nowa skorupa już prawie kompletna ale nie miałem jak zrobić foto...
jedyny problem jaki nas spotkał żeby postawić ją na koła to to że są inne śruby które trzymają tylną belkę:( i dupka dalej na pniaczkach:D
Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre podłączenie.
Silnik regulujący prędkość na biegu jałowym:
Sprawdzić działanie:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z silnika regulacji prędkość na biegu jałowym.
Na krótką chwilę (2 sekundy) przyłożyć napięcie z akumulatora do wtyku 1 i 6. Wałek przepustnicy powinien się otworzyć lub zamknąć. Przemienić podłączenie. Wałek przepustnicy powinien się obrócić w drugą stronę.
Sprawdzić napięcie zasilania:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z silnika regulacji prędkość na biegu jałowym.
Włączyć zapłon. Zmierzyć napięcie pomiędzy końcówką 1 lub 6 złącza i ujemną końcówką akumulatora. Obie wartości powinny być równe napięciu akumulatora. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.
Sprawdzić podłączenie do ECU:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z silnika regulacji prędkość na biegu jałowym i ECU.
Zmierzyć opór pomiędzy końcówkami 1 lub 6 złącza i odpowiednimi końcówkami w złączu ECU. Powinny one być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.
Przełącznik biegu jałowego:
Sprawdzić napięcie zasilania:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z silnika regulacji prędkość na biegu jałowym.
Włączyć zapłon. Zmierzyć napięcie pomiędzy końcówką 5 złącza i ujemną końcówką akumulatora. Powinno być ono równe podanemu napięciu. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie, następnie ECU.
Sprawdzić podłączenie do ECU:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z zespołu sterowania biegu jałowego i ECU.
Zmierzyć opór pomiędzy końcówką 5 złącza i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien on być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.
Sprawdzić podłączenie do uziemienia:
Sprawdzić na schemacie, czy uziemienie przełącznika biegu jałowego zostało podłączone do uziemienia bezpośredniego czy do ECU. Jeśli jest ono podłączone do uziemienia bezpośredniego, to należy zmierzyć opór pomiędzy końcówką 4 złącza i ujemną końcówką akumulatora. Jeśli jest ono podłączone do ECU, to należy włączyć zapłon, zmierzyć opór pomiędzy końcówką 4 złącza i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien on być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to należy sprawdzić okablowanie.
Sprawdzić sygnał z przełącznika:
Podłączyć oscyloskop lub miernik napięcia do odpowiedniego wtyku urządzenia ECU i uziemienia. Włączyć zapłon, napięcie wyjściowe powinno być równe 0 V. Wcisnąć przepustnicę, napięcie wyjściowe powinno zrównać się z podanym napięciem.
_________________ Gość, jeśli pomogłem, to kliknij pomógł. Będzie mi miło
jak ucho przyłożyć to takie dziwne pykanie jest z przepustnicy ale nie zaglądałem jeszcze do środka:)
Pany możliwe że mam u siebie za dużą chłodnice wody? teraz jak jest zimno przyjechałem do pracy jakieś 20Km a silnik mi się nie zagrzał... nie doszedł nawet do 70 stopni... jak wymieniałem chłodnice to stara była mniejsza od nowej ale w jej miejsce pasowała większa... możliwe że ktoś zmienił pas z innego motoru i dla tego pasuje większa?
bo w tym srebrnym co kupiłem 90 km też jest mniejsza i zdurniałem:)
w gorące dni ventek łapał mi 90 stopni tylko jak stał... na trasie miał około 70-80stopni...
Licznik starego typu- od 20km/h pokazuje temperature dokładniej, wiec te 70'C na starym, to jak 90'C na nowym typie. Jeździj tak i sie nie przejmuj. Mój dopiero jak postoi w ciepłe dni odpalony, to łapie równo 90'.
Filozofii większej w tym nie ma
Jak dobrze pamiętam to 1.8 ma termostat na dole silnika z przodu, zaraz za pompą wspomagania.
Najlepiej odkręcić pompę z łapą i masz dostęp jak malina
_________________ Gość, jeśli pomogłem, to kliknij pomógł. Będzie mi miło
To nie stary passat b3 gdzie iglica była na druciku i z czasem pokazywała 65stopni zamiast 90.
Termostat to koszt 20 zł, najwyżej jak nie pomoże to nas nawyzywasz
_________________ Gość, jeśli pomogłem, to kliknij pomógł. Będzie mi miło
NO WŁAŚNIE! też mi się wydaje że coś za WOLNO się grzeje... tym bardziej że nawet jak go dzisiaj zostawiłem odpalonego po przyjechaniu do pracy, zapaliłem papieroska postał odpalony z 15 minut i temp stała troszkę PRZED 70 stopni...
a tak apropo to w takim razie będzie mi więcej palił, bo ssanie wyłącza się przy jakiejś temp silnika, zgadza się?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum