Witam od jakiegos czasu(ok. miesiaca) mam problem ze sprzeglem , a mianowice od czasu do czasu slizga mi sie sprzeglo czyli ze raz jade i moge niewidomo jak wciskac pedal gazu i nic a czasem i to mniej wiecej od obrotow silnika 2200 sie slizga. Dodam ze sprzeglo wymienialem w zeszym roku. Czy ktos wie jaka moze byc przyczyna? Czy moze cos z zaciskiem czy z samoregulacja na lince? Z gory dziekuje za pomoc
Silnik: 2E Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1173 Skąd: małopolska
Wysłany: 2010-10-29, 23:03
jeśli biegi po wciśnięciu sprzęgła dobrze wchodzą i jest zachowany luz od góry na pedale sprzęgła to wina linki jest bardzo mało prawdopodobna. Podejrzewam że coś spartolono z naprawą. Może mechanik zmienił samą tarczę bez docisku bo wydawał mu się dobry a nie jest już taki. Albo może na sprzęgło dostawać się olej z simeringu na wale silnika - wówczas będą zacieki oleju na połączeniu silnika ze skrzynią od spodu widoczne.
W każdym razie jest raczej niepojęte żeby nowe sprzęgło tak szybko padło, chyba że jakiś badziew np 4max itp został założony. Zakładaj Valeo, Sachs, Luk jeszcze jakaś jedna czeska marka jest niezła tu się nie oszczędza bo potem traci się podwójnie na kosztach robocizny
Biegi dobrze wchodza. Sprzeglo przyznam sie ze sam wymienialem wraz z dociskiem. Sprzeglo bylo z firmy Luk. Tez tak sie zastanawialem nad olejem ale z drugiej strony jak na sprzeglo by sie dostal olej to raczej by sie slizgalo ciagle. A nie od czasu do czasu.
w tdi-ku jest sprzęgło hydrauliczne,zobacz czy nie ubywa ci płynu hamulcowego,do sprawdzenia wysprzęglik ,vakumpompa,cały układ hamulcowy,może zapowietrzony.
W vecie mam silnik td. w pozniejszym czasie zostal tylko dolozony intercooler. Wiec nie mam sprzegla hydraulicznego. A jak moge sprawdzic czy dostaje sie jakas ciecz na sprzeglo bez wyciagania skrzyni.
W vecie mam silnik td. w pozniejszym czasie zostal tylko dolozony intercooler.
Zmień opis ,bo wprowadzasz w błąd i jak Ci ktoś ma pomóc,a to że dołożyłeś icka to i tak nadal pozostaje TD.Być może puszcza zimering na wałku i olej dostaje się na tarczę.Raczej bez zwalenia skrzyni się nie obejdzie,możesz spróbować od dołu odkręcić osłonę( taka blaszka na łączeniu skrzyni z silnikiem) i zobaczyć ,ale jeśli są to śladowe wycieki to nie zobaczysz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum