Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Vento by cobramass 1.8 AAM
Autor Wiadomość
cobramas 



Silnik: 1.8 ADZ +
Pomógł: 5 razy
Wiek: 34
Dołączył: 30 Lis 2014
Posty: 895
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-09-01, 10:05   

a tu fotka z wczorajszych zmagań :]

nowa skorupa już prawie kompletna ale nie miałem jak zrobić foto...
jedyny problem jaki nas spotkał żeby postawić ją na koła to to że są inne śruby które trzymają tylną belkę:( i dupka dalej na pniaczkach:D

https://drive.google.com/file/d/0B6M_2yLDccdUSVdXaFZlZ3Z1VlE/view?usp=sharing
_________________
VENCINKA :D

http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=17272
 
 
cobramas 



Silnik: 1.8 ADZ +
Pomógł: 5 razy
Wiek: 34
Dołączył: 30 Lis 2014
Posty: 895
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-09-01, 10:15   

nie zdążyłem edytować :(

wczoraj również ventko dostało nowy parownik co skutkowało paleniem dosłownie na zawołanie bez zbędnego długiego kręcenia :hejka:

co chodzi o jego spalanie teraz to wkrótce zobaczymy :]

niestety jego duszenie się i kopcenie po odpaleniu na benzynie nie ustało po tym :(

ale powoli do przodu :tazz:
_________________
VENCINKA :D

http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=17272
 
 
theority 
Vento 1,9 TDi



Silnik: 1Z
Pomógł: 50 razy
Wiek: 36
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 2750
Skąd: Konin
Wysłany: 2015-09-01, 13:46   

Może do krokowca warto zajrzeć :)
_________________
Gość, jeśli pomogłem, to kliknij pomógł. Będzie mi miło :)

Vento 2.0

Znajdż mnie na Facebook'u
 
 
theority 
Vento 1,9 TDi



Silnik: 1Z
Pomógł: 50 razy
Wiek: 36
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 2750
Skąd: Konin
Wysłany: 2015-09-01, 14:28   

Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre podłączenie.
Silnik regulujący prędkość na biegu jałowym:
Sprawdzić działanie:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z silnika regulacji prędkość na biegu jałowym.
Na krótką chwilę (2 sekundy) przyłożyć napięcie z akumulatora do wtyku 1 i 6. Wałek przepustnicy powinien się otworzyć lub zamknąć. Przemienić podłączenie. Wałek przepustnicy powinien się obrócić w drugą stronę.
Sprawdzić napięcie zasilania:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z silnika regulacji prędkość na biegu jałowym.
Włączyć zapłon. Zmierzyć napięcie pomiędzy końcówką 1 lub 6 złącza i ujemną końcówką akumulatora. Obie wartości powinny być równe napięciu akumulatora. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.
Sprawdzić podłączenie do ECU:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z silnika regulacji prędkość na biegu jałowym i ECU.
Zmierzyć opór pomiędzy końcówkami 1 lub 6 złącza i odpowiednimi końcówkami w złączu ECU. Powinny one być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.

Przełącznik biegu jałowego:
Sprawdzić napięcie zasilania:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z silnika regulacji prędkość na biegu jałowym.
Włączyć zapłon. Zmierzyć napięcie pomiędzy końcówką 5 złącza i ujemną końcówką akumulatora. Powinno być ono równe podanemu napięciu. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie, następnie ECU.
Sprawdzić podłączenie do ECU:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z zespołu sterowania biegu jałowego i ECU.
Zmierzyć opór pomiędzy końcówką 5 złącza i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien on być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.
Sprawdzić podłączenie do uziemienia:
Sprawdzić na schemacie, czy uziemienie przełącznika biegu jałowego zostało podłączone do uziemienia bezpośredniego czy do ECU. Jeśli jest ono podłączone do uziemienia bezpośredniego, to należy zmierzyć opór pomiędzy końcówką 4 złącza i ujemną końcówką akumulatora. Jeśli jest ono podłączone do ECU, to należy włączyć zapłon, zmierzyć opór pomiędzy końcówką 4 złącza i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien on być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to należy sprawdzić okablowanie.
Sprawdzić sygnał z przełącznika:
Podłączyć oscyloskop lub miernik napięcia do odpowiedniego wtyku urządzenia ECU i uziemienia. Włączyć zapłon, napięcie wyjściowe powinno być równe 0 V. Wcisnąć przepustnicę, napięcie wyjściowe powinno zrównać się z podanym napięciem.
_________________
Gość, jeśli pomogłem, to kliknij pomógł. Będzie mi miło :)

Vento 2.0

Znajdż mnie na Facebook'u
 
 
cobramas 



Silnik: 1.8 ADZ +
Pomógł: 5 razy
Wiek: 34
Dołączył: 30 Lis 2014
Posty: 895
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-09-05, 10:53   

o to filmik z tego co się dzieje z ventkiem po odpaleniu na benzynie :D

https://drive.google.com/file/d/0B6M_2yLDccdUd25tNmRyU212QkU/view?usp=sharing
_________________
VENCINKA :D

http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=17272
 
 
theority 
Vento 1,9 TDi



Silnik: 1Z
Pomógł: 50 razy
Wiek: 36
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 2750
Skąd: Konin
Wysłany: 2015-09-05, 11:38   

Tak po dźwięku jakby łapał lewe powietrze (no chyba że któraś rolka Ci piszczy :P ) A rozrząd sprawdzałeś?
_________________
Gość, jeśli pomogłem, to kliknij pomógł. Będzie mi miło :)

Vento 2.0

Znajdż mnie na Facebook'u
 
 
vwjanekvento 
Donator



Silnik: 1.8 GLX
Pomógł: 29 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Kwi 2012
Posty: 2825
Skąd: Zielona Gora
Wysłany: 2015-09-05, 11:45   

Wedlug mnie moze to byc rolka napinajaca, badz tez pompa wody lub lozysko altka ;) jaesli chodzi o ten dziwny dzwiek ;)
_________________
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej - szaleniec”
Moj projekt Jetta III
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=12334
Grupa Lubuska
http://forum.vwvento.org/viewforum.php?f=60
 
 
vwjanekvento 
Donator



Silnik: 1.8 GLX
Pomógł: 29 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Kwi 2012
Posty: 2825
Skąd: Zielona Gora
Wysłany: 2015-09-05, 11:45   

Wedlug mnie moze to byc rolka napinajaca, badz tez pompa wody lub lozysko altka ;) jaesli chodzi o ten dziwny dzwiek ;)
_________________
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej - szaleniec”
Moj projekt Jetta III
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=12334
Grupa Lubuska
http://forum.vwvento.org/viewforum.php?f=60
 
 
patryk1989 
Niedzielny kierowca


Silnik: 2.8VR6
Pomógł: 2 razy
Wiek: 34
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 91
Skąd: Poznań
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2015-09-06, 13:25   

theority napisał/a:
na zlocie warsztat otworzymy :P


To od razu zakład blacharski otwórzcie :P Bo większość vento to podłogi i progów nie mają :D
 
 
theority 
Vento 1,9 TDi



Silnik: 1Z
Pomógł: 50 razy
Wiek: 36
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 2750
Skąd: Konin
Wysłany: 2015-09-06, 13:43   

patryk1989 napisał/a:
Bo większość vento to podłogi i progów nie mają :D


Wstawimy deski w podłogę jak kiedyś w warszawie :P
_________________
Gość, jeśli pomogłem, to kliknij pomógł. Będzie mi miło :)

Vento 2.0

Znajdż mnie na Facebook'u
 
 
cobramas 



Silnik: 1.8 ADZ +
Pomógł: 5 razy
Wiek: 34
Dołączył: 30 Lis 2014
Posty: 895
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-09-07, 11:07   

jak ucho przyłożyć to takie dziwne pykanie jest z przepustnicy ale nie zaglądałem jeszcze do środka:)

Pany możliwe że mam u siebie za dużą chłodnice wody? teraz jak jest zimno przyjechałem do pracy jakieś 20Km a silnik mi się nie zagrzał... nie doszedł nawet do 70 stopni... jak wymieniałem chłodnice to stara była mniejsza od nowej ale w jej miejsce pasowała większa... możliwe że ktoś zmienił pas z innego motoru i dla tego pasuje większa?

bo w tym srebrnym co kupiłem 90 km też jest mniejsza i zdurniałem:)

w gorące dni ventek łapał mi 90 stopni tylko jak stał... na trasie miał około 70-80stopni...
_________________
VENCINKA :D

http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=17272
 
 
theority 
Vento 1,9 TDi



Silnik: 1Z
Pomógł: 50 razy
Wiek: 36
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 2750
Skąd: Konin
Wysłany: 2015-09-07, 11:32   

Termostat może cały czas otwarty jest
_________________
Gość, jeśli pomogłem, to kliknij pomógł. Będzie mi miło :)

Vento 2.0

Znajdż mnie na Facebook'u
 
 
cobramas 



Silnik: 1.8 ADZ +
Pomógł: 5 razy
Wiek: 34
Dołączył: 30 Lis 2014
Posty: 895
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-09-07, 11:37   

a jak go sprawdzić :D
_________________
VENCINKA :D

http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=17272
 
 
cobramas 



Silnik: 1.8 ADZ +
Pomógł: 5 razy
Wiek: 34
Dołączył: 30 Lis 2014
Posty: 895
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-09-07, 12:01   

OK trochę poczytałem i faktycznie mój termostat :papa: z wentka nawet nie ma co go sprawdzać :]

dam rade sam go wymienić?:)
_________________
VENCINKA :D

http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=17272
 
 
Docki 
Zapalony Ventkarz


Silnik: 1.8
Pomógł: 3 razy
Wiek: 29
Dołączył: 04 Lis 2013
Posty: 287
Skąd: Ozimek
Wysłany: 2015-09-07, 13:03   

Licznik starego typu- od 20km/h pokazuje temperature dokładniej, wiec te 70'C na starym, to jak 90'C na nowym typie. Jeździj tak i sie nie przejmuj. :) Mój dopiero jak postoi w ciepłe dni odpalony, to łapie równo 90'.
_________________

 
 
theority 
Vento 1,9 TDi



Silnik: 1Z
Pomógł: 50 razy
Wiek: 36
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 2750
Skąd: Konin
Wysłany: 2015-09-07, 14:25   

cobramas napisał/a:
dam rade sam go wymienić?:)

Filozofii większej w tym nie ma :)
Jak dobrze pamiętam to 1.8 ma termostat na dole silnika z przodu, zaraz za pompą wspomagania.
Najlepiej odkręcić pompę z łapą i masz dostęp jak malina :)
_________________
Gość, jeśli pomogłem, to kliknij pomógł. Będzie mi miło :)

Vento 2.0

Znajdż mnie na Facebook'u
 
 
cobramas 



Silnik: 1.8 ADZ +
Pomógł: 5 razy
Wiek: 34
Dołączył: 30 Lis 2014
Posty: 895
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-09-07, 15:03   

zdecydujcie się :P wymieniać czy nie? :D o to jest pytanie...
_________________
VENCINKA :D

http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=17272
 
 
Docki 
Zapalony Ventkarz


Silnik: 1.8
Pomógł: 3 razy
Wiek: 29
Dołączył: 04 Lis 2013
Posty: 287
Skąd: Ozimek
Wysłany: 2015-09-07, 15:28   

https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/v/t34.0-12/11657430_915170165214572_1117844712_n.jpg?oh=846dec8e1366699446b5bc22b068f9ad&oe=55EF9B79

Taką miałem temp. W trasie 200km :) Troszke trzeba wziać poprawkę na perspektywe zdjęcia, wskazówka była bardziej w prawo w rzeczywistosci
_________________

 
 
Docki 
Zapalony Ventkarz


Silnik: 1.8
Pomógł: 3 razy
Wiek: 29
Dołączył: 04 Lis 2013
Posty: 287
Skąd: Ozimek
Wysłany: 2015-09-07, 15:33   

Zagrzeje go dziś to Ci pokażę od przodu jak stoi :) Jakkolwiek to brzmi.. :P
_________________

 
 
cobramas 



Silnik: 1.8 ADZ +
Pomógł: 5 razy
Wiek: 34
Dołączył: 30 Lis 2014
Posty: 895
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-09-07, 15:33   

ok to przyjmuje wersje że jest wszystko w porządku i silnik wcale nie jest nie dogrzany :]


ale dla własnego spokoju ducha wymienię termostat nie są to kolosalne pieniążki i zobaczymy :]
_________________
VENCINKA :D

http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=17272
 
 
cobramas 



Silnik: 1.8 ADZ +
Pomógł: 5 razy
Wiek: 34
Dołączył: 30 Lis 2014
Posty: 895
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-09-07, 15:34   

Cytat:
pokażę od przodu jak stoi



to ja jednak wybieram termostat :D
_________________
VENCINKA :D

http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=17272
 
 
kowal323 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.9 TDI 1Z
Pomógł: 18 razy
Wiek: 28
Dołączył: 09 Gru 2013
Posty: 1152
Skąd: Braniewo - Elbląg
Wysłany: 2015-09-07, 15:37   

Bez przesady, różnica między licznikami wynosi 10C, w starym typie na 80C czyli kreska przed 90 a w nowym równo na 90..
 
 
theority 
Vento 1,9 TDi



Silnik: 1Z
Pomógł: 50 razy
Wiek: 36
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 2750
Skąd: Konin
Wysłany: 2015-09-07, 17:34   

kowal323 napisał/a:
Bez przesady

Dobrze prawi :)

To nie stary passat b3 gdzie iglica była na druciku i z czasem pokazywała 65stopni zamiast 90.
Termostat to koszt 20 zł, najwyżej jak nie pomoże to nas nawyzywasz :strzela: :P
_________________
Gość, jeśli pomogłem, to kliknij pomógł. Będzie mi miło :)

Vento 2.0

Znajdż mnie na Facebook'u
 
 
cobramas 



Silnik: 1.8 ADZ +
Pomógł: 5 razy
Wiek: 34
Dołączył: 30 Lis 2014
Posty: 895
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-09-07, 18:57   

ok to jeszcze jak możesz to podrzuć linkiem z nim:) bo jak paczałem to po obrazkach są różne i nie wiem który kupić:)
_________________
VENCINKA :D

http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=17272
 
 
theority 
Vento 1,9 TDi



Silnik: 1Z
Pomógł: 50 razy
Wiek: 36
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 2750
Skąd: Konin
Wysłany: 2015-09-07, 19:07   

TH1439.87J Vernet'a :)
W mojej hurtowni po 25 zł :)
_________________
Gość, jeśli pomogłem, to kliknij pomógł. Będzie mi miło :)

Vento 2.0

Znajdż mnie na Facebook'u
 
 
cobramas 



Silnik: 1.8 ADZ +
Pomógł: 5 razy
Wiek: 34
Dołączył: 30 Lis 2014
Posty: 895
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-09-07, 19:11   

podziękował dobry człowieku :D

masz hurtownie ?? :D
_________________
VENCINKA :D

http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=17272
 
 
cobramas 



Silnik: 1.8 ADZ +
Pomógł: 5 razy
Wiek: 34
Dołączył: 30 Lis 2014
Posty: 895
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-09-07, 19:24   

zamówiony:) 29,5 z wysyłką :]
_________________
VENCINKA :D

http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=17272
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2015-09-07, 19:32   

A nie lepiej najpierw pomacać przewody i zobaczyć kiedy dolny wąż od chłodnicy robi sie ciepły.

Osobiście polecam wymianę od góry, po wcześniejszym odkręceniu alternatora.
 
 
cobramas 



Silnik: 1.8 ADZ +
Pomógł: 5 razy
Wiek: 34
Dołączył: 30 Lis 2014
Posty: 895
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-09-07, 20:23   

więc i sprawdziłem przewody :P

po powrocie do domu z pracy (20Km) na liczniku około 50 stopni... górny przewód ciepły ale nie mocno... dolny praktycznie chłodny

i więc termostat?? :D
_________________
VENCINKA :D

http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=17272
 
 
theority 
Vento 1,9 TDi



Silnik: 1Z
Pomógł: 50 razy
Wiek: 36
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 2750
Skąd: Konin
Wysłany: 2015-09-07, 22:21   

No to dobrze :) po to jest chłodnica :)
_________________
Gość, jeśli pomogłem, to kliknij pomógł. Będzie mi miło :)

Vento 2.0

Znajdż mnie na Facebook'u
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2015-09-08, 07:45   

Jeśli dolny zimny a na blacie 50 stopni to termostat jest ok.
 
 
Docki 
Zapalony Ventkarz


Silnik: 1.8
Pomógł: 3 razy
Wiek: 29
Dołączył: 04 Lis 2013
Posty: 287
Skąd: Ozimek
Wysłany: 2015-09-08, 08:30   

Ale 50'C po przejechaniu 20km, to chyba nie jest okej. Tyle mam jak jade do pracy 3 km ;d
_________________

 
 
cobramas 



Silnik: 1.8 ADZ +
Pomógł: 5 razy
Wiek: 34
Dołączył: 30 Lis 2014
Posty: 895
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-09-08, 09:06   

NO WŁAŚNIE! też mi się wydaje że coś za WOLNO się grzeje... tym bardziej że nawet jak go dzisiaj zostawiłem odpalonego po przyjechaniu do pracy, zapaliłem papieroska postał odpalony z 15 minut i temp stała troszkę PRZED 70 stopni...


a tak apropo to w takim razie będzie mi więcej palił, bo ssanie wyłącza się przy jakiejś temp silnika, zgadza się?
_________________
VENCINKA :D

http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=17272
 
 
theority 
Vento 1,9 TDi



Silnik: 1Z
Pomógł: 50 razy
Wiek: 36
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 2750
Skąd: Konin
Wysłany: 2015-09-08, 10:27   

Wymień termostat, względnie zaś będziesz mógł jeszcze czujnik temperatury wymienić, albo na zlocie się podmieni od innego do weryfikacji :P

Ja stawiam na termostat :)

cobramas napisał/a:
a tak apropo to w takim razie będzie mi więcej palił

W sumie to prawda :)
_________________
Gość, jeśli pomogłem, to kliknij pomógł. Będzie mi miło :)

Vento 2.0

Znajdż mnie na Facebook'u
 
 
cobramas 



Silnik: 1.8 ADZ +
Pomógł: 5 razy
Wiek: 34
Dołączył: 30 Lis 2014
Posty: 895
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-09-08, 10:36   

No nic termostat jutro przyjdzie, zobaczymy jaki będzie efekt... czujnik niedawno wymieniałem :]
_________________
VENCINKA :D

http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=17272
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,22 sekundy. Zapytań do SQL: 13