witam serdecznie mam od niedawna vw vento 1.8 z silnikiem 75km oczywiscie z gazem. i teraz problem jak jest chlodniej na dworze to nie chce mi zapalac na paliwie na gazie nie ma problemu rzadnego. jak odpale na gazie i przelacze na paliwo wtedy tak jakby paliwa nie dostawal tzn nie chce wejsc na obroty po ok 5 sek od przelaczenia na paliwo i przy przytrzymaniu nogi na gazie na ok2000obr/ wszysko wraca do normy i pracuje rowno jak jest natomiast cieply silnik to odpala na paliwie bez problema. czy to moze jest pompa paliwa?? pomoze ktos ? z góry dziekuje
Ja dokładnie się borykam z takim problemem. Ten sam problem mam, co Ty. Co mechanik to ma inną wersję na ten temat. Ostatnie dwie wersje, które wydają mi się najbardziej prawdopodobne to albo emulator sondy lambda, albo przed komputerem zamontować trzeba przekaźnik, który resetowałby sam komputer po zgaczeniu auta z gazem. Ale sam już nie wiem co na ten temat mam uważać. Pompę paliwa możesz śmiało wykluczyć - mi padła, a po wymianie na nową dalej jest to samo. Tłumików i katalizatora również możesz nie brac pod uwagę. Ja sporo pierdółek powymieniałem: palec, świece, kable, termostat, czujnik temp. filtry i wiele innych, ale problem jak był tak jest. Zamknąłem dopływ gazu, odłączyłem instalkę, zresetowałem komputer i śmigam na samej benzynie - powiem Ci, że jeździ się rewelacyjnie - 0 problemów z ciągłym rannym odpaleniem, jak to mialo miejsce, gdy jeździłem na gazie. Do wiosny się przechulam z benzynką, potem będę coś dalej działać. Przełącz zasilanie na pozycję tylko benzyna, niech Ci chwilke pochodzi. Wyłącz silnik i odłącz całkowicie akumulator na jakieś pół godzinki. Podłącz i zobacz różnicę jaka będzie - niebo, a ziemia jak dotychczas. A dostanie odrobinkę gazu, komp załapie błędy i wszystko się pierdzieli.
czytalem inne psty i widze ze inni stosuja emularory do sondy lambda tylko ze o dziwo kazdy mowi ze przy odpaleniu na benzynie powinno byc slychac pompe a ja jej nie slysze. hm powiem szczerze ze spróbuje jutro z samego rana tak zrobic jak mowisz ciekaw jestem reakcji silnika i co to da ale dzieki za pomoc
Powiem Ci, że ja przed odpaleniem swojej pompy też nie słyszę. Tata mi kiedyś wwłączył zaplon, a ja przytkałem ucho w bagażniku do podłogi to coś tam usłyszałem, ale to było w garazu u bardzo cichutko. Ale skoro jeździ Ci na benzynie (jak się rozgrzeje), pompa jest dobra. Nawet wiesz, na noc zostaw akumulator rozłączony i rano go podłączysz i spróbuj odpalić, a się na pewno zdziwisz pozytywnie I pojeździj tak sobie, to i spalanie na pewno Ci się zmniejszy benzynki. A dostanie gazu trochę i komp nałapie błedów i któregoś dnia będziesz go odpalać, a tu silnik bedzie chodził tak jak wcześniej - jak traktor (jak u mnie )
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 12 Skąd: radom
Wysłany: 2008-02-01, 20:55
witam panowie .z tego co czytalem w innych postach to sebastian ma racje. a co do pompy to ja swoja wymienilem 2 tyg temu, ale moje autko na paliwie przejechalo 1000 metr i stawalo na1 min poczym odpalalo i jechalo tyle samo. a pod koniec juz robilo 100 metr.takze mi tez sie wydaje ze to nie pompa
Silnik: 2E Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1173 Skąd: małopolska
Wysłany: 2008-02-01, 21:00
ara napisał/a:
inni stosuja emularory do sondy lambda
kolego emulator sondy jest już wmontowany w każdy nowszy komputerek od LPG, dodatkowego nie trzeba, na pewno nie w vento. Przydałoby ci się wgłębić w temat sposobu emulacji (na masę, na falę itd) powie ci to gazownik po podłączeniu do interfejsu jak masz ustawione.
Mimo wszystko sprawdź jedną rzecz: mianowicie czujnik temperatury, wystarczy omomierz i sprawdzić na pinach 1 i 3 opory: 0 stopni 5,5 koma, w pełni rozgrzany ok 250 omów, tolerancja ponad 20 procent. I przy okazji sprawdzisz na wypiętej wtyczce czy jest zasilanie do pinów 1 i 3, ok 5V na wlączonym zaplonie.
Ostatnio zmieniony przez pablomed 2008-02-01, 21:14, w całości zmieniany 1 raz
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-02-01, 21:17
sebastian, z tego co Ty piszesz oznacza, że Twoja pompa paliwa nie działa. Dźwięk jest normalnie słsyzalny. Sprawdź czy wogóle do Twojej pompy paliwa dochodzi "prąd", jak dla mnie tu tkwi problem.
Ale cały czas jeżdżę na benzynie i tylko na benzynie teraz i jest dobrze. Wcześniej jak mi stara padła, też nie słychac jej było jak się załączała, chyba, że sie dokładnie ucho nadstawiło. A problemy z gazem były zarówno na starej pompie paliwa jak i teraz, gdy mam nową.
kolego pablomed gdybym to sie tak znał na tym silniku i wiedzial o czym piszesz bylo by mi łatwieja ja zileony w tych tematach gaz ma 2lata a autko mam 4 miechy wiec chyba jakas fotka z opisem by mi sie przydała... albo jakas instrukcja obslugi w jezyku polskim...
[ Dodano: 2008-02-02, 10:09 ]
a wiec nawiązując do tego emu sondy lambda a instalacji lpg jest kontroler sondy lambda wiec to chyba emulator???a i Sebastian zrobiłem jak mówiłes iiii niestety przy gwałtownym dodaniu gazu silnik jakby nie dostawał paliwa reaguje dopiero po ok 1 sek moze mniej ale ma takie chwile zawachania.... chyba czeka mnie wizyta u jakiegos magika...a i sprawdzałem czujnik temperatury i cos z nim nie tak bo wskazuje 70 stopni przy rozgrzanym silniku.. niestety nie mierzyłem napiec bo poprostu nie mam czym...pozdrawiam i moze ktos ma jakis lek na to>>???
Silnik: 2E Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1173 Skąd: małopolska
Wysłany: 2008-02-03, 15:43
CichyEska napisał/a:
w vento nie trzeba emu?
nie że nie trzeba tylko wystarczy ten co jest w komputerku od lpg. Niektóre silniki innych marek wymagają dodatkowego, zresztą to zależy od marki komputerka też. Mniejsza z tym. Emulator własciwie jest zawsze, chociaż w monowtrysku ABS, czy AMM to właściwie zwykle ustawia się poprostu na masę i gra. Czyli kabel sondy od ECU podczas pracy na LPG jest zwierany do masy.
Silnik: 1,8 ABS 90 K Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 06 Maj 2007 Posty: 334 Skąd: Skarzysko Kamienna
Wysłany: 2008-02-03, 16:50
No to sobie wyobraz ze nie gra bo ja mam instalke na srubke i na benzynie bylo gorzej niz tragicznie do momentu w ktorym zalozylem emu.Po zalozeniu jak reka odjal.Po zwarciu do masy glupoty sie dzieja bo ecu nie ma odczytow z lambdy i wczesniej czy pozniej ustawi parametry awaryjne co sie objawi glupotami w spalaniu(ilosc)oraz dynamika silnika jak to bylo w moim przypadku.
[ Dodano: 2008-02-03, 21:16 ]
ara napisał/a:
cichy ten kontroler sondy to jest ten emulator
Tak
_________________ Na początku był chaos potem ktoś stworzył VENTO...
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-02-04, 11:17
pablomed napisał/a:
wystarczy ten co jest w komputerku od lpg
o ile ma sie instalację sterowana komputerem, bo w tych na śrubę właśnie śruba zastępuje komp.
EMULATOR musi być w takiej instalacji, ktoś kto montuje LPG na śrubę bez EMU to po prostu człowiek nie mający pojęcia o zakładaniu gazu, tak można silnik rozwalić... Szczególnie że koszt emulatora jest bardzo niski.
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-02-04, 22:59
CichyEska napisał/a:
a do jednopunkta da sie
no co Ty, da się. Ja mam jednopunkt, i niedawno przerobili mi z śruby na instalke sterowana komputerem. I nie sa to jakieś kosmiczne pieniądze, konieczna jest sprawna sonda lambda, która to przy śrubie zazwyczaj pada.
Cześć _ mam problem posiadam VW Vento 66kw 1.8 GLX który nie chce odpalić. W trakcie przekręcenia kluczykiem w stacyjce gasną wszystkie kontrolki, rozruszn ik kręci a samochód nie chce odpalić.
a wiec tak jak pisalem mialem problem z odpalaniem mego vencika ale juz po sprawie znachor sprawdzil mi czujnik temperatury tak jak podpowiedzial mi kolega i po wymianie go na nowydzila mi bez problemu odpala nawet jak jest zimny. ciekawy jestem czy teraz bedzie mniej palił moze tak bo czujnik oszukiwał kompa . tak mi sie wydaje musze potestowac go troszke...
Czujnik temperatury wody, ten przy bloku silnika? A jaki kolor masz tego czujniczka i o co w ogóle chodzi z tymi kolorami? ja mam np. żółty, a są i czarne i z czerwonymi się spotkałem nawet.
tak ten przy bloku silnika . A na drugie pytanie to ja mam czarny i pewnie różnią sie wejściem bo w sklepie fachman mówił mi że do mojego sa na 4 wtyki.... więc moze sa i na mniej a czy kolor ma znaczenie tego nie wiem niestety
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-02-18, 01:25
jaca napisał/a:
żółtych już nie produkują
hmmm, nie zgodzę się, kupiłem w listopadzie żółty firmy Topran, innego nei mieli na stanie akurat jak potrzebowałem do sprawdzenia, ten teraz jeździ w schowku jako zapas, w ASO Skody nadal maja do wyboru do koloru...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum