Wysłany: 2008-02-11, 10:17 Uwagi do porad na stronie www
Witam.
Dawno mnie nie było bo mam urwanie głowy w pracy. Ze względu na niedawne urodziny (dzięki za zyczenia) miałem trochę czasu na drobniutki tuning.
Zacznę od tego, że jeśli wybrałem zły dział to proszę przenieśc do odpowiedniego.
Opócz wymiany postojówek na diody chcałem zmienic podświetlenie wyłącznika podgrzewania tylnej szyby i wyłącznika świateł.
Moje spostrzeżenia i uwagi do porad, w których jest opisany sposób zmiany podświetlenia:
- Co do wyłącznika podgrzewania tylnej szyby: po odpowiednim przystosowaniu (skróceniu plastików) można zastosować diody 5mm. Jeśli chodzi o znaczek ogrzewania uruchamiany ze światłami auta to wszystko ok. rozbieżności są przy wymianie podświetlenia po włączeniu tego przełącznika(obwódka) trzeba wziać poprawkę na kolor samej obwódki. U mnie jest zółta więc białą dioda daje podświetlenie za żółto, niebieska na zielono itp... Tak więc nalepiej wymienic to podświetlenie na żółte, pomarańczowe lub czerowne bo to widać dobrze.
- Co do wyłącznika świateł głównych:
Nie wystarczy wymienić żarówki pokazanej w opisie i także nie można wymieniać jej na jakikolwiek kolor. Dodatkowo trzeba rozłożyć wyłacznik i postępować z nim delikatnie bo można uszkodzić delikane elementy plastikowe.
Żeby zmienić podświetlenie samego pokrętła trzeba wymienic diodę z zielonej na kolor jaki chcecie. tutaj kolor moze być dowolny. niestety nie obędzie się bez lutowania. Zarówę możemy zmienić na jasno zieloną diodę lub białą, gdyż niezależnie od koloru diody w wiekszosci przypadków oznaczenia nad i pod pokretłem będą zielone. jest tak, gdyż pod okleiną tego przełacznika w miejscu oznaczeń jest naklejona a raczej wtopiona zielona folia, której zedrzeć się nie da. zamo zdjęcie okleiny łączy sie z jej uszkodzeniem w 90% przypoadków co będzie sie objawiać łamaniem i pęknieciami oraz oderwaniem farby z okleiny co powoduje brzydkie plamy po ponownym jej założeniu. Niestety zdjeć nie bedzie bo narobiłem sobie bigosu z wyłącznikiem i nie bede go znów rozbierał bo będe musiał kupić nowy. Tak więc macie do wyboru znienic żarówkę na biała diodę w celu oszczędzania energii bądź rozebrać wyącznik i zmienic podświetlenie pokrętłą na dowolne innych zabaw nie polecam. Dodatkowo jeśli chceci użyć diody 5mm to pakiętajcie o skróceniu plastikowego słupka w którym jest dioda orginalna o tyle ile wysoości ma Wasza dioda
Tyle spostrzeżeń z wymiany diód.
Jeśli chodzi o zmianę podsietlenia zegarów tanim kosztem to oprócz diód trzeba zmienić specjalną folię z zialonej na np: białą. jest to folia transparentna i nie wiem gdzie ją zdobyć więc jak narazie polecam droższy sposób z allegro czyli INDIGLO. to samo tyczy się podświetlenia pokręteł nawiewu. jedna dioda daje marny efekt. Jak opracuję lepsza metode to spróbuje opisać.
Pozdrawiam
Silnik: 1.8 ABS 66kW Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 06 Mar 2006 Posty: 1375 Skąd: Leszno
Wysłany: 2008-02-12, 00:56
Doombringer napisał/a:
jedna dioda daje marny efekt. Jak opracuję lepsza metode to spróbuje opisać.
a kto mowi o jednej diodzie? conajmniej 4 ( na poczatkach swiatlowodow)
Doombringer napisał/a:
to oprócz diód trzeba zmienić specjalną folię z zialonej na np: białą. jest to folia transparentna i nie wiem gdzie ją zdobyć więc jak narazie polecam droższy sposób z allegro czyli INDIGLO
ja mialem same diody bez foli...-wystarczy uzyc mniej punktowych diod. a jesli upierac sie na folie, to seat ibiza mial identyczna w kszatlcie foli czerwona...
_________________ VW jest bogiem, predkość nałogiem, życie zabawą jazda podstawą
Doombringer Niedzielny kierowca VW Vento 1,9 D '93
ok. moze miałes same diody ale orginalnie są żarówki białe i uzyskanie koloru zielonego odbywa sie poprzez folię. Poza tym nie szukam folii czerownej tylko niebieskiej lub białej. co do diód przy pokrętłach nawiewu to muszę zobaczyć jak je zamontować zeby nie zawadzały
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-02-12, 11:03
Doombringer, jakoś na około chcesz to robić.
Do zegarów wystarczy kupić zimne katody (poszukaj na forum,pisaliśmy o tym) efekt sto razy fajniejszy niż Indiglo (wiem, bo sam wywaliłem indiglo u siebie i teraz właśnie mam katody). Diody w zegarach to przeżytek, takie rzeczy to 6 lat próbowałem Mnie nie podoba się punktowe światło, ile by diod nie było i jakich byś nie założył i tak będzie punktowo...
Do podświetlenia panelu użyj cienkich neoników lub jak masz ponad stówkę do poświecenia kup indiglo do panelu nawiewów. Efekt powalający
jesli chodzi o zegary (osobiscie ) jednak wole pozadne indiglo .
moje mi sie juz znudzily , natomiast moim skromnym zdaniem najlepszy wzor , to ten niczym z mk4 lub pasata.
jesli jednak chodzi o oswietlenie nawiewu , to zapraszam na temat vento by andziula i przemo w dziale nasze ventki .
tam masz pokazane co znaczy wsadzac diody - jaki to efekt , i czym lepiej to zastapic .
moje juz sie oczywiscie rozwalilo , tak samo jak Gawela.
wiec jedyne moim zdaniem logiczne rozwiazanie to zaiwestowac w dobre indiglo zarowno do zegarow , jak i podswietlenia nawiewu.
_________________
Ostatnio zmieniony przez przemolas4 2008-02-12, 13:53, w całości zmieniany 1 raz
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-02-12, 18:05
indiglo do nawiewów (efekt widać na fotce powyżej), ja przeszedłem u siebie sporo rozwiązań i teraz gdy mam od niedawna indiglo w nawiewach mogę powiedzieć, że jestem w 100% zadowolony, efelt jest super.
Co do zegarów miałem indiglo i pozbyłem sie ich na rzecz własnie tego podświetlenia katodami i nadal z tego sie ciesze bardzo. No chyba że zrobia jakiś super nowy wzór tarcvz to wtedy pomyślę może znowu o indiglo, inwerter już mam w panelu nawiewów więc tylko tarcze dokupić... Ale narazie wzory są do bani, tzn od lat te same i wszyscy mają te same zegary, bleeeehhhh.
Silnik: 2e Pomógł: 25 razy Wiek: 45 Dołączył: 15 Maj 2006 Posty: 924 Skąd: Ostróda
Wysłany: 2008-02-12, 18:25
Nie mów spyro że ten model jest zły
Po oczach nie wali jest całkiem przyjemny
A to co na fotce jak dla mnie to trochę dają po oczach
Trasy nocne by były dla mnie tragiczne
Jaca prawde pisze.
nocne trasy to dramat.
ja nie inwestuje narazie w srodek , poniewaz ciiagle jeszcze walcze z wypadkiem , ale mowiac szczerze , moja ambicja to pulpit od mkIV.
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-02-12, 23:42
nocne trasy dramat? CZEMU? wystarczy ściemnić i po problemie, ja nie narzekam, Gavel tez ma podobnie tyle że czerwone i ma podobne zdanie do mnie. Dla mnie tarcze indiglo jak narazie się skończyły wszyscy mają identyko wzór a ja nie lubię mieć tego co wszyscy
Pomógł: 3 razy Wiek: 38 Dołączył: 02 Maj 2007 Posty: 152 Skąd: Sanok
Wysłany: 2008-02-13, 13:46
Ja mam oryginalne podświetlenie i niezamierzam zmieniać:) bo mi sie podoba takie cuś:]
Dodałem tylko podświetlenie stóp, i zrobiłęm to za pomocą żaróweczek i długopisów dla dobrego rozprowadzenia światła. Zamierzony ewfekt uzyskany:] Wygląda jak fabryczne
_________________ VENTO - najlepszy przyjaciel czlowieka
Ostatnio zmieniony przez pyza_snk 2008-02-13, 13:48, w całości zmieniany 1 raz
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2008-02-14, 11:28
A ja z niebieskiego powróciłem do standardowego tzn standardowego ale bez tej zielonej folii w zegarch i tej tulejki co barwi śwaitło na zielono w panelu nawiewów. Teraz jest na biało, wszystko świetnie widać w szczególności nawiew bo na zielono to kiepsko pokrętło świeci. I puki co tak zostaje bo na kolorowo to na nocnej trasie jakoś oczy mi się męczyły, a ten biały kolor jest jakoś bardziej naturalne. Moiżliwe że nie było to profesjonalnie zrobione i stąd zmęczenie ale to białe podświetnalnie przypadło mi do gustu.
Ostatnio zmieniony przez Paweł J. 2008-02-14, 11:30, w całości zmieniany 3 razy
Pomógł: 11 razy Wiek: 43 Dołączył: 07 Mar 2006 Posty: 1539 Skąd: Jabłonna
Wysłany: 2008-02-15, 15:23
to chyba do mnie doombringer pije, bo z tego co pamietam ja ten opis robilem
Doombringer napisał/a:
po odpowiednim przystosowaniu (skróceniu plastików) można zastosować diody 5mm
.... i chyba tak napisalem, ale z doswiadczenia teraz wiem ze lepiej dac 3mm, bo sa mniejsze, latwiej je wcisnac i spokojnie wystarczaja do oswietlenia. poza tym 5mm dos ciezko wcisnac i moze ciezko dzialac przycisk.
Doombringer napisał/a:
Jeśli chodzi o znaczek ogrzewania uruchamiany ze światłami auta to wszystko ok. rozbieżności są przy wymianie podświetlenia po włączeniu tego przełącznika(obwódka) trzeba wziać poprawkę na kolor samej obwódki
no masz niepodwazalna racje, ale mozna sobie kupic.... tak jak ja to zrobilem... ten sam kapselek na ktorym zworek bedzie bialy. ja tez mialem pomaranczowy
Doombringer napisał/a:
- Co do wyłącznika świateł głównych:
Nie wystarczy wymienić żarówki pokazanej w opisie i także nie można wymieniać jej na jakikolwiek kolor. Dodatkowo trzeba rozłożyć wyłacznik i postępować z nim delikatnie bo można uszkodzić delikane elementy plastikowe.
to juz nie ja pisalem, chyba rydzu. ale da sie to zrobic, ja tak mam narazie, dida 5mm walcowa wsadzona. w dzien absolutnie zadnego efektu, w nocy ...ciemnej nocy... widac czerwony
Doombringer napisał/a:
Jeśli chodzi o zmianę podsietlenia zegarów tanim kosztem to oprócz diód trzeba zmienić specjalną folię z zialonej na np: białą. jest to folia transparentna i nie wiem gdzie ją zdobyć więc jak narazie polecam droższy sposób z allegro czyli INDIGLO. to samo tyczy się podświetlenia pokręteł nawiewu. jedna dioda daje marny efekt. Jak opracuję lepsza metode to spróbuje opisać
tez masz racje, ale o tym wszyscy wiedza. sposobow tyle co ludzi. ja mam 2x nieb dioda +2x UV + wskazowki fluorescencyjna farba racing red walniete i dla mnie osobiscie to jest the best efekt.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum