Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Nowy korektor siły hamowania czy wyrzucenie go na dobre?
Autor Wiadomość
hrubek18 
Już prawie mieszkam w Ventce



Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 24 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 1611
Skąd: Hrubieszów (LHR)
Wysłany: 2011-05-10, 17:50   Nowy korektor siły hamowania czy wyrzucenie go na dobre?

Dzisiaj przy okazji wymiany tylnych tuleji w belce znajomy mechanik powiedział mi ze mam "walnięty" korektor siły hamowania:/ i tu jest moje pytanie czy wymieniać go czy może po prostu się go pozbyć na dobre?
 
 
Wąski 2 
Ventka to mój dom!



Silnik: 2.8 VR-6
Pomógł: 16 razy
Wiek: 38
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 2400
Skąd: Warszawa-Puszków
Wysłany: 2011-05-10, 19:53   

to zależy tylko od ciebie ,czy chcesz go mieć czy nie ,hamulce bedą ci pewniej brały przy hamowaniu z tyłu ,ale nie znaczy to że zaraz zjadzie ci klocki co i rusz,ja osobiście juz ponad 2 lata nie mam korektora i nic się nie dzieje ;)
_________________
-GRUPA MAZOWIECKA-
http://forum.vwvento.org/viewforum.php?f=56

NOWE GG SŁAĆ NR BO SKASOWAŁA SIĘ LISTA
 
 
hrubek18 
Już prawie mieszkam w Ventce



Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 24 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 1611
Skąd: Hrubieszów (LHR)
Wysłany: 2011-05-10, 20:35   

Wąski 2, możesz powiedzieć jak to podłączyć te przewody i jakie części trzeba do tego :) bo skoro nie ma takiej różnicy to poco pchać się w koszty :)
_________________
Było Vento 1.9 TDI http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=9604
Jest Astra G 1.7 DTI http://www.astra-g.pl/vie...hp?f=69&t=39344
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2011-05-11, 15:55   

hrubek18, a posiadasz ABS?
Korektor pełni w zasadzie taką funkcję, że gdy masz auto załadowane to tył wówczas więcej hamuje niż jakbyś miał puste. A w takim układzie rozkład sił hamowania wynosić będzie 50/50. Natomiast gdy ABS jest, to w zasadzie korektor nie występuje, gdyż to właśnie ABS rozdziela.
_________________
Zielony borowik...
 
 
hrubek18 
Już prawie mieszkam w Ventce



Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 24 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 1611
Skąd: Hrubieszów (LHR)
Wysłany: 2011-05-11, 16:38   

Nie mam ABS.A nowy korektor kosztuje coś kolo 150 do 200:/ Zadko latam załadowany na maxa i z kompletem ludzi,wiec skoro tak jak pisze
Wąski 2 napisał/a:
,hamulce bedą ci pewniej brały przy hamowaniu z tyłu

Wiec chyba go wywalę tylko powiedźcie jak to podłączyć wszystko później :)
_________________
Było Vento 1.9 TDI http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=9604
Jest Astra G 1.7 DTI http://www.astra-g.pl/vie...hp?f=69&t=39344
 
 
Adacho 
Kierowca eLki



Silnik: 1.9 TDI
Wiek: 39
Dołączył: 04 Lip 2009
Posty: 43
Skąd: Bartoszyce/Olsztyn
Wysłany: 2011-05-11, 18:43   

miałem podobny problem
pierwszy to koszt korektora
drugi to na 99% śruby, czy co tam go trzyma będą zapieczone i bardzo ciężko będzie go stamtąd wydostać. Korektor z tego co mi wiadomo jest aluminiowy.
U siebie ominąłem ten korektor i przewody hamulcowe mam połączone ze sobą bezpośrednio złączkami (ok 20 zł za sztuke może mniej). Efekt jest taki, że zimą na śliskiej nawierzchni tył będzie uciekał jeżeli zablokują się koła. Innymi słowy nie opanujesz samochodu.
Kwestia przyzwyczajenia się, a w szczególności pamiętania o tym ZAWSZE, ze względów bezpieczeństwa.
Latem nie widze różnicy. Hamulce są lepsze kosztem szybszego zużywania się hamulców z tylu (klocków bądź szczęk, ja mam klocki :) ).

Mnie cała naprawa tego kosztowała jakieś 60 zł łącznie ze złączkami.
Ale wybór i odpowiedzialność należy do ciebie
_________________

 
 
Przemek 
Vento to ja!
Przemek

Silnik: 2.0 16V AZV
Pomógł: 37 razy
Wiek: 39
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 3541
Skąd: SŁUPSK
Wysłany: 2011-05-11, 19:15   

sebastian napisał/a:
to w zasadzie korektor nie występuje, gdyż to właśnie ABS rozdziela.
_________________


ja mam ABS i mam korektor. Ale jak mówi kolega Adacho wyrzucasz go na własna odpowiedzialność . jakby nie był potrzebny to by go nie montowali
_________________
OSŁONY ALUMINIOWE SILNIKÓW .
WWW.HUBMAR.PL
CHIP TUNING
http://vagpower.pl/
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2011-05-11, 19:48   

ventylek86 napisał/a:
ja mam ABS i mam korektor

I bradley tak samo bo kiedyś była dyskusja o tym, jak pamiętam.
Co mnie z resztą zdziwiło, bo ja mam ABS, a korektora niet.
_________________
Zielony borowik...
 
 
hrubek18 
Już prawie mieszkam w Ventce



Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 24 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 1611
Skąd: Hrubieszów (LHR)
Wysłany: 2011-05-11, 19:56   

Chyba spróbuje go jakoś odratować o ile się uda a jak nie to zostanie tylko wymiana :) Dzięki koledzy za radę :)
_________________
Było Vento 1.9 TDI http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=9604
Jest Astra G 1.7 DTI http://www.astra-g.pl/vie...hp?f=69&t=39344
 
 
Pozio89 
Niedzielny kierowca


Silnik: 2.0 ABA
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 28 Paź 2009
Posty: 78
Skąd: Chełm
Wysłany: 2011-05-12, 16:18   

witam, ja przedwczoraj właśnie przeprowadzilem zabieg u siebie. jakos na szczescie udalo sie odkrecic przewody bez zadnego ciecia, bicia itp. ledwo ledwo poszly przy użyciu francuza. dwa przewody od prawego kola po prostu połączyłem złączką za 8zl. a do lewego kola nie trzeba zadnej złączki, wystarczy odkrecic przewod od korektora i go pominąć- inaczej mowiąc: da się do lewego koła wykręcić i wkręcic przewód tak zeby pominąć korektor i nie potrzeba złączki. Jak się położysz pod spód to będziesz widział.
U mnie było tak, że po odpowietrzeniu hamulców po całym zabiegu od razu strzelił jeden cylinderek. Powód? Uszkodzony Korektor wogóle nie dawał nawet połowy siły na tył, a teraz jak poszło ciśnienie to stary cylinderek sie rozleciał. Po wymianie dopiero naprawde czuć jak auto staje. Pasy się napinają a kół nie blokuje - jeśli chodzi o suchą nawierzchnię. Wcześniej przód blokowało i sunęło auto a hamowania brak.
Jeśli mogę Ci jakoś pomóc to mogę tylko napisać , że jestem zadowolony jak najbardziej z wywalenia tego ustrojstwa. Bo popatrz na to z tej strony: znajomy ma Polo, drugi znajomy ma golfa. Nie mają abs i nie mają korektora, i jestem pewien ze nie mieli bo nie widać sladów po śrubach w belce. Ja jestem zadowolony. Jeśli będziesz chciał się brać za to, to radzę mieć klucz francuski, DUŻO WD40, i najlepiej kanał bo z lewarka fatalne dojście. Jeśli uda Ci się zrobić tak, że odkręcisz stare przewody i będą w znośnym stanie , to przed wkręceniem w złączkę posmaruj je płynem hamulcowym. Pozdro
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,17 sekundy. Zapytań do SQL: 9