Przeszukalem forum o elektrycznych szybach i widze troche niezadowolenia z nich.
Ja mam taki problem chodzi o lewa kierowca tył:
- otwieram bez problemu w dół spoko ale do góry ani rusz . Jak opuszcze do
samego dołu to póżniej słychac jak chwile pochodzi silniczek a pozniej nic.
Czyzby mechanizm w jedna strone działał a w druga nie? prosze o potwierdzenie ( z tego co czytałem to jakas zebatka ale czy zebatka może działać tylko w jedna stronę to chyba dziwne? ) skoro silniczek chodzi to chyba ok. Pozostaje mechanizm.
Jest to mozliwe, gdyż recznie ja wyciągam z trudnoscia. i juz nie dotykam guzika !
Najgorsze jest to ze opada na nierownosciach powoli w dol jak jade i co jakis czas musze recznie dosunąc do samej góry, bo robi sie szczelnia ze deszcz moze nalac i nie tylko.
Silnik: 2E Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1173 Skąd: małopolska
Wysłany: 2008-01-12, 21:57
sylveriusz napisał/a:
gdyż recznie ja wyciągam z trudnoscia
linka zerwana lub wyrobiona zębatka w ślimaku, trzeba wyjąć i obejrzeć, mechanizm - podróba za jakiś 100-150 do kupienia, taki bez silnika, który przekładasz ze stergo do nowego
Wiek: 43 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 21 Skąd: suwałki
Wysłany: 2008-01-13, 15:16
sorka że sie wtrące ale skożystam z tematu szyb jeżeli mogę. u mnie motyw taki: lewa przód opuszcza się i podnosi na raty, musze kilka razy wciskac guzik, ale to to nic bo ile zdązyłem się dopytac to ponoć chodzi o jakiś czujnik,przekaznik czy cos takiego oporowego, czy to prawda i czy trudno to wymienić, i druga srawa tył: lewą opuszczam i podnoszę bez problemu ale tylko z panelu kierowcy, z kolei prawa chodzi tylko z guzika na drzwi, kierowca nie może co na ten temat podpowiecie?? AAA!! domykanie działa tylko na prawą przód rozumiem że to jest związane z niedociągnieciami opisanymi wyżej?? pozdrawiam
Silnik: 2E Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1173 Skąd: małopolska
Wysłany: 2008-01-13, 18:36
animek napisał/a:
lewa przód opuszcza się i podnosi na raty,
uwalił się czujniczek obrotów silniczka. To taki maleńki czujnik halla, znajdujący się na takim plastykowym wysięgniczku obudowy modułu silnika. Po złożeniu do kupy znajduje sie w poblizu okragłego magnesu wirującego na silniku. Rada: odkręcić moduł od silnika, plastykowy wysięgniczek podgrzać od tyłu zapalniczką i dogiąć odrobinę tak, żeby znajdujący sie w nim czujniczek halla był bliżej magnesu. Na jakiś czas pomoże.
reszta Twoich problemów to najpewniej pouszkadzane kabelki w przelotkach do drzwi.
Wiek: 43 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 21 Skąd: suwałki
Wysłany: 2008-01-14, 16:59
oki dzięki, mam czyli rozumieć że aby było git na stałe to trzeba by cały moduł wymienić??? niestety garażu grzanego nie mam to obejrzy sie dopiero na wiosne, ale już teraz wiem co oglądać!! pozdro
Silnik: 2E Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1173 Skąd: małopolska
Wysłany: 2008-01-14, 18:49
animek napisał/a:
mam czyli rozumieć że aby było git na stałe to trzeba by cały moduł wymienić???
niekoniecznie. Ja mam 4 szybki w Ventusio i wszystkie już przechodziły tą awarię. W dwóch musiałem taką samą "naprawę" powtarzać, po jakimś czasie (za mało przygiąłem), w pozostałych dwóch od kilku lat po naprawie jest ok. A kupisz moduł używkę i skąd wiesz ile wytrzyma. Poza tym są dwa rodzaje tych modułów, starsze brose i nowsze jakieś inne, mieszać ich nie można bo szyby zwariują, lepiej próbować naprawić co się ma.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum