Silnik: 1.9 TDI
Wiek: 39 Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 15 Skąd: Kraków
Wysłany: 2008-03-05, 23:18 Centralny zamek - Problem
Czesc
Zapsuła mi sie pompka od centralnego zamka i chce ja naprawic, jestem elektronikiem ale potrzebuje schemat bo bez niego ciezko. Jesli ktos ma to prosze o podanie linka, ewentualnie o przeslanie na Witu85@wp.pl
Witu85 ja też bym chciał schemat tego układu jak masz to prześlij mi na maila traken_nbw@wp.pl.
Odnośnie centralnego mam pytanko do kolegów. Czy w centralny zamek jest połączony z szyberdachem? Miałem tak pare razy, że przy zamknięciu auta przy uchylonym szyberdachu, szybardach się lekko schował ale nie zamknął do końca. Czego może to być przyczyna ze się nie zamyka do końca i czy wogóle ma się zamykać, bo zdażyło mi się to 3 razy.
Co o tym myślicie?
_________________
Ostatnio zmieniony przez semp 2008-03-07, 00:00, w całości zmieniany 1 raz
Odnośnie centralnego mam pytanko do kolegów. Czy w centralny zamek jest połączony z szyberdachem? Miałem tak pare razy, że przy zamknięciu auta przy uchylonym szyberdachu, szybardach się lekko schował ale nie zamknął do końca. Czego może to być przyczyna ze się nie zamyka do końca i czy wogóle ma się zamykać, bo zdażyło mi się to 3 razy.
Nie mam szybra ale z tego co wiem to jest polaczony. A ze zamkna sie tylko troche to sprobuje przy zamykaniu przytrzymac dluzej kluczyk w pozycji zamykania az sie szyber zamknie do konca:)
Silnik: 2E Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1173 Skąd: małopolska
Wysłany: 2008-03-07, 22:59
semp napisał/a:
bo zdażyło mi się to 3 razy.
prawdopodonie za krótki impuls domykania wychodzący z alarmu.Jak są też szyby elektryczne to potrzeba jakieś 25 sekund podane na kabel szary w wiązce drzwiowej lub przy pompce centrala, a jak nie ma szyb to na czarnozielony z silnika dachu - wtedy wystarczy krótszy impuls
Witu85, -w serwisuwce nie ma samego schematu pompki od centralnego, jest tylko zaznaczona na ogulnym schemacie instalacji elektrycznej,czy to by ci wystarczyło?
_________________ Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
Silnik: 2E Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1173 Skąd: małopolska
Wysłany: 2008-03-08, 11:10
ja już obszukałem i nie znalazłem, ale najczęstsza usterka to wyżarcie którejś ścieżki z powodu wody która dostaje się do pompki, można próbować poprostu wzrokowo ocenić i odtworzyć
Silnik: 1.9 TDI
Wiek: 39 Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 15 Skąd: Kraków
Wysłany: 2008-03-08, 13:28
Tak, tak sprawdzalem juz wzrokowo układ, znalazłem wyzartą sciezke, naprawilem ale dalej nie dziala, jest jakas powazniejsza usterka. A jesli chodzi o wilgoc w pompce to zalecam pomalowanie płytki specjalnym lakierem chroniacym przed wilgocia i wlozenie woreczka hydroskopijnego, te które mozna dostac w pudelku po butach które pochłaniaja wilgoć
prawdopodonie za krótki impuls domykania wychodzący z alarmu.Jak są też szyby elektryczne to potrzeba jakieś 25 sekund podane na kabel szary w wiązce drzwiowej lub przy pompce centrala, a jak nie ma szyb to na czarnozielony z silnika dachu - wtedy wystarczy krótszy impuls
Nie mam elektrycznych szyb. Do czego jest podłączony ten czarno zielony?? Jak mam to zrobić zeby to mi chodziło. Mam alarm więc nie przytrzymam kluczyka dłużej w pozycji zamkniętej, a poza tym to nic nieda bo już próbowałem.
Silnik: 2E Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1173 Skąd: małopolska
Wysłany: 2008-03-08, 22:45
Mam auto z el. szybami i dachem i nie znalazłem dokładnie schematu jak to jest podłączone w wypadku aut bez el. szyb ale z szyberdaqchem.
W każdym razie: do pinu nr 4 silnika szybra dochodzi kabel czarno zielony. Podanie na niego plusa domyka dach. Ten impuls plusowy musi być na tyle długi ile trwa domknięcie dachu, jeśli jest za krótki to dach sie nie domknie.
U mnie impuls ten jest generowany z modułów szyb. U ciebie - musisz znaleźć jakiś kabel komfortu wychodzący z alarmu, na którym ten plus się pojawia na odpowiednio długi czas. Zwykle jednak kable komfortu wytwarzają w momencie uzbrojenia alarmu sygnał masowy - wtedy musisz go zamienić na plusowy za pomocą jednego odwpowiednio podłączonego przekaźnika (jest to tzw "przerzutnik")
Czy masz taki kabel komfortu (zwany też drugim albo trzecim kanałem) w alarmie nie wiem, zapodasz schemat to pomogę konkretniej
Ostatnio zmieniony przez pablomed 2008-03-08, 22:47, w całości zmieniany 2 razy
Silnik: 2.0 2E Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 08 Mar 2008 Posty: 169 Skąd: Dąbrowa Tarnowska
Wysłany: 2008-03-12, 10:02
podepnę się pod temat, mi central działa ale tylko od strony pasażera. Co może być przyczyną że nie zamknę drzwi od strony kierowcy?
-wkładka zamka się wyrobiła może i trzeba ją wymienić? czy może być coś innego?
Silnik: 2E Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1173 Skąd: małopolska
Wysłany: 2008-03-12, 17:39
andrewb25 napisał/a:
Co może być przyczyną
jeśli kluczyk się obraca i nie zamyka, wymień tzw wiosełko w klamce, zobaczysz na allegro o co biega, wystarczy wyjąć klamke i zmienić złamany element. Czy o taki problem ci chodzi?
witam, podlacze sie pod temat bo to cos podobnego. otoz po ingerencji "fachowcow" w moje zamki i zniknieciu radia map drobny problemik z zzamkiem od kierowcy, ale za to bardzo irytujacy... kluczyk nie wchodzi do konca, i czasami nie daje sie przekrecic, jesli juz sie zamknie/ otworzy, to kluczyk nie wraca do pozycji wyjsciowej, nie cofa csie, tylko zostaje taki przekrecony... co radzicie zrobic? zmienic wklad zamka? zastanawialem sie czy daloby sie przelozyc ten wklad od klapy... ma ktos pojcie czy da sie to zrobic i jak sie do tego zabrac?
a przy okazji, nie zakladajac juz nowego tematu, przy kradziezy, pojawil sie inny mankament, tzn zeby wyjac radio mysieli je czyms podwadzic i na obudowie pokretel nawiewow zostawili male wgniecenie, tylko ze teraz nie swieci mi podswietlenie nawiewow... jakies pomysly? jak patrzylem to widze tylko kostki do radia, sa tam jakies inne przewody ktore mogli uszkodzic? a jak sie do tego zabrac bo nie bardzo mam pojecie... wielkie dzieki.
Silnik: 2E Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1173 Skąd: małopolska
Wysłany: 2008-03-12, 20:24
andrewb25 napisał/a:
takie?
tak, tą podróbę trzeba troszkę podpiłować pilniczkiem, nie ma idealnego wymairu, ale to nie problem za taką cenę.
[ Dodano: 2008-03-12, 20:30 ]
arekkera napisał/a:
daloby sie przelozyc ten wklad od klapy
tak, albo wkładkę wyjąć i próbować naprawić, otwierali zapewne metodą na śrobokręt albo na niepasujący kluczyk i połamali zapadki, zrobili mi to samo jakiś czas temu. Jeślli nie boisz się dłubaniny dasz radę sam, ale wypadałoby mieć jakieś wkładki ze szrotu żeby sobie zapadki dopasować do kluczyka.
[ Dodano: 2008-03-12, 20:34 ]
zdejmij podważając ramkę naokoło pokręteł, wykręć 4 wkręty co zobaczysz na rogach pod nią oraz dwa nad popielniczką. Wyjmiesz cały panel wówczas i zobaczysz co tam porobili, czyli czemu nie dochodzi prąd do żaróweczki. Chyba że przypadek i po prostu masz spaloną żaróweczkę. Dostęp do niej jest od tyłu panelu, chyba że masz termotronic to po prostu wyciągasz środkowe pokrętło i zobaczysz żarówkę.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum