Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: Paweł J.
2008-04-21, 21:04
Nagły spadek mocy, tępe stuki silnika (Vento 1.9 TDI 110KM)
Autor Wiadomość
korlikh 
Autostopowicz


Dołączył: 22 Lut 2008
Posty: 1
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Wysłany: 2008-02-22, 10:47   Nagły spadek mocy, tępe stuki silnika (Vento 1.9 TDI 110KM)

Witam. Podczas jazdy nagle usłyszałem odgłosy z komory silnika ( jakby wtryski) nastąpił spadek mocy, w przedziale kierowcy pojawił się swąt i szary dym, uruchomiły się wycieraczki. Natychmiast zatrzymałem się i wyłączyłem silnik. Po pewnym czasie uruchomiłem go ponownie, odpalił normalnie, jego praca na wolnych obrotach jest ok, natomiast gdy dodaję gazu stuki się nasilają. Zaobserwowałem też zdecydowany spadek mocy. Proszę o radę co moze być przyczyną takiej rzeczy.

Pozdrawiam.

[ Dodano: 2008-02-22, 10:51 ]
Jescze jedno pytanie. Czy możliwe jest, aby rozrusznik w założeniu że normalnie kręci był przyczyną słabszego palenia silnika rozgrzanego??.

Pozdrawiam
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2008-02-22, 11:02   

Z tymi odgłosami to nie wróże nic dobrego, Spyrowi w 1.8n przed remonetm na wyższych obrotach też coś stukało i silniczek był do remontu.
korlikh napisał/a:
Czy możliwe jest, aby rozrusznik w założeniu że normalnie kręci był przyczyną słabszego palenia silnika rozgrzanego??.

na ciepłym powinno być łatwiej bo jest olej rzadszy.
 
 
jaca 
Pan i władca oktanów
jacawil


Silnik: 2e
Pomógł: 25 razy
Wiek: 45
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 924
Skąd: Ostróda
Wysłany: 2008-02-22, 14:13   

Myślę że uszczelka pod głowicą poszła
_________________
Red bull tańczy

http://pl.youtube.com/watch?v=yC2PNih4aXo
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2008-02-22, 21:15   

Kolesiowi w MK II podczas jazdy nagle pasek rozrządu przeskoczył o kilka ząbków i też stukało. A co się okazało, że się zawory pogięły i stąd owe stukanie. Później się okazało, że jeszcze uszczelka pod głowicą jest walnięta, więc załatwił sobie nowy silnik i śmiga dalej. Także mógł Ci pasek przeskoczyć i podgiąć zawory, dlatego też stuki słyszysz.
_________________
Zielony borowik...
 
 
simens 
Ventofan


Silnik: 1,8
Dołączył: 09 Mar 2008
Posty: 143
Skąd: prawie wroclaw
Wysłany: 2008-03-09, 15:59   

mi w silniku 1z tez sie zgial kiedys zawor i efekt byl taki ze nie mial mocy na niskich obrotach i takze stukal. proponuje sciagnac glowice wszystko bedzie wiadomo :(
_________________
VW JEST BOGIEM, PREDKOŚĆ NAŁOGIEM, TURBO ZABAWĄ A ROZWAGA PODSTAWĄ !! !
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-03-09, 18:27   

u mnie panewki stukały bo płyn chłodniczy lał się przez uszczelkę.
Zawory raczej ie, silniki benzynowe sa bezkolizyjne, nawet jak zerwie się rozrząd...Mi się urwała śruba od koła pasowego i to robiąc zrywa i z silnikiem nic się nie stało...
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
simens 
Ventofan


Silnik: 1,8
Dołączył: 09 Mar 2008
Posty: 143
Skąd: prawie wroclaw
Wysłany: 2008-03-10, 00:17   

spyro napisał/a:
u mnie panewki stukały bo płyn chłodniczy lał się przez uszczelkę.
Zawory raczej ie, silniki benzynowe sa bezkolizyjne, nawet jak zerwie się rozrząd...Mi się urwała śruba od koła pasowego i to robiąc zrywa i z silnikiem nic się nie stało...


zgoda ale TDI sa kolizyjne cos o tym wiem-przerabialem

a silniki benzynowe o ile sie nie myle to nie wszystkie i silniki sa bezkolizyjne z tego co wiem to h1 jest kuty i bezkolizyjny a reszta raczej nie
_________________
VW JEST BOGIEM, PREDKOŚĆ NAŁOGIEM, TURBO ZABAWĄ A ROZWAGA PODSTAWĄ !! !
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-03-10, 09:07   

Napisałem, że silniki benzynowe są bezkolizyjne, o dieslach nie mam zielonego pojęcia...
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
simens 
Ventofan


Silnik: 1,8
Dołączył: 09 Mar 2008
Posty: 143
Skąd: prawie wroclaw
Wysłany: 2008-03-11, 02:53   

spyro napisał/a:
Napisałem, że silniki benzynowe są bezkolizyjne, o dieslach nie mam zielonego pojęcia...


SpYRO ale jestes pewien ze wszystkie?? akurat mam na stanie 3 silniki 1,8 kazdy inny takze z ta kolizyjnoscia bym sie klucil. ale jak wiadomo nie ma sie co klucic tylko gdzies to doczytac :]

Mar ma Etke moze to nam cos podpowie
_________________
VW JEST BOGIEM, PREDKOŚĆ NAŁOGIEM, TURBO ZABAWĄ A ROZWAGA PODSTAWĄ !! !
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-03-11, 16:20   

Te 8 zaworowe na pewno. 16v na pewno są kolizyjne. A co do pewności na 100% to jej nie mam, ale takie słyszałem opinie, że 8 zaworówki VW sa nie kolizyjne przy zerwaniu rozrządu. Mój 1,8 8V nie ucierpiał przy urwaniu kół pasowych wraz z rozrządem.
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
simens 
Ventofan


Silnik: 1,8
Dołączył: 09 Mar 2008
Posty: 143
Skąd: prawie wroclaw
Wysłany: 2008-03-11, 23:45   

wiesz nie kiedy jest fuks ze nie sklepie ani jednego a nie raz sklepie powiedzmy 12 na 16 zaworow... ale tak dla pewnosci trzeba to gdzies sprawdzic tylko nie wiem gdzie??? :P
_________________
VW JEST BOGIEM, PREDKOŚĆ NAŁOGIEM, TURBO ZABAWĄ A ROZWAGA PODSTAWĄ !! !
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,16 sekundy. Zapytań do SQL: 11