Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
wielki problem z dieslem
Autor Wiadomość
Fable 
Ventomaniak



Silnik: 1.9 Td 55Kw
Pomógł: 4 razy
Wiek: 36
Dołączył: 27 Mar 2008
Posty: 809
Skąd: Litwa, Wilno
Wysłany: 2008-10-21, 18:36   wielki problem z dieslem

jest taki problem. koles ma tez Ventke 93r. 1.9td. wczoraj z rana zaprowadzil autko, no i zobaczyl po 5min kaluze pod samochodem. pociekl mu olej napedowy (diesel) z pompy paliwa. z dolu samej pompki. zdjal te pompke no i okazalo sie ze zostala przebita jakas memranka czy cos w tym rodzaju. zamontowal inna pomke, pozyczona od znajomego (tylko na jakis czas) ale tam byla od golfa III i od silnika 1.9 D czyli bez turbiny. teraz ma brak mocy czyli samochod nie ciagnie, ma male przyspieszenie ale pracuje rownolegle i cichutko.
chce zapytac czy on moze jezdzic z taka pompa od bezturbinowego silnika? czy ta pompa nieposzkodzi mu turbine? a stara pompke powiezie specjalistom na naprawe ale mu powiedzieli ze to potrwa...
_________________
1st. auto IZ Combi 1.5 benzyna white 85r. - Dead
2nd. Opel Ascona 1.6i GLS silver sedan 87r. - Almost Dead
NOW!!! VW Vento 1,9TD AAZ GL Blue Metalic FOREVER!
 
 
theority 
Vento 1,9 TDi



Silnik: 1Z
Pomógł: 50 razy
Wiek: 36
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 2750
Skąd: Konin
Wysłany: 2008-10-21, 19:19   

Ciężka sprawa, bo chyba jeszcze nikt tak nie kombinował. Myślę że narazie tak doraźnie może jeździć ale nałożył bym ograniczenie na niego 80-85 km/h czyli do jakiś 2000-2200 obrotów z wiadomych względów ;)
_________________
Gość, jeśli pomogłem, to kliknij pomógł. Będzie mi miło :)

Vento 2.0

Znajdż mnie na Facebook'u
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2008-10-21, 19:25   

Dlatego ma mula poniewaz pompa TD posiada takiego "grzybka", ktory zmienia charakterystyke dawkowania paliwa gdy pojawia sie doladowanie. Na zwyklej pompie z D bedzie mial normalny dol, a slaba gore obrotow.

P.S. Diesel ma pompe wtryskowa a nie paliwowa ;)
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2008-10-21, 19:27   

Turbinie mu sie nic nie stanie, co najwyzej wypali mu zawory jesli bedzie katowal silnik na wysokich obrotach. Raczej ten silnik jest idiotoodporny i jak bedzie duzo powietrza a malo paliwa w gornej partii obrotow to silnik bedzie sie dlawil no i powinienes zobaczyc za soba biala chmurke. A jak bedzie za duzo paliwa a malo powietrza to czarnego baka.

Moja propozycja: jezdzic spokojnie na czas wymiany i nic nie powinno sie stac.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
Fable 
Ventomaniak



Silnik: 1.9 Td 55Kw
Pomógł: 4 razy
Wiek: 36
Dołączył: 27 Mar 2008
Posty: 809
Skąd: Litwa, Wilno
Wysłany: 2008-10-28, 15:08   

no bylismy dzisiai u mechaniorow no co rozebrali oni to zepsute pompe wtryskowa i okazalo sie ze pekla taka no niewiem jak objasnic taki jak "paluszek" czyli najwazniejsza czesc pompki. powiedzieli ze nieoplaca sie jej repperowac bo bedzie to kosztowala kolo 900zl. (zdjac i postawic spowrotem u nich 200zl) to jezdzi on dalej na tej swojej pozyczonej pompce ale autko tragicznie jedzie, ladnie pracuje owszem i paliwa malo "pije" ale ... ciagnie tak slabo ze poprostyu straszne... na piatym biegu przy 80km/h to do setki to gdzies za minute nabiera tylko :D
szukalismy na szrotach kozystanej i nic.... w iekszosci autek jej niebylo, albo byla prosta D albo versji TDI lecz TD nigdzie nieznalezlismy. pozniej szukalismy w ogloszeniach w gazecie i nic.... nie ma ventek z td... czyli sa ale pompki niema. to znlezlismy golfa z TD pomka i oddaje za 300zl ja to wieczorkiem pojedziemy patrzec co i jak tam wyglada no i w jakim stanie ona jest.
strasznie jak unas na litwie cos potrzebnego jest trudno kupic..... :( :( :(
_________________
1st. auto IZ Combi 1.5 benzyna white 85r. - Dead
2nd. Opel Ascona 1.6i GLS silver sedan 87r. - Almost Dead
NOW!!! VW Vento 1,9TD AAZ GL Blue Metalic FOREVER!
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2008-10-28, 15:20   

According to this: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=193061

Szukaj pompki 1.6TD i uwaga.... dzieki innemu pinowi bedzie wiecej niz 75koniow :P
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
Fable 
Ventomaniak



Silnik: 1.9 Td 55Kw
Pomógł: 4 razy
Wiek: 36
Dołączył: 27 Mar 2008
Posty: 809
Skąd: Litwa, Wilno
Wysłany: 2008-10-28, 16:28   

ale to tylko sama pomke trzeba bedzie wymienic i juz bedzie wiecej koni?
_________________
1st. auto IZ Combi 1.5 benzyna white 85r. - Dead
2nd. Opel Ascona 1.6i GLS silver sedan 87r. - Almost Dead
NOW!!! VW Vento 1,9TD AAZ GL Blue Metalic FOREVER!
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2008-10-28, 17:01   

Wszystko przez LDA (grzybek na pompie). W 1.9 pin sterujacy jest walcem, w 1.6 jest stozkiem.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=55547 milej lektury :)
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
adbaca 
Zapalony Ventkarz
94r.



Silnik: 1.9TD, 75KM
Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 274
Skąd: Radomska
Wysłany: 2008-10-28, 19:20   

nom piękna sprawa ta lektura, polecam też mam 1.9TD i 75 KM, czyli według opisu wynika że jeśli zamieni sie walec na stożek to poczujemy znaczną różnice w kucykach??
 
 
Fable 
Ventomaniak



Silnik: 1.9 Td 55Kw
Pomógł: 4 razy
Wiek: 36
Dołączył: 27 Mar 2008
Posty: 809
Skąd: Litwa, Wilno
Wysłany: 2008-10-28, 19:26   

no tak wynika z lektury :) ale trzeba spoczatku go dostac :D
_________________
1st. auto IZ Combi 1.5 benzyna white 85r. - Dead
2nd. Opel Ascona 1.6i GLS silver sedan 87r. - Almost Dead
NOW!!! VW Vento 1,9TD AAZ GL Blue Metalic FOREVER!
 
 
adbaca 
Zapalony Ventkarz
94r.



Silnik: 1.9TD, 75KM
Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 274
Skąd: Radomska
Wysłany: 2008-10-28, 19:30   

ja tam jestem bardzo zaciekawiony co z tego wyjdzie bo to interesujące dość bardzo :] bo Fable też masz taki dieselek jak ja :]
_________________

 
 
Fable 
Ventomaniak



Silnik: 1.9 Td 55Kw
Pomógł: 4 razy
Wiek: 36
Dołączył: 27 Mar 2008
Posty: 809
Skąd: Litwa, Wilno
Wysłany: 2008-10-28, 19:33   

widzisz jezeli tam cos nie tak zrobic jak trzeba to mysle ze moze nawalic cala pomka i wtedy to juz bedzie.... :pała: z tym trzeba ostroznie przeciez tam cos zmiescic na jaki 1mm i juz autko moze pracowac gorzej... to trzeba przerabiac z kims kto juz to zrobil lub widzial jak to trzeba robic... a fotki sa fotkami...
_________________
1st. auto IZ Combi 1.5 benzyna white 85r. - Dead
2nd. Opel Ascona 1.6i GLS silver sedan 87r. - Almost Dead
NOW!!! VW Vento 1,9TD AAZ GL Blue Metalic FOREVER!
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2008-10-28, 19:41   

A ja tam sceptycznie podchodzę do tematu kręcenia silników....
Zastanawiam się dlaczego producent tych modyfikacji nie stosował...
No i jeśli pokombinujemy z pompą to zastanawiam się jak to zniosą wtryski i turbo, bo przeciez i te elementy trzeba jakoś zestroić z nowymi ustawieniami pompy.

No z resztą sam nie wiem...życze Wam powodzenia w modach ale obawiam się o żywotność Waszych silniczków. ;)
 
 
adbaca 
Zapalony Ventkarz
94r.



Silnik: 1.9TD, 75KM
Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 274
Skąd: Radomska
Wysłany: 2008-10-28, 19:44   

nom właśnie i tu macie niestety racje panowie, zmienić coś nie jest sztuką, sztuką jest zmienić i nie utracić żywotności silnika :]
_________________

 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2008-10-28, 19:47   

W pewnym sensie macie fajnie. Bo "procesami zyciowymi" silnika nie steruje komputer a srubeczki na pompie :D
Gdyby podpiac jakis miernik doladowania, moznaby sie bawic w krecenie silnika. Lekko dygnac dawke paliwa i dmuchnac wiecej turbina. Wszystko oczywiscie ma swoje granice (wytrzymalosciowe i ekonomiczne).
Na ostatniej stronie tematu o LDA jest link do aukcji gdzie ktos sprzedaje piny. Pytanie czy te piny sa dobrze zrobione (material + wymiary)
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
Fable 
Ventomaniak



Silnik: 1.9 Td 55Kw
Pomógł: 4 razy
Wiek: 36
Dołączył: 27 Mar 2008
Posty: 809
Skąd: Litwa, Wilno
Wysłany: 2008-10-28, 21:38   

podkrecilem ja raz srobeczke na pompie wtryskowej... autko ciagnelo lepiej ...ale... i ze zbiornika paliwa tez bardzo nawet bardzo dobrze ssalo paliwo. wiec wrocilem na uztawienia oryginalne i jestem zadowolony z tych 75km ktore mam :) a ten kto chce wiecej mocy radzilbym Vr6 :) :papa:
p.s przeciez diesel nie jest stwozony do predkosci a tylko do ekonomicznosci ja tak mysle :)
_________________
1st. auto IZ Combi 1.5 benzyna white 85r. - Dead
2nd. Opel Ascona 1.6i GLS silver sedan 87r. - Almost Dead
NOW!!! VW Vento 1,9TD AAZ GL Blue Metalic FOREVER!
Ostatnio zmieniony przez Fable 2008-10-28, 21:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2008-10-28, 22:27   

Diesel jest stworzony do puszczania czarnych bakow i objezdzania VR6 :P
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
slaw71 
Donator
TDI- CZARNA MOC-TDI



Silnik: zajebisty
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 23 Kwi 2008
Posty: 1663
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-10-29, 17:57   

bradley napisał/a:
Diesel jest stworzony do puszczania czarnych bakow i objezdzania VR6 :P


:D :D :D :D :D :D :faja: :faja: :faja: :dresik: :dresik: :dresik:
dobrze powiedziane, TDI jest właśnie do tego stworzone :P
_________________
http://www.tune-up.pl/chiptuning.pl
http://polskajazda.pl/Sam...gen/Vento/83584
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,19 sekundy. Zapytań do SQL: 14