Silnik: VR6
Dołączył: 07 Mar 2006 Posty: 3128 Skąd: Cze-wa
Wysłany: 2006-11-23, 22:43 mechanizm przyhamowywujacy kola przy ruszaniu
chodzi mi o mechanizm ktory przy ostrym ruszaniu hamulcami ogranicza szybkosc obracani si ekol zeby nie zrywac przyczepnosci... jest kilak nazw a jak to sie nazywa w vento?
_________________ www.vwVento-Fans.com
...najlepsza strona i FORUM miłośników VW Vento!!
www.mapet-TUNING.com
Strona i sklep dla pasjonatów tuningu...
zawieszenia sport, lampy, grille, dystanse, śruby i inne
Pomógł: 8 razy Wiek: 46 Dołączył: 07 Mar 2006 Posty: 113 Skąd: Kraków
Wysłany: 2006-11-23, 22:56
hmm...A czy wogóle było takie cudenko montowane do vento.Wiem ze w nowszych autkach np.seat leon (starszy model było abs esp które również spełniało funkcje o której piszesz).sprawdzałem sam ale czy w ventkach nie słyszałem...
Silnik: VR6
Dołączył: 07 Mar 2006 Posty: 3128 Skąd: Cze-wa
Wysłany: 2006-11-23, 23:14
ok juz wiem co mam... EDS elektroniche Differentialsperre
to jest ABS + EDS i jest to w golf3/vento jako opcja chco b zadka ,to porostu EDS to jest taki cos zeby nie było poslizgu na starcie ,dział to na zasadzie takiej ze ABS sam wychamowywuje jedno koło zeby wyrównac siłe na obydwa koła
_________________ www.vwVento-Fans.com
...najlepsza strona i FORUM miłośników VW Vento!!
www.mapet-TUNING.com
Strona i sklep dla pasjonatów tuningu...
zawieszenia sport, lampy, grille, dystanse, śruby i inne
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-11-23, 23:43
TO co opisujesz to tak jak napisałem wcześniej klasyczny system ESP, który powoduje, że koła nie wpadają w poślizg przy ruszaniu a co za tym idzie możesz np. podjechać pod górkę gdy jest ślisko itp sytuacje.
Nawet w folderze gdzie są wymienione różne opcja nie znalazłem ESP, także musiało to być rzeczywiście bbardzo rzadka rzecz... A przydatna jak cholera, mój braciak miał to w Mondeo i bez problemu podjeżdżał w Zakopcu, gdzie ma chałupę pod górę... Wdziałem na własne oczy i byłem pełen podziwu bo mi tylko koła buksowały i na tym się skończyło...
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-11-24, 07:56
Popieprzyło mi się, ESP to elektroniczny stabilizator toru jazdy, a dokładniej mówiąc dzięki ESP Mercedes klasy A przeszedł w końcu test łosia nie wypieprzając się na zakręcie.
A to o czym mówisz to ASR: Acceleration Slip Regulation, Przeciwdziała poślizgowi kół wywołanym przenoszeniem przez nie napędu. Układ wykorzystuje czujniki obrotu kół systemu ABS i działa w następujący sposób: jeżeli oba napędzane koła kręcą się szybciej niż nienapędzane, to zmniejsza moc silnika, jeżeli tylko jedno z napędzanych kół porusza się szybciej niż nienapędzane, to przyhamowuje to koło. Układ przeciwdziała buksowaniu kół, ułatwia ruszanie, gdy jedno z kół znajdzie się na śliskiej nawierzchni, ogranicza zużycie opon i paliwa.
Silnik: 2.0 2E Pomógł: 8 razy Wiek: 48 Dołączył: 06 Mar 2006 Posty: 172 Skąd: K-Kożle
Wysłany: 2006-11-27, 18:25
moim zdaniem chodzi tu o typowa szpere czyli blokade dyfra (uklad roznicowy)daje to fajny efekt przy ruszaniu bo oba kola ciagna razem , hamulce nie maja nic z tym wspolnego ,i w miare nabierania predkosci ,wylacza sie czyli 0% dzialania , a przy ruszaniu moze byc 30% 50% zalezy jaka masz szpere. w BMW to super sprawa jak wybijalo mnie na swiatlach i odstawialem kumpli , nawet jak mieli mocniejsze silniki ale bez szpery heheee...
Silnik: VR6
Dołączył: 07 Mar 2006 Posty: 3128 Skąd: Cze-wa
Wysłany: 2006-11-27, 18:38
ma wspolnego z hamulcami bo to dodatek do ABSu ... i pod fotelem jest sterownik abs/eds porostu klockami przyhamowuje kolo.. ale masz racje to po to jest
_________________ www.vwVento-Fans.com
...najlepsza strona i FORUM miłośników VW Vento!!
www.mapet-TUNING.com
Strona i sklep dla pasjonatów tuningu...
zawieszenia sport, lampy, grille, dystanse, śruby i inne
Silnik: ABA Pomógł: 21 razy Wiek: 47 Dołączył: 07 Mar 2006 Posty: 505 Skąd: Nowogard
Wysłany: 2006-12-25, 01:56
To już wiem dlaczego przy ruszaniu krecą mi sie dwa koła naraz (zawsze 2 pasy na asfalcie) a nie mogłem skumać dlaczego tak sie dzieje bo ESP ani ASR napewno niemam , szpery napewno niemam wiec musi być to co własnie takiego co opisuje Mapet .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum