koledzy padła mi turbina objawy są takie zaczęła najpierw gwizdać moc ok po wymianie pompy wspomagania po odpaleniu i kilku minutach chodzenia na wolnych obrotach zaczął kopcić na biało przejechałem się kawałek znaczny spadek mocy i biała chmura za mną
no i hałas pod maską co się bardziej opłaca wymiana czy regeneracja może jakaś lepszą można wstawić
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Przed ostateczną opcją wymiany turbo czy podejmowania jakiejkolwiek roboty podłącz pod kompa i zobacz co się dzieje, co wywala. Może być jakiś czujnik, zawór, a tylko wpakujesz się w niepotrzebne koszty.
podepnę się pod ten temat i zapytam, jak zaczyna mi głośno świszczeć turbina to znaczy że niedługo padnie ? do niedawna u mnie chodziła cichutko, ostatnio jednak przy wyższych obrotach zaczyna nieprzyjemnie gwizdać ? o co może chodzić ?
zB3ig, ale przysłuchaj się, czy to świszczy turbina, czy może masz nieszczelność w układzie wydechowym, a na pewno w tej elastycznej złączce, tuż za turbiną właśnie. Bo to w większości przypadków wystarczy małe przetarcie, dziurka w tej złączce i będzie świszczeć.
bardzo możliwe bo ostatnio połamała mi się rura przy katalizatorze i przez parę dni wisiał sobie swobodnie bo nie miałem dostępu na kanał, i pewni coś tam obruszył. A czy z tym przetarciem można jeszcze pojeździć nic nie uszkadzając?
uszkodzić się nic nie da i jeździć można dopóki nie naprawisz...w zależności czy Ci się jakaś większa dziura zrobiła może Ci trochę przysyfić filtr kabinowy
_________________ GRUPA MAZOWIECKA
Ostatnio zmieniony przez devill4 2011-03-22, 10:03, w całości zmieniany 1 raz
I ja się podłącze, na trasie jechałem dość szybko i dość długo:( turbina gwizdała głośno ale myślałem że przy takich obrotach i prędkości to normalne, efekt końcowy spadek mocy i duuuża chmura jasnego dymu, dodam że przed wyjazdem sprawdzałem olej i było więcej niż pół na skali a teraz jest na dnie bagnetu...
Dzisiaj postaram się wykręcić turbinę jak i co w niej mam sprawdzić?
według was bawić się w regeneracje pewnie w granicach 600-800 zł czy kupić ta od 130 km ? za 900?
_________________ MNÓSTWO WYJAZDÓW, TYLE SAMO POWROTÓW
Ostatnio zmieniony przez EDI_DTR 2011-04-17, 09:07, w całości zmieniany 1 raz
Dlatego uwazam, ze czujnik temp oleju to obowiazkowa sprawa
IMHO nie ma co sie cofac, trzeba isc do przodu. Brac cos bardziej rozwojowego. Dmuchawa od 130tki jesli bedzie pompowac 1 bar to nie bedzie ta sama objetosc powietrza co 1bar przy seryjnej suszarce. Lepsza wydajnosc, lepsze osiagi, co prawda VNT wiec nie mozna uprawiac PSJ
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
bradley, piszesz tu jakieś magiczne słowa (IMHO,VNT,PSJ) a ja ciemny jak tabaka ale rozumiem że smiało mogę brać ta 130 ? i na razie bez wirusa mogę śmiało jeździć? i czy wymiana kończy się na odkręceniu i zakręceniu turbiny? i wymianie oleju? czytałem że warto ic wyczyścić
_________________ MNÓSTWO WYJAZDÓW, TYLE SAMO POWROTÓW
in my humble opinion
variable geometry turbocharger
p... styl jazdy
No nie jest tak kolorowo przykrec zakrec Potrzebujesz zaworka n75 pod podcisnienie, mozna ew. uzyc tego od n18 (EGR), downpipe, spawanie wydechu, flansza pod wydech, no i trzeba zmienic sterowanie turbina w komputerze. Jak turbo puscilo soki to bezwzglednie wyczyscic IC.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Kurde nie wiem co robić, bo duże koszta jak dla mnie, nie chce ładować kasy na takie rzeczy od zapier... bede miał motor... chyba dam swoja do regeneracji znalazłem warsztat na robotniczej we wrocku i duzo dobrego o nich piszą,
_________________ MNÓSTWO WYJAZDÓW, TYLE SAMO POWROTÓW
Jest jeszcze opcja turbiny na WG ale wiekszej, T3
Wtedy odpada problem ze sterowaniem bo jest tez cisnieniowe, turbina ma potencjal, wieksza strone ciepla i mozna tez wykrecic fajny setup z tego.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Witam wszystkich forumowiczow,od niecalego roku jestem posiadaczem VW vento 1.9 Tdi 90km,autko fajne,tylko od pewnego czasu mam malutki problem,a mianowicie taki,ze momentami nie slysze turbiny jak swiszczy,nieraz jest tak,ze slysze ja przykazdej zmianie,a nie raz mam wrazenie,ze on ona wogole nie swiszczy;(tak na marginesie mowiac,patrzylem w sobote na rure dolotowa od Turbiny do IC i bylo tam troche oleju czy to rzecz normalna,ze w rurkach znajduje sie olej?prosze o jakas pomoc i porade pozdrawiam Rafał;)
Mentos1916, są różne metody brania na słuch, czy świszczy czy nie świszczy... Po pierwsze, to nie bierz na słuch, tylko czy ciągnie. Czujesz przyspieszenie na każdym biegu? jeśli wszystko jest dobrze to nie zawracaj sobie głowy niepotrzebnymi problemami. Turbo ma delikatnie być tylko słychać, nie może nie wiadomo jak gwizdać. A to, czy na rurkach jest trochę oleju to jeśli jest go tylko trochę, tak jakby delikatnie zapocone, to nic nie przeszkadza, gorzej, jakby coś z tego ciekło, kapało itp.
wlasnie najlepsze jest to,ze cala turbina,iC i wszystkie rurki sa suche,w zasadzie czuje jak ciagnie,turbina tak zalacza sie przy 2100-2200rpm
czy ten olej co mialem w rurkach moze miec cos w spolnego z tym,ze ubylo mi troche oleju(polstanu na bagnecie)?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum