapicera) oraz kolektor ssący AWX
I tu dowód na to, że EGR to zło
08.11.2014
Wpadł komplecik opon zimowych
27.11.2014
Filtr powietrza bosch, filtr paliwa febi, zaworek filtra paliwa prawdopodobnie ori(ma numery jak ori)
[/URL]
08.12.2014
Kolektor wydechowy AWX, oraz niepopękany prawy halogen w bdb stanie, niestety zamiennik
16.12.2014
W końcu wpadło dosłownie ori radio w dobrej cenie, i to w dodatku mały rarytasik.
Premium Audio III, czyli Gamma IV na rynek Amerykański.
17.12.2014
Spryski reflektorów, co prawda bez wiązki i przekaźnika ale są .
23.12.2014
Wpadł emulator zmieniarki oraz przejściówka do wzmacniacza pod ori radio
26.12.2014
Wpadły ori przednie gumowe dywaniki, i zatankowałem 51l ON.
27.12.2014
Z racji takiej, że z przodu były ori gumowe dywaniki, na tył wpadły gumowe od audi - zdjęć brak.
Do tego dwie inne zmiany we wnętrzu. Jakiś czas temu dołożyłem szare obicia kanapy - dziś wpadły czarne, i do tego tunel taxi.
art napisał/a:
Aezmo napisał/a:
wypłukałem kolektor ssący AWXa. Mimo tego, trochę sadzy dalej w środku zostało,
Wypal dziada
10.01.2015
No więc... jeszcze w starym roku wpadło kilka rzeczy, na szrocie dorwałem kilka dupereli i kolejne podświetlane daszki przeciwsłoneczne do wersji z szybrem, ale tym razem kompletne i w bdb stanie, więc zrobiłem małą podmiankę po wyczyszczeniu, i 2giego stycznia przy okazji rzucania palenia(póki co dobrze mi to idzie) pobawiłem się zapalniczką i "naprawiłem" tylne lampki pasażerów(a dokładniej te ich zatrzaski), żeby już po wjechaniu w dziurę nie wypadały i czarna dzielona lampka kabiny też już jest na swoim miejscu.
I na jednym ze spotów była też mała przymiarka felg, dokładniej Dare RS, 16x9 et20 na przednią oś
Z powodu potrzeby zainwestowania w niepociętą wiązkę stacyjki wracając z pracy po drodze wjechałem na szrot, dorwałem tylne rączki z tweeterami, diodę do ori alarmu, zaślepkę mocowania pasa, kolejną lampkę pasażerów(w razie jakby ktoś kiedyś potrzebował czy coś ), potrzebną mi wiązkę stacyjki, licznik MFA TDI, manetkę MFA z wiązką, kolejny komplet podświetlanych daszków do wersji z szybrem, blendę klapy do B3 kombi oraz kilka innych drobiazgów, w tym dwa emblematy w bdb stanie, ale te zostaną przekazane pewnej osobie przy najbliższym spotkaniu .
06.02.2015
Ori wyjmak do bezpieczników montowany w miejsce przekaźnika, maty grzewcze foteli przednich z wiązką, włącznikiem, podstawkami pod przekaźniki i jednym przekaźnikiem. Tak więc brakuje jednego przekaźnika i jedna z mat ma przerwany obwód. Do tego olej, filtry, łożyska na tył i kilka uszczelek.
11.02.2015
Jakiś czas temu załatwiłem sobie pewien plastik, taki o
dokładniej tą klapkę na przekaźnik świec żarowych, bo u mnie od momentu kupna był taki trochę przypalony. Przy okazji wpadła też niepołamana tylna listwa podsufitki, bo obecna była połamana też w już w momencie zakupu auta.
A tak po za tym to kurier przyniósł coś takiego:
I w pracy zrobiłem sobie zaślepkę EGR, nie wygląda estetycznie, ale działa
11.03.2015
W czwartek udało się ogarnąć te wszystkie pierdoły typu termostat, olej, łożyska i klocki, do tego niestety była konieczna wymiana tarcz z pewnego powodu.
I dostałem paczkę z rurą IC.
A w weekend dorwałem takie coś
ori lampy, niepołamany grill i niepogięta listwa atrapy.
I wpadła pokrywa silnika w bdb stanie
03.04.2015
Po za tym że praktycznie nic się nie dzieje to ostatnio zainwestowałem w kilka mniej ważnych rzeczy typu pasta polerska, wosk K2, jakieś brakujące plastiki wnętrza typu krótkie zaślepki prowadnic fotela, skórzana gałka zmiany biegów, jakieś inne drobne plastiki wnętrza itp itd, wymieniłem grill i listwę atrapy i kilka rzeczy.
Niedawno zostały wymienione tarcze i klocki z tyłu, 3,5kkm przejechane i znowu się klocek skończył. Winny jest tłoczek w zacisku, nie cofa się do końca, więc trzeba będzie wymienić.
Ostatnio zainwestowałem też w przewody podciśnienia oraz złączkę IC żeby niedługo zamontować ten cholerny kolektor AWX, ale nie wiem kiedy tego dokonam .
A dziś zrobiłem sobie prezent na święta i wpadły 0.205 kupione za równowartość 2l dobrej wódki, więc moim zdaniem cena bardzo okazyjna, a kiedy montiren też jeszcze nie wiem, bo ostatnio pogoda nie dopisuje niestety
13.04.2015
Dzień wolny z powodu złej pogody, więc:
- Wymieniony filtr kabinowy
- Zamontowany kolektor AWX
- Wymienione przewody paliwowe między wtryskami, nie wiem jak się profesjonalnie nazywają
I wyrosły mu kły
24.04.2015
W dniu dzisiejszym:
- W końcu przerejestrowany
- Wymienione opaski na przewodach paliwowych przy filtrze paliwa, bo dwie z nich były jakieś badziewiaste zaciskowe
- Wymienione ograniczniki drzwi tylnych
- Zakupiłem kilka kolejnych metrów przewodów podciśnieniowych
- Wpadł wskaźnik ciśnienia doładowania VDO look
Podświetlenie podkradłem od zapalniczki, aczkolwiek muszę zmienić diodę na zieloną, obecnie zamontowany "na sztukę", bo docelowo wpadnie jeszcze jeden albo nawet i dwa dodatkowe zegary(póki co nie wiem jakie) i wtedy zrobię jakąś zaślepkę do tunelu taxi i będzie o wiele estetyczniej.
03.05.2015
Wpadło jakieś tam grajpudło do bagażnika
[/quote]
10.05.2015
Kolejne zakupy:
- Zawieszenie gwintowane TA-Technix, w gratisie 3 helpery
- Zaciski + jarzma do tarcz 280 na przód, czyli G60/B3 VR6 itp
- Zacisk tylny prawy, bo w moim tłoczek nie odbija a auto jest mi potrzebne codziennie więc nie ma opcji żeby stał pół dnia na lewarku czy innym kołku, więc po prostu bez zbędnego kombinowania przekładam i jadę dalej
- Przekaźnik 106
- Ori 3eci stop
- Ori dywaniki na tył, więc w końcu jest komplet
- Kolejny komplet gumowych wkładek w kieszenie drzwi przednich
- Pokrywę silnika z VRy, żeby sobie ładnie leżała obok coraz większej kolekcji znaczków/emblematów samochodowych
11.05.2015
Zamontowałem zawieszenie gwintowane, ogólnie takie coś, bez rewelacji.
Da się jechać, na progach zwalniających trze, no ale szału nie ma
Zderzak przedni nie licząc tego śmiesznego hokeja jest o 6,5cm niżej od serii na dobitym zawiasie, tył jest jeszcze minimalnie niżej.
29.05.2015
Ogólnie od dnia montażu gwintu, czyli 11 maja do dnia dzisiejszego przejechałem jakieś 3,5kkm. Oczywiście jestem zadowolony. Chociaż progi trochę ucierpiały na tym, no ale taka jest największa zaleta jazdy po budowach .
Nowości z tego tygodnia:
Współpracownik z Kalisza odsprzedał mi za dwa czteropaki żubra coś takiego:
Mówiąc krótko: bixenon, H4, 6000k. Pozostaje kupić soczewki, w końcu wysłać klosze do polerki i cieszyć się bixenonem.
i wpadła gumowa wkładka w kieszeń drzwi tylnych oraz kolejny czujnik temp. oleju do kolekcji
07.06.2015
Drobiazg, a cieszy:
Tylne wewn. trójkąty drzwi, bez wkrętów i z niepołamanymi zaczepami, w końcu - pół roku poszukiwania.
Lewy przedni ori kierunek do kompletu
I takie tam, na dystansie 140km, tempomat na 70km/h
12.06.2015
Zrobiłem małe zakupy:
- Tarcze hamulcowe G60(czyli 280mm 4x100),
- Łożyska na przód, klocki hamulcowe na tył
- Uszczelki śrub pokrywy zaworowej
14.06.2015
Kupiłem czujniki ABSu na tył oraz płaskie wycieraczki na przód(na zdjęciu brak), do tego wymieniłem zaciski hamulcowe z tyłu
I jedno z kilku zdjęć z VI zlotu ogólnopolskiego Klubu Passata 35i, na dniach wrzucę więcej
Silnik: 2.0 ABA Pomógł: 1 raz Wiek: 29 Dołączył: 27 Gru 2014 Posty: 112 Skąd: GWE
Wysłany: 2015-06-30, 22:55
Wczoraj pojechałem zrobić przegląd - różnie to u mnie bywa z czasem wolnym, lepiej 3 dni szybciej niż kilka dni za późno. Do wymiany lewa osłona przegubu - innych mankamentów nie wykryli.
A dziś wymieniłem czujniki ABSu z tyłu, w 20 minut się udało. O dziwo stare czujniki wyszły w jednym kawałku, jedna śruba się ukręciła, ale obeszło się bez wiercenia.
Fakt, w passacie AE nawet fajnie wyglądają, ale soczewka prezentuje się znacznie lepiej .
Silnik: 2.0 ABA Pomógł: 1 raz Wiek: 29 Dołączył: 27 Gru 2014 Posty: 112 Skąd: GWE
Wysłany: 2015-07-06, 22:11
Dziś przyszły dwie paczki
w jednej welurowe boczki z wersji VR6
a w drugiej 4 el szyby(kupione w cenie dwóch )
Na chwilę obecną zmieniłem sobie boczki drzwi przednich, główną wiązkę szyb, wiązki drzwi tylnych. Więc pozostaje podmianka podnośników tylnych i boczków drzwi tylnych, ale na to mi już dziś nie starczyło czasu i "światła" na podwórku.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum