Wysłany: 2009-11-11, 12:02 Problem po zamontowaniu sterowania zamka centralnego
Po zamontowaniu sterowania zamka centralnego wysiadły mi: żarówka światła mijania (prawa) i postojówki z przodu. Po wymianie wypalił bezpiecznik ogrzewania szyby tylnej, a później światło stopu (prawe). Wszystko następowało po sobie z dnia na dzień !!
Tydzień przed zamontowaniem sterowania centralki wymieniałem żarówkę świateł mijania-lewą. Wcześniej miałem naprawiany przekaźnik pompy paliwa i to wszystko jeśli chodzi o elektrykę! A!! i jeszcze zakładałem podnośniki szyb z lewej strony (bez odłączania aku! Przy montażu sterowania centralki aku odłączyłem.
Ktoś wie dlaczego elektryka mi szwankuje? Może zasilanie sterowania podpiąłem nie tam, gdzie trzeba? Do połączeń korzystałem z instrukcji zamieszczonej na forum: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=4059
Silnik: 1.9 GTD AAZ Pomógł: 36 razy Wiek: 37 Dołączył: 22 Kwi 2008 Posty: 1323 Skąd: St Gieląd/Gdańsk
Wysłany: 2009-11-11, 14:46
Główne pytanie, do czego jest podpiete zasilanie centralki Moim zdaniem czysty zbieg okoliczności chyba ze masz ponadcinane jakieś przewody i się robi zwarcie
Silnik: 2E Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1173 Skąd: małopolska
Wysłany: 2009-11-12, 21:33
Upewnij się miernikiem czy nie pomyliłes kabli za skrzynką - przykładowo biało czarny a czarno biały to różnica, jeden od kierunków a drugi np od głównych świateł. I dlatego początkującym zawsze proponuję podpinać wszystko w bagażniku koło pomki centrala bo tam łatwiutko prościutko i nie ma jak się pomylić.
Upewnij się miernikiem czy nie pomyliłes kabli za skrzynką - przykładowo biało czarny a czarno biały to różnica, jeden od kierunków a drugi np od głównych świateł.
Po naciśnięciu przycisku na pilocie zapalają się migacze więc to raczej nie to,ale dla pewności sprawdzę wszystko jeszcze raz!!
Może powinienem był zewrzeć wszystkie kable zasilające wychodzące ze sterowania (żółty,żółto-czarny i czerwony), a następnie podłączyć je do jednego źródła (kabla) zasilania??
Silnik: 2E Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1173 Skąd: małopolska
Wysłany: 2009-11-13, 09:34
Chyba tak, o ile wiem o których kablach piszesz to wszystkie te trzy mają być do stałego plusa, ale jest jeszcze plus po zapłonie potrzebny. Jesli dasz schemat sterownika i opiszesz co gdzie podpiąłeś to postraam się pomóc
Ostatnio zmieniony przez pablomed 2009-11-13, 09:36, w całości zmieniany 1 raz
Zasilanie ze schematu B (bez bezpiecznika) podłączyłem do czerwono-białego (czerwony z białym paskiem) kabla wychodzącego z drzwi.
Natomiast kabel zasilający z "Diagramu"(zdjęcie poniżej) jest wyposażony w bezpiecznik i kabel ten podłączyłem do pierwszego-lepszego czerwonego wchodzącego do skrzynki bezpieczników.
Silnik: 2E Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1173 Skąd: małopolska
Wysłany: 2009-11-14, 00:31
makarios napisał/a:
podłączyłem do czerwono-białego
upewnij sie że to jest plus stały, porada jest ok, schemat do centrala wybrałes dobry. Pozostaje ci posprawdzać czy gdzieś nie zrobiłeś pomyłki bo wszystko powinno działać. Te podnośniki co zakladałeś, wszystko podpięta jak w oryginale, czy to uniwersaalne są
oprócz tego,że żarówka stopu zaczęła działać po jednym dniu, to nic się nie przepaliło. Sprawdzam codziennie wszystkie światła....nie ufam już elektryce w mojej Vencinie...
Chyba trochę za dużo rzeczy zbiegło się w jednej chwil,żeby to był zbieg okoliczności... ?!
Czyli jak stwierdzę czy jest to stały plus?
Ostatnio zmieniony przez makarios 2009-11-15, 16:18, w całości zmieniany 1 raz
Silnik: 2E Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1173 Skąd: małopolska
Wysłany: 2009-11-15, 19:20
stały plus to w żargonie nie oznacza że ma idealnie stałe napiecie, tylko to oznacza kabel bezpośrednio podpiety do aku, najwyżej przez bezpiecznik. Czyli jest w nim napięcie nawet bez kluczyka w stacyjce. Kable czerwone.
Z kolei plus po zapłonie to kabel w którym napięcie jest po przekręceniu kluczyka w pierwszą pozycję i również w trakcie uruchamiania rozrusznika, i sa to kable czarne na ogół.
I w końcu linia X to sa kable gdzie plus pojawia się po przekręceniu kluczyka w pierwszą pozycję, a zanika podczas uruchamiania rozrusznika żeby mu prądu więcej dać (światła główne, dmuchawa np). Kable np żółto czarne ale nie tylko.
ostastnia linia to plus po włożeniu kluczyka utrzymujący się w pierwszej pozycji i w czasie zapalania, np do radia (brązowo czerwony)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum