Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
kontrolka
Autor Wiadomość
urodzyn 
Kierowca eLki



Dołączył: 11 Lis 2007
Posty: 22
Skąd: Ełk
Wysłany: 2008-05-22, 12:29   kontrolka

Od pewnego czasu przy zmianie biegów 1-3 miga mi kontrolka hamulca ręcznego, pierwszy raz gdy musiałem troche ostro przyhamowac na mokrej nawierzchni, to sie wtedy zaczeło, nie jest to pewnie taki wielki proble ale chciałbym wiedziec co i jak, pozdrawiam
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2008-05-22, 12:35   

W pierwszej kolejności zobacz, czy masz płyn hamulcowy w zbiorniczku.
Macz czujniki zużycia klocków? Bo jeśli tak, może podczas hamowania coś się mogło odczepić i nie styka dokładnie.
_________________
Zielony borowik...
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2008-05-22, 12:54   

Ale pedał hamulca wszedł głęboko?

Możliwe, że najprościej w świecie klocki Ci się skończyły....

urodzyn napisał/a:
musiałem troche ostro przyhamowac


No to jak ostro przydusiłeś na hamulec to możliwe że gdzieś przewód puścił...

I poradze tak jak Sebastian zobacz stan płynu hamulcowego...możliwe tez, że się pływak w zbiorniczku gdzieś uwalił...albo czujnik szwankuje.
 
 
urodzyn 
Kierowca eLki



Dołączył: 11 Lis 2007
Posty: 22
Skąd: Ełk
Wysłany: 2008-05-22, 15:52   

niedawno oczyścili mi tylne szczęki jakimś preparatem, wymienili sprężynę ściągającą i tylne piasty, to może coś przy tym się obluzowało czy coś, pojade do nich z papierem, bo w serwisie naprawiam.
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2008-05-22, 17:29   

a no to faktycznie coś mogli "naprawić". A płyn sprawdzałeś?
 
 
urodzyn 
Kierowca eLki



Dołączył: 11 Lis 2007
Posty: 22
Skąd: Ełk
Wysłany: 2008-05-23, 11:37   

czyli lampka hamulca ręcznego służy też jako kontrolka poziomu płynu hamulcowego? Bo miga a płynu jest dość mało, niedługo będzie do wymiany więc problem sie niejako sam powinien rozwiązać...
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2008-05-23, 11:39   

urodzyn napisał/a:
czyli lampka hamulca ręcznego służy też jako kontrolka poziomu płynu hamulcowego?

Tak.

Skoro płynu jest mało to musiał gdzieś uciec.
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-05-23, 11:43   

Tygrysisko napisał/a:
Skoro płynu jest mało to musiał gdzieś uciec.

bądź się zużyć jak był dawno nie wymieniany ani dolewany.
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
urodzyn 
Kierowca eLki



Dołączył: 11 Lis 2007
Posty: 22
Skąd: Ełk
Wysłany: 2008-05-23, 11:47   

Może przy wymianie paru części przy hamulcach trochę poszło... też mi sie wydaje że to mało płynu bo cofałem teraz z kanału z górki tyłem to mignęła kontrolka i jak przyspieszam to też miga.
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2008-05-23, 11:47   

spyro napisał/a:
bądź się zużyć jak był dawno nie wymieniany ani dolewany

A o tym to nie wiedziałem....myślałem, że tego się nie dolewa.

spyro napisał/a:
bądź się zużyć

Jest jakiś limit km po których powinno sie go wymieniać? :mysli:

Mi też w moim starym aucie kontrolka migała przy hamowaniu nieraz...no ale tam był nieszczelny układ.

Jeśli kontrolka miga a pedał nie przy hamowaniu jest twardy to chyba układ jest cały i pewnie dolanie płynu powinno wystarczyć bo tak jak pisze Urodzyn możliwe że przy grzebaniu przy hamulcach trochę wyciekło.
Ostatnio zmieniony przez Paweł J. 2008-05-23, 11:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
urodzyn 
Kierowca eLki



Dołączył: 11 Lis 2007
Posty: 22
Skąd: Ełk
Wysłany: 2008-05-23, 12:07   

Co 60 000 km, no i zależnie od stylu jazdy, no ale nie rzadziej niż co 2 lata.
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2008-05-23, 12:10   

No to nieźle.......ja zrobiłem ponad 60.000km a ile poprzedni właściciel tego nie wiem, wiem tylko że był w 2002roku wymieniany po plombie na wlewie, którą zaraz po kupnie wywaliłem
 
 
urodzyn 
Kierowca eLki



Dołączył: 11 Lis 2007
Posty: 22
Skąd: Ełk
Wysłany: 2008-05-23, 12:26   

"Mój" poprzedni właściciel zostawił spis co wymienił od momentu zakupu i co i kiedy trzeba wymienić to mi ułatwił życie
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2008-05-23, 16:40   

Tygrysisko napisał/a:
o tym to nie wiedziałem....myślałem, że tego się nie dolewa.

heh, no powinno się conajmniej co 2 lata wymienić płyn. Płyn, jak każdy inny - po prostu się zużywa - normalne. Wiesz, lipę w ch... robią ci, co przy wymianie nie spuszczą najpierw całkowicie starego plynu, a późneij nie wleją nowego. W większości robią to tak, że najpierw częściowo go spuszczą, a później dolewają. I dlatego nie wchodzi litr (tak mniej więcej, jak powinno wejść), al z pół litra albo i mniej jeszcze. Robią tak, dlatego, że im się nie chce, bo trochę problemów przy tym jest. Ryzyko też, że po całkowitym spuszczeniu płynu i zalaniu nowym w pewnym momencie zrobi się poduszka powietrzna, np. w pompie hamulcowej, albo tuż za nią i bardzo ciężko jest ją zbić, więc nie bawią się w takie klocki. Ja nie popuściłem i mi wymieniali cąłkowicie, najpierw spuścili, później ciśnieniem wydmuchali do ostatniej kropelki praktycznie, a następnie zalali świerzym. No zrobiło się tak, jak napisałem - poduszka powietrzna, zalali nawet nie pół litra i koniec, więcej nie wchodzi. I nie ma hamulców. Dłubali się brawie 2 godziny, ale w końcu powolutku, powolutku - poszło. I wiem, że mam tyle, ile powinienem mieć go i przynajmneij świeży. A tak stary z nowym się wymiesza i tak nei ma swoich parametrów jakościowych...

A co do mgugania w czasie jazdy - normalne to jest, ż eprzy wyprzedaniu np. będzie mgugać, albo podczas wyjazdu z garażu - po prostu jak szklankę nalejesz do połowy i przyechlisz, to woda w jednym miejscu się podniesie, w drugim opadnie i dlatego mruga. A mruga, bo masz mało płynu. I nigdy pod sam dekiel ani na maxa nie dolewaj, bo jak wymienisz klocki kiedyś np. i wepchniesz tłoczek do końca to poziom płynu w zbiornniczki się podniesie i tak przynajmniej będzie miało gdzie jeszcze, a jak nalejesz pod sam czajnik to nie ma gdzie wówczas. Ja mam między min, a max.
_________________
Zielony borowik...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,21 sekundy. Zapytań do SQL: 9