Więc tak posiadaczem Tourana staliśmy się (ja i moja Ala) dokładnie tydzień temu. Byliśmy oglądać w Sierpcu Highline niby z Polskiego salonu ale po 15 minutach podziękowaliśmy panu. Więc odpaliliśmy neta i zaczęły się poszukiwania auta żeby na pusto nie wracać gdyż byliśmy 350km od domu. Znaleźliśmy czarnego 20km od Sierpca. Wykonałem telefon, dostałem namiary pojechaliśmy. Auto przeglądane 3 godziny w między czasie telefon do kolegi z serwisu o historie auta (wszystko ok) więc szukamy dalej aby cenę zbić. Po 3 godzinach jazda próbna . Jedynka but dwójka but kopci niemiłosiernie . Po powrocie dogadana cena jedziemy do domu.
Touran 2004r Highline 2.0 16V AZV LC9Z
wyposażenie :
climatronik
czujniki cofania
dogrzewacz
pakiet zimowy ( grzane spryski i spryski lamp)
hak dołożony
halogeny przód
7 osobowy (a broniłem się przed takim)
ciemne ori szyby VW
koła ori VW 16" z nowymi oponami
pół fis
tempomat
grzane fotele
elektryka 4 szyby
elektryczne grzane i składane lusterka
w gratisie ori springi czerwone Eibacha - na sprzedaż
Dziś z racji tego że coś pukało przy cofaniu to auto dostało poliuretan w wahacze (duże gumy). Dodatkowo auto w prezencie otrzymało osłone 4mm alu pod motorem więc jestem spokojny o miskę olejową . W trakcie oglądania wyszło też że jest nowa suszarka wrzucona więc kłopot z głowy.
Co do modów to kupno pieca Webasto i zrobienie ogrzewania postojowego. Wiadomo do tego panel który to obsłuży. Licznik z full Fisem , oraz ori Xenon. Wszystko wyjdzie z czasem .
Silnik: AFN++ Pomógł: 34 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 1736 Skąd: Warka
Wysłany: 2015-06-17, 10:04
Kurcze Przemek, samochodzik fajny tylko ten silnik 16V wiesz że te silniki z 2004r mają fatalną opinię, bo to pierwsze dwulitrówki jakie Vw wypuścił. W 16V nagminnie pękają głowice niestety.
tylko ten silnik 16V wiesz że te silniki z 2004r mają fatalną opinię, bo to pierwsze dwulitrówki jakie Vw wypuścił. W 16V nagminnie pękają głowice niestety.
Jakbym miał patrzeć na to co piszą w necie to nic bym nie kupił. 1.9 tdi 90 100 i 105 nie jedzie.
BMM 2.0 8V chyba ba siemensie, BMR 2.0 16V 170KM nie trzyma serii i też siemens. Poza tym w AZV jest normalna pompa na łańcuchu a nie jak w innych wałki wyrównaważające czyli zło jakich mało.
Hormon napisał/a:
teraz tylko dzieci robić .
A jak
W sobotę dodatkowo wymienione zostały wszystkie gumki na dolocie. Umyty kolektor ssący, egr i klapa gasząca. Auto lepiej ciągnie z dołu, nie kopci. Z czasem pomyśli się nad wirusem pod 170KM.
Dziś mały wypad na szrot po parę fantów . Lecz udało się kupić tylko 2.
Do kpl udało się upolować panel pod webasto, licznik prawie kupiony i zostanie piec i akcja grzanie.
Nadejszła chwila na zrobienie zawiasu. Ori amory mają nastukane 192 tyś km i czas na wymianę.
Wpadły nówki sztuki FK, do tego springi Eibacha - 30/30 MM z Altei (rok tylko były na aucie).
Więc tak Touran dostał nowy zawias . Po montażu okazało się że mimo sprężyn -30/30 auto dalej stoi tak samo. Poprawiła się praca zawieszenia , nie wychyla się tak mocno na zakrętach jak na serii. W prowadzeniu też jest odczuwalna różnica.
Walka ze zmianą 2 amorów z przodu zajęło mi 4 godziny. Amorki pamiętają jeszcze fabrykę . Reszta poszła z górki.
Od tygodnia turek jest w setupie zimowym. Zbliża się "duży serwis" . Zakupiony olej , filtr , klocki tył , koncentrat chłodniczy. Po wypłacie zakup rozrządu i hebli na przód .
Od zakupu auto ma nalatane 20 tyś i odpukać jest ok.
Turek dostał jedną wymianę oleju i jak na razie nic nie pobrał . Przed wymianą miał okres że wciągnął 0.5L
Po założeniu sprężyn auto siadło 5cm i względem serii jest niższy o 8cm.
W planach jest zakup hebli 312 z passata (bo tańsze) wraz z nowymi tarczami i klockami.
W tygodniu też regeneracja tylnego zacisku gdyż stanął .
Była też akcja letnie w połowie marca . Okazało się że jedna opona na dziurze puściła i zaczęło tłuc z przodu.
Foto jeszcze na nieszczęsnych zimowkach. Mam jeszcze filmik startu przy -12 C , letnim paliwie i aku z prądem 350A i 74Ah ( aku na wykończeniu)
https://youtu.be/_wjMbt8pP68
Z racji że wiosna już zawitała więc wpadło jakiś zestaw na ten sezon . Długo szukaliśmy z Alicją nowego koła . Było kilka wariantów aż padło na te felgi . Wyznacznikiem rozmiaru były opony które kupiłem w takiej cenie że aż żal nie było brać :forum:
Tak 17 z A4 B6.
Na następny sezon będę celował w 19 z Tuarega - Felga Atheo
Pogoda dziś szału nie robiła ale przy okazji powrotu z miasta pojechałem sobie na zwirownie która jest za baza tarczy antyrakietowej. Była okazja posłuchać jak pracuje zawieszenie. I znowu łączniki do wymiany.
Dziś rano spotkała mnie nie miła niespodzianka - zablokowała się stacyjka . Jedyny ratunek to druga z kluczykiem . Koło 13 udało się zlokalizować i nabyć drogą kupna drugą stacyjkę w dobrej monecie. W okolicy koszt 200 i to bez kluczyka. Wymiana trochę zajęła aczkolwiek pierwszy raz wymieniałem stacyjkę w takim aucie.
Do takiej akcji potrzeba :
wkrętarka
3 wiertła - 4mm 6mm i 8mm
torx - 5 , 15 20 i 40
krzyżak oraz krótki płaski
splin 12
i w ch... cierpliwości .
Operacja jak na pierwszy raz zajęła mi 3 godziny z przerwą na browar i obiad i dwie wycieczki wioskę obok po brakujące klucze.
Gdy zamontowałem stacyjkę próbne odpalenie , zapłon pyk chodzi. No to skręcamy ; 20 minut później zero reakcji . Wniosek rozkręcam i patrzę co mogłem źle zrobić.
Okazało się że sterownik kierownicy nie miał połączenia z taśmą i wtyczka od pętli nie weszła do końca. Śruby zrywalne zastąpiłem 8 na torx 40 które miałem wykręcone z drzwi z a4 .
Jakieś foto podczas pracy
Bez pomocnika się nie obyło
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum