Witam tak jak mowilem jestem swiezym posiadaczem Vento i nie znam jeszcze wszystkich tajemnic tego autka. Mam takie pytanko. Dlaczego od centralnego zamka ida jakies przewody (wezyki) i jeszcze kilka kabli. Jak to dziala? Mam jeden wezyk w prawych przednich drzwiach uszkodzony czy bedzie dzialac bo teraz jest rozebrany? I pytanko jeszcze bo mam na pilota ten zamek gdzie jest jakis czujnik od tego? Poradzcie cos.
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2008-08-05, 22:28
Kop napisał/a:
Dlaczego od centralnego zamka ida jakies przewody (wezyki) i jeszcze kilka kabli
Znalazłem w swoich zbiorach takie coś i zdaje się, że tu masz odpowiedź na schemacie...jest to siłownik zamka, w tym przypadku przednich prawych drzwi...widać, że idą do niego przewody:
Kop napisał/a:
Mam jeden wezyk w prawych przednich drzwiach uszkodzony czy bedzie dzialac bo teraz jest rozebrany?
Jeśli koszulki kabli nie są poprzecierane to powinno być ok...
Kop napisał/a:
I pytanko jeszcze bo mam na pilota ten zamek gdzie jest jakis czujnik od tego?
W większości aut koło kierownicy, a jak jest w vento tego nie wiem...
Ostatnio zmieniony przez Paweł J. 2008-08-05, 22:54, w całości zmieniany 2 razy
centralny w Ventkach jest pneumatyczny, tymi właśnie przewodami leci powietrze, które zamyka zamek poprzez siłowniki. Ale oprócz tego, co się niedawno tez i dowiedziałem - są też przewody od tegoż zamka, które to mają za zadanie sprawdzić dokładnie, czy ów zamek jest zamknięty. To jest właśnie to, że jak zamykasz samochód, zamek się zamyka, ale po kilku zekundach jeszcze raz się on zamyka. Zauważyłem też, ze to podwójne zamykanie nie działa, jak się zamyka samochód od środka, czyli wciskając te gugielki w drzwi, tylko jak przekręcając kluczyk - wówczas jest to podwójne jakby zamykanie.
Kop napisał/a:
Mam jeden wezyk w prawych przednich drzwiach uszkodzony czy bedzie dzialac bo teraz jest rozebrany?
Może i będzie działać, ale długo oże pompować powietrze, żeby zamknąć dzwi. Ja miałem uszkodzony lekko przewód w bagażniku, co zamyka samą klapę - bardzo długo zamykało zamek, gdyż powietrze brzez nieszczelność tego przewodu uciekało i musiało nabrać ciśnienia, żeby go zamknąć - zdarzało się, że przez 2 minuty tak nono stop buczał, nim zamknął. Ale dwie stare mocne ręgawice gumowo-lateksowe załatwiły sprawę
Kop napisał/a:
I pytanko jeszcze bo mam na pilota ten zamek gdzie jest jakis czujnik od tego
Prawde powiedziawszy, to ktoś chyba osobno taki montował, bo nie widaje mi się, ażeby fabrycznie central był montowany wraz z pilotem. Musisz pod różnymi plastikami poszukać centralkę od tego zamka na pilota. Gdzieś pod kierownicą, czy jeszcze głębiej - ciężko powiedzieć, gdyz jak to ktoś już wcześniej zakładał, to mógł praktycznie w każdym miejscu.
A co do centralki samego zamka, pneumatycznego, czyli tej pompki całej, to znajduje się ona w bagażniku przy lewej ściance, przykrytą tą niby wykładziną, czy okładziną - taką matą, jakgdyby... - taka większa pucha.
Dzieki chlopaki za pomoc. Z ta pneumatyka sie domyslilem tylko te kable mnie zastanawialy bo rozumialbym do czego jest np. jedna kostka ale sa na przodzie 2. No zobacze co bedzie jak bedzie poskladany bo podejzewam nieszczelnosc bedzie na tym "eurozlaczu" drzwi-slupek. No ale zobaczymy i tymczasem dzieki.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum