Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Korektor siły hamowania a gleba
Autor Wiadomość
archeolog 
Ventomaniak



Silnik: 1.8narazie;]
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 762
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2010-06-20, 00:39   Korektor siły hamowania a gleba

Od kiedy kupiłem samochód walczę z hamulcami a raczej z ich mierną skutecznością , fakt że mam najzwyklejsze tarcze "pełne" ale coś jest nie tak .Ostatnio po zapoznaniu się z budową całego układu skumałem że korektor w ventce ma zmienną geometrie , ciśnienie na tył wzrasta wraz z ciężarem opartym na tylnej ośi a tak naprawdę nie tyle go ciężar interesuje co położenie tylnej belki względem całej budy .Moje auto(na pusto) siedzi z tyłu nie miłosiernie opona wchodzi w nadkole .Czy to może mieć aż takie znaczenie ?
_________________
Das is das ...
 
 
FWD350 
Ventomaniak



Silnik: 1Z TDI
Pomógł: 17 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Paź 2008
Posty: 840
Skąd: Wólka Okopska\Chełm
Wysłany: 2010-06-20, 02:03   

pryyy tarcza z tyłu i słaby hamulec????pzy glebie to jednym słowem masakra nie samochód jak ty na glebie nie masz hamulca samochód powinien stawać dęba
_________________

 
 
archeolog 
Ventomaniak



Silnik: 1.8narazie;]
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 762
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2010-06-20, 14:48   

Nie z tyłu bęben :P zle mnie zrozumiałeś,chodzi mi o za duże ciśnienie na tył
_________________
Das is das ...
Ostatnio zmieniony przez archeolog 2010-06-20, 14:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2010-06-20, 17:16   

Skoro auto siedzi na tyle to tylko lepiej powinno hamować, ponieważ belka ustawia sie tak jak w serii pod dużym obciążeniem.
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2010-06-20, 22:32   

archeolog, najpierw piszesz że walczysz z mierną skutecznością hamulców, potem że z tyłu masz za duże ciśnienie. Nie rozumiem tego, ale jeśli chodzi o Twój problem to korektor jest regulowany i można go przeregulowac do nowego zawieszenia, ale żeby to dobrze zrobić trzeba mieć dwa manometry wpięte w tylne i przednie hamulce. Bez obciążenia ciśnienie na tył powinno byc powiedzmy dwa razy mniejsza jak na przód, np jak jest 10 barów z przodu to 5 barów z tyłu, to tak mniej więcej, dokładne dane sa w każdej serwisówce. Inaczej pozostaje tylko na oko
_________________

 
 
archeolog 
Ventomaniak



Silnik: 1.8narazie;]
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 762
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2010-06-24, 01:00   

No właśnie fakt miernej skuteczności próbuje skojarzyć z tym korektorem może za dużo daje na tył
_________________
Das is das ...
 
 
sisu
[Usunięty]

Wysłany: 2010-06-24, 21:49   

Chyba źle rozumiesz temat - korektor nie odpowiada za podział - przód/tył, korektor zmniejsza siłę hamowania tylnej osi w zależności od jej obciążenia. Więc to że zmienisz jego ustawienia nie wpłynie znacząco na skuteczność przednich hamulców. Jeżeli mamy tu na prawdę mierne hamowanie to sprawdź też przód i sprawdź pompę i servo.
Jeśli się mylę proszę mnie poprawić, ale nie wg mnie mam racje :)
pozdr.
 
 
archeolog 
Ventomaniak



Silnik: 1.8narazie;]
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 762
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2010-06-25, 02:11   

jeśli jest skrajnie przestawiony ciśnienie na przód spada ... Co prawda tyłu mi nie blokuje ale korektor nie był regulowany
_________________
Das is das ...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 9