Silnik: 1.9 Td 55Kw Pomógł: 4 razy Wiek: 36 Dołączył: 27 Mar 2008 Posty: 809 Skąd: Litwa, Wilno
Wysłany: 2008-10-21, 19:36 wielki problem z dieslem
jest taki problem. koles ma tez Ventke 93r. 1.9td. wczoraj z rana zaprowadzil autko, no i zobaczyl po 5min kaluze pod samochodem. pociekl mu olej napedowy (diesel) z pompy paliwa. z dolu samej pompki. zdjal te pompke no i okazalo sie ze zostala przebita jakas memranka czy cos w tym rodzaju. zamontowal inna pomke, pozyczona od znajomego (tylko na jakis czas) ale tam byla od golfa III i od silnika 1.9 D czyli bez turbiny. teraz ma brak mocy czyli samochod nie ciagnie, ma male przyspieszenie ale pracuje rownolegle i cichutko.
chce zapytac czy on moze jezdzic z taka pompa od bezturbinowego silnika? czy ta pompa nieposzkodzi mu turbine? a stara pompke powiezie specjalistom na naprawe ale mu powiedzieli ze to potrwa...
_________________ 1st. auto IZ Combi 1.5 benzyna white 85r. - Dead
2nd. Opel Ascona 1.6i GLS silver sedan 87r. - Almost Dead
NOW!!! VW Vento 1,9TD AAZ GL Blue Metalic FOREVER!
Ciężka sprawa, bo chyba jeszcze nikt tak nie kombinował. Myślę że narazie tak doraźnie może jeździć ale nałożył bym ograniczenie na niego 80-85 km/h czyli do jakiś 2000-2200 obrotów z wiadomych względów
_________________ Gość, jeśli pomogłem, to kliknij pomógł. Będzie mi miło
Dlatego ma mula poniewaz pompa TD posiada takiego "grzybka", ktory zmienia charakterystyke dawkowania paliwa gdy pojawia sie doladowanie. Na zwyklej pompie z D bedzie mial normalny dol, a slaba gore obrotow.
P.S. Diesel ma pompe wtryskowa a nie paliwowa
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Turbinie mu sie nic nie stanie, co najwyzej wypali mu zawory jesli bedzie katowal silnik na wysokich obrotach. Raczej ten silnik jest idiotoodporny i jak bedzie duzo powietrza a malo paliwa w gornej partii obrotow to silnik bedzie sie dlawil no i powinienes zobaczyc za soba biala chmurke. A jak bedzie za duzo paliwa a malo powietrza to czarnego baka.
Moja propozycja: jezdzic spokojnie na czas wymiany i nic nie powinno sie stac.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Silnik: 1.9 Td 55Kw Pomógł: 4 razy Wiek: 36 Dołączył: 27 Mar 2008 Posty: 809 Skąd: Litwa, Wilno
Wysłany: 2008-10-28, 15:08
no bylismy dzisiai u mechaniorow no co rozebrali oni to zepsute pompe wtryskowa i okazalo sie ze pekla taka no niewiem jak objasnic taki jak "paluszek" czyli najwazniejsza czesc pompki. powiedzieli ze nieoplaca sie jej repperowac bo bedzie to kosztowala kolo 900zl. (zdjac i postawic spowrotem u nich 200zl) to jezdzi on dalej na tej swojej pozyczonej pompce ale autko tragicznie jedzie, ladnie pracuje owszem i paliwa malo "pije" ale ... ciagnie tak slabo ze poprostyu straszne... na piatym biegu przy 80km/h to do setki to gdzies za minute nabiera tylko
szukalismy na szrotach kozystanej i nic.... w iekszosci autek jej niebylo, albo byla prosta D albo versji TDI lecz TD nigdzie nieznalezlismy. pozniej szukalismy w ogloszeniach w gazecie i nic.... nie ma ventek z td... czyli sa ale pompki niema. to znlezlismy golfa z TD pomka i oddaje za 300zl ja to wieczorkiem pojedziemy patrzec co i jak tam wyglada no i w jakim stanie ona jest.
strasznie jak unas na litwie cos potrzebnego jest trudno kupic.....
_________________ 1st. auto IZ Combi 1.5 benzyna white 85r. - Dead
2nd. Opel Ascona 1.6i GLS silver sedan 87r. - Almost Dead
NOW!!! VW Vento 1,9TD AAZ GL Blue Metalic FOREVER!
Szukaj pompki 1.6TD i uwaga.... dzieki innemu pinowi bedzie wiecej niz 75koniow
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Silnik: 1.9 Td 55Kw Pomógł: 4 razy Wiek: 36 Dołączył: 27 Mar 2008 Posty: 809 Skąd: Litwa, Wilno
Wysłany: 2008-10-28, 16:28
ale to tylko sama pomke trzeba bedzie wymienic i juz bedzie wiecej koni?
_________________ 1st. auto IZ Combi 1.5 benzyna white 85r. - Dead
2nd. Opel Ascona 1.6i GLS silver sedan 87r. - Almost Dead
NOW!!! VW Vento 1,9TD AAZ GL Blue Metalic FOREVER!
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
nom piękna sprawa ta lektura, polecam też mam 1.9TD i 75 KM, czyli według opisu wynika że jeśli zamieni sie walec na stożek to poczujemy znaczną różnice w kucykach??
Silnik: 1.9 Td 55Kw Pomógł: 4 razy Wiek: 36 Dołączył: 27 Mar 2008 Posty: 809 Skąd: Litwa, Wilno
Wysłany: 2008-10-28, 19:26
no tak wynika z lektury ale trzeba spoczatku go dostac
_________________ 1st. auto IZ Combi 1.5 benzyna white 85r. - Dead
2nd. Opel Ascona 1.6i GLS silver sedan 87r. - Almost Dead
NOW!!! VW Vento 1,9TD AAZ GL Blue Metalic FOREVER!
Silnik: 1.9 Td 55Kw Pomógł: 4 razy Wiek: 36 Dołączył: 27 Mar 2008 Posty: 809 Skąd: Litwa, Wilno
Wysłany: 2008-10-28, 19:33
widzisz jezeli tam cos nie tak zrobic jak trzeba to mysle ze moze nawalic cala pomka i wtedy to juz bedzie.... z tym trzeba ostroznie przeciez tam cos zmiescic na jaki 1mm i juz autko moze pracowac gorzej... to trzeba przerabiac z kims kto juz to zrobil lub widzial jak to trzeba robic... a fotki sa fotkami...
_________________ 1st. auto IZ Combi 1.5 benzyna white 85r. - Dead
2nd. Opel Ascona 1.6i GLS silver sedan 87r. - Almost Dead
NOW!!! VW Vento 1,9TD AAZ GL Blue Metalic FOREVER!
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2008-10-28, 19:41
A ja tam sceptycznie podchodzę do tematu kręcenia silników....
Zastanawiam się dlaczego producent tych modyfikacji nie stosował...
No i jeśli pokombinujemy z pompą to zastanawiam się jak to zniosą wtryski i turbo, bo przeciez i te elementy trzeba jakoś zestroić z nowymi ustawieniami pompy.
No z resztą sam nie wiem...życze Wam powodzenia w modach ale obawiam się o żywotność Waszych silniczków.
W pewnym sensie macie fajnie. Bo "procesami zyciowymi" silnika nie steruje komputer a srubeczki na pompie
Gdyby podpiac jakis miernik doladowania, moznaby sie bawic w krecenie silnika. Lekko dygnac dawke paliwa i dmuchnac wiecej turbina. Wszystko oczywiscie ma swoje granice (wytrzymalosciowe i ekonomiczne).
Na ostatniej stronie tematu o LDA jest link do aukcji gdzie ktos sprzedaje piny. Pytanie czy te piny sa dobrze zrobione (material + wymiary)
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Silnik: 1.9 Td 55Kw Pomógł: 4 razy Wiek: 36 Dołączył: 27 Mar 2008 Posty: 809 Skąd: Litwa, Wilno
Wysłany: 2008-10-28, 21:38
podkrecilem ja raz srobeczke na pompie wtryskowej... autko ciagnelo lepiej ...ale... i ze zbiornika paliwa tez bardzo nawet bardzo dobrze ssalo paliwo. wiec wrocilem na uztawienia oryginalne i jestem zadowolony z tych 75km ktore mam a ten kto chce wiecej mocy radzilbym Vr6
p.s przeciez diesel nie jest stwozony do predkosci a tylko do ekonomicznosci ja tak mysle
_________________ 1st. auto IZ Combi 1.5 benzyna white 85r. - Dead
2nd. Opel Ascona 1.6i GLS silver sedan 87r. - Almost Dead
NOW!!! VW Vento 1,9TD AAZ GL Blue Metalic FOREVER!
Ostatnio zmieniony przez Fable 2008-10-28, 21:39, w całości zmieniany 1 raz
Diesel jest stworzony do puszczania czarnych bakow i objezdzania VR6
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum