Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-10-15, 20:50
Tabekkę rozmiarów podał Theority, żeby było szybciej to CI podam: 185/60 R 14 lub 185/65 R 14
Moja rada to kuić 4 zimówki bo na dwóch się ciężko jeździ - wiem z autopsji bo dopiero od tamtego roku mam komplet 4 sztuk. Mając wcześniej tylko 2 zakłądałem oczywiście na przód (napęd) i niestety nie raz mialem ciężkie sytuacje z tyłem auta jadącym zupełnie gdzie indziej niż ja bym chciał... Także zimówki mogą być tanie, ważne żeby 4 sztuki...
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-10-15, 23:04
Cytat:
i zimowki 4 szt jednakowe! nie ze 2 szt takei i 2 takie
to już aż takiego znaczenia nie ma, na pewno lepiej mieć 4 sztuki takie same, ale od biedy mogą być inne, tzn 2 na ośke muszą być identyczne. Ja w sumie mam inne z tyłu i inne z prozdu. Poza tym ja zawsze na tył wsadzam ciut wyższe oponki, żeby "dupa" była jeszcze wyżej...
Silnik: VR6
Dołączył: 07 Mar 2006 Posty: 3128 Skąd: Cze-wa
Wysłany: 2006-10-15, 23:07
wlasnie niestety ma.. w letnich nei ma ale w zimowych ma udowodnione w wielu testach dlatego kupuej zawsze do ojca auta i sowjego kompelt 4 szt!!
chodzi tu glownei o to ze kzda zimowka ma inne poniekad wlasciwosci jedne lepiej hamuja 2 sa lepsze w ruszaniu 3 sa lepsze przy skrecie itp.. i montujac na tyle inne i na przedzie jak okaze sie ze te z tylu np lepsze sa w hamowaniu niz przod to masz pozamiatane bo tyl ci wyprzedza przod i masz poslizg gotowy... tak samo np pasz z prozdu lepsze na zakrecie to ci dupe wyzuci i masz poslizg gotowy i wiele innych sytuacji takich moze byc...
_________________ www.vwVento-Fans.com
...najlepsza strona i FORUM miłośników VW Vento!!
www.mapet-TUNING.com
Strona i sklep dla pasjonatów tuningu...
zawieszenia sport, lampy, grille, dystanse, śruby i inne
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-10-15, 23:09
Możliwe, ogólnie najlepiej jest jak są 4 sztuki te same, ale tak wyszło że najpierw kupiłem 2 sztuki na przód nóweczki, a potem p poważnym poślizgu kupiłem w tamtym roku na tył, innej firmy bo były w dobrej cenie. Nie polecam w każdym razie używanych zimówek, wszystko OK jak są lux, ale większosć, ma bieżnik za niski żeby dały radę z zimową drogą...
Silnik: VR6
Dołączył: 07 Mar 2006 Posty: 3128 Skąd: Cze-wa
Wysłany: 2006-10-15, 23:11
tzn nie polecasz uzywanych.. ja tam kupilem uzywki za 200zl w pioatek 4 szt dunlopa i bieznik 7-8 mm poprostu mozna kupowac uzywki ale patrzec na date i stan bieznika jak i w letnich i tu sie zgodze ze zimowka ma miec bieznik duzo wiekszy niz lato bo letnai jak ma 4 mm to jeszcze sie pojezdzi a zimowka ponizej 5 mm to juz szrot
_________________ www.vwVento-Fans.com
...najlepsza strona i FORUM miłośników VW Vento!!
www.mapet-TUNING.com
Strona i sklep dla pasjonatów tuningu...
zawieszenia sport, lampy, grille, dystanse, śruby i inne
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-10-15, 23:16
No właśnie o to dokładnie mi chodziło... Parę dni temu pieprzneła mi poponka i pojechałem do wulkaniztaora. Ludziej uż zaczynają kupowac zimówki, że przed sezonem zdążyć no i jak zobaczyłem jakie opony kudzie kupowali to za głowę się łapałem. One był prkatycznie łyse, ja tam bym na takich się bał jeździć w zimie. O cenach tych opon nie wspomnę. Także 200 zł, któe zapłąciłeś to naprawdę mało jak za nowe oponki, biorąc jeszcze pod uwagę, że nówka ma 9 mm bieżnika, to masz prawie nówki...
[ Dodano: 2006-10-15, 23:16 ]
Aha no i omijac promocje opon nawet nowych, ale w sumie starych, tzn wyprodukowanych kupe lat temu. Wiem po własnym przykładzie, że można na tym wyjśc kiepsko... Nawet jak oponka jest nie używana, ale ma już np 10 lat to możną ją do śmieci wywalić...
Silnik: VR6
Dołączył: 07 Mar 2006 Posty: 3128 Skąd: Cze-wa
Wysłany: 2006-10-15, 23:28
nom neistety.. max tak 2 tys rocznik.. moje 2 szt maja jeszcze te no wsiki a 2 sa troskze gorsze powiedzmy 7 mm wiec te 2 szt to jakby zrobily ze 100km wygladaja a i firma dobra bo pamietak jak 2 lata temu wybieralem ojcu nowe to te dunlopy wintersporty wygrywaly w wielu testach
_________________ www.vwVento-Fans.com
...najlepsza strona i FORUM miłośników VW Vento!!
www.mapet-TUNING.com
Strona i sklep dla pasjonatów tuningu...
zawieszenia sport, lampy, grille, dystanse, śruby i inne
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-10-15, 23:35
No bo dun;lopy to jedne z lepszych opon. DO niedawna miałem na lato komplet dunlopów, ale niestety się już zużyły... Alktualnie lato obaczajam na bieżnikowanych... ( z wiadomych powodów - czytaj kasa)
Silnik: VR6
Dołączył: 07 Mar 2006 Posty: 3128 Skąd: Cze-wa
Wysłany: 2006-10-15, 23:40
ja tam sie boje bieznikowanych szczegolnei przy wysokich predkoschach wole znalezc dobra uzywke markowej firmy .. bo jak przy 200 mi taka bieznikowana padnie to uuuuu
_________________ www.vwVento-Fans.com
...najlepsza strona i FORUM miłośników VW Vento!!
www.mapet-TUNING.com
Strona i sklep dla pasjonatów tuningu...
zawieszenia sport, lampy, grille, dystanse, śruby i inne
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-10-16, 00:13
Też tak zawsze uważałem do Zlotu, tzn, dzień przed ZLotem w Krzeczowie pękła mi opona (cód, że przy prędkości 20 km/h a nie 150), w każdym razie pojechałem kupić jakieś używki, bo z kasą już krucho było, wsstko odłożone na Zlot:-)) Facet mnie jednak przekonał do bierznikowanych tym, że dają normalną, roczną gwarancję, jeśli cokolwiek się stanie to na miejscu wymieniają na nową, no i opnka ma kopie bieżnika z renomowanych opon, w stylu Pirelli, Dunlop itp. Skusiłem się i jak narazie nie narzekam. Zrobiłemna nich już prawie 5 tys km, ostatnio na Gierkówce jechałem od Rawy do Warszawy cały czas 200 km.h i nic ise nie stało, więc uważam, że niema się czego boawiać, a różnica jest taka, że za nowe oponki z roczną garancją dałem 90 zł od sztuki...
Silnik: VR6
Dołączył: 07 Mar 2006 Posty: 3128 Skąd: Cze-wa
Wysłany: 2006-10-16, 00:49
no wiesz ale to ze ci ktos da gwarancje ze jak strzeli czy sie odklei bieznik to ci wymieni to wiesz zycia ci to nie wroci ja widzialem przypadki odklejonego bierznika i dlatego nie bardzo mnei ciagnie do regenerownaych choc ponoc technika co raz lepsza... zimowki bym sie jeszcze skusil bienzikowane ale letnei nie...
_________________ www.vwVento-Fans.com
...najlepsza strona i FORUM miłośników VW Vento!!
www.mapet-TUNING.com
Strona i sklep dla pasjonatów tuningu...
zawieszenia sport, lampy, grille, dystanse, śruby i inne
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-10-16, 00:58
no ja włąśnie letnie kupiłem. Wiadomo, że może być kicha, ale jak narazie (odpukać) jest OK, też słyszałem o tych odklejających bieżnikach, ale w sumie ten koleś gówna by mi nie wcisnął, od lat do niego jeżdżę i jeszcze dwa lata temu, chociaż też sprzedawał bieżnikowane to nie polecał m ich, teraz ma z innej firmy i podobne są robion zupełnie inną techniką...Ale tak naprawdę to będe mógł je ocenić za jakis rok czasu wtedy można będzie uczciwie powiedzieć ze są OK albo że są do bani...
Silnik: VR6
Dołączył: 07 Mar 2006 Posty: 3128 Skąd: Cze-wa
Wysłany: 2006-10-16, 01:03
ta dyskusja teoretyczni enie ma sensu 1 bedzie 3 lata jezdzil i beda ok a 2 peknie i sie zabije i co z tego ze 1 mowilk ze sa ok jak 2 zginal poprsotu miejsmy nadzieje ze wszystkim beda sie spisywac dobrze bo jak kupia z nieznanego zrodla stara uzywke to i tak gorzej...
_________________ www.vwVento-Fans.com
...najlepsza strona i FORUM miłośników VW Vento!!
www.mapet-TUNING.com
Strona i sklep dla pasjonatów tuningu...
zawieszenia sport, lampy, grille, dystanse, śruby i inne
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum