Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: spyro
2008-04-19, 19:39
Centralny zamek - Problem
Autor Wiadomość
Witu85 
Autostopowicz
Klubowicz



Silnik: 1.9 TDI
Wiek: 39
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 15
Skąd: Kraków
  Wysłany: 2008-03-05, 23:18   Centralny zamek - Problem

Czesc

Zapsuła mi sie pompka od centralnego zamka i chce ja naprawic, jestem elektronikiem ale potrzebuje schemat bo bez niego ciezko. Jesli ktos ma to prosze o podanie linka, ewentualnie o przeslanie na Witu85@wp.pl

Serdeczne dzieki
Witu85

Ps. Jestem klubowiczem :-P
 
 
semp 
Kierowca eLki
Ventka 1.9 TDI `96



Silnik: 1.9 TDI
Wiek: 39
Dołączył: 31 Gru 2007
Posty: 38
Skąd: Strzelce Opolskie
Wysłany: 2008-03-06, 23:58   

Witu85 ja też bym chciał schemat tego układu jak masz to prześlij mi na maila traken_nbw@wp.pl.

Odnośnie centralnego mam pytanko do kolegów. Czy w centralny zamek jest połączony z szyberdachem? Miałem tak pare razy, że przy zamknięciu auta przy uchylonym szyberdachu, szybardach się lekko schował ale nie zamknął do końca. Czego może to być przyczyna ze się nie zamyka do końca i czy wogóle ma się zamykać, bo zdażyło mi się to 3 razy.

Co o tym myślicie?
_________________

Ostatnio zmieniony przez semp 2008-03-07, 00:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
lesny1982 
Vento to ja!


Silnik: 1.9 TD
Pomógł: 54 razy
Wiek: 42
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3579
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-03-07, 00:26   

ja np zmienilem alarm w ventylku i zamyka tylko z pozycji uchylonej do gory a jak mam otwarty na maxa to zamyka tylko kawalek :P
 
 
babyy82 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1,9 TDI 1Z
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Gru 2006
Posty: 484
Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-03-07, 11:03   

Cytat:
Odnośnie centralnego mam pytanko do kolegów. Czy w centralny zamek jest połączony z szyberdachem? Miałem tak pare razy, że przy zamknięciu auta przy uchylonym szyberdachu, szybardach się lekko schował ale nie zamknął do końca. Czego może to być przyczyna ze się nie zamyka do końca i czy wogóle ma się zamykać, bo zdażyło mi się to 3 razy.


Nie mam szybra ale z tego co wiem to jest polaczony. A ze zamkna sie tylko troche to sprobuje przy zamykaniu przytrzymac dluzej kluczyk w pozycji zamykania az sie szyber zamknie do konca:)
_________________
VW VENTO 1.9GTD 94r.
 
 
adbaca 
Zapalony Ventkarz
94r.



Silnik: 1.9TD, 75KM
Pomógł: 6 razy
Wiek: 40
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 274
Skąd: Radomska
Wysłany: 2008-03-07, 12:30   

ja mamy szyber i centralny nie jest do niego podłaczony, a że sie nie chowa to zrób tak jak napisał babyy82
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2008-03-07, 22:59   

semp napisał/a:
bo zdażyło mi się to 3 razy.

prawdopodonie za krótki impuls domykania wychodzący z alarmu.Jak są też szyby elektryczne to potrzeba jakieś 25 sekund podane na kabel szary w wiązce drzwiowej lub przy pompce centrala, a jak nie ma szyb to na czarnozielony z silnika dachu - wtedy wystarczy krótszy impuls
_________________

 
 
Witu85 
Autostopowicz
Klubowicz



Silnik: 1.9 TDI
Wiek: 39
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 15
Skąd: Kraków
Wysłany: 2008-03-07, 23:26   

Ludzie a co ze schematem dla mnie do tej pompki?? :tazz:
 
 
krzeszak 
Vento to ja!
GRUPA LUBELSKA


Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 82 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 3991
Skąd: VTY
Wysłany: 2008-03-07, 23:43   

Witu85, -w serwisuwce nie ma samego schematu pompki od centralnego, jest tylko zaznaczona na ogulnym schemacie instalacji elektrycznej,czy to by ci wystarczyło?
_________________
Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
 
 
Witu85 
Autostopowicz
Klubowicz



Silnik: 1.9 TDI
Wiek: 39
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 15
Skąd: Kraków
Wysłany: 2008-03-08, 07:22   

Wątpie, ja potrzbuje schemat ideowy samej pompki żeby znaleźć usterke i ją usunąć :-)
 
 
krzeszak 
Vento to ja!
GRUPA LUBELSKA


Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 82 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 3991
Skąd: VTY
Wysłany: 2008-03-08, 07:54   

Trudna sprawa z tym schematem, w serwisuwce go nie ma !Wątpię żeby przeciętny klubowicz posiadał takowy schemat, może w internecie poszukać? :papa:
_________________
Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2008-03-08, 11:10   

ja już obszukałem i nie znalazłem, ale najczęstsza usterka to wyżarcie którejś ścieżki z powodu wody która dostaje się do pompki, można próbować poprostu wzrokowo ocenić i odtworzyć
_________________

 
 
Witu85 
Autostopowicz
Klubowicz



Silnik: 1.9 TDI
Wiek: 39
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 15
Skąd: Kraków
Wysłany: 2008-03-08, 13:28   

Tak, tak sprawdzalem juz wzrokowo układ, znalazłem wyzartą sciezke, naprawilem ale dalej nie dziala, jest jakas powazniejsza usterka. A jesli chodzi o wilgoc w pompce to zalecam pomalowanie płytki specjalnym lakierem chroniacym przed wilgocia i wlozenie woreczka hydroskopijnego, te które mozna dostac w pudelku po butach które pochłaniaja wilgoć :-)
 
 
semp 
Kierowca eLki
Ventka 1.9 TDI `96



Silnik: 1.9 TDI
Wiek: 39
Dołączył: 31 Gru 2007
Posty: 38
Skąd: Strzelce Opolskie
Wysłany: 2008-03-08, 14:03   

pablomed napisał/a:
prawdopodonie za krótki impuls domykania wychodzący z alarmu.Jak są też szyby elektryczne to potrzeba jakieś 25 sekund podane na kabel szary w wiązce drzwiowej lub przy pompce centrala, a jak nie ma szyb to na czarnozielony z silnika dachu - wtedy wystarczy krótszy impuls


Nie mam elektrycznych szyb. Do czego jest podłączony ten czarno zielony?? Jak mam to zrobić zeby to mi chodziło. Mam alarm więc nie przytrzymam kluczyka dłużej w pozycji zamkniętej, a poza tym to nic nieda bo już próbowałem.
_________________

 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2008-03-08, 22:45   

Mam auto z el. szybami i dachem i nie znalazłem dokładnie schematu jak to jest podłączone w wypadku aut bez el. szyb ale z szyberdaqchem.
W każdym razie: do pinu nr 4 silnika szybra dochodzi kabel czarno zielony. Podanie na niego plusa domyka dach. Ten impuls plusowy musi być na tyle długi ile trwa domknięcie dachu, jeśli jest za krótki to dach sie nie domknie.
U mnie impuls ten jest generowany z modułów szyb. U ciebie - musisz znaleźć jakiś kabel komfortu wychodzący z alarmu, na którym ten plus się pojawia na odpowiednio długi czas. Zwykle jednak kable komfortu wytwarzają w momencie uzbrojenia alarmu sygnał masowy - wtedy musisz go zamienić na plusowy za pomocą jednego odwpowiednio podłączonego przekaźnika (jest to tzw "przerzutnik")
Czy masz taki kabel komfortu (zwany też drugim albo trzecim kanałem) w alarmie nie wiem, zapodasz schemat to pomogę konkretniej
Ostatnio zmieniony przez pablomed 2008-03-08, 22:47, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
semp 
Kierowca eLki
Ventka 1.9 TDI `96



Silnik: 1.9 TDI
Wiek: 39
Dołączył: 31 Gru 2007
Posty: 38
Skąd: Strzelce Opolskie
Wysłany: 2008-03-10, 23:43   

dzięki wielkie pablomed postaram się poszukać schematu i popatrzeć moće coś znajdę albo wymyśle. Jak coś ta będę dawał znać :)
_________________

 
 
andrewb25 
Ventofan


Silnik: 2.0 2E
Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 08 Mar 2008
Posty: 169
Skąd: Dąbrowa Tarnowska
Wysłany: 2008-03-12, 10:02   

podepnę się pod temat, mi central działa ale tylko od strony pasażera. Co może być przyczyną że nie zamknę drzwi od strony kierowcy?
-wkładka zamka się wyrobiła może i trzeba ją wymienić? czy może być coś innego?
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-03-12, 10:49   

Zdemontuj tapicerkę drzwi i zobacz prozaiczną rzecz: czy kabel nie zsunął się. Poza tym polecam sprawdzenie sterownika od centrala i połączeń.
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2008-03-12, 17:39   

andrewb25 napisał/a:
Co może być przyczyną
jeśli kluczyk się obraca i nie zamyka, wymień tzw wiosełko w klamce, zobaczysz na allegro o co biega, wystarczy wyjąć klamke i zmienić złamany element. Czy o taki problem ci chodzi?
_________________

 
 
andrewb25 
Ventofan


Silnik: 2.0 2E
Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 08 Mar 2008
Posty: 169
Skąd: Dąbrowa Tarnowska
Wysłany: 2008-03-12, 17:43   

tak zgadza się kluczyk się obraca a nie zamyka czyli wiosełko na 100% ?

takie?

http://www.allegro.pl/ite..._klamka_f1.html
Ostatnio zmieniony przez andrewb25 2008-03-12, 17:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
arekkera 
Autostopowicz
1.9TDI 94r 260 tysi


Dołączył: 23 Kwi 2007
Posty: 11
Skąd: jasło
Wysłany: 2008-03-12, 18:44   

witam, podlacze sie pod temat bo to cos podobnego. otoz po ingerencji "fachowcow" w moje zamki i zniknieciu radia :) map drobny problemik z zzamkiem od kierowcy, ale za to bardzo irytujacy... kluczyk nie wchodzi do konca, i czasami nie daje sie przekrecic, jesli juz sie zamknie/ otworzy, to kluczyk nie wraca do pozycji wyjsciowej, nie cofa csie, tylko zostaje taki przekrecony... co radzicie zrobic? zmienic wklad zamka? zastanawialem sie czy daloby sie przelozyc ten wklad od klapy... ma ktos pojcie czy da sie to zrobic i jak sie do tego zabrac?
a przy okazji, nie zakladajac juz nowego tematu, przy kradziezy, pojawil sie inny mankament, tzn zeby wyjac radio mysieli je czyms podwadzic i na obudowie pokretel nawiewow zostawili male wgniecenie, tylko ze teraz nie swieci mi podswietlenie nawiewow... jakies pomysly? jak patrzylem to widze tylko kostki do radia, sa tam jakies inne przewody ktore mogli uszkodzic? a jak sie do tego zabrac bo nie bardzo mam pojecie... wielkie dzieki.
_________________
venciak z jasła, obecnie łódź
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2008-03-12, 20:24   

andrewb25 napisał/a:
takie?
tak, tą podróbę trzeba troszkę podpiłować pilniczkiem, nie ma idealnego wymairu, ale to nie problem za taką cenę.

[ Dodano: 2008-03-12, 20:30 ]
arekkera napisał/a:
daloby sie przelozyc ten wklad od klapy
tak, albo wkładkę wyjąć i próbować naprawić, otwierali zapewne metodą na śrobokręt albo na niepasujący kluczyk i połamali zapadki, zrobili mi to samo jakiś czas temu. Jeślli nie boisz się dłubaniny dasz radę sam, ale wypadałoby mieć jakieś wkładki ze szrotu żeby sobie zapadki dopasować do kluczyka.

[ Dodano: 2008-03-12, 20:34 ]
zdejmij podważając ramkę naokoło pokręteł, wykręć 4 wkręty co zobaczysz na rogach pod nią oraz dwa nad popielniczką. Wyjmiesz cały panel wówczas i zobaczysz co tam porobili, czyli czemu nie dochodzi prąd do żaróweczki. Chyba że przypadek i po prostu masz spaloną żaróweczkę. Dostęp do niej jest od tyłu panelu, chyba że masz termotronic to po prostu wyciągasz środkowe pokrętło i zobaczysz żarówkę.
_________________

 
 
arekkera 
Autostopowicz
1.9TDI 94r 260 tysi


Dołączył: 23 Kwi 2007
Posty: 11
Skąd: jasło
Wysłany: 2008-03-14, 00:05   

nie, nie mam termotronika, dzieki za pomoc.
_________________
venciak z jasła, obecnie łódź
 
 
Witu85 
Autostopowicz
Klubowicz



Silnik: 1.9 TDI
Wiek: 39
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 15
Skąd: Kraków
Wysłany: 2008-03-27, 23:51   

A ja dalej nie mam schematu i pompka mi nie dziala :o(
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,19 sekundy. Zapytań do SQL: 10