Silnik: AAM 1,8 Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 13 Gru 2010 Posty: 60 Skąd: CK
Wysłany: 2011-01-26, 13:11 Emulacja sondy
Witam. Miałem problem z moim Vento na benzynie, cieżko palił, po odłączeniu klem na noc rano na benzynce odpalał od strzała, wyczytałem cos o emulatorze sondy lambda Ale o co kaman :P w ogóle nie wiem o co z tym chodzi i jak sie do tego zabrać.
Silnik: 1,8 Pomógł: 3 razy Wiek: 41 Dołączył: 14 Maj 2007 Posty: 193 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2011-01-26, 18:25
emulator sondy lambda niema żadnego wpływu na jazde i spalanie na LPG jest założony tylko poto żeby niewprowadzać błędów do ecu (sterownik silnika) żeby niepracował wtrybie awaryjnym wtrakcie przełaczenia na paliwo trzeba by było gasić silnik żeby ecu się skasował i powrócił do pierwotnych ustawień ,bo jadąc na LPG sonda nieumie odczytać składu mieszanki więc stosuje się emulator!!
Silnik: AAM 1,8 Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 13 Gru 2010 Posty: 60 Skąd: CK
Wysłany: 2011-01-26, 19:17
Mi dobrze chodzi na gazie, mało pali i wszystko z gazem jest ok. Na benzynie cos szwankuje, Jak odpale to gaśnie po jakimś czasie, potem jak jest ciepły to jakby go przylewało, podczas jazdy jedzie tylko na obrotach powyżej 3 tyś, inaczej gaśnie nawet w czasie jazdy. Po odłączeniu klem na dłuższy czas autko lepiej odpala, jakiś czas ładnie chodzi na benzynce ale po jakichś 5 minutach problem wraca. Może coś jest nie tak z tą sondą? Nie mam zamiaru jezdzić na benzynie ale odpalam na niej i gdyby brakło gazu to dobrze by było zeby sie dało jechać.
Silnik: 2E Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1173 Skąd: małopolska
Wysłany: 2011-01-27, 00:17
MihasZiom, nie napisałes typu instalacji gazowej, I z registrem czy II z komputerkiem i silniczkiem krokowym. W każdym razie sytuacja u Ciebie jest bardzo częsta i dokładnie opisana na każdym forum vw. Poczytaj o resecie ECU po każdym uruchomieniu silnika i o emulacji "na masę". Emulacja "na masę " najczęściej dobrze się sprawdza w silnikach na wtrysku jednopunktowym ( AAM, ABS, ABD, ABU). To sie ustawia w opcjach komputerka LPG, a jeśli go brak można zamontować przekaźnik który podczas pracy na LPG podaje do sterownika silnika masę zamiast sygnału sondy. Jeśli to nie pomaga trzeba zastosować układ resetujący sterownik po każdym zgaszeniu silnika. Polega to na tym, że likwiduje się zasilanie sterownika silnika stałym plusem podtrzymującym jego pamięć (łącznie z zapamiętanymi błędami) i zastępuje go plusem po zapłonie.
Szycha... napisał/a:
bo jadąc na LPG sonda nieumie odczytać składu mieszanki więc stosuje się emulator!!
to stwierdzenie jest prawdziwe tylko w I generacji ze śruba na wężu, od II generacji wzwyż sonda normalnie działa tyle że jej sygnał jest przechwytywany przez sterowniczek LPG i przez niego wykorzystywany do dawkowania LPG, w przypadku II generacji za pomocą silniczka krkowwego na wężu z LPG
Silnik: 2E Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1173 Skąd: małopolska
Wysłany: 2011-01-29, 21:52
to daj foto, albo popatrz czy na wężu od reduktora do silnika jest silniczek krokowy z wtyczką, kable od niego doprowadzą cię do komputerka LPG a na nim nazwa. Jak nie ma krokowca tylko zwykła śruba regulacyjna czyli register to masz I-ą generację
_________________
Ostatnio zmieniony przez pablomed 2011-01-29, 21:53, w całości zmieniany 1 raz
Silnik: AAM 1,8 Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 13 Gru 2010 Posty: 60 Skąd: CK
Wysłany: 2011-02-03, 21:38
Dzisiaj miałem taki przypadek ze brakło mi gazu w czasie jazdy, samochód zgasł ale toczył sie na luzie , przestawiłem na benzyne, odpaliłem i na benzynce chodził idealnie, tak jak powinien. Nie wiem czy to pomoże zdiagnozować problem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum