Silnik: 2.0 2E 116km Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 27 Wrz 2009 Posty: 141 Skąd: Mrozy
Wysłany: 2010-08-23, 14:51 kolejny problem z silnikiem 2E
A wiec tak, silnik na gazie pracuje idealnie nawet nie przeskoczy na swiecy , ale po odpaleniu na benzynie z poczatku cyka ładnie równo... no ale po jakis 30sek zaczyna chodzic jak star 200 na wolnych obrotach ryn ryn ryn potrafi tez zgasnac, po dodaniu gazu pracuje juz elegancko ma tak tylko na wolnych obrotach troche mnie to przeraza , co to moze byc?? Pozdrawiam
Musisz zobaczyć, jak zachowuje się silnik odpalany na samej benzynie, ale po odłączeniu akumulatora na kilkanaście minut i ponownym jego podłączeniu. ma to na celu wykasowanie ewentualnych błędów z komputera, które mógł załapać. jeśli Ci na zimnym silniku po takiej operacji ładnie będzie chodzić, to przyczyną jest źle podłączone kable do kompa, lub zła emulacja sondy. Ale tu byś musiał do dobrych gazowników jechać. ja miałem to samo, rano zimny silnik odpalam na benzynie to jak ursus chodził, przełączyłem na gaz - elegancko. odłączenie akumulatora pomogło, ale tylko do momentu, gdy silnik nie dostanie gazu - jak dostał gaz, od razu błędy się w kompie pojawiały i znów się cyrki zaczynały. niestety, nikt u mnie nie poradził sobie z tym problemem, więc dałem sobie spokój, bo takich zasranych fachowców mamy...
Silnik: 2E Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1173 Skąd: małopolska
Wysłany: 2010-08-24, 22:35
sebastian napisał/a:
po odłączeniu akumulatora na kilkanaście minut
sterownik silnika 2E nie podlega resetowi przez odłączenie akumulatora.
krzys9262, przyczyny bywają różne ale zainteresuj się czujnikiem temperatury płynu chłodzącego (normy oporów na każdym forum) i zajrzyj do przepływomierza czy klapka się nie blokuje po jakimś strzale LPG.
Silnik: 2.0 2E 116km Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 27 Wrz 2009 Posty: 141 Skąd: Mrozy
Wysłany: 2010-08-26, 09:21
a jeczcze takie pytanie, gdzie znajduje sie termostat i czujnik tep w tym silniku?? patrzyłem na allegro za czujnikiem to znalazłem kilka rodzaji i sam juz zgłupiałem który to jest akurat do 2E:]
Silnik: 2E Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1173 Skąd: małopolska
Wysłany: 2010-08-27, 14:14
Termostat na dole w pompie wody, opisy wymiany na każdym forum golfa, tak samo jak w silnikach 1.8 ABS AAM, albo z golfa/jetty II wszystkie 1.6 i 1.8.
Czujnik jest w króćcu przy głowicy z którego wychodzi górny waz do chłodnicy. Wszystkie silnik benzynowe 8 zaworowe z golfa III i Vento mają taki sam - na 4 piny. Doradzam kupno w ASO, podobnie jak termostatu - bo to są upierdliwe rzeczy jak wymienisz na słabej jakości zamiennik to problem może częściowo ustąpi, może nie i dalej nie wiesz co jest grane. Z tym ze czujnik latwo sprawdzić omomierzem, między jego pinami 1 i 3 (numerki sa na wtyczce) jest opór zmienny w zaleznosci od temperatury. Dokładne normy znajdziesz w necie, a mniej więcej - zimny silnik 2-3 koma a na mrozie do 5 komów. W pełni rozgrzany silnik ok 250 omów.
Silnik: 2E Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1173 Skąd: małopolska
Wysłany: 2010-08-28, 21:26
jeśli przeraża się wczołganie pod auto i odkręcanie pompy wspomy , to możesz elegancko za godzinkę wymienić od góry: odkręcenie alternatora, jego łapy, spuszczenie płynu, wykręcenie całej pompy wody i wygodna wymiana termostatu w pompie leżącej na na stole
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum