Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Czy moge wlac olej 5W-40 ????
Autor Wiadomość
Amster 
Kierowca eLki


Silnik: 1.8 AAM
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 17
Skąd: Lubin
Wysłany: 2009-01-14, 13:04   Czy moge wlac olej 5W-40 ????

Mam pytanko jak w temacie czy moge zalac do bezynowej Ventki oleju 5W-40, poniewaz zbliza mi sie okres wymiany a mam tego olej od cholery u siebie w firmie.
Prosze o odpowiedz.
Ostatnio zmieniony przez Amster 2009-01-14, 13:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Buli 
Pan i władca oktanów
VW


Silnik: AEK
Pomógł: 7 razy
Wiek: 35
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 1316
Skąd: ZCH
Wysłany: 2009-01-14, 13:31   

JEST TO SYNTETYK... ILE AUTKO MA NASTUKANE KM? BIERZE cI OLEJ?
_________________

Mój Yachting

 
 
Amster 
Kierowca eLki


Silnik: 1.8 AAM
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 17
Skąd: Lubin
Wysłany: 2009-01-14, 13:38   

No narazie nie zauwazylem zeby bral mi olej, jedynie olej uciekal mi przez uszkodzona uszczelke od klawiatury, ale uz jest wymieniona, a przbiegu mam 181 tys km.
 
 
Buli 
Pan i władca oktanów
VW


Silnik: AEK
Pomógł: 7 razy
Wiek: 35
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 1316
Skąd: ZCH
Wysłany: 2009-01-14, 13:51   

ten olej jest zadki i wydaje mi sie ze zacznie brac mi olej na 5w40 poczekajmy az ktos inny sie wypowie
_________________

Mój Yachting

 
 
100P 
Zapalony Ventkarz


Silnik: 1.8 ADZ
Dołączył: 23 Mar 2007
Posty: 250
Skąd: Lipno- Kujawsko Pomorskie
Wysłany: 2009-01-14, 14:02   

stanowczo nie ;) weź ten olej sprzedaj albo zamień ale nie wlewaj do silnika. jeśli miałeś np. półsyntetyk a już nie daj boże mineralny to wlanie syntetyka może spowodować wiele niepożądanych objawów. no i wtedy dołożysz nie 130zł a 1000 do silnika.
_________________

 
 
Buli 
Pan i władca oktanów
VW


Silnik: AEK
Pomógł: 7 razy
Wiek: 35
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 1316
Skąd: ZCH
Wysłany: 2009-01-14, 14:13   

tak tez własnie myslałem:)
_________________

Mój Yachting

 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2009-01-14, 14:16   

Za duzo dodatkow myjacych. Olej moza zaczac wyciekac w najgorszym wypadku wyplucze nagary, rozszczelni silnik, bedzie bral olej nawet na mineralu.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-01-14, 15:37   

Amster, wszystko zalezy od tego na jakim oleju teraz śmigasz....jełśi masz teraz zalany pełny syntetyk to czemu nie.

Chociaż przy tym przebiegu nic się nie stanie jak półsyntetyk zalejesz (10W40)

No tylko lipa będzie jeśli śmigasz na mineralnym i o tym nie wiesz.
 
 
100P 
Zapalony Ventkarz


Silnik: 1.8 ADZ
Dołączył: 23 Mar 2007
Posty: 250
Skąd: Lipno- Kujawsko Pomorskie
Wysłany: 2009-01-14, 16:20   

ten silnik juz na ban nie chodzi na syntetyku. co najwyżej półsyntetyk albo mineralny. jeśli masz półsyntetyk to możesz lać taki sam albo mineralny. nigdy nie leje sie oleju o większych parametrach "płuczących". aha. polecam filtry manna ponieważ to pożądny produkt ;) nie to co filtron. troszke droższy ale naprawde- super.

http://www.mann-hummel.co...tlg_c001_flag=1
_________________

Ostatnio zmieniony przez 100P 2009-01-14, 16:26, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2009-01-14, 17:37   

Ja mam nakulane 246tys i jezdze na polsyntetyku i od poprzedniego sprawdzania 5tys przed wymiana to oleju nie ubylo a moze wzial tyle co grubosc paznokcia.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-01-14, 17:46   

ale to, że silnik coś tam sobie siorpnie tego oleju to nie znaczy że już pada...ja co nie co kapnę oliwy to silniczka co kilka tys km i wydaje mi się że trzyma serię.

A nie lepiej wymienić uszczelniacze zaworowe i pozostać przy szlachetniejszym oleju niż pchać się w coraz gęstszy i gęstszy ??

osobiście mam 252 tys przebiegu i śmigam na półsyntetyku i będę się starał robić to jak najdłużej.
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2009-01-14, 18:02   

100P napisał/a:
polecam filtry manna ponieważ to pożądny produkt

Filtron przynajmniej w Polsce jest robiony, a Mann w Chinach klepią - jakość porównywalna była kiedyś, a teraz już sadła, odkąd chińczycy przejęli pałeczkę...
_________________
Zielony borowik...
 
 
100P 
Zapalony Ventkarz


Silnik: 1.8 ADZ
Dołączył: 23 Mar 2007
Posty: 250
Skąd: Lipno- Kujawsko Pomorskie
Wysłany: 2009-01-14, 18:11   

sebastian napisał/a:
- jakość porównywalna była kiedyś, a teraz już sadła, odkąd chińczycy przejęli pałeczkę...
tylko kolego, że z doswiadczenia wiem, że mann jest ciągle lepszy. po pierwsze na filtronie miałem problemy z kontrolka od oleju i sygnałem dźwiękowym towarzyszącym zapalaniu się tej kontrolki. jak stosuje manna- nie ma już tego problemu. czyżby filtron nie spełniał jakichś parametrów cisnieniowych? . po drugie ważąc oba filtry, po wymianie oleju- mann jest w ręku cięższy aniżeli filtron- a to już o czymś świadczy :) będe polecał ta markę ponieważ u mnie się sprawdza, poza tym seryjnie vento jeździło na mann-ie. PS. nie wszystko co produkowane u skośnookich jest blee ;) wszystkie podzespoly komputerowe produkują na tajwanie i też sa ble? to, że chiny przejęły produkcje jest podyktowane pewnie tylko i wyłącznie mniejszymi kosztami produkcji :) i tak jest wszędzie nawet z markowym obuwiem ;) ale nie róbmy juz off topica.
_________________

Ostatnio zmieniony przez 100P 2009-01-14, 18:13, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2009-01-14, 21:00   

100P napisał/a:
po pierwsze na filtronie miałem problemy z kontrolka od oleju i sygnałem dźwiękowym towarzyszącym zapalaniu się tej kontrolki.
Jakoś ja używam cały czas filtrona i nigdy jeszcze takich problemów nie miałem. I nie tylko ja eksploatuję filtrona, lecz niektórzy z tego forum także i nikt złego słowa powiedzieć na niego nie może.
100P napisał/a:
po drugie ważąc oba filtry, po wymianie oleju- mann jest w ręku cięższy aniżeli filtron- a to już o czymś świadczy

a co ma piernik do wiatraka w takim wypadku? Mogli by nawet z platyny czy z tytanu robić obudowę, ale zasada dzialania pozostaje cały czas niezmienna. Więc nie wiem, czy to ma takie znaczenie, ze im cięższy, tym lepszy.
To, ze mialeś kiedyś jakieś tam przeboje, to nie znaczy, ze winę za to ponosił akurat ten filtron. Może miałeś źle dokręcony filtr i gubiło ciśnienie, albo jakaś inna usterka, bo nie sądzę, żeby nawet te najtańsze nieznanych firm robily aż takie buble, żeby ktoś narzekał. Faktem jest, ze renomowane produkty sprzedają sie lepiej, bo po prostu przywiązanie do danej firmy robi swoje. Jedni np. do filtrona, a drudzy do manna itp.
100P napisał/a:
nie wszystko co produkowane u skośnookich jest blee
Akurat branża motoryzacyjna... hmmm mógłbym tu polemizować na temat chińskich czy indyjskich tanich samochodów dla ludu. Nawet widzialem crash testy... Za darmo bym tego nie wziął.
_________________
Zielony borowik...
 
 
Amster 
Kierowca eLki


Silnik: 1.8 AAM
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 17
Skąd: Lubin
Wysłany: 2009-01-16, 12:57   

Dziekuje bardzo za wskazówki, zalalem 10W-40 i jest ok :)
_________________

 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-01-16, 13:00   

Amster napisał/a:
10W-40

Dobra decyzja :OK:
 
 
100P 
Zapalony Ventkarz


Silnik: 1.8 ADZ
Dołączył: 23 Mar 2007
Posty: 250
Skąd: Lipno- Kujawsko Pomorskie
Wysłany: 2009-01-16, 13:13   

apropos oleju to, ja jeżdżę na 10W40 castrol magnatec. przebieg licznikowo mam 195 tysi ale pewnie był krecony i ma ponad 200. zrobilem juz na tym oleju 55 tysięcy i jak do tej pory zmienilem tylko gumki na trzonkach zaworów . podejrzewam, że póki mam ventylka- dalej będe na nim śmigał. wymieniam olej co jakieś 12-13 tysięcy razem z filtrem oleju rzecz jasna, i jest ok. . pozdro
_________________

 
 
marek03 
Ventofan


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Kwi 2008
Posty: 155
Skąd: wroclaw
Wysłany: 2009-01-22, 21:03   

Z tym płukaniem przez syntetyki , to nie jest takie oczywiste. Czasami półsyntetyki mają większe możliwości płuczące, a o ile się nie mylę to również oleje mineralne. O właściwościach płuczących" decyduje" liczba TBN (liczba zasadowa), a raczej wskazuje te oleje. Tu macie linka, po przeczytaniu inaczej spojrzycie na tą sprawę. Miłej lektury.
http://www.autokacik.pl/oleje/oleje.html
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-01-22, 21:44   

Czyli najmniejsze właściwości myjące ma Lotos City 15W40 - mineralny ??
 
 
marek03 
Ventofan


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Kwi 2008
Posty: 155
Skąd: wroclaw
Wysłany: 2009-01-29, 10:36   

A co wy na to? http://www.eioba.pl/a8319...odowa_tajemnica
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2009-01-29, 12:34   

marek03 napisał/a:
A co wy na to? http://www.eioba.pl/a8319...odowa_tajemnica

Juz kiedys czytalem ten artykul. Filtry to on napewno zmienial, a olej sam spierdzielal z silnika, wiec na bierzaco byl uzupelniany (dolewki) :rotfl:
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-01-29, 12:43   

Gdzieś, kiedyś na tym forum był poruszany ten temat....jakoś mi się nie chcę wierzyć...sam serwisuję swoje vento i kilka innych silników....wystarczy rozsmarować zużyty olej na palcu i wcierać-po jakimś czasie wsiąknie...za to świeży olej pozostawia tłusty osad, więc od razu widac że ma lepsze właściwości smarujące.

A w to że 5czy 6 lat można przejeździć bez wymiany oleju to nie wątpie...tak czy siak po jakimś czasie trzeba oleju dolać, więc jakby się go odświeża....no tylko pytanie co po tych kilku latach zostanie z tego silnika ??
 
 
FWD350 
Ventomaniak



Silnik: 1Z TDI
Pomógł: 17 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Paź 2008
Posty: 840
Skąd: Wólka Okopska\Chełm
Wysłany: 2009-02-03, 15:00   

ja miałem 178 tys i zalałem shela 10w-40 i smiga i nic nie bierze oleju
_________________

 
 
100P 
Zapalony Ventkarz


Silnik: 1.8 ADZ
Dołączył: 23 Mar 2007
Posty: 250
Skąd: Lipno- Kujawsko Pomorskie
Wysłany: 2009-02-04, 11:46   

wg. mnie zasada jest prosta. jeśli ktoś robi mało km, i jeździ powolutku i spokojnie nie przeciążając silnika, może zrobić te 20-25 tysięcy na jednym oleju. są to bardzo zadkie przypadki, ale w sytuacji gdy silnik jest targany na obrotach i jest przeciążany to taki "przykładowy" olej będzie trzeba wymienić już po max 10 tysiącach. ten artykuł może być prawdziwy skoro ten pan jeździ kilka lat na tym samym oleju ale ile zrobił do tej pory kilometrów? i w jakim stylu jazdy? bo nie sądzę ażeby był kierowcą rajdowym.
Poza tym może i zrobił dużo kilometrów ale silnik po 100 tysiącach będzie nadawał się tylko i wyłącznie na złom.
wujek wymienia w peugeocie 405 w silniku 1.9D olej mobila 15w40 co 7 tysięcy km max. na silniku zrobił już 150 tysięcy- ma teraz coś koło 300 tyś km i poza naprawami typu- paski i rolki nie było przy silniku nic robione i prosze mi uwierzyć, silnik chodzi jakby dopiero co z fabryki wyszedł. także nikt mi nie powie, że nie trzeba wymieniać oleju w silniku opierając się tylko na wymianie filtra i dolewkach.
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,15 sekundy. Zapytań do SQL: 10