Wysłany: 2011-01-18, 10:30 Problem z centralnym zamkiem
Witam. Mam kilka problemów dotyczących centralnego zamka.
1. Zamek otwierany jest z pilota i centralka nie zawsze reaguje na niego. Przycisk trzeba wciskac kilka razy i stac przy bagazniku( wtedy jest najwieksza szansa otworzenia i zamknięcia sie) . Dodam ze wymienilem baterie w pilocie a efekt dalej ten sam.
2. Tylne prawe drzwi nie otwieraja sie wspolnie z reszta, tylko reaguja dopiero po drugim razie. Podobnie jest z zamykaniem. Problem nie wystepuje zawsze, ale ostatnio coraz czesciej. Prosze o pomoc.
Sprawdz czy nie poluzowal sie na gwincie grzybek/rygielek od zamykania w tych tylnych drzwiach. U mnie od otwierania/zamykania/wibracji podczas jazdy poluzowal sie i podczas zamykania klinowal sie o tapicerke. W rezultacie zostawialem przez miesiac caly czas otwarte auto z tej strony :/
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Zaobserwuj także, czy nie ucieka Ci gdzieś powietrze (bo centralny zamek jest pneumatyczny). Jeśli tak, powinieneś słyszeć w którymś miejscu jakieś syczenie. Najlepiej zamknij się w środku w aucie i posłuchaj, otwierając i zamykając samochód.
Ale czy naciskając przycisk w pilocie słyszysz jakąkolwiek reakcję na to? Jakieś pyknięcie, syczenie, buczenie lub cokolwiek? Jeśli nic, to musisz szukac przyczyny w "nie fabrycznym" pilocie, bo może coś z centralką się stało, może odbiornik Ir...?
A wiecie moze w jakim miejscu znajduje sie ten odbiornik?
Tego nikt nie wie, bo skoro niefabryczny, to ktoś to mógł nawet pod tylną kanapą założyć, tak dla przykładu podałem. Sam musisz posprawdzać, albo udaj się z tym do jakiegoś elektryka, bo on już prędzej dojdzie gdzie co jest po kablach
ja bym poszukał w okolicy tablicy bezpieczników, a dokładnie za nią. Jeżeli to centralka z alarmem zobacz gdzie masz diodę i idz po kablu aż dojdziesz do centralki, ja jak u siebie szukałem to właśnie tym sposobem:P
No to ja mam też problem z centralnym, ale trochę inny ponieważ nie mam otwierania z pilota, tylko z kluczyka.
Od pewnego czasu czasami centralny działa czasami nie. Wiem, że centralny działa na pneumatyce, i gdzieś wyczytałem, że centralka jest w bagażniku po lewej stronie. Pewnie gdzieś powietrze ucieka, ale nie usłyszę gdzie jak mi nie otwiera.
Więc moje pytanie: Gdzie najczęściej padają węże, gdzie szukać wycieku powietrza?
_________________
Ostatnio zmieniony przez grabo 2011-02-24, 19:45, w całości zmieniany 1 raz
Jak otworzysz bagaznik to po prawej. Za boczkiem.
Jak uklad jest nieszczelny to slyszysz syczenie. Czesto padaja przewody w przelotkach drzwi, posprawdzaj czy nie sa gdzies urwane.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
U mnie po lewej pompka była.
Mi padł wężyk koło siłownika w klapie, ale poradziłem sobie z nim, nakładając kilka "gumek" A samego syczenia aż tak słychać nie było, tylko buczenie pompki, która non stop pompowała. Ale doszedłem do tego i poradziłem sobie.
No aż się boje ile mi zajmie szukanie tego wycieku powietrza. Po weekendzie będę szukał. Dobrze, że klapkę od wlewu da się otworzyć jak central nie otworzy, bo jak by się nie dało, to jak tu zatankować
No ja jechałem tak na rezerwie a do domu miałem jeszcze jakieś 30 km. I tak sobie myślałem co tu zrobić. Zajechałem na stację odgiąłem lekko klapkę - ma lekki luz - i włożyłem takie plastikowy patyk którym pchnąłem ten wystający rygielek od centrala i się otworzyło.
Zalałem do pełna i weszło 45 litrów, więc na oparach wjechałem na stację
a ja mam takie pytanie...bo mi ogólnie nie działa centralny nawet go nie słychać i tak się zastanawiam czy lewy zamek jest głównym rozdającym sygnał na resztę tzn jakby jakieś kable od zamka odłączyć to by reszta nie działała??
wiem że ktoś wcześniej wymieniał zamek może coś spaprał bo nie mogę nawet od strony pasażera zamknąć wszystkich drzwi za pomocą centralnego i muszę zamykać po kolei :/ na dodatek zamek mam padnięty od strony kierowcy że nawet zamknąć od zewnątrz tych jednych drzwi nie mogę dopiero od strony pasażera od środka
alarm mam sprawny ale też nie idzie zamknąć tylko się uzbroi i to wszystko
zamek będę wymieniał oczywiście ale mam jeszcze pytanie czy można jakoś sprawdzić na krótko czy centralka działająca jest?
Silnik: 2E Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1173 Skąd: małopolska
Wysłany: 2011-03-01, 15:58
mozna, znajdziesz schemat centrala z rozpiską styków pompki. Jest ich tam 11, ale musisz podać stały plus, mase i wówczas podanie dodatkowe plusa na styki kabelków zielonego lub szarego uruchomi pompkę
problem prawie rozwiązany pompka wyzionęła ducha jeszcze tylko mnie jedno zastanawia czy starsza rocznikowo pompka nie różni się niczym od nowszego typu? bo u mnie zamiast gumowego wężyka na końcu jest plastikowa końcówka taki jakby wtyk( rok 96) który w sumie rzeczy można obciąć
Silnik: 2E Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1173 Skąd: małopolska
Wysłany: 2011-03-05, 15:35
bez różnic, gdyby pojawił się problem tego typu że musisz dwa razy kluczykiem ruszyć w drzwiach żeby pompka zadziałała to musisz doprowadzić dodatkową mase od pinu 3 w którym jest zawsze do pinu 6, jesli pin 6 nie wychodzi we w tyku starszej pompki to znajdziesz ten punkt w którym ma wychodzić na płytce w pompce i kawałkiem kabelka lutujesz tam mase o styku 3
Mam pytanie co do centralnego zamka otwieranego z kluczyka, mianowicie gdy przyjdzie mróz wszystkie drzwi otwierają sie normalnie poza prawymi przednimi zamierają w cholere nawet ten "przycisk" w drzwiach nie podnosi. Co może być tego przyczyną ?
Mi tez zamarza zamek od strony pasazera w bardzo zimne dni. Jak sie ociepli to "cypel" puszcza.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Kluczyki działają wszystkie inne podnoszą się normalnie oprócz tego jednego, jak się nagrzeje w samochodzie do można ręcznie cypel wyjąć i nawet drzwi otworzyć :d
może Ci się na mechanicznej części przycina albo woda się dostała jakoś chociaż z tym ciężko no ale w każdym razie mogło się zastać tam trochę mi się zdaje nasmarowane jest a zamek w końcu dmucha dopóki opór się pojawi a że cypelek został w jednych drzwiach to już go to nie interesuje jak cały układ szczelny btw pompka nie dmucha jeszcze po otwarciu/zamknięciu? na wszelki wypadek sprawdź czy nie syczy coś w okolicach prawych drzwi
Co to dej pompki to sprawdzę jak samochód od mechanika wróci chociaż wątpię, że to może być wina bo jak jest ciepło to normalnie się otwiera i zamyka. Najbardziej interesuje mnie dlaczego jak mróz przyjdzie to od razu zamarza i ni pacierza nie idzie otworzyć, skoro wszystkie inne się normalnie otwierają.
Ostatnio zmieniony przez Seeken 2011-03-14, 06:47, w całości zmieniany 2 razy
miałem to samo kolego w zimie, tylkomod kierowcy sie nie otwierały, musiała sie tam woda dostac, jedynym sposobem co mi pomogło to zapsikanie zamka WD 40, od tamtej pory spokój
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum