Wysłany: 2008-11-13, 17:37 Centralny zameki i elek szyby
Wiem ze takich tematów jest juz kilka na forum więc sory za nowy
Posiadam centralny zamek lecz nie działa mi pilot(czasami jeszce wyje alarm sam z siebie) podobno został zalany czy wyprany mniejsza chce zkupic na allegro centralke http://www.allegro.pl/ite..._seat_w_wa.html tylko niewiem czy taka może być i gdzie dokładnie znajduje sie ona w aucie zebym mugł ja znalesć,Kolejny problem to niedziałające szyby elek od kierowcy słychac silniczek lez nic sie nie dzieje od pasazera nic nie reaguje może ktos podsunie mi cos ciekawego pozdrawiam
Silnik: 2E Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1173 Skąd: małopolska
Wysłany: 2008-11-13, 18:32
Co do sterownika może być, ale pilot "scyzoryk" dorabiany zywykle ma niską trwałość mechaniczną, możesz być niezadowlony za parę miesięcy czy rok z tego.
Po drugie za niewiele większe pieniądze możesz mieć alarm z funkcją sterownia centralem i komfortu, jakiś niedrogi Magikar czy coś podobnego. Tu w tej kategorii cenowej nie musisz się marką przejmować, większość jest podobnych i możesz spokojnie poprzestać na wyglądzie pilota, żeby się Tobie podobał.
Co do drzwi. Jeśli silniczek słychać a nic szyba nie rusza to będzie to pewnie mechaniczne uszkodzenie zębatki, albo zerwana lnka, ale bez rozebrania niczego nie można być pewnym.
W tych drzwiach w których szyba nie działa wcale po pierwsze posłuchaj czy przy próbie włączenia cyka przekaźnik w drzwiach, po drugie obejrzyj przewody w wiązce wchodzącej do drzwi i szukaj przełamań. Reszta jest trudniejsza, trzeba ze schematem w ręce sprawdzić napięcia na kablach, a jeśli są- wymonotowac cały mechanizm do sprawdzenia. Czy działa domykanie tej szyby z kluczyka?
Ostatnio zmieniony przez pablomed 2008-11-13, 18:33, w całości zmieniany 1 raz
Macie może jakiś schemat oryginalnego centralnego zamka? I jak podłączyć ten co mam?
spyro napisał/a:
Trzeba było się dopisac do jużi stniejącego a nie pisac ten sam temat po raz n-ty.
spyro,Ty jesteś zawsze taki miły czy tylko od święta. Chciałbym zaznaczyć, że tematy które wcześnie oglądałem nie rozwiązują mojego problemu. Pisze tam o alarmach, ale ja potrzebuje informacji o centralnym zamku, jak go podłączyć.
Ostatnio zmieniony przez Tom3k 2008-11-15, 13:24, w całości zmieniany 2 razy
Kupiłem centralke i 2 piloty czy ktoś jest w stanie dokładnie napisać co po kolei mam teraz zrobić, I najlepiej może zacznijcie od tego gdzie mam szukać starej centralki podobno jest to orginalny centralny zamek od vento rocznik 96 , na ta chwile centralny działa tylko z kluczyka poniewaz piloty zostały uszkodzone i bardziej opłacalne było zakupienie nowej centralki
Oryginalna centralka VW znajduje się w bagażniku na ściance lewego błotnika za boczkami obadulona w coś, co przypomina steropian, może też i czarną folią, jak to np. u mnie jest.
Silnik: 2E Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1173 Skąd: małopolska
Wysłany: 2008-11-15, 18:39
to w czarnym steropianie to pompka centrala razem ze sterownikiem.
Poniżej masz taką długa wtyczkę to jest prawie napewno dokładany przez kogoś alarm albo sterownik do zamykania centrala i ew. el. szyb i dachu z pilota.
To jest dobre miejsce do zamontowania, bo w pobliżu we wtyczkach pompki i świateł są prawie wszystkie potrzebne kabelki do których się należy wpiąć.
Wada jest taka że antenka alarmu może słabo reagować na pilota bo jest pod blachą.
Masz nowy alarm, wykorzystasz te połączenia co już są od starego. W tej sytuacji elektryk weźmie za montaż koło stówy. Jeśli chesz koniecznie sam, to wklej tu skan schematu alarmu i napisz jakie masz wyposażenie dodatkowe (szyby el., dach?).
Ostatnio zmieniony przez pablomed 2008-11-15, 18:40, w całości zmieniany 1 raz
Silnik: 2E Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1173 Skąd: małopolska
Wysłany: 2008-11-15, 22:13
czarny - masa( do tej śróbki do blachy co tam masz)
czerwono czarny- zostawiasz
czerwony -stały plus - masz go w kablu czerwono czarnym pompki - nie pomyl jest jeszcze czarno czerwony - użyj miernika lub próbnika napięcia
różowy - do krańcówek dzrzwi - kabel brązowo - biały z dowolnej krańcówki
Brązowe - jeden do kabla kierunków lewych, drugi prawych, kable czarno zielony i czarno biały - znajdziesz w wiązce do lewej tylnej lampy
zielony - daje sygnał masowy do zamykania szyb. Wstawiasz na nim przerzutnik, żeby zmienić minus na plus i podpinasz kabel wychodzący z przerzutnika (na obrazku ten po prawej u góry)do kabla szarego w pompce. Przerzutnik to zwykły przekaźnik jak do świateł
Teraz central - wykorzystujesz positive trigger - zamykanie do szarego (ten sam co domykanie szyb) otwieranie do zielonego - oba w wiązce pompki.
Jeśli sygnał na domykanie szyb (długi) jest zawsze równocześnie z zamknięciem centrala a nie osobnym przyciskiem na pilocie, to zamykania centrala (dodatkowy schemat nie podpinasz.
12V do tego małego schematu do centrala masz tam gdzie napisałem wyżej, przy pomce
Powinno trybić.
Trzeba było sobie alarm kupić, robi to samo co sterownik który kupiłeś a ma jeszcze funkcję alarmowania, ew. immo.
Ostatnio zmieniony przez pablomed 2008-11-15, 22:16, w całości zmieniany 2 razy
A ja dziś założyłem centralny zamek uniwersalny z allegro za 70 zł czuli 60zamek i 10 koszt przesyłki. chodzi elegancko! jedyno co musiałem dokupić to 2 diody prostownicze za 2 zł do kierunków. zamek ma udźwig 4 kg ale śmiga zajefajnie. pozdro i zachęcam do zakładania centralnego. koszt mały ale jaki komfort. jak coś to w lbn mogę pomóc w montażu bo mam to za sobą
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum