Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Problem po zamontowaniu sterowania zamka centralnego
Autor Wiadomość
makarios 
Kierowca eLki


Silnik: GL benzyna
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 27
Skąd: P-ń
Wysłany: 2009-11-11, 12:02   Problem po zamontowaniu sterowania zamka centralnego

Po zamontowaniu sterowania zamka centralnego wysiadły mi: żarówka światła mijania (prawa) i postojówki z przodu. Po wymianie wypalił bezpiecznik ogrzewania szyby tylnej, a później światło stopu (prawe). Wszystko następowało po sobie z dnia na dzień !!
Tydzień przed zamontowaniem sterowania centralki wymieniałem żarówkę świateł mijania-lewą. Wcześniej miałem naprawiany przekaźnik pompy paliwa i to wszystko jeśli chodzi o elektrykę! A!! i jeszcze zakładałem podnośniki szyb z lewej strony (bez odłączania aku! Przy montażu sterowania centralki aku odłączyłem.
Ktoś wie dlaczego elektryka mi szwankuje? Może zasilanie sterowania podpiąłem nie tam, gdzie trzeba? Do połączeń korzystałem z instrukcji zamieszczonej na forum: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=4059
 
 
tomek87 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.9 GTD AAZ
Pomógł: 36 razy
Wiek: 37
Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 1323
Skąd: St Gieląd/Gdańsk
Wysłany: 2009-11-11, 14:46   

Główne pytanie, do czego jest podpiete zasilanie centralki ;) Moim zdaniem czysty zbieg okoliczności chyba ze masz ponadcinane jakieś przewody i się robi zwarcie ;)
_________________
Moja Ventka :D http://forum.vwvento.org/...?t=2800&start=0
 
 
makarios 
Kierowca eLki


Silnik: GL benzyna
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 27
Skąd: P-ń
Wysłany: 2009-11-11, 17:34   

Cytat:
-przewód od zasilani, to jakikolwiek gruby czerwony wchodzący do skrzynki bezpieczników.


Tak też zrobiłem
Ostatnio zmieniony przez makarios 2009-11-11, 17:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2009-11-12, 21:33   

Upewnij się miernikiem czy nie pomyliłes kabli za skrzynką - przykładowo biało czarny a czarno biały to różnica, jeden od kierunków a drugi np od głównych świateł. I dlatego początkującym zawsze proponuję podpinać wszystko w bagażniku koło pomki centrala bo tam łatwiutko prościutko i nie ma jak się pomylić.
_________________

 
 
makarios 
Kierowca eLki


Silnik: GL benzyna
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 27
Skąd: P-ń
Wysłany: 2009-11-13, 00:23   

pablomed napisał/a:
Upewnij się miernikiem czy nie pomyliłes kabli za skrzynką - przykładowo biało czarny a czarno biały to różnica, jeden od kierunków a drugi np od głównych świateł.


Po naciśnięciu przycisku na pilocie zapalają się migacze więc to raczej nie to,ale dla pewności sprawdzę wszystko jeszcze raz!!

Może powinienem był zewrzeć wszystkie kable zasilające wychodzące ze sterowania (żółty,żółto-czarny i czerwony), a następnie podłączyć je do jednego źródła (kabla) zasilania??
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2009-11-13, 09:34   

Chyba tak, o ile wiem o których kablach piszesz to wszystkie te trzy mają być do stałego plusa, ale jest jeszcze plus po zapłonie potrzebny. Jesli dasz schemat sterownika i opiszesz co gdzie podpiąłeś to postraam się pomóc
Ostatnio zmieniony przez pablomed 2009-11-13, 09:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
makarios 
Kierowca eLki


Silnik: GL benzyna
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 27
Skąd: P-ń
Wysłany: 2009-11-13, 15:08   

Zasilanie ze schematu B (bez bezpiecznika) podłączyłem do czerwono-białego (czerwony z białym paskiem) kabla wychodzącego z drzwi.




Natomiast kabel zasilający z "Diagramu"(zdjęcie poniżej) jest wyposażony w bezpiecznik i kabel ten podłączyłem do pierwszego-lepszego czerwonego wchodzącego do skrzynki bezpieczników.



Wszystko montowałem wg instrukcji http://forum.vwvento.org/...der=asc&start=0 .
Do układu separującego (pkt.5 instrukcji) użyłem diod prostowniczych P600M DC (6A 1000V).
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2009-11-14, 00:31   

makarios napisał/a:
podłączyłem do czerwono-białego
upewnij sie że to jest plus stały, porada jest ok, schemat do centrala wybrałes dobry. Pozostaje ci posprawdzać czy gdzieś nie zrobiłeś pomyłki bo wszystko powinno działać. Te podnośniki co zakladałeś, wszystko podpięta jak w oryginale, czy to uniwersaalne są
_________________

 
 
makarios 
Kierowca eLki


Silnik: GL benzyna
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 27
Skąd: P-ń
Wysłany: 2009-11-14, 00:58   

Oryginalne,kupione od jednego z naszych forumowiczów !
Dziwne rzeczy się dzieją !! Chciałem dzisiaj wymienić żarówkę stopu, ale zaczęła działać!!

Cytat:
upewnij sie że to jest plus stały

miernik powinien wskazywać to samo napięcie przy włączonym i wyłączonym zapłonie??
 
 
vezet22 
Vento to ja!
projekt vento


Silnik: 2,0 GT
Pomógł: 51 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 2595
Skąd: Lębork
Wysłany: 2009-11-14, 16:47   

makarios napisał/a:
miernik powinien wskazywać to samo napięcie przy włączonym i wyłączonym zapłonie??

po włączeniu zapłonu napięcie minimalnie spadnie (normalne)
a nadal dzieją się te usterki czy tylko na początku ... może zbiek okoliczności :]
_________________
nisko, twardo, szeroko...
http://daregarage.pl/
 
 
makarios 
Kierowca eLki


Silnik: GL benzyna
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 27
Skąd: P-ń
Wysłany: 2009-11-15, 16:17   

oprócz tego,że żarówka stopu zaczęła działać po jednym dniu, to nic się nie przepaliło. Sprawdzam codziennie wszystkie światła....nie ufam już elektryce w mojej Vencinie...
Chyba trochę za dużo rzeczy zbiegło się w jednej chwil,żeby to był zbieg okoliczności... ?!

Czyli jak stwierdzę czy jest to stały plus?
Ostatnio zmieniony przez makarios 2009-11-15, 16:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2009-11-15, 19:20   

stały plus to w żargonie nie oznacza że ma idealnie stałe napiecie, tylko to oznacza kabel bezpośrednio podpiety do aku, najwyżej przez bezpiecznik. Czyli jest w nim napięcie nawet bez kluczyka w stacyjce. Kable czerwone.

Z kolei plus po zapłonie to kabel w którym napięcie jest po przekręceniu kluczyka w pierwszą pozycję i również w trakcie uruchamiania rozrusznika, i sa to kable czarne na ogół.

I w końcu linia X to sa kable gdzie plus pojawia się po przekręceniu kluczyka w pierwszą pozycję, a zanika podczas uruchamiania rozrusznika żeby mu prądu więcej dać (światła główne, dmuchawa np). Kable np żółto czarne ale nie tylko.

ostastnia linia to plus po włożeniu kluczyka utrzymujący się w pierwszej pozycji i w czasie zapalania, np do radia (brązowo czerwony)
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,16 sekundy. Zapytań do SQL: 13