Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
MUZA !!!!!!!!
Autor Wiadomość
lesny1982 
Vento to ja!


Silnik: 1.9 TD
Pomógł: 54 razy
Wiek: 41
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3579
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-07-21, 08:17   MUZA !!!!!!!!

wstawiajcie co sie da

na poczatek

Jak poprawnie podłączyć radio w samochodzie. Informacje ogólne z uwzględnieniem wszystkich połączeń (zasilanie, głośniki, automatyczna antena).

Zauważyłem, że często przy podłączaniu radia są popełniane pewne błędy, które powodują pogorszenie warunków pracy a mogą powodować także poważne uszkodzenia. Przed podłączeniem radioodtwarzacza należy się zapoznać z jego instrukcją obsługi. Zawarte w niej wskazówki pomogą uniknąć wielu późniejszych problemów.

Ważna uwaga: w tym tekście podane zostaną standardowe kolory przewodów stosowane przez większość producentów, którzy przeznaczają radia do sprzedaży w Europie. Nie znaczy to jednak, że wszyscy tak robią. Jeżeli mamy radio przeznaczone na rynek amerykański to kolory będą prawdopodobnie inne (walczyłem kiedyś z radiem przywiezionym ze USA, w którym producent +12 V zasilania oznaczył kolorem szarym, a czerwonym oznaczył sterowanie anteną automatyczną).

Podłączamy zasilanie. W większości obecnie produkowanych radioodtwarzaczy (a także tych starszych) do zasilania radia przeznaczone są 3 kable:

. masa zasilania - przeważnie przewód czarny (radia produkcji japońskiej oraz kilka europejskich) lub brązowy (radia niemieckie). Przewód ten zaleca się poprowadzić bezpośrednio do ujemnej klemy akumulatora przewodem (linka) o średnicy minimalnej 1,5 mm. Nie jest zalecane przykręcanie tego przewodu do karoserii pojazdu, gdyż może powodować to niepewne kontaktowanie i niepotrzebne spadki napięcia. Jeżeli odbiór programów radiowych jest zakłócany przez silnik, a zastosowane są filtry na zasilanie (zazwyczaj na +12 V) to najprawdopodobniej źródłem ich jest złe prowadzenie masy.

. +12 V podtrzymanie (+12 V battery, permament itp.) - najczęściej żółty przewód, czasem czerwony (znowu Niemcy) a nawet pomarańczowy (Pioneer). Ten przewód powinien być podłączony także bezpośrednio do akumulatora ale do klemy plusa. Ponieważ często radio nie ma pamięci nieulotnej (np. radia Pioneer, Kenwood, Sony) to jeżeli przewód ten zostanie połączony w miejscu gdzie plus jest tylko po włączeniu zapłonu to po każdym wyłączeniu stacyjki będą ginąć zapamiętane stacje radiowe, ustawienia korekcji (Kenwood), czy też radio będzie się zakodowywać. Takie podłączenie gwarantuje uzyskanie właściwej mocy wyjściowej wzmacniacza w radiu (najczęściej z tego złącza zasilane są w nowych radiach końcówki mocy) oraz będzie możliwe otwieranie się radia z zabezpieczeniem typu MASK. Połączenie najlepiej zrealizować kablem (linka) o średnicy minimalnej 1,5 mm.

. + 12 V zasilanie (+12 V power, ACC- accesory) - zazwyczaj czerwony przewód, ale to nie jest reguła (producenci "krzak" stosują czasem pomarańczowy). Producent zaleca podłączenie tego kabelka w miejscu gdzie +12 V pojawia się po włączeniu stacyjki. Rozwiązanie to nie jest najlepsze w przypadku, gdy słuchamy muzyki na postoju (zapłon musi być włączony a kluczyki w stacyjce). Ja osobiście preferuję albo połączenie tego kabla z +12 V podtrzymanie albo indywidualne połączenie z klemą dodatnią. Są pewne radia (Kenwood MASK...), które powinny mieć to podłączane za stacyjką. Jeżeli zdecydujemy się na połączenie indywidualne to zastosujmy standardowy kabelek (linka) o średnicy minimalnej 1,5 mm. Żeby było weselej w niektórych radiach jest możliwość ustawienia tzw. logiki zapłonu, co powoduje wyłączanie radia po wyłączeniu kluczyka, ale da się je uruchomić bez włączania stacyjki. Tylko tu są różne niespodzianki w związku z tym, że nie wiadomo, który plus ma znikać. Więcej o tym na stronie o logice zapłonu

Podłączamy głośniki.
Ze względu na to, że nowe radia mają zwykle końcówki pracujące w układzie mostkowym (wzmacniacze o mocy przekraczającej 7 W na kanał) nie wolno łączyć żadnego z kabli głośnikowych ze sobą albo też z zasilaniem lub masą. Takie połączenie grozi uszkodzeniem wzmacniacza mocy (a końcówki są drogie np. do przeciętnej Alpine to wydatek ponad 60 zł plus wymiana ponad 20 zł pod warunkiem, że nie jest uszkodzony laminat). Faktem jest, że producent układów obiecuje zabezpieczenie wzmacniacza przed takimi ewentualnościami, ale zabezpieczenie działa kilka sekund (do czasu spalenia bezpiecznika lub stopienia ścieżek - prądy nawet kilkadziesiąt amperów). A więc jak ktoś lubi eksperymentować to proszę bardzo. A jeżeli przy okazji spali auto to jego problem. Dlatego nieużywane wyjścia głośnikowe starannie zaizolujmy (obciąć wystający przewodnik i zabezpieczyć rurką termokurczliwą). Co do kabli to warto stosować głośnikowe kable firmowe, które są najczęściej w postaci 2 "sklejonych" przewodów (2 żyłowe). Grubość kabli należy dostosować do mocy przenoszonej. Ponieważ kable głośnikowe są zazwyczaj dłuższe od zasilających to ich średnica też nie powinna być mniejsza od 1,5 mm (pomimo niższej mocy przenoszonej). Przy podłączaniu należy pamiętać o właściwej polaryzacji głośników (plus do plusa, minus do minusa). Niewłaściwe podłączenie spowoduje słabe przenoszenie niskich częstotliwości.

Teraz pora na opis poszczególnych kanałów z uwzględnieniem kolorystyki przewodów:
. RF (Right Front) - Prawy Przód - kolor najczęściej szary dla przewodu + i szary z czarnym paskiem dla -
. LF (Left Front) - Lewy Przód - kolor najczęściej biały (lub brązowy) dla przewodu + i biały (lub brązowy) z czarnym paskiem dla -
. LR (Left Rear) - Lewy Tył - kolor najczęściej zielony dla + i zielony z czarnym paskiem dla -
. RR (Right Rear) - Prawy Tył - kolor najczęściej fioletowy dla + i fioletowy z czarnym paskiem dla -

. radia niemieckie mają czasem oznaczenia przewodu takie: żyła czerwona +, żyła brązowa - i nie ma zmiany kolorów dla różnych kanałów (za to jest dokładny opis tego na radiu). Czasem zdarzają się radia z pozamienianymi kolorami.
Podłączenia dodatkowe. Jakby kabli podłączanych do radia było mało producenci dodali kilka udogodnień. Czasem jest na to wolne miejsce w ISO, ale nie są włożone złącza w kostkę i wyprowadzone kable.

. sterowanie anteną automatyczną (power antena) (lub/i dodatkowym wzmacniaczem) . Kabelek koloru niebieskiego (japońskie, trochę europejskich), ale czasem inny (np. "krzak" ma... czerwony). Podłączamy to do wejścia w sterowniku anteny, (ale nie jako zasilanie anteny automatycznej - grozi to uszkodzeniem radia) lub też złącza sterującego wzmacniaczem mocy (tylko i wyłącznie do tego złącza a nigdy jako zasilanie).

. podświetlenie (light lub dimmer) - najczęściej pomarańczowy (Europa), ale czasem fioletowy (np. Roadstar) lub zielony (Gelhard). Pożyteczny bajer, po włączeniu świateł podświetla się przycisk (lub gałka) włączająca radio lub też całe radio. Drugą pożyteczną funkcją jest regulacja podświetlenia radia wraz z regulacją podświetlenia deski samochodu (na pewno działa w Blaupunkcie - sprawdzałem). Ze względu na mały pobór prądu można podłączyć to pod kabelek zasilający najbliższą regulowaną żarówkę na desce rozdzielczej (np. podświetlenie regulatorów nagrzewnicy) ale nie do jej masowego zacisku. Daje to fajny bajer. Wchodzimy do auta gaśnie światło wewnątrz pojazdu. Wkładamy kluczyk do stacyjki, przekręcamy zaświeca się podświetlenie włącznika świateł (VW na pewno), włączamy światłą zaświeca się włącznik radia. No i dodatkowy komfort w postaci regulacji jasności podświetlenia radia (Blaupunkt) wraz z regulacją podświetlenia deski i zegarów. Czasem regulację podświetlenia trzeba uaktywnić w menu ustawień. W niektórych radiach (Blaupunkt) można indywidualnie wybrać kolor i jasność podświetlenia dla dnia i nocy, którego przełączenie aktywowane jest właśnie tym kabelkiem.

. tel. mute - wyciszenie radia przy korzystaniu z telefonu komórkowego. I prawie tęcza kolorów (Blaupunkt szary lub zielony). Dodatkowo kilka możliwości sterowania: masą, +5V, +12V. W przypadku kilku radioodtwarzaczy można ustawić rodzaj sterowania (np. Philips). Kabelek ten łączymy z odpowiednim złączem instalacji głośnomówiącej lub z odpowiednim złączem w komórce. Można to też wykorzystać jako zdalne wyciszenie (przycisk + odrobina kabelka). Przy korzystaniu z komórki na wyświetlaczu radia pojawia się napis MUTE lub TEL i dźwięk zostaje wyciszony, a czasem jest dodatkowe złącze (w radiu) opisane jako tel. in. (Grundig, starsze Kenwoody , nowsze Blaupunkty) i służy ono do podłączenia wyjścia audio z komórki do radia celem słuchania rozmowy przez głośniki (taka ciekawa instalacja głośnomówiąca).

. alarm - Złącze przypominające o zabraniu panela przy opuszczaniu samochodu. Podłącza się do wyłącznika światła wnętrza pojazdu (włącznik jest umieszczony w słupku w pobliżu zawiasów).

. power control in. - takie złącze umożliwia załączenie wejścia liniowego w radiu (zazwyczaj, gdy radio ma takie wejście i nie ma przycisku Source, ale niekoniecznie). Po podaniu +12 V na to złącze radio przełącza się na wejście liniowe. Służy to do podłączenia decka CD do radia nie mającego możliwości sterowania zmieniaczem CD. W modelach, w których brak jest tego złącza a są wejścia liniowe to najprawdopodobniej przełączania dokonujemy przyciskiem Source (po wcześniejszych ustawieniach np. Philips).

. złącza danych np. sterowanie wyświetlaczem w Oplu. Tylko niektóre radia.

. złącze pilota - Jeżeli producent przewidział dwa styki do podłączenia pilota (np. Philips) to znaczy zazwyczaj, że pilot składa się z kilku przełączników i rezystorów bez elementów aktywnych. Jeżeli natomiast jest tylko jedno (Blaupunkt) wejście to prawdopodobne jest, że jest to wejście danych z czujnika podczerwieni (i jeszcze do niego dochodzą 2 kable zasilające). W pierwszym przypadku łatwo przerobić pilota fabrycznego (Renault, Opel) na współpracującego z radiem

. kontrola głośności w zależności od prędkości jazdy. (SCV) Standard w przypadku samochodów Opel z fabrycznym wyświetlaczem do radia i opcja w VW (Gala). Nie wszystkie radia z tego jednak korzystają, poza fabrycznymi chyba tylko Becker, Grundig (wyższe modele) oraz nowsze Blaupunkty. Nie sprawdzałem na razie, jaki jest to typ łącza i jaki sygnał jest tam przekazywany. W grę wchodzą dwa: napięciowy (napięcie rośnie wraz z prędkością) i częstotliwościowy. Jeżeli jest to sygnał częstotliwościowy to będzie go można podebrać z elektronicznego licznika prędkości. Na razie nie badałem, ale jak mnie najdzie ochota to sprawdzę, co tam jest.

. różne niespodzianki. Czasem można spotkać inne ciekawe sygnały, których przeznaczenie jest, co najmniej zagadkowe. W starym modelu Panasonica natknąłem się na kabelki opisane TO FOOT SWITCH a w Clarionie (również zabytek) przewód opisany SEEK. Czyżby jakaś wersja "beta" pilota?

Antena
W zasadzie podłączenie anteny jest sprawą bardzo prostą (chyba, że radio ma możliwość pracy z 2 antenami) i sprowadza się do włożenia wtyku antenowego do odpowiedniego gniazda. Czasem zdarza się, że odbiór radia jest zakłócany przez zapłon i nie pomaga filtr na zasilaniu. Należy wtedy połączyć masę kabla antenowego (przy wtyku) z masą zasilania (w większości przypadków skuteczne) bezpośrednio przy radiu. Niektóre radia miały takie połączenie zrealizowane fabrycznie (stare kieszeniowe Sony). Oczywiście nie wolno ciąć i przedłużać fabrycznych przewodów antenowych gdyż spowoduje to znaczne pogorszenie warunków odbioru. W przypadku konieczności przedłużenia kabla antenowego należy stosować odpowiednie przedłużacze tego samego producenta co antena. Tu jedynie uwaga do posiadaczy VW/Skoda z anteną dachową z wbudowanym wzmacniaczem("ogon jamnika"). Antena ta wymaga zasilania przez przewód antenowy. Jak mamy do czynienia z fabrycznym radiem wszystko to jest spełnione. Jeżeli stosujemy inne radio należy zastosować element umożliwiający zasilanie tej anteny (niektórzy nazywają to separatorem antenowym). Kosztuje to od 10 do 30 zł i wygląda jak metalowa rurka zakończona z jednej strony gniazdem antenowym a z drugiej wtykiem antenowym i kabelkiem, który podłączamy do naszego radia - do kabla sterującego anteną automatyczną.
 
 
lesny1982 
Vento to ja!


Silnik: 1.9 TD
Pomógł: 54 razy
Wiek: 41
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3579
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-07-21, 08:17   

http://www.complex.com.pl...DIO/audio2.html
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2008-07-21, 08:18   

lesny1982, :oklaski: ładnie wytłumaczone...Mam nadzieję że jak Ci cos nowego do głowy wpadnie to też tu dopiszesz... ;)
 
 
WOLF1955 
Ventomaniak



Silnik: 1,8 GLX
Pomógł: 9 razy
Wiek: 68
Dołączył: 18 Wrz 2006
Posty: 695
Skąd: PRUSZCZ GDAŃSKI
Wysłany: 2008-07-21, 08:22   

LEŚNY a sprawdzisz moje czy jest dobrze podłączone radyjko ? :pała:
_________________
GRUPA TRÓJMIEJSKA
 
 
WOLF1955 
Ventomaniak



Silnik: 1,8 GLX
Pomógł: 9 razy
Wiek: 68
Dołączył: 18 Wrz 2006
Posty: 695
Skąd: PRUSZCZ GDAŃSKI
Wysłany: 2008-07-21, 08:22   

więcej takich super opisów :oklaski:
_________________
GRUPA TRÓJMIEJSKA
Ostatnio zmieniony przez WOLF1955 2008-07-21, 08:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
lesny1982 
Vento to ja!


Silnik: 1.9 TD
Pomógł: 54 razy
Wiek: 41
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3579
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-07-21, 08:22   

a co wolfik zle dziala??
 
 
WOLF1955 
Ventomaniak



Silnik: 1,8 GLX
Pomógł: 9 razy
Wiek: 68
Dołączył: 18 Wrz 2006
Posty: 695
Skąd: PRUSZCZ GDAŃSKI
Wysłany: 2008-07-21, 08:27   

jak ostatnio mi robiłeś podświetlenie coś nie tak działa ale się stykniemy to posłuchasz nie rozwijam tematu co i jak najlepiej się stykniemy oki
_________________
GRUPA TRÓJMIEJSKA
 
 
lesny1982 
Vento to ja!


Silnik: 1.9 TD
Pomógł: 54 razy
Wiek: 41
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3579
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-07-21, 08:32   

http://diyaudio.pl/viewtopic.php?t=11126
 
 
lesny1982 
Vento to ja!


Silnik: 1.9 TD
Pomógł: 54 razy
Wiek: 41
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3579
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-07-21, 08:32   

WOLF1955 napisał/a:
jak ostatnio mi robiłeś podświetlenie coś nie tak działa ale się stykniemy to posłuchasz nie rozwijam tematu co i jak najlepiej się stykniemy oki


no to szybko Ci sie przypomnialo :P dzis jade do pruszcza to moge podjechac jak jestes w domu :D
 
 
lesny1982 
Vento to ja!


Silnik: 1.9 TD
Pomógł: 54 razy
Wiek: 41
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3579
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-07-21, 08:46   

http://s010.wyslijto.pl/?...263595079126154
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 42
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-07-21, 09:33   

lesny1982, z tego Twojego artykułu to trzeba poradę zrobic na stronie klubowej! Zapodaj jeszcze może jakieś fotki poglądowe do tego arta i wrzucę to do działu porad, co Ty na to?
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
lesny1982 
Vento to ja!


Silnik: 1.9 TD
Pomógł: 54 razy
Wiek: 41
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3579
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-07-21, 12:28   

oki porobie fotki jak zdaze to dzisiaj
 
 
lesny1982 
Vento to ja!


Silnik: 1.9 TD
Pomógł: 54 razy
Wiek: 41
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3579
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-07-21, 12:55   





kazda kostka jest inna wiec nie da rady ich pomylic podpinajac je do radyjka
Ostatnio zmieniony przez lesny1982 2008-07-21, 12:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 37
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2008-07-26, 22:13   

lesny1982, a co powiesz na takie sprzęcicho?
http://allegro.pl/item407...g_mp3_nowy.html
_________________
Zielony borowik...
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 42
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-07-26, 22:42   

sebastian, spox zestaw ale lepiej skompletować osobno, tzn Blaupunkt nie robi wszystkiego NAJ... Radyjko wziąłbym JVC lub ALPINE, wzmak JBL, kable Nakamishi, głośniki na pewno nie Balupunkt, JBLki, Hertz... Samemu skompletuj zestawik...
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 37
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2008-07-26, 23:05   

A jakbym tylko samą tubę podłączył pod samo radyjko, to jakby to grało? No wiadomo, że nie ma co oczekiwać przy takim rozwiązaniu bez porządnego wzmaka, ale jakiś basik by szedł ładnie, czy nic nie będzie i szkoda nawet sie pchac w takie coś?

Heh, kiedyś mi taka głupota, chyba, przyszła do głowy, żeby swój zestaw 5.1, co mam przy kompie zamontować w aucie :D
_________________
Zielony borowik...
Ostatnio zmieniony przez sebastian 2008-07-26, 23:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
lesny1982 
Vento to ja!


Silnik: 1.9 TD
Pomógł: 54 razy
Wiek: 41
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3579
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-07-27, 06:24   

zestaw lipa szczegolnie wzmak i skrzynia koles ma w golfie nic nie gra a co dopiero w ventylku :( sam se wszystko skompletuj jak Spyro napisal a co do opcji tuba pod rayjko to :połbie: :P nie ma co
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2008-07-27, 07:15   

Nawet jak radyjko ma wyjście pod tubę to i tak to samo nie będzie....na wzmaku masz sporo ustawień....nawet takie głupie pokrętło, którym się ustawia (nie wiem czy dobrze się wyraże) rodzaj basu..począwszy od takiego delikatnego (takiego bardziej plastikowego) a skończywszy na prawdziwej profesce czy prawdziwy gromowładny, soczysty basik....także tego nie da się bardzo obejść....

No, ale jak zakombinujesz to da się w przyzwoitej kasie zrobić nawet spoko audio...
 
 
lesny1982 
Vento to ja!


Silnik: 1.9 TD
Pomógł: 54 razy
Wiek: 41
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3579
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-07-27, 08:05   

za 2 tysiaki juz da sie cos fajnego zrobic :D
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 42
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-07-27, 10:34   

Musi być wzmacniacz że tuba grała. Poza tym nie kupuj tuby tylko skrzynię basową, to lepsze rozwiązanie. o do wzmaka to nie musisz kupować przecież firmowego (Magant, JBL itp), kup sprawdzony, mniej znanej firmy sprzęt. wydasz mniej kasy a będzie grało cudnie...
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
Szpiker 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.8 benzyna
Wiek: 37
Dołączył: 17 Kwi 2007
Posty: 470
Skąd: Złocieniec
Wysłany: 2008-07-28, 07:27   

tylko i wyłącznie skrzynia :D miałem kidys tube a obecnie mam skrzynie i dźwięk jest o niebo lepszy :)
 
 
lesny1982 
Vento to ja!


Silnik: 1.9 TD
Pomógł: 54 razy
Wiek: 41
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3579
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-08-17, 12:00   

NIE PO NASZEMU ALE CO TAM SLUCHAC JAK WSZYSTKO WIDAC :D

Obijanie skrzyni pod subwoofer;

http://www.edesignaudio.c...gns_carpet1.php

http://www.edesignaudio.c...gns_carpet2.php

Budowa skrzyni pod subwoofer;

http://www.icixsound.com/...pe=&category=mr

Budowa paneli ;

http://www.icixsound.com/...9a1c0393373c5b4

Ustawianie GAIN we wzmacniaczu ;

http://www.icixsound.com/...25f8597834fa83a

Demonstracja BASS-BOOST;

http://www.icixsound.com/...pe=&category=mv

Podstawy filtrów HP vs LP;

http://www.icixsound.com/...pe=&category=mr


http://youtube.com/watch?v=UOEsJUidf_0 instalacja wzmacniacza

http://youtube.com/watch?...related&search=
instalacja głośników



http://youtube.com/watch?...related&search=
instalacja subwoofera aktywnego
---
http://youtube.com/watch?...related&search= może "lekko" wieśniacki sposób ale ludzie mają różne upodobania i jak coś to zrobic chociaz to dobrze;)- home audio in car
Ostatnio zmieniony przez lesny1982 2008-08-17, 12:08, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
lesny1982 
Vento to ja!


Silnik: 1.9 TD
Pomógł: 54 razy
Wiek: 41
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3579
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-08-17, 19:12   

troszke o zwrotnicach :

http://audiomania.info/articles.php?topic=2
 
 
REX28 
Kierowca eLki


Silnik: 2.0 GT-115KM
Wiek: 43
Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 36
Skąd: Trzebiatów-Zach-Pom.
Wysłany: 2008-08-23, 09:50   

Panowie a możecie zdradzić tajemnicę jak głęboko mogą być wpuszczone głośniki w tylną pułkę do Ventki GT?
I czy rozmiar radia ma znaczenie,bo nie wiem jakie kupić.
_________________
Trzeba marzyć tak, jakby się miało żyć całą wieczność i żyć tak, jakby się miało umrzeć jutro.
 
 
lesny1982 
Vento to ja!


Silnik: 1.9 TD
Pomógł: 54 razy
Wiek: 41
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3579
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-08-23, 10:34   

rozmiar radyjka to 1 DIN a glosniki to chodzi Ci oto ze od polki do blachy czy na przelot ??
 
 
REX28 
Kierowca eLki


Silnik: 2.0 GT-115KM
Wiek: 43
Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 36
Skąd: Trzebiatów-Zach-Pom.
Wysłany: 2008-08-23, 10:44   

a z tym rozmiarem to nie da rady po polsku troszkę :D
a tam jest wogule jakis przelot,bo jeżeli tak to jak byś radził czy próbować zmieścić się do blachy czy... i tu twoja rada?
_________________
Trzeba marzyć tak, jakby się miało żyć całą wieczność i żyć tak, jakby się miało umrzeć jutro.
 
 
lesny1982 
Vento to ja!


Silnik: 1.9 TD
Pomógł: 54 razy
Wiek: 41
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3579
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-08-23, 10:48   

czyli kazde radyjko musi Ci wejsc oprocz z numeracja 2 DIN czyli dwa razy wieksze
zle napisalem :faja: tam z tylu na polce sa miejsca przez blache na wylo i na glosniki na 16 c lub 16,5 nie pamietam teraz ale to w ogole nie zagra a jak juz to musi byc dobry glosnik i wzmak do tego ;)
 
 
REX28 
Kierowca eLki


Silnik: 2.0 GT-115KM
Wiek: 43
Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 36
Skąd: Trzebiatów-Zach-Pom.
Wysłany: 2008-08-23, 10:52   

a co myślisz o tym zestawie?
http://www.allegro.pl/ite...1gb_tuning.html
http://www.allegro.pl/ite...iar_130_mm.html
lub
http://www.allegro.pl/ite...punkt_nowe.html
_________________
Trzeba marzyć tak, jakby się miało żyć całą wieczność i żyć tak, jakby się miało umrzeć jutro.
 
 
lesny1982 
Vento to ja!


Silnik: 1.9 TD
Pomógł: 54 razy
Wiek: 41
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3579
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-08-23, 10:53   

a moja rada taka ze zrob celujacy zestaw w przednich drzwiach i tylnich do bagaja wzmak i skrzynia i polke masz cala ewentualnie bas-reflex na polke :faja:
 
 
lesny1982 
Vento to ja!


Silnik: 1.9 TD
Pomógł: 54 razy
Wiek: 41
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3579
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-08-23, 10:55   

Blaupunkt jak dla mnie to totalna lipa :( nie wyglada i nie gra :( napisz ile chcesz sianka dac na muze to cos znajdziemy
;)
 
 
REX28 
Kierowca eLki


Silnik: 2.0 GT-115KM
Wiek: 43
Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 36
Skąd: Trzebiatów-Zach-Pom.
Wysłany: 2008-08-23, 11:03   

no to szukaj kolego do dyspozycji masz około 500 stówek,nie ukrywam będzie ciężko.
powodzonka. :D
_________________
Trzeba marzyć tak, jakby się miało żyć całą wieczność i żyć tak, jakby się miało umrzeć jutro.
 
 
lesny1982 
Vento to ja!


Silnik: 1.9 TD
Pomógł: 54 razy
Wiek: 41
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3579
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-08-23, 11:10   

ale jeszcze napisz co chcesz miec . ma napie... czy ma byc dzwiek ??
 
 
REX28 
Kierowca eLki


Silnik: 2.0 GT-115KM
Wiek: 43
Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 36
Skąd: Trzebiatów-Zach-Pom.
Wysłany: 2008-08-23, 11:12   

idźmy na kompromis wypośrodkuj.
_________________
Trzeba marzyć tak, jakby się miało żyć całą wieczność i żyć tak, jakby się miało umrzeć jutro.
 
 
lesny1982 
Vento to ja!


Silnik: 1.9 TD
Pomógł: 54 razy
Wiek: 41
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3579
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-08-23, 11:15   

to dawaj na gg 6947173 :D
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 42
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-08-23, 21:00   

Blaupunkt czy nie blaupunkt, radio za 199 zł nigdy nie będzie dobrze grać. Za 500 zł tez nie poszalejesz moim zdaniem. Radio to jedna z najważniejszych rzeczy w car-audio i w to trzeba zainwestować co by potem mieć spokój na parę latek.
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,23 sekundy. Zapytań do SQL: 14