Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Ekonomiczna jazda TDI
Autor Wiadomość
namrod 
Autostopowicz


Silnik: 1,9 TDI 90KM
Wiek: 49
Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 5
Skąd: Wołomin
Wysłany: 2009-01-12, 21:06   Ekonomiczna jazda TDI

witam, poszukałem ale nie znalazłem odpowiedzi.
Na czym polega ekonomiczna i bezpieczna dla turbiny jazda TDI. Przy jakich prędkościach obrotowych zmieniać biegi należy?
Przesiadłem się z MB 124 i mam kilka nawyków które nie specjalnie się sprawdzają w TDI.
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-01-12, 21:12   

namrod napisał/a:
MB 124

Yyyyyyy....a co to jest ??

namrod napisał/a:
bezpieczna dla turbiny jazda TDI

ogólnie chodzi aby dać czas na schłodzenie turbiny...czyli śmigasz sobie, dajesz w kość....ale przed wyłączeniem silnika dajesz chociaż minute aby turbina się schłodziła....czyli pochodziła sobie na najmniejszych obrotach....bo jak ostro przegonisz silnik i od razu go gasisz to turbinka się zapieka.

namrod napisał/a:
Przy jakich prędkościach obrotowych zmieniać biegi należy?

Jeśli chodzi ekonomie to ok 2500 obrotów....ale silnika nie nalezy musić ;)

oczywiście nie mam TDI...piszę tylko to o czym słyszałem. ;)
 
 
namrod 
Autostopowicz


Silnik: 1,9 TDI 90KM
Wiek: 49
Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 5
Skąd: Wołomin
Wysłany: 2009-01-12, 21:17   

MB 124 czyli Mercedes Benz W124 zwany potocznie baleronem :mniam:
 
 
Fable 
Ventomaniak



Silnik: 1.9 Td 55Kw
Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Mar 2008
Posty: 809
Skąd: Litwa, Wilno
Wysłany: 2009-01-12, 21:17   

Tygrysisko, MB 124 to mercedes :D a 2500 jak dla ekonomicznej jazdy zaduzo, ja przy 2000 juz przelaczam biegi, przeciez to turbo diesel a nie benzyna i na niskich obrotach fajnie lata, nie boi sie obciazenia przy niskaich obrotach, jadac moze pod gorke i naladowanym to juz trzeba dawac te 2500 i wiecej a tak to bez przesady 2000-2200max i super ekonomia :) a tdi po trasie sa superowo ekonomiczne, bo maja "dlugie" biegi :)
_________________
1st. auto IZ Combi 1.5 benzyna white 85r. - Dead
2nd. Opel Ascona 1.6i GLS silver sedan 87r. - Almost Dead
NOW!!! VW Vento 1,9TD AAZ GL Blue Metalic FOREVER!
 
 
namrod 
Autostopowicz


Silnik: 1,9 TDI 90KM
Wiek: 49
Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 5
Skąd: Wołomin
Wysłany: 2009-01-12, 21:29   

wyczytałem też na forum żeby raczej nie dojeżdżać np. do świateł "na luzie" tylko na biegu zupełnie inaczej niż w MB.
A jak z zimnym silnikiem i obrotami zanim nie załapie 70-90 stopni? Też te wartości 2000obr?
 
 
Fable 
Ventomaniak



Silnik: 1.9 Td 55Kw
Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Mar 2008
Posty: 809
Skąd: Litwa, Wilno
Wysłany: 2009-01-12, 21:31   

no odrazu ,igdy z rana odpalasz silnik poczekaj niech sie nagrzeje troche i pozniej jedz, a te 2000 w sam raz i nie ma roznicy na jakim, no gdy na zimnym to poprosty niedus go mocno i wszystko, a jezeli olej zalany dobry to nic tam jemu sie niestanie
_________________
1st. auto IZ Combi 1.5 benzyna white 85r. - Dead
2nd. Opel Ascona 1.6i GLS silver sedan 87r. - Almost Dead
NOW!!! VW Vento 1,9TD AAZ GL Blue Metalic FOREVER!
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-01-12, 21:36   

namrod napisał/a:
do świateł "na luzie"

Tez na początku hamuję silnikiem....sporo daje ;)

Fable napisał/a:
a 2500 jak dla ekonomicznej jazdy zaduzo, ja przy 2000 juz przelaczam biegi

ogólnie chodziło mi o ułożenie wskazówki na obrotomierzu....

Fable napisał/a:
olej zalany dobry

no oczywiście to jest podstawą....plus oczywiście regularne wymiany.
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2009-01-12, 22:01   

Po odpaleniu poczekaj z 10sekund zeby olej wszedzie sie rozszedl.
Na zimnym silniku nie pałuj go powyzej 3tys obrotow
Po palowaniu na autostradzie czy w miescie odczekaj z minute, dwie (zalezy od stopnia palowania) na biegu jalowym przed wylaczeniem silnika. Chodzi o to aby wirnik turbiny wyhamowal sie bo po wylaczeniu silnika, turbina nie ma smarowania, a bez smarowania olejem zajedziesz turbo. To tak w telegraficznym skrocie.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
Junior_86 
Ventofan
Vento 1.9 TDI


Dołączył: 13 Gru 2007
Posty: 103
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-01-12, 23:17   

czyli ogolnie odpalasz vento czekasz 10 sekund wiec w miedzy czasie szukasz panelu od radia i wlanczasz ulubiony kawalek na cd wrzucasz wsteczny powoli wycofujesz dalej 1 stopniowo dodajac gazu a nie odrazu but i 1800 zmiana biegu jak zlapie temperature to proponuje 1800-2200 TDI ciagnie z kazdego biegu. a i nie nalezy katowac pod gorke na 1500 obrotow 5 biegiem. z tym perkotaniem na biegu jalowym to tez bez szalenstw jak wiesz ze go przegoniles rowno to poczekaj ta minute ale jak jezdzilem wmiare normalnie to gas po 5 sekundach i dobrze bedzie.
Swoja droga to nie normalne zeby z mercedesa wsiasc w wolkswagena;)
_________________

 
 
babyy82 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1,9 TDI 1Z
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Gru 2006
Posty: 484
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-01-13, 17:24   

http://www.a4-klub.pl/smf...13-t5260.0.html

Tu masz zaczerpniete z innego forum. Wogole jesli chodzi o silniki diesla to jest to zajebiste forum i chlopaki sie znaja na rzeczy wiec mimo ze to forum audi to przy klopotech polecam tam zajrzec.
_________________
VW VENTO 1.9GTD 94r.
 
 
wowo62 
Autostopowicz
wowo62


Silnik: 1.9tdi 1z
Dołączył: 13 Sty 2009
Posty: 5
Skąd: barłożno
Wysłany: 2009-01-14, 21:13   

najbardziej ekonomiczna jazda przy tdi to tak 2000 obrotow wielkich osiagow nie bedzie ale tu chodzi o ekonomie
_________________
wowo62
 
 
Bucus 
Zapalony Ventkarz
czerowne najszybsze



Silnik: 1.9 TDI (1Z)
Pomógł: 8 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2008
Posty: 347
Skąd: Koszalin / okolice
Wysłany: 2009-01-14, 22:10   

Dokładnie jak koledzy piszą,
Sprawdziłem osobiście na trasie obroty w granicach 2200 (prędkość ustawiona na tempomacie) i spalanie poniżej 4 litrów, czyli ekonomicznie.
_________________
Moje VENTO


Spoty grupy CMTeam.pl, każdy piątek, godz 21.30 parking podziemny Forum - Zapraszamy
 
 
100P 
Zapalony Ventkarz


Silnik: 1.8 ADZ
Dołączył: 23 Mar 2007
Posty: 250
Skąd: Lipno- Kujawsko Pomorskie
Wysłany: 2009-01-16, 17:59   

a mi siię wydaje że najbardziej ekonomiczna jazda będzie wtedy gdy, silnik na niskich obrotach nie będzie miał tendencji do "zamulanie" czyli zmieniasz bieg w momencie gdy jestes pewny, że z następnego bedzie sie bez problemu radził. nie można tez przesadzać z obrotami. turbina sie załacza chyba przy 2500 obr. także zmiana biegów gdzieś przy 3 tysiach a jazda po trasie z prędkością nie większą jak 90km/h. w momentach gdzie trzeba zwolnić umiejętnie dobierac bieg do prędkości i wtedy powinno wyjść najekonomiczniej. poza tym spalanie rzędu 4,5- 5L na trasie juz jest ekonomiczne :) i jak Ci nawet spali w jeździe mieszanej te 5,5L to i tak jest ekonomicznie :) BTW. mói 1.8 benzynka pali średnio 7.5- 8L w jeździe mieszanej. jak chce to na trasie schodze na 6.5-7L a jak chce to spali i 9L ;) grunt to spokojna (nie do przesady) jazda. aha. jak w dieslu się używa wyższych obrocików np. bo w nas wstąpił chwilowo rajdowiec :D to warto przed zgaszeniem silnika odczekać ze 2-3 minutki na wolnych obrotach po to by się turbinka schlodzila i przesmarowała. gaszenie silnika z turbina od razu po katowaniu powoduje usterki turbiny ;) to samo polecam benzyniakom ;)
_________________

Ostatnio zmieniony przez 100P 2009-01-16, 18:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
slaw71 
Donator
TDI- CZARNA MOC-TDI



Silnik: zajebisty
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 23 Kwi 2008
Posty: 1663
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-01-16, 20:31   

100P diesel to nie benzyniak więc niema potrzeby mieszać biegami za często,na tym polega elastyczność diesla że na wysokim biegu możesz jechać z minimalną prędkością i się nie zadławi.Moja maszynka spaliła w drodze na zeszłoroczny zlot 4,2 litra/100km i prędkość jazdy średnia była 100 km/h. Spokojnie można zmieniać biegi przy 2000obr jak się chce oszczędnie jeżdzić i nie przekraczać 3000 obr.Piotrze turbinka dziala caly czas od uruchomienia silnika a pompować zaczyna od 1700/1800 obr. nie od 2500obr ;)
_________________
http://www.tune-up.pl/chiptuning.pl
http://polskajazda.pl/Sam...gen/Vento/83584
 
 
wowo62 
Autostopowicz
wowo62


Silnik: 1.9tdi 1z
Dołączył: 13 Sty 2009
Posty: 5
Skąd: barłożno
Wysłany: 2009-01-16, 21:17   

tak ja mysle ze 3000 to za duzo jak na ekonomiczna jazde wystarczy 2000 krecic i jedziesz ekonomicznie ina 5 biegu nawet lecisz sobie 90km/h ja tak jezdze i pali mi 4.5l oczywiscie nie w jezdzie mieszanej
_________________
wowo62
 
 
100P 
Zapalony Ventkarz


Silnik: 1.8 ADZ
Dołączył: 23 Mar 2007
Posty: 250
Skąd: Lipno- Kujawsko Pomorskie
Wysłany: 2009-01-16, 23:05   

slaw71 napisał/a:
100P diesel to nie benzyniak więc niema potrzeby mieszać biegami za często,na tym polega elastyczność diesla że na wysokim biegu możesz jechać z minimalną prędkością i się nie zadławi.Moja maszynka spaliła w drodze na zeszłoroczny zlot 4,2 litra/100km i prędkość jazdy średnia była 100 km/h. Spokojnie można zmieniać biegi przy 2000obr jak się chce oszczędnie jeżdzić i nie przekraczać 3000 obr.Piotrze turbinka dziala caly czas od uruchomienia silnika a pompować zaczyna od 1700/1800 obr. nie od 2500obr ;)
z tym pompowaniem to w różnych markach jest inaczej ;) tymbardziej jak jest coś modzone, fakt, 3000obr. przy dieslu to wiele ale na benzyniaka to w sam raz ;) a te 2500 obr. mi się z moim popierdzieliło :P bo mój ventyl zaczyna jako tako się zbierać powyżej 2500obr. także zmiana biegów poniżej tej wartości wydaje się być nieekonomiczna bo silnik wtedy zamiast ciągnąć zamula- mowa oczywiście o tym silniku co ja mam czyli 1.8 ADZ. na tą ekonomiczność sklada się wiele czynników, także najlepiej samemu wybadać swój samochód ;) PS> jak byliśmy na zlocie to mi spalił 7L ;) co mnie bardzo cieszy
_________________

Ostatnio zmieniony przez 100P 2009-01-16, 23:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
FWD350 
Ventomaniak



Silnik: 1Z TDI
Pomógł: 17 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Paź 2008
Posty: 840
Skąd: Wólka Okopska\Chełm
Wysłany: 2009-01-18, 13:45   

w moim spalanie na trasie nie przekracaajac 100 zamyka sie w 5 a ciagnie juz pieknie od 1600 obr wtedy turbo pieklnie pompuje i autko che jechac i zmiana biegu przy 2100 2000 obr.
_________________

 
 
babyy82 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1,9 TDI 1Z
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Gru 2006
Posty: 484
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-01-19, 01:04   

Cytat:
w moim spalanie na trasie nie przekracaajac 100 zamyka sie w 5 a ciagnie juz pieknie od 1600 obr wtedy turbo pieklnie pompuje i autko che jechac i zmiana biegu przy 2100 2000 obr.


hehhe no jeszcze troche a dojdziemy do tego ze ekonomiczna jazda to jak wogole sie gazu nie dotyka a obroty biegu jalowego trzeba zmniejszyc do 200 obr/min :P

Ekonomiczna jazda zalezy od wielu czynnikow i to sie czuje jadac.
Tylko powiedzcie mi po co te jazdy do 2000 i takie tam co daje oszczednosc 0,5 l/100km??
Tdi nigdy nie spalilo mi wiecej jak 6l a zazwyczaj wychodzi okolo 5,5 jezdzac normalnie.
Wiec po co sie meczyc i stale myslec ze nie moge dodac gazu bo spale krople wiecej. Ja jezdze jak mi sie podoba nie patrze na spalanie bo w tdi nie ma to sensu i ciesze sie poprostu jazda.

Jezdzac tak jak piszecie do 2000 i zmiana tylo zamulacie swoje biedne silniki.

No chyba ze ktos katuje tylko po miescie od swiatel do swiatel do odciecia to pewnie spali sporo wiecej ale to juz inna sprawa ;)

To jest tylko moje zdanie i jak ktos poczol sie urazony to sory ale dla mnie gra nie warta swieczki i tyle.
_________________
VW VENTO 1.9GTD 94r.
 
 
FWD350 
Ventomaniak



Silnik: 1Z TDI
Pomógł: 17 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Paź 2008
Posty: 840
Skąd: Wólka Okopska\Chełm
Wysłany: 2009-01-19, 21:03   

Cytat:
Jezdzac tak jak piszecie do 2000 i zmiana tylo zamulacie swoje biedne silniki.
nie rozumiem jak mozan zamulic silnik co rozumiesz przez to pojecie
a tak odnosie spalanie to nie gadaj bo jak jechłem do lublina czylo ok 100km w jedna strone i ciagle przyspieszajac czyli jechałem 80-120 to mi spalanie wyszło 8L a raz jak sie sciagałem na zlot do lbn ze znajomym to wyszło 10L sam w to nie wierzyłem ale to prawda
_________________

 
 
Junior_86 
Ventofan
Vento 1.9 TDI


Dołączył: 13 Gru 2007
Posty: 103
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-01-19, 21:10   

skoro miales takie spalanie jak piszesz to masz cos zje** bane. jezdzac lublin warszawa i spowrotem 80-140 spalanie ponizej 5 litrow
_________________

 
 
FWD350 
Ventomaniak



Silnik: 1Z TDI
Pomógł: 17 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Paź 2008
Posty: 840
Skąd: Wólka Okopska\Chełm
Wysłany: 2009-01-19, 21:16   

ale kolego to była tak 180 hamowanie do 80 i znów but i tak na okragło czasem dochodzuiła redukcja i tak to wyszło a w powrocie 5 płynej jazdy tez dynamicznej
_________________

 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2009-01-19, 22:46   

Zamulic to mozna, ale jak sie ma turbine VNT. W 1Z mozna uprawiac PSJ do woli :D
FWD350, 8l, a tutaj Junior_86, 5l. A ja powiem, ze mam srednio 6-7l ale to trasa 100-120km/h + miasto mniejwiecej na 100km przypada 25km miasta w srednim spalaniu. Nadmienie, ze w trasie jezdze z pelnym bagaznikiem i 3-4 pasazerami.
Teraz po zatankowaniu do pelna zapowiada sie wynik ~5,5l srednio :)

A jeszcze zostal mi kat wtrysku do zmiany i termostat do wymiany. No i smigam na wiekszych szprycach :P
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

Ostatnio zmieniony przez bradley 2009-01-19, 22:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
babyy82 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1,9 TDI 1Z
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Gru 2006
Posty: 484
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-01-20, 00:48   

po to silnik zostal skonstruowany tak ze moze sie krecic do 4500 obr zeby to wykorzystywac. No moze nie do 4500 ale do 4000. A jakby mialy jezdzic tylko do 2000 to by mialy czerwone pole juz na 2500-3000 a moc naks przy tych 2000.
Nie twierdze ze i ja nie jezdze tak ze przy 2200-2400zmieniam ale nie jest to powodowane spalaniem tylko taka checia:P
A jak pali ci 8l to faktycznie musisz miec cos nie tak albo naprawde juz dobra jazda byla a o takiej nie pisze:)

Ja dojezdzajac do roboty 20km codziennie przy czym rano zawsze jest jazda 120-140 z czestym hamowaniem i mocnym przyspieszaniem bo jaos zawsze wstac nie moge i mam 10min na dojechanie:P ta zpowrotem to raz mocno raz spokojnie zalezy od nastroju i nigdy nie wyszlo mi wiecej jak 6l a w lecie to pali okolo 5,5l.
Zeby zejsc do 4.5l to trzeba juz jechac bardzo delikatnie i to w trasie przy czym normalna jazda w trasie to wychodzi5l wiec po co zaprzatac sobie glowe oszczedzaniem 0,5l.
Ja tam wole jezdzic normalnie i tyle niz rwac wlosy z glowy bo spale 0,5l wiecej na 100km co da mi strate 2 zlociszy. Jakby to bylo 10-15 to juz gra warta swieczki ale nie dla 2.
_________________
VW VENTO 1.9GTD 94r.
Ostatnio zmieniony przez babyy82 2009-01-20, 00:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
FWD350 
Ventomaniak



Silnik: 1Z TDI
Pomógł: 17 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Paź 2008
Posty: 840
Skąd: Wólka Okopska\Chełm
Wysłany: 2009-01-20, 18:53   

babyy82 napisał/a:
A jak pali ci 8l to faktycznie musisz miec cos nie tak albo naprawde juz dobra jazda byla a o takiej nie pisze:)
tz moze jest leka przyczyna zje**przepływka ale nie widac zadneczo czarnego dyma z komina.
babyy82 napisał/a:
po to silnik zostal skonstruowany tak ze moze sie krecic do 4000
ale diele maja wyski moment obrotowy przy nikisch predkosciach obr silnika.nie mówie za sam bujne go do 4000tys bo zdaza mi sie jk jakis dupek z opla che mnie smignac wtedy mu sie robi glupio kiedy on leci 140 cały czas i włacza kierunek a tu mu VENTOLOT odjechał i nie dał rady go dogonic haha niezły jest ubaw
_________________

 
 
Junior_86 
Ventofan
Vento 1.9 TDI


Dołączył: 13 Gru 2007
Posty: 103
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-02-21, 10:39   

trasa 4x 180 km 2 dni pod rzad =720
przed jazda do pelna odbija przy 153 zl poczekalem minute za 160 weszlo 1l=3.64
po trasie ta sama stacja 110 odbija poczekalem minute za 117 i juz sie prawie przelewalo wiec odpuscilem ta sama cena 3.64 wiec spalanie 32 litry na 720 km
Jazda byla 110-130 w 2 osoby pusty bagaznik spalanie 4,45 REWELACJA to moje Vento :faja:
_________________

 
 
piotrek_inf 
Ventomaniak



Silnik: 1.9TD
Pomógł: 9 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Lis 2008
Posty: 703
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2009-02-21, 10:49   

Pozazdrościć. A jakie paliwo tankujesz? Na renomowanych stacjach czy supermarketowych?
_________________

 
 
Junior_86 
Ventofan
Vento 1.9 TDI


Dołączył: 13 Gru 2007
Posty: 103
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-02-25, 19:01   

teraz to tylko statoil ale jak w lato bedzie paliwo blisko 5 zl to leclerk albo inne wynalazki
_________________

 
 
piotrek_inf 
Ventomaniak



Silnik: 1.9TD
Pomógł: 9 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Lis 2008
Posty: 703
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2009-02-25, 19:54   

Ja odkąd kupiłem auto to leje do pełna w Auchanie i na trasie wyszło mi 5.5l/100, a w mieście 10, trochę duża różnica. Ostatnie tankowanie zrobiłem na początku lutego do pełna i zrobiłem już prawie 650 km z czego około 400 w trasie i wskazówka jest delikatnie pod 1/4
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,25 sekundy. Zapytań do SQL: 13