Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
pomocy padła turbina
Autor Wiadomość
kwazi30 
Niedzielny kierowca
kwazi


Silnik: 1.9TDI 97r
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 86
Skąd: GDA
  Wysłany: 2011-03-07, 16:14   pomocy padła turbina

koledzy padła mi turbina objawy są takie zaczęła najpierw gwizdać moc ok po wymianie pompy wspomagania po odpaleniu i kilku minutach chodzenia na wolnych obrotach zaczął kopcić na biało :( przejechałem się kawałek znaczny spadek mocy i biała chmura za mną
no i hałas pod maską :( co się bardziej opłaca wymiana czy regeneracja może jakaś lepszą można wstawić
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2011-03-07, 17:50   

Jestes pewien ze turbina padla? Wyciagales ja?
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2011-03-07, 19:42   

kwazi30 napisał/a:
zaczęła najpierw gwizdać
kwazi30 napisał/a:
no i hałas pod maską

przyjrzyj się złączce elastycznej
_________________
Zielony borowik...
 
 
kwazi30 
Niedzielny kierowca
kwazi


Silnik: 1.9TDI 97r
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 86
Skąd: GDA
  Wysłany: 2011-03-07, 20:52   

jest brak mocy i kopci na biało stawiam na turbinę złącze dobre
gdzie w gdańsku dobrze regenerują
a może pasuje inna
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2011-03-08, 16:30   

Przed ostateczną opcją wymiany turbo czy podejmowania jakiejkolwiek roboty podłącz pod kompa i zobacz co się dzieje, co wywala. Może być jakiś czujnik, zawór, a tylko wpakujesz się w niepotrzebne koszty.
_________________
Zielony borowik...
 
 
kwazi30 
Niedzielny kierowca
kwazi


Silnik: 1.9TDI 97r
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 86
Skąd: GDA
Wysłany: 2011-03-09, 08:54   

turbo wyciągnięte łopatek brak i wszystko luźne
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2011-03-09, 16:03   

UUuuuuu... Regeneracja raczej chyba nie ma sensu w takim układzie...
_________________
Zielony borowik...
 
 
kwazi30 
Niedzielny kierowca
kwazi


Silnik: 1.9TDI 97r
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 86
Skąd: GDA
Wysłany: 2011-03-12, 17:53   

koledzy ja mam turbine t15 czy wejdzie k03 bo mam ale nie wiem czy pasuje
 
 
grzegorz07555 
Ventofan


Silnik: 1.9 tdi
Pomógł: 5 razy
Wiek: 47
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 125
Skąd: żagań
Wysłany: 2011-03-12, 18:06   

ja wymieniałem turbię kolo wrocławia koszt ok 900pln (turbina po regeneracji). gosciu dawał 2 lata gwarancji, a ja na niej śmigam czwarty rok :tazz:
_________________
grzegorz
 
 
kwazi30 
Niedzielny kierowca
kwazi


Silnik: 1.9TDI 97r
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 86
Skąd: GDA
Wysłany: 2011-03-13, 15:46   

028145701Q takie oznaczenie ma moja turbina co za to mogę wsadzić
 
 
devill4 
Zapalony Ventkarz
Megazord :D



Silnik: AAM AAZ
Pomógł: 15 razy
Wiek: 35
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 440
Skąd: k/Mławy
Wysłany: 2011-03-14, 00:41   

według etki masz turbine też do 1z (TDI) tylko z Garretta a czy to pasuje zamiennie to ja nie powiem Ci
_________________
GRUPA MAZOWIECKA
 
 
Przemek 
Vento to ja!
Przemek

Silnik: 2.0 16V AZV
Pomógł: 37 razy
Wiek: 39
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 3541
Skąd: SŁUPSK
Wysłany: 2011-03-14, 06:41   

raczej pasuje. w pracy zakładaliśmy taką turbinę z 1Z do AHU i śmiga gościu
_________________
OSŁONY ALUMINIOWE SILNIKÓW .
WWW.HUBMAR.PL
CHIP TUNING
http://vagpower.pl/
 
 
kwazi30 
Niedzielny kierowca
kwazi


Silnik: 1.9TDI 97r
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 86
Skąd: GDA
  Wysłany: 2011-03-17, 14:58   turbinka już zamontowana

:)
 
 
zB3ig 
Ventomaniak



Silnik: 1.9 TDI 1Z
Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 28 Lut 2011
Posty: 661
Skąd: Brzeźno/Chełm
Wysłany: 2011-03-20, 21:24   

podepnę się pod ten temat i zapytam, jak zaczyna mi głośno świszczeć turbina to znaczy że niedługo padnie ? do niedawna u mnie chodziła cichutko, ostatnio jednak przy wyższych obrotach zaczyna nieprzyjemnie gwizdać ? o co może chodzić ?? ?
_________________
Moje Vento http://forum.vwvento.org/...der=asc&start=0
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2011-03-21, 18:42   

zB3ig, ale przysłuchaj się, czy to świszczy turbina, czy może masz nieszczelność w układzie wydechowym, a na pewno w tej elastycznej złączce, tuż za turbiną właśnie. Bo to w większości przypadków wystarczy małe przetarcie, dziurka w tej złączce i będzie świszczeć.
_________________
Zielony borowik...
 
 
zB3ig 
Ventomaniak



Silnik: 1.9 TDI 1Z
Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 28 Lut 2011
Posty: 661
Skąd: Brzeźno/Chełm
Wysłany: 2011-03-21, 20:19   

bardzo możliwe bo ostatnio połamała mi się rura przy katalizatorze i przez parę dni wisiał sobie swobodnie bo nie miałem dostępu na kanał, i pewni coś tam obruszył. A czy z tym przetarciem można jeszcze pojeździć nic nie uszkadzając?
_________________
Moje Vento http://forum.vwvento.org/...der=asc&start=0
 
 
devill4 
Zapalony Ventkarz
Megazord :D



Silnik: AAM AAZ
Pomógł: 15 razy
Wiek: 35
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 440
Skąd: k/Mławy
Wysłany: 2011-03-22, 10:03   

uszkodzić się nic nie da i jeździć można dopóki nie naprawisz...w zależności czy Ci się jakaś większa dziura zrobiła może Ci trochę przysyfić filtr kabinowy
_________________
GRUPA MAZOWIECKA
Ostatnio zmieniony przez devill4 2011-03-22, 10:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
EDI_DTR 
Ventomaniak
EDI_DTR



Silnik: 1,9 TDI 90km
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 562
Skąd: DTR-DWR
Wysłany: 2011-04-17, 09:07   

I ja się podłącze, na trasie jechałem dość szybko i dość długo:( turbina gwizdała głośno ale myślałem że przy takich obrotach i prędkości to normalne, efekt końcowy spadek mocy i duuuża chmura jasnego dymu, dodam że przed wyjazdem sprawdzałem olej i było więcej niż pół na skali a teraz jest na dnie bagnetu...
Dzisiaj postaram się wykręcić turbinę jak i co w niej mam sprawdzić?
według was bawić się w regeneracje pewnie w granicach 600-800 zł czy kupić ta od 130 km ? za 900?
_________________
MNÓSTWO WYJAZDÓW, TYLE SAMO POWROTÓW
Ostatnio zmieniony przez EDI_DTR 2011-04-17, 09:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2011-04-17, 09:26   

Dlatego uwazam, ze czujnik temp oleju to obowiazkowa sprawa ;)
IMHO nie ma co sie cofac, trzeba isc do przodu. Brac cos bardziej rozwojowego. Dmuchawa od 130tki jesli bedzie pompowac 1 bar to nie bedzie ta sama objetosc powietrza co 1bar przy seryjnej suszarce. Lepsza wydajnosc, lepsze osiagi, co prawda VNT wiec nie mozna uprawiac PSJ :P
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
EDI_DTR 
Ventomaniak
EDI_DTR



Silnik: 1,9 TDI 90km
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 562
Skąd: DTR-DWR
Wysłany: 2011-04-17, 09:32   

bradley, piszesz tu jakieś magiczne słowa (IMHO,VNT,PSJ) a ja ciemny jak tabaka :P ale rozumiem że smiało mogę brać ta 130 ? i na razie bez wirusa mogę śmiało jeździć? i czy wymiana kończy się na odkręceniu i zakręceniu turbiny? i wymianie oleju? czytałem że warto ic wyczyścić
_________________
MNÓSTWO WYJAZDÓW, TYLE SAMO POWROTÓW
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2011-04-17, 09:48   

in my humble opinion
variable geometry turbocharger
p... styl jazdy ;)

No nie jest tak kolorowo przykrec zakrec :) Potrzebujesz zaworka n75 pod podcisnienie, mozna ew. uzyc tego od n18 (EGR), downpipe, spawanie wydechu, flansza pod wydech, no i trzeba zmienic sterowanie turbina w komputerze. Jak turbo puscilo soki to bezwzglednie wyczyscic IC.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
EDI_DTR 
Ventomaniak
EDI_DTR



Silnik: 1,9 TDI 90km
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 562
Skąd: DTR-DWR
Wysłany: 2011-04-17, 10:11   

Kurde nie wiem co robić, bo duże koszta jak dla mnie, nie chce ładować kasy na takie rzeczy od zapier... bede miał motor... chyba dam swoja do regeneracji znalazłem warsztat na robotniczej we wrocku i duzo dobrego o nich piszą,
_________________
MNÓSTWO WYJAZDÓW, TYLE SAMO POWROTÓW
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2011-04-17, 11:06   

Jest jeszcze opcja turbiny na WG ale wiekszej, T3 :)
Wtedy odpada problem ze sterowaniem bo jest tez cisnieniowe, turbina ma potencjal, wieksza strone ciepla i mozna tez wykrecic fajny setup z tego.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
Mentos1916 
Ventofan
VW_Ralf



Silnik: 1.9TDI 1Z
Wiek: 35
Dołączył: 26 Kwi 2011
Posty: 113
Skąd: PNO,Wawa
Wysłany: 2011-04-26, 19:47   

Witam wszystkich forumowiczow,od niecalego roku jestem posiadaczem VW vento 1.9 Tdi 90km,autko fajne,tylko od pewnego czasu mam malutki problem,a mianowicie taki,ze momentami nie slysze turbiny jak swiszczy,nieraz jest tak,ze slysze ja przykazdej zmianie,a nie raz mam wrazenie,ze on ona wogole nie swiszczy;(tak na marginesie mowiac,patrzylem w sobote na rure dolotowa od Turbiny do IC i bylo tam troche oleju czy to rzecz normalna,ze w rurkach znajduje sie olej?prosze o jakas pomoc i porade pozdrawiam Rafał;)
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2011-04-26, 19:56   

Mentos1916, są różne metody brania na słuch, czy świszczy czy nie świszczy... Po pierwsze, to nie bierz na słuch, tylko czy ciągnie. Czujesz przyspieszenie na każdym biegu? jeśli wszystko jest dobrze to nie zawracaj sobie głowy niepotrzebnymi problemami. Turbo ma delikatnie być tylko słychać, nie może nie wiadomo jak gwizdać. A to, czy na rurkach jest trochę oleju to jeśli jest go tylko trochę, tak jakby delikatnie zapocone, to nic nie przeszkadza, gorzej, jakby coś z tego ciekło, kapało itp.
_________________
Zielony borowik...
 
 
Mentos1916 
Ventofan
VW_Ralf



Silnik: 1.9TDI 1Z
Wiek: 35
Dołączył: 26 Kwi 2011
Posty: 113
Skąd: PNO,Wawa
Wysłany: 2011-04-26, 20:56   

wlasnie najlepsze jest to,ze cala turbina,iC i wszystkie rurki sa suche,w zasadzie czuje jak ciagnie,turbina tak zalacza sie przy 2100-2200rpm
czy ten olej co mialem w rurkach moze miec cos w spolnego z tym,ze ubylo mi troche oleju(polstanu na bagnecie)?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,14 sekundy. Zapytań do SQL: 10