Wysłany: 2008-12-11, 12:48 KŁOPOTY Z ZAPALANIEM 1.9TD
czytałem niektóre posty związane z zapalaniem disla w niskiej temperaturze.
mój przypadek nie będzie inny ale postaram się wyjaśnić o co chodzi a więc.
codziennie rano po kilku krotnym podgrzaniu świec żarowych i pzekreceniu kluczyka silnik muszę chechłać kilkanaście razy zanim zaskoczy a jak zaskoczy to smuga czarnego dymu objawy przy zapalaniu jak przy zapowietrzeniu zapowietrzony nie jest sprawdzałem. co to może być
sprawdzic swiece zarowe moze juz sa na wykonczeniu a kilkukrotne grzanie nic nie da ... ja tez musze wymienic ale jeszcze zapala co najwyzej dlugo sie grzeja
_________________ Ventyl W Rekach Nowego Właściciela ...
Swiece, kat wtrysku, kompresja. Sprawdzac w tej kolejnosci
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
OSTATNIO ZAUWAZYŁEM ŻE SMIERDZI ROPĄ W SILNIKU I KAPIE NA ZIEMIE OBJAWY PRZY ZAPALANIU JAKBY BYŁ ZAPOWIETRZONY ZAPALI POCHODZI CHWILE I GAŚNIE A POTEM TO DOPIERO KŁOPOT Z ZAPALENIEM CHECHŁAM I CHECHŁAM.
bobas, sprawdz wezyki przelewowe. Guma parcieje, czesto sie tam saczy.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
wężyki z nadmiaru wymieniłem niedawno a przewody z baku do filtra a następnie do pąpy są całe a paliwo gdzieś cieknie z pod albo między pompą a blokiem aż widać na drodze plamy a po dłuższej jeździe jak otworze maskę to aż paruje
a sprawdzałes czy ciz wtyrskiwacza nie cieknie bo miałem podobny przypadek ze z wtryskiwacza mi ciekło...sprawdz to...pompa mechaniczna czy elektryczna
mi ostatnio tez zaczal zozstawiac slady ropy na postoju, Pompa byla zapocona od conajmniej roku i dalem do regeneracji facet powiedzial ze wyglada zle ale uszczelni ja z gory bez wyjmowania. i pomoglo przestala ciec. pompa jest elektryczna. po zabiegu facet podlaczyl kompa i zmienil mi dawke paliwa na mniejsza wg niego taka jaka powinna byc. Teraz Vento (1.9 TDI) nie jedzie szybciej niz 120 km/h pojechalem zeby to sprawdzil i po podlaczeniu kompa okazalo sie ze turbina sie skonczyla. doladowanie mam 2.3 a powinno byc 8 bara czy kbara bo nie wiem... i wyswietlal blad. zobacze na jakim poziomie mam spalanie teraz i bede sie zastanawiac co dalej. turbine mozna regenerowac czy trzeba kupywac druga??
mam 2.3 a powinno byc 8 bara czy kbara bo nie wiem... i
:OOOO ILE????!?!
cisnienie w grupie 11 pokazywane jest jako atmosferyczne + to co pompuje turbina czyli mozna przyjac zalozenie 1bar+to co turbina pompuje. 1Z dla przykladu powinien pompac 1+0.85 razem 1.85bar i tyle powinno pokazac sie w grupie 11.
Jak nie jedzie powyzej 120km/h (granica plynna i wcale tyle nie musi byc) oznacza klasyczny notlauf (tryb awaryjny) i moze byc spowodowane wieloma czynnikami.
Lepiej pokaz logi dynamiczne z grup 03 08 011
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Masz racje to samo mi powiedzial moj mechanik ze facet co mi to opowiadal albo mial jakies inne jednostki albo chcial mnie naciagac. mowil wlasnie ze kolo 2 powinno byc. Jutro jesli sie wyrobi do 14 z wyjeciem turbiny to leci do mielca na regeneracje 600 zl podobno taka przyjemnosc +robocizna. Nie wiem co to jest tryb awaryjny i nie wiem jak CI pokazac logi bo nie czaje o co chodzi. Napisz cos wiecej. A samochod to przymulony jest. Rano tez ma ostatnio problem z rozruchem chyba filtr paliwa do wymiany
Musialbys miec komputer z kablem obd i programem vagcom lub podobnym.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
co do lecącej ropy to nic nie pomoge ale co do zapalania to tak jak przedmówcy- wymiana świec żarowych bo to podstawa odpalania w ogóle czy w zime czy w lato. oczywiście w zimę prędzej to zauważyć. nie wiem, czy przy venylach jesttaki patent ale w transicie mam na kolektorze dolotowym świece "płomieniową" która nie potrzebuje się rozgrzewać jak żarowa- startujemy wtedy bez podgrzewania. ma ona za zadanie zapalic rope jesli ona nie działa- to juz napewno się nie odpali silnika co do czarnego dymu tuż po odpaleniu diesla to chyba normalne przy dieslu, który "chechłał" przez jakiś czas zanim odpalił
dzieki za odp. mechanior nawalil bo zapil i cala sprawe przenosimy na za tydzien on ma komputer napewno go skatuje zeby podlaczyc i niech popatrzy jak to wyglada. rozrzad ustawial mi w czerwcu ale jeszcze nie mial kompa to teraz doprecyzuje komputerem
Co do swiec to w tamtym roku wymienilem wszyskie 4 na NGK okazalao sie ze poprzedniczka jedna robila spiecie az iskrzylo i spalilo jakis kabel po drodze czujnik i kontrolka pokazywaly ze grzeja a tak naprawde nie to chyba rok czasu powinny wytzymac . fakt ze duzo jezdze bo po miescie codziennie 100-150km robi jako taryfa ale to raczej nie swiece. moze filtr bo tankowalem sie na roznych stacjach i woda tam sie mogla zebrac.
Junior_86, powiedz mi jeszcze czy masz 1Z/AHU czy 110KM AFN?
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum