Silnik: 1.9 Td 55Kw Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Mar 2008 Posty: 809 Skąd: Litwa, Wilno
Wysłany: 2009-11-08, 10:23 problem z cala elyktryka w aucie
nierozumiem co sie dzieje. gdy odpalam autko z rana, mroz -5, odpala superowo. wlaczam swiatla, muzyke, piecyk, ogrzewanie tylnego szkla. po kilku minutach obserwuje jak mi po trochu wszystko gasnie, czyli swiatla swieca slabiej i slabiej, oswoecenie przyzadow tez swieci gorzej oraz moj kenwood sie odlacza po przejechaniu 1-2km nagle wszystko sie zaswieca jasniutko jak powinno byc, lecz tak nagle, jakby ktos cos wlaczyl i p[ozniej wszystko bywa OK. gdy autko jest nagrzane to rzadnych problemow nie bywa. mam takie problemy z rana lub gdy autko odstyga. co to mogloby byc? aku ma gdzies 3lata. kreci naprawde dobrze. moze jakies propozycje???
_________________ 1st. auto IZ Combi 1.5 benzyna white 85r. - Dead
2nd. Opel Ascona 1.6i GLS silver sedan 87r. - Almost Dead
NOW!!! VW Vento 1,9TD AAZ GL Blue Metalic FOREVER!
napewno przyczyną tego jest brak ładowania , jak odpalisz rano auto włączasz wszystkie odbiorniki elektryczne to altek ma największe obciąrzenie , sprawć naciąg paska bo może się ślizga z rana , jak rano odpalisz to przegazuj pare razy i zobacz czy wtedy ten problem się pojawi jeśli nie pasek to altek ma problem ze wzbudzeniem się a za to odpowiada układ prostowniczy (diody) w altku
Silnik: 1.9 Td 55Kw Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Mar 2008 Posty: 809 Skąd: Litwa, Wilno
Wysłany: 2009-11-08, 13:17
pasek jest prawie nowy. wymieniony latem i naprawde nie ma poslizgu pasek. cinek82, a gdzie jest ten regulator??? no i ja tak mysle ze cos z elektronika alternatora... poniewaz chyba wiecej zadnych przekaznikow czy regulatorow nie ma? cinek82, napisz bardziej co wymieniales i gdzie to jest?
_________________ 1st. auto IZ Combi 1.5 benzyna white 85r. - Dead
2nd. Opel Ascona 1.6i GLS silver sedan 87r. - Almost Dead
NOW!!! VW Vento 1,9TD AAZ GL Blue Metalic FOREVER!
regulator raczej to niejest bo jeśli by był padnięty to by wogule nieładował , regulator napięcia jest w alternatorze , jest to ten elemęt razem zespolony ze szczotkami .
Silnik: 1.9 Td 55Kw Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Mar 2008 Posty: 809 Skąd: Litwa, Wilno
Wysłany: 2009-11-08, 17:04
to chyba ze problem w samym alternatorze... poniewaz juz nawet nie wiem co jeszcze by mogloby byc...
_________________ 1st. auto IZ Combi 1.5 benzyna white 85r. - Dead
2nd. Opel Ascona 1.6i GLS silver sedan 87r. - Almost Dead
NOW!!! VW Vento 1,9TD AAZ GL Blue Metalic FOREVER!
jeżeli alternator padnięty to musisz sprawdzić czy jest ładowanie... najłatwiej miernikiem sprawdz stan naładowania aku przy wyłączonym silniku, potem na właczonym silniku no a 3 pomiar jak wałczysz kilka odbiorników elektrycznych(swiatła radio itd)
ta strona wyjaśni dokładnie jak to zrobic:
http://forum.vwvento.org/...nie+akumulatora
_________________ Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
Silnik: 1,8l ABS B+G Pomógł: 52 razy Wiek: 42 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 3837 Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2009-11-08, 19:47
vezet22 napisał/a:
regulator raczej to niejest bo jeśli by był padnięty to by wogule nieładował , regulator napięcia jest w alternatorze , jest to ten elemęt razem zespolony ze szczotkami .
Może nie koniecznie. Ja miałem objawy podobne do Fable'a i po wymianie ustąpiło.
Jest to taka część mniej więcej:
http://www.allegro.pl/ite...audi_od_ss.html Tylko musisz wiedzieć jakiej firmy masz alternator.
Silnik: 1.9 Td 55Kw Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Mar 2008 Posty: 809 Skąd: Litwa, Wilno
Wysłany: 2009-11-09, 08:57
krzeszak, no ja jakby zmiezalem na rozgrzanym silniku to pokazywalo 14.03v jezeli sie niemyle ale nic wlaczone niebylo, rzadne przyzady. trzeba bardziej sprawdzic wszystko. a jak sprawdzic na wylaczonym silniku czy alternato daje nap[iecie???
cinek82, a to cos stoi w samym alternatorze? to sa jakies szczoteczki tak? ok poszukam cos podobnego. alternator wiem ze mam firmy Bosh.
_________________ 1st. auto IZ Combi 1.5 benzyna white 85r. - Dead
2nd. Opel Ascona 1.6i GLS silver sedan 87r. - Almost Dead
NOW!!! VW Vento 1,9TD AAZ GL Blue Metalic FOREVER!
Silnik: z pralki Pomógł: 9 razy Wiek: 40 Dołączył: 04 Wrz 2007 Posty: 421 Skąd: katowice / brzeszcze
Wysłany: 2009-11-09, 09:34
sprawdz też aku i jaki prąd podaje bez i z obciązeniem. Podobne objawy miał sąsiad w golfie okazało się że pod obciążeniem aku podawał tylko 8V napięcia. Wejż aku od znajomego i zobacz jak problem zniknie to znasz przyczyne, jak nie to regulator napięcia
_________________ Tuning zabawą, moc podstawą. Budowa SWAP'ów VW i FIAT
Silnik: 1,8l ABS B+G Pomógł: 52 razy Wiek: 42 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 3837 Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2009-11-09, 15:01
No najpierw spróbuj tak jak koledzy radzą. Sprawdź jak Ci prąd podaje. Jak będzie ok z aku to wtedy spróbuj kupić ten regulator.
On znajduje się w alternatorze. Trzeba zdjąć osłonę z prawej strony alternatora i tam zobaczysz tą część. Demontujesz starą i zakładasz nową. U mnie jak szwagier wymieniał to zajęło jakieś 1/2 godzinki A jakbyś kupował regulator to w sklepie podajesz rok produkcji auta i właśnie jaki altek masz.
Silnik: 1.9 Td 55Kw Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Mar 2008 Posty: 809 Skąd: Litwa, Wilno
Wysłany: 2009-11-09, 17:18
aha jasne oki dzieki wam za porady bede sprawdzal dzisiaj albo jutro. napisze gdy cos znajde
_________________ 1st. auto IZ Combi 1.5 benzyna white 85r. - Dead
2nd. Opel Ascona 1.6i GLS silver sedan 87r. - Almost Dead
NOW!!! VW Vento 1,9TD AAZ GL Blue Metalic FOREVER!
Silnik: 1.9 Td 55Kw Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Mar 2008 Posty: 809 Skąd: Litwa, Wilno
Wysłany: 2009-11-14, 07:20
wszystko juz jest OK. poprostu jakby byl zepsuty regulator napiecia wreaz ze szczoteczkami, jedna szczoteczka byla bardzo krotka, dlatego bylo niedobre ladowanie. wszystko wymienione i dziala syperowo. dziekuje wszystkim
_________________ 1st. auto IZ Combi 1.5 benzyna white 85r. - Dead
2nd. Opel Ascona 1.6i GLS silver sedan 87r. - Almost Dead
NOW!!! VW Vento 1,9TD AAZ GL Blue Metalic FOREVER!
Silnik: 1.9 Td 55Kw Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Mar 2008 Posty: 809 Skąd: Litwa, Wilno
Wysłany: 2009-11-25, 17:19
kontrolka ladowania bylo. no moze co z laternatoram bylo jeszcze no niewiem troche kontakt byl niedobry, rdzy bylo.
ale mam jeszcze jedne pytanko. ile musi byc w stanie oryginalnym w aucie eemmm no nie wiem jak to po polsku sie nazywa prawidlowo "sygnal", czyli taki przyzadzik gdy naciskam po srodku kierownicy i wtedy dzwieczy to jak sie to nazywa co dzwieczy? no i ile sztuk "tego" musi byc? ja mam dwie takie "cos", ale problem taki ze zaczelo cos zajadac i my calkiem nic niesygnalizowalo a poprostu jakis klik klik tylko slysalem. ale gdy odlaczylem jeden z tych urzadzen to sygnal jakby dziala dobrze i glosno. to ile mysi byc tych przyzadzen 1 czy 2?
_________________ 1st. auto IZ Combi 1.5 benzyna white 85r. - Dead
2nd. Opel Ascona 1.6i GLS silver sedan 87r. - Almost Dead
NOW!!! VW Vento 1,9TD AAZ GL Blue Metalic FOREVER!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum