Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
kolejny problem z silnikiem 2E
Autor Wiadomość
krzys9262 
Ventofan
vento mój drugi dom



Silnik: 2.0 2E 116km
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 27 Wrz 2009
Posty: 141
Skąd: Mrozy
  Wysłany: 2010-08-23, 14:51   kolejny problem z silnikiem 2E

A wiec tak, silnik na gazie pracuje idealnie nawet nie przeskoczy na swiecy , ale po odpaleniu na benzynie z poczatku cyka ładnie równo... no ale po jakis 30sek zaczyna chodzic jak star 200 na wolnych obrotach ryn ryn ryn potrafi tez zgasnac, po dodaniu gazu pracuje juz elegancko ma tak tylko na wolnych obrotach :( troche mnie to przeraza , co to moze byc?? Pozdrawiam :hejka:
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2010-08-23, 20:00   

Musisz zobaczyć, jak zachowuje się silnik odpalany na samej benzynie, ale po odłączeniu akumulatora na kilkanaście minut i ponownym jego podłączeniu. ma to na celu wykasowanie ewentualnych błędów z komputera, które mógł załapać. jeśli Ci na zimnym silniku po takiej operacji ładnie będzie chodzić, to przyczyną jest źle podłączone kable do kompa, lub zła emulacja sondy. Ale tu byś musiał do dobrych gazowników jechać. ja miałem to samo, rano zimny silnik odpalam na benzynie to jak ursus chodził, przełączyłem na gaz - elegancko. odłączenie akumulatora pomogło, ale tylko do momentu, gdy silnik nie dostanie gazu - jak dostał gaz, od razu błędy się w kompie pojawiały i znów się cyrki zaczynały. niestety, nikt u mnie nie poradził sobie z tym problemem, więc dałem sobie spokój, bo takich zasranych fachowców mamy...
_________________
Zielony borowik...
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2010-08-24, 22:35   

sebastian napisał/a:
po odłączeniu akumulatora na kilkanaście minut
sterownik silnika 2E nie podlega resetowi przez odłączenie akumulatora.
krzys9262, przyczyny bywają różne ale zainteresuj się czujnikiem temperatury płynu chłodzącego (normy oporów na każdym forum) i zajrzyj do przepływomierza czy klapka się nie blokuje po jakimś strzale LPG.
_________________

 
 
krzys9262 
Ventofan
vento mój drugi dom



Silnik: 2.0 2E 116km
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 27 Wrz 2009
Posty: 141
Skąd: Mrozy
Wysłany: 2010-08-26, 09:11   

oki sprawdzę , dla pewnosci wymienie ten czujnik tep. :mur: bo przepływomierz mam nowy i kichniecia jeszcze nie widział... :)
 
 
krzys9262 
Ventofan
vento mój drugi dom



Silnik: 2.0 2E 116km
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 27 Wrz 2009
Posty: 141
Skąd: Mrozy
Wysłany: 2010-08-26, 09:21   

a jeczcze takie pytanie, gdzie znajduje sie termostat i czujnik tep w tym silniku?? patrzyłem na allegro za czujnikiem to znalazłem kilka rodzaji i sam juz zgłupiałem który to jest akurat do 2E:]
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2010-08-27, 14:14   

Termostat na dole w pompie wody, opisy wymiany na każdym forum golfa, tak samo jak w silnikach 1.8 ABS AAM, albo z golfa/jetty II wszystkie 1.6 i 1.8.
Czujnik jest w króćcu przy głowicy z którego wychodzi górny waz do chłodnicy. Wszystkie silnik benzynowe 8 zaworowe z golfa III i Vento mają taki sam - na 4 piny. Doradzam kupno w ASO, podobnie jak termostatu - bo to są upierdliwe rzeczy jak wymienisz na słabej jakości zamiennik to problem może częściowo ustąpi, może nie i dalej nie wiesz co jest grane. Z tym ze czujnik latwo sprawdzić omomierzem, między jego pinami 1 i 3 (numerki sa na wtyczce) jest opór zmienny w zaleznosci od temperatury. Dokładne normy znajdziesz w necie, a mniej więcej - zimny silnik 2-3 koma a na mrozie do 5 komów. W pełni rozgrzany silnik ok 250 omów.
_________________

 
 
archeolog 
Ventomaniak



Silnik: 1.8narazie;]
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 762
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2010-08-28, 02:06   

Wymiana termostatu jeśli jest w tym samym miejscu co w abs ... to przesrana sprawa
_________________
Das is das ...
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2010-08-28, 21:26   

jeśli przeraża się wczołganie pod auto i odkręcanie pompy wspomy , to możesz elegancko za godzinkę wymienić od góry: odkręcenie alternatora, jego łapy, spuszczenie płynu, wykręcenie całej pompy wody i wygodna wymiana termostatu w pompie leżącej na na stole
_________________

 
 
archeolog 
Ventomaniak



Silnik: 1.8narazie;]
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 762
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2010-08-30, 23:43   

Ja radzę od spodu ;) Wymieniałem w zimie miło nie bylo
_________________
Das is das ...
 
 
krzys9262 
Ventofan
vento mój drugi dom



Silnik: 2.0 2E 116km
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 27 Wrz 2009
Posty: 141
Skąd: Mrozy
Wysłany: 2010-08-31, 01:24   

wymieniłem od góry, szybka sprawa była, dzieki za pomysły i Pozdrawaim :oklaski: :papa:
 
 
archeolog 
Ventomaniak



Silnik: 1.8narazie;]
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 762
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2010-08-31, 16:04   

To masz zgrabne grabie kolego xD ;)
_________________
Das is das ...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,18 sekundy. Zapytań do SQL: 10