Witam. Podczas jazdy nagle usłyszałem odgłosy z komory silnika ( jakby wtryski) nastąpił spadek mocy, w przedziale kierowcy pojawił się swąt i szary dym, uruchomiły się wycieraczki. Natychmiast zatrzymałem się i wyłączyłem silnik. Po pewnym czasie uruchomiłem go ponownie, odpalił normalnie, jego praca na wolnych obrotach jest ok, natomiast gdy dodaję gazu stuki się nasilają. Zaobserwowałem też zdecydowany spadek mocy. Proszę o radę co moze być przyczyną takiej rzeczy.
Pozdrawiam.
[ Dodano: 2008-02-22, 10:51 ]
Jescze jedno pytanie. Czy możliwe jest, aby rozrusznik w założeniu że normalnie kręci był przyczyną słabszego palenia silnika rozgrzanego??.
Kolesiowi w MK II podczas jazdy nagle pasek rozrządu przeskoczył o kilka ząbków i też stukało. A co się okazało, że się zawory pogięły i stąd owe stukanie. Później się okazało, że jeszcze uszczelka pod głowicą jest walnięta, więc załatwił sobie nowy silnik i śmiga dalej. Także mógł Ci pasek przeskoczyć i podgiąć zawory, dlatego też stuki słyszysz.
Silnik: 1,8
Dołączył: 09 Mar 2008 Posty: 143 Skąd: prawie wroclaw
Wysłany: 2008-03-09, 15:59
mi w silniku 1z tez sie zgial kiedys zawor i efekt byl taki ze nie mial mocy na niskich obrotach i takze stukal. proponuje sciagnac glowice wszystko bedzie wiadomo
_________________ VW JEST BOGIEM, PREDKOŚĆ NAŁOGIEM, TURBO ZABAWĄ A ROZWAGA PODSTAWĄ !
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-03-09, 18:27
u mnie panewki stukały bo płyn chłodniczy lał się przez uszczelkę.
Zawory raczej ie, silniki benzynowe sa bezkolizyjne, nawet jak zerwie się rozrząd...Mi się urwała śruba od koła pasowego i to robiąc zrywa i z silnikiem nic się nie stało...
Silnik: 1,8
Dołączył: 09 Mar 2008 Posty: 143 Skąd: prawie wroclaw
Wysłany: 2008-03-10, 00:17
spyro napisał/a:
u mnie panewki stukały bo płyn chłodniczy lał się przez uszczelkę.
Zawory raczej ie, silniki benzynowe sa bezkolizyjne, nawet jak zerwie się rozrząd...Mi się urwała śruba od koła pasowego i to robiąc zrywa i z silnikiem nic się nie stało...
zgoda ale TDI sa kolizyjne cos o tym wiem-przerabialem
a silniki benzynowe o ile sie nie myle to nie wszystkie i silniki sa bezkolizyjne z tego co wiem to h1 jest kuty i bezkolizyjny a reszta raczej nie
_________________ VW JEST BOGIEM, PREDKOŚĆ NAŁOGIEM, TURBO ZABAWĄ A ROZWAGA PODSTAWĄ !
Silnik: 1,8
Dołączył: 09 Mar 2008 Posty: 143 Skąd: prawie wroclaw
Wysłany: 2008-03-11, 02:53
spyro napisał/a:
Napisałem, że silniki benzynowe są bezkolizyjne, o dieslach nie mam zielonego pojęcia...
SpYRO ale jestes pewien ze wszystkie?? akurat mam na stanie 3 silniki 1,8 kazdy inny takze z ta kolizyjnoscia bym sie klucil. ale jak wiadomo nie ma sie co klucic tylko gdzies to doczytac
Mar ma Etke moze to nam cos podpowie
_________________ VW JEST BOGIEM, PREDKOŚĆ NAŁOGIEM, TURBO ZABAWĄ A ROZWAGA PODSTAWĄ !
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-03-11, 16:20
Te 8 zaworowe na pewno. 16v na pewno są kolizyjne. A co do pewności na 100% to jej nie mam, ale takie słyszałem opinie, że 8 zaworówki VW sa nie kolizyjne przy zerwaniu rozrządu. Mój 1,8 8V nie ucierpiał przy urwaniu kół pasowych wraz z rozrządem.
Silnik: 1,8
Dołączył: 09 Mar 2008 Posty: 143 Skąd: prawie wroclaw
Wysłany: 2008-03-11, 23:45
wiesz nie kiedy jest fuks ze nie sklepie ani jednego a nie raz sklepie powiedzmy 12 na 16 zaworow... ale tak dla pewnosci trzeba to gdzies sprawdzic tylko nie wiem gdzie???
_________________ VW JEST BOGIEM, PREDKOŚĆ NAŁOGIEM, TURBO ZABAWĄ A ROZWAGA PODSTAWĄ !
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum