Witam Nowych Kolegów i oczywiście koleżanki:)
Autor
Wiadomość
Denis509
Autostopowicz
Silnik: jeszcze brak
Dołączył: 24 Lis 2008 Posty: 5 Skąd: Kielce
Wysłany: 2008-11-24, 18:32 Witam Nowych Kolegów i oczywiście koleżanki:)
Witam,
Po pierwsze chciałem się przywitać:) A więc Witam:D:D:D
ale do rzeczy...
Obecnie jeżdżę VW ale Polóweczką, chciałem ją zmienić na coś większego. W oko wpadło mi Vento:)
Moje pytanie: Co mi możecie powiedzieć o tym modelu (plusy i minusy)?? Nigdy nie miałem takiego bliskiego kontaktu z Vento, jednak nie mogę nic złego powiedzieć na moją pole (91 rocznik) dlatego chciałbym zostać przy marce VW:)
Dzięki za wszystkie odpowiedzi, pozdrawiam:)
_________________ Elektronic Serviss
Paweł J.
Vento to ja!
Silnik: ...
Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2008-11-24, 19:39
Denis509 , witam na forum
Hmmm...co by tu można rzec.
Vento miało sporą gamę silników więc każdy może dobrać coś dla siebie.
W zalezności jaką jazdę preferujesz,
Mi np moje 90Km w zupełości wystarcza,
chodź było kila razy tak że czegoś mi brakowało.
Jeśli chodzi o wygląd to już sam musisz ocenić.
Vento ma oczywiście swoje wady,
np blacha nie nalezy do nejlepszych,
ale tylko i wyłącznie poprzez wady konstrukcyjne producenta.
Ze swojego doświadczenia wiem, że niestety trzeba dbać o blachę,
vento jest tak skonstruowane że niestety woda i syf spod kół
z czasem niszczą blachę.
Niestety trzeba sobie radzić.
Oczywiście uczę się na własnych błędach,
gdyż jestem jedną z osób na tym forum, która ma ventylka dłuuuugo
i mi niestety nikt nie powiedział:
"słuchaj, zwróć uwagę na to i tamto"
Muszę sam wszystko wyczajać co i jak...
w sumie dobrze mi idzie gdyż uchował mi się oryginalny lakier z 93r.
Na szczęście Ty w takiej sytuacji nie jesteś.
Pierwszy niezbyt miły punkt venta to tylna klapa.
Po prostu blenda i podświetlanie tablicy rejestracyjnej
jest beznadziejnie mocowane na wkręty , które przy wkręcaniu
obdzierają blachę i rudy po kilku latach gotowy...
Kolejna sprawa to podłoga....
podłoga jest z cienkiej warstwy blachy
i jak na moje oko trzeba ja (konserwacje)odnawiać co jakiś czas.
Kolejna sprawa to wada konstrukcyja przednich nadkoli...
dużo syfu zachodzi za nadkola w miejscu mocowania...
przednich chlapaczy....
a wiadomo-jak to błoto tam leży przez kilka lat i nigdy nie wysycha
to lipton się robi...a mi możemy rudego wypatrzeć w ostatniej fazie
gdy przegryza błotnika na wylot.
Także reasumując...
kolego po kupnie venta:
-odkręcasz tylną blendę i zabezpieczasz
-robisz dobrą (nie na odwal odpie...) konserwację podłogi
oraz zabezpieczasz ją od środka.
-odkręcasz nadkola...wymywasz syf
i także nanosisz na błotniki od wewnątrz dodatkową warstwę
zarówno w przednich jak i tylnych.
Potem w trakcie eksploatacji dobrze jak masz możliwość
dobrego wymycia przednich błotników
woda pod ciśnieniem w miejscu gdzie
stykają się z nadkolami i tu gdzie mógł zajść jakiś syf.
Musisz też zwracasz szczególną uwagę na ranty błotników
i każde ewentualne obicie od razu zabezpieczać.
Jeśli tego nie będziesz robić to wyjdzie Ci rudy
i rzuci się na błotniki a w tedy domowymi
sposobami nie usuniesz tego należycie...
tzn usuniesz ale już to będzie widoczne.
Kolejną ważna sprawą jest miejsce gdzie lewaruje się auto
czyli tzw rant na progu
osobiście podkładam szmatę pod lewarek
i w tedy nie robią się uszkodzenia
gdyż po wielokrotnym podlewarowaniu
konserwacja może się uszkodzić
a wiadomo czym to grozi.
Jeszce jak mi coś do głowy wpadnie to dopisze...
Prześledź sobie ten temat i te 2 linku które tam są:
http://forum.vwvento.org/...ht=przy+zakupie
Nie wiem jaki motor preferujesz...czy diesel czy benzynkę.
Ja mam 1.8 w benzynie z LPG
Fajnie się na tym śmiga
ostatnio furka kilka razy pozytywnie
mnie zaskoczyła swoim spalaniem.
No z tym że ja na instalkę LPG
grosza nie żałowałem.
Jakbyś miał jeszcze jakieś konkretne pytania to pytaj.
Ostatnio zmieniony przez Paweł J. 2008-11-24, 19:40, w całości zmieniany 1 raz
Denis509
Autostopowicz
Silnik: jeszcze brak
Dołączył: 24 Lis 2008 Posty: 5 Skąd: Kielce
Wysłany: 2008-11-24, 19:54
Dziękuje za tak wyczerpującą odpowiedź
Nie chcę się chwalić ale należę do osób które naprawdę dbają o swoje rzeczy a już w szczególności o samochody:)
Polo jest moim pierwszym samochodem jednak gdybyś zobaczył moja pole na pewno nie powiedziałbyś że ma swoje lata:)
Jeżeli chodzi od typ Vento to właśnie ten 1.8 w LPG mnie bardzo zainteresowało, wydaje mi się że to optymalna moc do masy.
Jeszcze raz dzięki za wskazówki i powitanie, pozdrawiam
_________________ Elektronic Serviss
szwagier
Pan i władca oktanów
Silnik: w planach
Pomógł: 17 razy Wiek: 45 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 943 Skąd: Lublin
Gavel
detektyw forumowy
Silnik: TDI 1Z+
Pomógł: 52 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Mar 2006 Posty: 3284 Skąd: Pruszcz Gdański
Paweł J.
Vento to ja!
Silnik: ...
Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2008-11-25, 10:08
Gavel napisał/a: wierszem pojechałeś
poemat o VENTO
Denis509
Autostopowicz
Silnik: jeszcze brak
Dołączył: 24 Lis 2008 Posty: 5 Skąd: Kielce
Wysłany: 2008-11-25, 16:29
Heh dzięki za takie miłe przywitanie:D
No panowie jak dobrze pójdzie to w poniedziałek żegnam się z Polówką
I od razu zabieram się za poszukiwania wymarzonego Vento
Życzcie powodzenia:)
_________________ Elektronic Serviss
Paweł J.
Vento to ja!
Silnik: ...
Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2008-11-25, 16:33
Denis509 napisał/a: I od razu zabieram się za poszukiwania wymarzonego Vento
Eeeee....no to super.
Jaki silniczek tzn wiem, że
Denis509 napisał/a: Jeżeli chodzi od typ Vento to właśnie ten 1.8 w LPG mnie bardzo zainteresowało
Ale jestem ciekaw czy szukasz furki z LPG czy coś świeżego zza granicy
A może na dizleka się skusisz
Denis509
Autostopowicz
Silnik: jeszcze brak
Dołączył: 24 Lis 2008 Posty: 5 Skąd: Kielce
Wysłany: 2008-11-25, 18:33
Wiesz, głównym kryterium będzie cena. Chciałbym trafić takie 1.8 z w miarę świeżą
instalacją, ale jak się trafi jakiś ciekawy dizelek (chyba był taki z silnikiem 1.9) to też nie
będę wybrzydzał:D
Narazie nie ma co tak dokładnie planować, wiem jedno będzie to Vento i już:D
_________________ Elektronic Serviss
Paweł J.
Vento to ja!
Silnik: ...
Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2008-11-25, 18:38
Denis509 napisał/a: 1.8 z w miarę świeżą instalacją
Tak Ci szczerze powiem, że jak chcesz się w LPG bawić to lepiej sam załóż konkretną instalację...bo z instalką od poprzedniego właściciela różnie może być.
Ludzi często zakładają najtańsze instalki...nie zdaje to rezultatu a potem upychają samochód i inni się z tym męczą.
Denis509 napisał/a: chyba był taki z silnikiem 1.9
Tak był....
1.9 D -64KM
1.9 TD-75KM
1.9 TDI-90KM
1.9 TDI-110KM
Denis509
Autostopowicz
Silnik: jeszcze brak
Dołączył: 24 Lis 2008 Posty: 5 Skąd: Kielce
Wysłany: 2008-11-25, 18:49
Masz 100% racje z tym gazem, pole kupiłem bez instalacji a dopiero po jakimś czasie ją
założyłem, nie powiem żeby to była instalka z najwyższej półki ale też nie z najniższej:D
Sprawuje się wspaniale (żeby tylko niezapeszyć):D
Aha i chciałem coś jeszcze dodać:P Studiuje elektronike z informatyką, na forum dostałem
już sporą dawkę wiedzy na temat Vento, więc chce się jakoś odwdzięczyć:) Jeżeli ktoś
miałby jakiś problem z wyżej wymienionych dziedzin i jeżeli tylko będę potrafił to służę
pomocą:)
_________________ Elektronic Serviss
Paweł J.
Vento to ja!
Silnik: ...
Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2008-11-25, 19:38
Denis509 napisał/a: Jeżeli ktoś
miałby jakiś problem z wyżej wymienionych dziedzin i jeżeli tylko będę potrafił to służę
pomocą:)
Ok...dzięki.
Zazwyczaj jeśli ktoś ma ma problem nie związany z vento to porusza go w dziale Hyde Park
sebastian
Vento to ja! Bora
Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Lis 2006 Posty: 5840 Skąd: FZA
Wysłany: 2008-11-25, 23:14
Tygrysisko napisał/a: Tak był....
1.9 D -64KM
1.9 TD-75KM
1.9 TDI-90KM
1.9 TDI-110KM
Tygrysisko , a co tak po macoszemu potraktowałeś 64 konną jednostkę SDI
_________________ Zielony borowik...