|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Nasze Ventki - VW VENTO by PAWEŁ
Paweł_R - 2011-08-10, 22:38 Temat postu: VW VENTO by PAWEŁ Witam!
Jestem nowym użytkownikiem forum, więc postanowiłem napisać co nie co o moim pierwszym autku, jakim jest oczywiście VW Vento. Samochód nabyłem 2 lipca 2010r, po długich poszukiwaniach, bo ciężko było coś znaleźć sensownego w cenie do 4tys zł. Chciałem kupić autko dobre, i tanie w eksploatacji, a auta z grupy VW napewno takimi są.
Trochę o samym aucie. Jest to model dokładnie z 14.12.1992r z silnikiem 1.8AAM. Na początku sceptycznie podchodziłem do tej niewielkiem mocy 75KM, gdyż dotychczas często jeździłem, 114KM corollą, ale górę wzieły koszty utrzymania. Choć biorąc pod uwagę spalanie, to oba te auta spalają podobne ilości Ventko nabyłem z przebiegiem(stanem licznika) 152 000km.
Jest to wersja GL, która wyposażona jest między innymi w:
-el. podgrzewane lusterka
-el. szyberdach
-fotel kierowcy regulowany w 3 płaszczyznach
-welurowa tapicerka
-tylnia kanapa z podłokietnikiem
-2x AIRBAG
-lampki w kopertówkach
-wspomaganie kierownicy
-centralny zamek
-imobilaizer
-THERMOTRONIC
Po kupnie auta, musiałem trochę o niego zadbać. Stan blacharski wymagał poprawek, i akrylowy czerwony lakier, był wypłowiały. Niedługo na forum przedstawie swój proces renowacji powłoki lakierniczej. Mechanicznie samochód był w zadowalającym stanie.
Jako, że samochód służy mi do codziennego dojazdu do pracy, więc autko musi być w idealnym stanie technicznym i dąże do tego żeby tak było. Po roku czasu, i niewielkim przebiegu, dokonałem wielu napraw, większość z nich są to elementy podlegające naturalnemu zurzyciu, tj:
-komplet amortyzatorów olejowych BLINSTEIN
-tuleje tylnej belki
-tuleje przedniego wachacza LEMFORDER
-rura kolektorowa
-łożyska w tylnich kołach FAG
-końcówki drążków kierowniczych
-olej VAVOLINE 10W/40 filtr MANN
-filtr paliwa
-filtr kabinowy
-filtr powietrza
-uszczelka pod pokrywą zaworów
-krócce wody
-płyn chłodniczy
-termostat WAHLER
-regeneracja rozrusznika
-rozrząd (pasek GATES, rolka INA)
-świece NGK + kable SENTECH
-kopułka i palec rozdzielacza
-rozrząd
-świece+kable
-kopułka palec rozdzielacza.
Czeka mnie jeszcze wymiana akumulatora, regeneracja alternatora i kupno nowych opon zimowych. Mam nadzieję, że w tym roku więcej mnie nie pochłonie;)
Aktualnie nie mam zdjęć, ale niedługo jakieś spróbuje zamieścić. POZDRAWIAM
vwkrzysio - 2011-08-11, 08:58
powitać nowego venciarza
Paweł_R napisał/a: | Aktualnie nie mam zdjęć, ale niedługo jakieś spróbuje zamieścić |
czekamy
Rafik - 2011-08-11, 10:43
Witamy Witamy i na fotki czekamy
hrubek18 - 2011-08-11, 12:31
Witamy czekamy na fotki bezawaryjności życzę
piratvento - 2011-08-11, 12:37
przebieg 152 tyś w aucie z 1992 roku ?
chyba że już bez totala
Paweł_R - 2011-08-11, 18:39
Co do samego przebiegu, to wiadomo nie ma co w to wnikać za bardzo. W nawiasie dodałem "stan licznika" a to z przebiegiem czasami ma mało wspólnego Napis TOTAL widnieje na zegarze. Według książki serwisowej i części kwitów z przeglądów, itp, które dostałem z autem wynika, że auto w 2001 roku miało przejechane 79tys km. Do Polski przyjechało w 2004 roku i od tamtej pory jeździła nim kobieta, od której autko odkupiłem.
Paweł_R - 2011-08-11, 18:56
Udało mi się wygrzebać stare zdjęcie venta, choć od tamtego czasu niewiele się zmieniło. Ale jak pogoda dopisze, to w weekend pojadę popstrykać parę fotek.
hrubek18 - 2011-08-11, 19:18
Bardzo ładny kolorek i ładnie się prezentuje na tych aluskach
Przemek - 2011-08-11, 19:36
łe czerwony czarnego nie bylo
ogólnie ładny egzemplarz.
hrubek18 - 2011-08-11, 19:42
ventylek86 napisał/a: | łe czerwony |
Czerwony ładnie wygląda na ventylku
Paweł_R - 2011-08-12, 20:53
Czerwone są szybsze Wklejam trzy fotki jakie udało mi się zrobić, wiem, że brudny, ale akurat było po deszczu i troszkę się zabrudził
Hormon - 2011-08-12, 21:13
Wygląda na zadbane auto, grill maluj w kolor, tzn dolną listwę, zrobic mu smoked i opuscic w dół. Przód wygląda jak by był wyżej od tyłu.
hrubek18 - 2011-08-12, 21:22
Paweł_R napisał/a: | Czerwone są szybsze |
ale muszą być w metalicu bo w macie to są wolniejsze
A ventylka zadbana
Paweł_R - 2011-08-12, 22:06
Cytat: | grill maluj w kolor, tzn dolną listwę, zrobic mu smoked i opuscic w dół. |
Listwa pod reflektorowa i tak idzie do wymiany, bo jest pogięta, więc nowa będzie w kolorze. Smoked już jest, w planach jest jeszcze ściemnienie kierunków, i dołożenie halogenów. Hokej też do wymiany, nie dość że od golfa to jeszcze pęknięty Nad glebą się jeszcze zastanawiam
Cytat: | bo w macie to są wolniejsze |
a no to mnie to już nie dotyczy, bo niedawno ventka była polerowana
hrubek18 - 2011-08-12, 22:32
Paweł_R napisał/a: | ventka była polerowana |
widać bo się świeci
Paweł_R napisał/a: | w planach jest jeszcze ściemnienie kierunków |
Powiem ci z własnego doświadczenia że kierunków nie rozbierzesz najtaniej i najszybciej będzie kupić dymionie np: http://moto.allegro.pl/vw...1744326682.html
Paweł_R - 2011-08-12, 22:43
Bardzo fajne są te z aukcji, które podałeś. Właśnie o takie mi chodziło. Chyba się skusze na takie
hrubek18 - 2011-08-12, 23:44
Cieszę się że mogłem pomóc jak byś kupił to daj znać jak to świeci bo sam się na takimi zastanawiam:)
Paweł_R - 2011-08-14, 21:53
Tak jak obiecałem, będę starał się zamieszczać nowe fotki z przebiegu prac nad ventem. Tym razem będzie to relacja z polerowania maski, która wyglądała jednym słowem- fatalnie. Jako, że u siebie nie mam warunków do takich prac, odwiedziłem rodzinkę na wsi, dzięki czemu miałem pełną swobodę pracy.
Przed:


Po:


Sprawcy całego zamieszania


Jeszcze kilka fotek z wnętrza auta i nowo odmalowanych bębnów hamulcowych

Nowo zakupiony mieszek, do tego zamierzam dokupić jeszcze ramkę, i pomalować ją na czarny połysk.

Bębny malowane pędzlem, więc ideału nie ma

Ps. Podziękowania dla Tomka za świetną fotorelację i pomoc przy ventce
Wvojtek - 2011-08-14, 22:01
e no nie pogada maska ładnie się błyszczy
Hormon - 2011-08-14, 22:26
Teraz czas na polerkę reszty auta. A co do bębnów fajny pomysł na kolorek .
Paweł_R - 2011-08-14, 22:41
Cytat: | Teraz czas na polerkę reszty auta |
Jest taki plan, tylko najgorzej z czasem, bo trzeba go trochę na to poświęcić. Maska była w najgorszym stanie, liczne przebarwienia, itp. dlatego też doprowadzenie jej do tego stanu jaki jest teraz zajęło mi około 2h. Reszta elementów, jest w dużo lepszym stanie, bo były wcześniej odświeżane.
Cytat: | A co do bębnów fajny pomysł na kolorek |
Dzięki, czerwonych już nie chciałem, więc padło na srebrny z czerwonymi akcentami
czarnysauber - 2011-08-14, 23:04
kawal dobrej roboty
czym malowałes bebny ja kiedys mialem pomalowane srebna farba do piecow dobrze zdawala egzamin
Paweł_R - 2011-08-14, 23:35
Bębny malowałem "Śnieżką na rdzę" i pokryłem dodatkowo żaroodporną farbą w sprayu. Rok temu malowałem je hammeritem i z efektu też byłem zadowolony. Trzymało się bez problemu, dopóki mechanik nie zbijał młotem bębnów przy wymianie łożysk Na zaciskach do tej pory się trzymają.
vwkrzysio - 2011-08-15, 06:38
no maska jak nówka sztuka
jak całe auto tak odpicujesz to venciakowi trzeba będzie nowy dowód wyrabiać i wpisać jakiś młodszy rok produkcji
piotr nowok - 2011-08-15, 10:25
no ladnie odnowiony lak
Wąski 2 - 2011-08-16, 18:15
no piknie kolego ,ja jak swojego złomka kupiłem to maskę i dach miał w takim samym stanie jak wypolerowałem pastą tempo pużniej poprawiłem koloryzującym ,to mało się nie zabiłem o nią po polerce ,zacnie teraz wygląda ,aż żal na ulicę wyjeżdżać
a tak po za tym jest pięknie bo jest czerwony
Paweł_R - 2011-08-16, 20:01
Dzięki koledzy za miłe słowa, niedługo reszta auta zostanie skończona to pochwalę się efektem.
Cytat: | a tak po za tym jest pięknie bo jest czerwony |
na początku sceptycznie podchodziłem do czerwonego koloru, ale czym mam vento dłużej tym bardziej mi się podoba
Wąski 2 - 2011-08-16, 22:46
co do koloru to miałem podobnie ,ale tak jak muwisz z czasem to mija
rolz - 2011-08-18, 12:38
Napisz dokładnie co zrobiłeś z tym lakierem
Paweł_R - 2011-08-19, 20:58
No więc tak, swoją przygodę z moją zmatowioną maską zaczęłem od skompletowania kosmetyków i akcesoriów do pielęgnacji ventylka

Kolejnym etapem było umycie autka. Następnie w ruch poszła glinka, która usunęła to, czego szamponowi NIRGIN się nie udało. Po tym zabiegu maska została oczyszczona z wszelkiego rodzaju syfu z dróg, itp. Okleiłem plastikowe elementy, narażone na kontakt z pastą i padami, po to żeby nie było później problemu z ich doczyszczeniem. Polerka KINZO już czekała, wyposażona w biały pad(twardy) na rzep, do tego dwa rodzaje środków ściernych: Meguiar's Ultime Compound i do tego na zmiane AutoGlym Paint Renovator.
Później poszedł w ruch pomarańczowy pad(średni), na dokończenie tego co zostało po białym. Na finisz przyszedł czas na czarny waflowy pad a do tego AutoGlym SRP.
Później nałożyłem PoorBoy's Black Hole dla pogłębienia efektu. Na koniec ręcznie zaaplikowałem wosk DODO Purple Haze.
Maska odzyskała połysk, głębsze rysy zostały, ale te mniejsze poszły w zapomnienie. Z efektu jestem ogólnie zadowolony Nie wiem, czy kombinacja past i padów, jest odpowiednia, bo robię to pierwszy raz, ale myślę że nie jest źle Pozdrawiam i dzięki za uwagę
Paweł_R - 2011-08-28, 19:10
Dawno już nic nie pisałem o ventku, więc postanowiłem napisać co działo się z nim ostatnimi czasy. Dostał w prezencie nowy akumulator CENTRA FUTURA 60Ah, bo stary nadawał się już tylko do utylizacji Udało mi się w sobote ogarnąć trochę wnętrze autka. Wymontowałem fotele z myślą wymiany ślizgów, ale przy okazji, wywaliłem wykładzinę, żeby delikatnie je odświeżyć i sprawdzić w jakiej kondycji jest podłoga. Ku mojemu zaskoczeniu oprócz jednej dziury po nieszczęsnym korku o której wiedziałem, reszta podłogi była zdrowiutka Żałuję, że nie miałem odkurzacza piorącego, bym gruntownie przeczyścił fotele i kanape, ale może innym razem się uda.
Kilka fotek z przebiegu prac:




Wvojtek - 2011-08-28, 19:30
no ładnie się trzyma
vwkrzysio - 2011-08-29, 07:00
podłoga o niebo lepsza niż w moim
Paweł_R - 2011-08-29, 20:03
Osobiście sam byłem pozytywnie zaskoczony stanem podłogi(rocznik '92), przed zimą postaram się jeszcze zabezpieczyć trochę spód, aby jak najdłużej cieszyć się zdrową podłogą a co za tym idzie ventylem
Rafik - 2011-08-29, 20:11
vwkrzysio napisał/a: | podłoga o niebo lepsza niż w moim |
to tak jak u mnie
vento elegancko sie trzyma
vst93 - 2011-08-29, 23:28
Rudoodporne jak na arkę NOEgo przystało
Paweł_R - 2011-08-30, 20:13
Zmieniła się idea, miały być ciemne kierunki w zderzakach, ale jednak zdecydowałem się na zwykłe pomarańczowe. Z efektu jestem bardzo zadowolony Kupiłem kierunki na szrocie od golfa, z myślą że będą pasować bez problemu, ale jednak nie. Oprawka żarówki nie pasowała i nie było możliwości jej zamontowania, ale trochę rzeźby i się udało
Wvojtek - 2011-08-30, 20:15
front malina
Vento-Łukasz - 2011-08-30, 20:25
Front fajny ale jeszcze brakuje średniej/szerokiej dokładki od Vento i listwy pod kolor samochodu i front pozazdroszczenia
Paweł_R - 2011-08-30, 20:44
Starałem się, żeby jakoś ten front wyglądał Hokej chętnie bym zmienił, lecz do venta ciężko dostać, a jak są to dosyć drogie. Plan jest taki, żeby wstawić zderzak od golfa, do tego obrysówki takie jak w oryginale i hokej od Vr-ki. Tylko nie wiem, co z tego wyjdzie
piotr nowok - 2011-08-30, 21:12
ladniutki ten frat
Vento-Łukasz - 2011-08-31, 23:13
Paweł_R napisał/a: | Plan jest taki, żeby wstawić zderzak od golfa, |
nie tylko nie to
zderzak od golfa jest brzydszy(moim zdaniem) lepiej dac te 100zł za sredni hokej i malina
Paweł_R - 2011-09-01, 06:55
Cytat: | nie tylko nie to |
Może i masz rację, to są tylko takie dalekie plany, pewnie do tej pory odłożę kasę na hokej lub zderzak USA oryginalny
Aeternus - 2011-09-01, 19:50
Paweł_R, fajna czerwona sztuka z wiwelkim potencjalem do modzenia!!! Gratuluje zaciecia i podejscia do tgematu bo widac ze dbasz o auto i to sie chwali Popdloga zdrowiutka jest jak ta lala ale wewnatrz tez bym Ci polecil zabezpieczyc blachy np bitgumem to delikatnie Ci wygluszy i zabezpieczy podloge. Front jak dla mnie jest ok pomimo listwy i dokladki ale skoro to tez jest w planach to tym bardziej jest si Jak cos w przyszlym miechu, ewentualnie za 2 bede swoja dokladke opychal wiec mozesz udezac smialo ;P
Paweł_R - 2011-09-02, 21:11
Dzięki chłopaki za pozytywne komentarze i wasze sugestie, co by zmienić, co poprawić. Plany są, ale ile z nich się uda zrealizować to nie mam pojęcia. W tym roku nie planuje już żadnych modów, gdyż będzie brakowało trochę gotówki. Muszę kupić oponki, a to już koszt spory, mam już jedne na oku - Vredestein Snowtrac 3. Do tego muszę odnowić felgi, piaskowanie, malowanie, itp. Klapa bagażnika też nadaję się już tylko do blacharza, jest to chyba najgorzej zaatakowany przez rudego element karoserii
Paweł_R - 2011-09-05, 21:00
Chłopaki tak jak wspominałem niedługo zabieram się za klapę, tylko zastanawiam się jeszcze czy usuwać znaczek VW z klapy czy go zostawić? Jak myślicie?, czekam na propozycje za i przeciw Wiem, że decyzja należy ode mnie, ale chciałbym poznać też waszą opinie.
pawlunio1987 - 2011-09-05, 21:18
coraz bardziej zaczyna mi sie podobac czerwony kolor... a czerwony niewiem dlaczego kojarzy mi sie z v-rka ... autko sliczne, zadbane i tak trzymac
specjalista nie jestem ale bez znaczka chyba bedzie lepiej...
Vento-Łukasz - 2011-09-05, 21:44
znaczek zostaw tylko w czarny mat go pomaluj i cacy.
hrubek18 - 2011-09-05, 21:56
mam takie samo zdanie jak Vento-Łukasz,
Paweł_R - 2011-09-06, 08:38
Do tej pory właśnie śmigałem z czarnym znaczkiem w macie, nie powiem, było ale może bez będzie też dobrze. Jeszcze się zastanowie, trzeba to przemyśleć
Aeternus - 2011-09-06, 15:56
Paweł_R, na allegro wisialo vento z zaspawana klapa i powiem szczerze ze jednak ze znaczkiem jest lepiej. Chyba ze bys cale auto na gladko robil to by pasowalo. Znaczek na czarno i bedzie git
tu m,asz ta ventke i porownaj:
http://otomoto.pl/volkswa...-C19420420.html
Paweł_R - 2011-09-06, 20:20
Decyzja zapadła- znaczek zostaje Pozostało mi tylko czekać na wolny termin u blacharza i niech działa
Paweł_R - 2011-10-02, 20:01
Dawno nic nie pisałem, gdyż jakoś nie było czasu. Choć też żadne zmiany nie zostały wprowadzone oprócz usunięcia rudej z klapy, wstawienia bagażnika na dach
Dzisiaj miałem chwilę czasu więc umyłem i nawoskowałem ventylka, co bym nie tracił połysku za bardzo Niestety zdjęcia robione już dosyć późno, a że nie miałem statywu wyszły trochę rozmazane, z racji długiego czasu naświetlania.
Swistakes - 2011-10-04, 16:11
Jest Dobrze
Paweł_R - 2011-11-14, 20:39
Jako, że miałem ostatnio chwilkę wolnego postanowiłem trochę pogrzebać w photoshopie i udało mi się trochę obniżyć ventylka, moim zdaniem z glebą mu do twarzy Jeszcze pomyślę nad pomalowaniem felg aluminiowych na biało na przyszły sezon.
A oto moje wypociny
vezet22 - 2011-11-14, 22:38
Gdzie Ty tu glebę widzisz
Paweł_R - 2011-11-15, 15:06
Może źle to ująłem, został delikatnie obniżony w porównaniu do serii
Paweł_R - 2012-03-28, 22:54
Dawno nic nie pisałem, więc odświeżam temacik Coraz cieplej, pogoda sprzyja, więc postanowiłem coś zadziałać przy ventylku. Co myślicie o takim lusterku?
Komentarze mile widziane
zB3ig - 2012-03-29, 16:19
tylko jedno lusterko tak ozdobiłeś jak dla mnie fajnie
Kruchy69 - 2012-03-29, 19:46
No mnie tez sie podoba, ja myslałem kiedys nad taka tylko ze biała, ale jakos mi wyleciało z glowy
vw-maly - 2012-03-29, 21:20
cos bym tu jeszcze zrobił do tego lusterka? moze kawałek hokeja w kratke lub plamke na alu z tej samej strony...
Paweł_R - 2012-03-29, 21:56
W tej chwili zrobiłem tylko jedno lusterko, żeby zobaczyć czy to ma ogólnie sens i jak to będzie wyglądało Jak bym miał zostawić to oczywiście dwa lusterka byłyby w szachownice. Ale prawdopodobnie wracam do serii, czyli w kolorze
GRZEGORZ K. - 2012-03-29, 22:01
byle tak dalej...idziesz w dobra stronę.pozdrawiam.
Kruchy69 - 2012-03-30, 23:05
http://img716.imageshack.us/img716/2509/ppptb.jpg
I takie koło
Paweł_R - 2012-03-31, 21:42
Dobre te koło Żebym miał glebę w ventylku to mógłbym pomyśleć nad takim kołem, a przy serii to trochę mi nie podchodzi
Paweł_R - 2012-04-07, 22:20
Chłopaki mam pytanie, coraz bardziej chodzi mi po głowie założenie gwintu na lato, tylko zastanawia mnie jak to będzie wyglądać na seryjnym kole '14 185/60? Mały rozmiar i duży balon, a i wzór felgi d... nie urywa Jeździ ktoś na gwincie i takim kole? Jak tak to poproszę o fotki;) Pozdrawiam
vw-maly - 2012-04-07, 22:32
co prawda nie mam gwintu ale -60 i 14" zobacz w moim temacie tam porownanie chyba str.8
Paweł_R - 2012-04-07, 23:04
Dobrze leży Chyba nawet takie obniżenie by mnie zadowoliło. Na początku myślałem o obniżeniu go tylko trochę, tak -40, ale że apetyt rośnie w miarę jedzenia to teraz się zastanawiam, czy aby nie zaszaleć i nie montować od razu gwintu
Kruchy69 - 2012-04-07, 23:15
ja załozyłem - 40, ale koło dalej sie nie zrownało z nadkolem a u niktórych jest równo, ja mam 15" i 50 profilu i mnie sie to nie podoba. Od boku w miare ale przód dalej wysoko stoi. Moim zdaniem pomysl na jakias 16 na 40stce zamiast gwintu... Oczywiscie - jak narazie.
karolek_ust - 2012-04-08, 08:45
Zobacz w moim temacie masz ostatnie zdjęcia na kole zimowy i gwincie .
Przód mogę skręcić ok 4 cm a tył z 8cm w dól . A gwint mam MTSa.
vw-maly - 2012-04-08, 10:56
tak jak mowisz apetyt rosnie ja mam co mam i podoba misie bo na nasze drogi wystarzca,ale chciałbym nizej...tylko wtedy bym sie poruszał po parkingu przy bloku...dlatego wszystko w granicach poruszania sie
Wydym - 2012-04-08, 12:47
A może od razu tak zróbcie do jazdy na co dzień starczyć powinno w zupełności Paczka zapałek to jak próg zwalniający
Aeternus - 2012-04-08, 13:19
bierz Kolego gwinta i baw się w kręcenie jak Ci odpowiada!
Paweł_R - 2012-06-17, 11:13
Dawno w moim vencie nic się nie działo, a to za sprawą skromnego budżetu i braku czasu, ale to powoli się zmienia. Gwintu jednak nie będzie, gdyż kasa przeznaczona na niego pójdzie na zrobienie blacharki, w szczególności przednich błotników. Za to upolowałem w dobrych cenach kilka gratów, takich jak, szyberdach z silniczkiem za 60zł, licznik z MFA plus manetka za 70zł. Myślę, że ceny dobre, jak za te fanty Z wymianą szyberdachu na razie wstrzymałem się bo chce zrobić to za jednym zamachem z wymianą materiału podsufitki na docelowo czarny. Zakupiłem też nowe głośniki HELIX Esprit E136, już zamontowane, lecz do pełni szczęścia brakuje wygłuszenia drzwi i dorzucenia tweeterów w słupkach przednich. Powoli, ale do przodu
Paweł_R - 2012-06-17, 17:29
Dzisiaj miałem chwilę, to zajrzałem pod spód, sprawdzić kondycje progów i nie jest dobrze, nadwozie też do poprawek, aż się zastanawiam czy to robić. Ojciec, co raz mówi do mnie "po co inwestujesz w ten samochód, odkładaj kupisz sobie coś lepszego", może i ma rację choć ja ventylka bardzo lubie , ale coraz bardziej się zastanawiam nad tym czy nie odpuścić sobie. Teraz ventyl częściej stoi, niż jeździ bo na co dzień śmigam audi 80. W tygodniu jadę do blacharza zapytać o wycenę wymiany progów i wtedy zadecyduje co dalej. Jeśli koszt będzie dla mnie akceptowalny no to działam i wprowadzam w życie resztę planów.
Poniżej fotki

A to autko, którym teraz śmigam, audi jest z '94 roku 1.9 TDI w najlepszym czerwonym kolorze
Kruchy69 - 2012-06-18, 13:20
Paweł_R napisał/a: | audi jest z '94 roku 1.9 TDI |
Ale koza ale ładne, ładne. Tez mnie sie takie podobaja tylko ze w werscji RS
Paweł_R - 2012-06-27, 22:40
Jako, że kompletuje graty do podłączenia MFA, potrzebuję paru informacji. Na razie mam tylko licznik i manetkę. Dokupię jeszcze czujnik temp, oleju. Mam jeszcze wiązkę do manetki.
Jakie jeszcze wiązki są potrzebne?? I co jeszcze oprócz tych elementów, które wymieniłem?
Paweł_R - 2013-03-10, 14:49
Postanowiłem trochę odświeżyć swój temat, bo dawno nic nie pisałem, co nie znaczy, że w aucie nic nie było robione Poprostu nie było czym się chwalić.
Od ostatniego postu w temacie, nie wiele się zmieniło.
Zacznijmy od czarnej podsufitki, wykonanej z imitacji alcantry. Jeszcze do pełni szcześcia brakuje czarnych daszków, ale już niedługo zakupie ekoskóre i będą obszyte. No i jeszcze uszczelkę szyberdachu muszę prysnąć na czarno.
Wymieniłem także szyberdach, rozebrałem go na części, na nowo nasmarowałem i chodzi jak nowy.
Wygłuszyłem wszystkie drzwi, zamontowałem w przednich drzwiach głośniki Helix, z tyłu siedzą jeszcze orginały. Głośniki montowane na dystansach mdf. Wykonałem zabudowę tweeterów w przednich słupkach. Całość gra moim zdaniem całkiem przyzwoicie
Zamontowałem średni hokej, zakupiłem nową listwę pod grill, która zostanie pomalowana w kolorze czerwonym.
Wymieniłem także tuleje tylnej belki na poliuretanowe czerwone.
Zamontowałem oryginalne ciemne tylnie lampki, wpadła też podbitka klapy.
Narazie tyle, w tym sezonie może coś więcej się będzie działo
lavirant - 2013-03-10, 15:29
przesadziłeś z photoshopem ale ogólnie ładnie : )
tomek87 - 2013-03-10, 15:44
ładnie, bardzo ładnie wnętrze tez będę miał zaniedlugo prawie identyczne
Paweł_R, takie pytanko, czym drzwi wygłuszałeś i masz możne namiary na ten materiał na suficie i jak on się układa, rozciąga się, nie robią się zagięcia
qbas190 - 2013-03-10, 16:05
Ładnie, też mnie ciekawi materiał na podsufitkę. Ja powoli zaczynam działać ku czarnemu wnętrzu
Paweł_R - 2013-03-10, 17:18
No ze zdjęciami przesadziłem troche , przekoloryzowane wyszły;) Co do wygłuszania, to stosowałem maty APP, ogólnie dostępne na allegro. A tylnie drzwi wygłuszyłem matą dekarską. Materiał na podsufitkę stosowałem taki: http://hurtowniatapicersk...a-z-pianka.html . Moim zdaniem, wygląda fajnie, ale co do naciągania, to średni jest. Nie miałem styczności z innymi materiałami, więc nie mam porównania. Miejscami przy rączkach nie powychodziło mi i są takie zagięcia materiału. Mało widoczne, ale są. Przy układaniu materiału posiłkowałem się twardym małym wałeczkiem, który bardzo mi pomógł. Materiał jest dość gruby i przyjemny w dotyku. Zostało mi tego materiału kawałek, to mogę Wam koledzy wysłać próbkę listem.
Luqua - 2013-03-10, 20:38
Wymiana progów raczej nie dyskwalifikuje auta. Dłubaj przy nim, bo choć ocynk nęci, a Audi przyznam, że ładne to Vento rlz
Wnętrze wyszło na prawdę fajno
czarnysauber - 2013-03-10, 21:42
Ładnie Ci wyszła podsufitka uszczelke szyberdachu zostawiłbym szarą ,ładnie komponuje sie z szarymi wstawkami przy pasach
pawel39106 - 2013-03-11, 00:08
Paweł_R napisał/a: | No ze zdjęciami przesadziłem troche , przekoloryzowane wyszły;) |
Paweł_R napisał/a: | wygłuszyłem matą dekarską |
tą do kominów?
Swistakes - 2013-03-11, 10:20
Dobrze sie zadzialo pod nieobecność
Paweł_R - 2013-03-23, 19:03
Czy do kominów to nie wiem, ale stosuje się ją do uszczelnień dachowych. W aucie też spełnia swoją rolę. Z tego co wiem, to często stosowana w wygłuszaniu drzwi pod głośniki.
Parę fotek z dzisiejszego wypadu w plener. Pogoda dopisała, choć mroźno trochę było;)


Bimber - 2013-03-23, 19:37
Ventylek ładny dłubaj dalej co by caly czas do przodu robota szła:-)
Paweł_R - 2013-03-25, 19:52
Cytat: | dłubaj dalej co by caly czas do przodu robota szła:-) |
bardzo bym chciał, ale niestety fundusze nie pozwalają, dlatego idzie to tak mozolnie, ale ważne, że plany i chęci są, nie tracę wiary
Paweł_R - 2013-05-11, 19:32
Vento doczekało się zmiany zawieszenia, na kit -40 i nowych dekielków felg.
Poniżej kilka fotek. Było tak:

Jest tak;)



vwjanekvento - 2013-05-11, 20:28
Noi jest git choc uwazam ze mogles troszke dolozyc i kupic gwint
Paweł_R - 2013-05-11, 20:35
Na gwincie byłoby dla mnie za nisko
vwjanekvento - 2013-05-11, 20:38
Bedziesz zalowal, Ja mam tak samo teraz nizej i nizej, odkad mam gwint jestem bardzo zadowolony
Paweł_R - 2013-05-11, 20:46
może masz rację, ale nie chciałem mieć niżej, bo mam trochę lipa drogi tu na mazurach. Już na tym zawieszeniu miałem problem z wjazdem na stację diagnostyczną, podnosili mi autko za nadkola, bo inaczej bym zawisnał na progach chyba, że trafiłem na stację nie przystosowaną do aut obniżonych
pawelvw - 2013-05-11, 20:55
gwint mozesz dowolnie ustawiać czyli mozna podnieść na maxa lub obniżyć ustawienia wedle upodobania własciciela było kupować gwint
Paweł_R - 2013-05-11, 21:00
może w nastepnym autku zdecyduję się na gwint, tu już tak zostanie
v3n70 - 2013-05-12, 20:46
kolego, a w jeździe codziennej nie spotykasz się z większymi problemami po takiej modyfikacji? chciałbym zastosować takie samo zawieszenie, obawiam się jednak, że na pięknych drogach w moim regionie uszkodzę sobie podwozie.. po ostatnich podróżach na seryjnym zawieszeniu połamały mi się chlapacze..
Paweł_R - 2013-05-12, 21:24
Jak narazie nigdzie nie zaczepiłem. Przy większych uskokach na drogach zwalniam i gładko przechodzi i nic nie czepia. Szczerze to nie wiem, czy drugi raz zdecydował bym się na takie zawieszenie. Jest napewno twardo i sztywno. Na serii dużo lepiej mi się jeździło, fakt wygląda teraz zdecydowanie lepiej. Może lepiej kup gwint, tak jak koledzy wyżej piszą. Jeszcze za mało km zrobiłem na tym zawieszeniu, żeby tak w 100% go oceniać, może z czasem zmienie zdanie
Kruchy69 - 2013-05-13, 21:29
ja jestem zwolennikiem kitu, od ponad roku jezdze na -40 i nie uwazam zeby to miało jakiekolwiek wady, choć dla mnie jest jedna - jest za miekki, choc kolega rozl, stwierdził, ze jego gwint jest bardziej miekki niż mój kit. Ja dąże do betony, ale bez gleby.
Paweł_R - 2013-05-13, 22:27
Mi się wydaję, że mój jest twardy, albo tylko takie wrażenie, gdyż wcześniej jeździłem tylko na serii. Muszę sobie kiedyś porównać z kimś, kto ma innej firmy kit, ewentualnie gwint. No ale muszę przyznać, że w zakrętach jeździ się elegancko, no i przy hamowaniu przód nie nurkuje
vwjanekvento - 2013-05-13, 22:36
Kit jest ogolnie twardy,jezdzilem 2lata a gwint czym nizej schodzisz tym jest bardziej miekko Ja szczerze kazdemu polecam gwint a nie jakies tam kity
muchomorek165 - 2013-05-14, 00:13
Kto da mi się przejechać autem na gwincie? może się przekonam
Czy to tylko złudzenie czy z tyłu bębny masz na czarno a z przodu kopyta na czerwono?
Paweł_R - 2013-05-14, 20:31
Cytat: | Czy to tylko złudzenie czy z tyłu bębny masz na czarno a z przodu kopyta na czerwono? |
To nie złudzenie kolego, to prawda A bęben mam jeden tylko czarny, bo zabrakło czasu na pomalowanie obydwu, będzie wolna chwila to przemaluje. A zaciski prawdopodobnie też zostaną pomalowane na czarno.
Misieq69 - 2013-05-15, 20:50
przepraszam, że sie wciskam, ale mam jedno pytanie. gdzie kupiłeś takie dekielki? bo też poluje na takie emotikony a nigdzie nie mogę ich znaleźć
pawelvw - 2013-05-15, 22:10
kolego Misieq69, podejrzewam że kolega Paweł_R, kupił naklejki na alledrogo i nakleił na dekielki a jeśli się mylę to mnie poprawcie
Paweł_R - 2013-05-16, 20:30
Z dekielkami miałem troche pracy, bo chciałem to zrobić najtańszym kosztem Stare dekielki rozdzieliłem na pół, wyczyściłem tą część przezroczystą, na której była naklejona stara naklejka. Następnie narysowałem w programie emotki i zaniosłem do najbliższego studia reklamy. Wydrukowałem jako naklejkę wewnętrzną no i nakleiłem na szybkę dekielka, później całość skleiłem, i gotowe. Kosztowało mnie to wszystko 5zł.
Paweł_R - 2013-07-21, 18:33
Jakby ktoś był zainteresowany to moje vento jest od dziś do sprzedania:
http://otomoto.pl/volkswagen-vento-C29986050.html
vwjanekvento - 2013-07-21, 20:03
Czemu sprzedajesz?
Paweł_R - 2013-07-21, 20:24
Szukam czegoś z mocniejszym motorem, i pewnie to będzie audi 100 2.8v6 o ile znajdę ciekawy egzemplarz. Jeśli nie sprzedam venta w tej cenie, to będę jeździł dalej
Paweł_R - 2013-07-21, 20:41
Praktycznie cały weekend spędzony był przy pracach z ventkiem(polerowanie, woskowanie), ale warto było
Kilka fotek, pewnie niektóre powtórzą się w ogłoszeniu.
pawelvw - 2013-07-21, 21:52
a co te lewe tylne drzwi mają taki inny odcień koloru
Paweł_R - 2013-07-22, 16:48
Pewnie malowane były, z takimi go kupiłem. A że rdza na drzwiach nie wychodzi, to nie chciałem tego ruszać. Tylko właśnie szyba w tych drzwiach jest z innego rocznika, reszta '92.
TT600 - 2013-08-04, 20:55
Czym smarujesz zderzaki i listwy jeśli można wiedzieć?
Paweł_R - 2013-08-04, 23:34
Właśnie jestem na etapie szukania odpowiedniego środka Akurat na zdjęciach leży AutoGlym Bumper Care. Ładnie wygląda, dość długo się trzyma i ładnie kropelkuje Ja jestem zwolennikiem środków dających satynowe/matowe wykończenie, nie lubie jak się za mocno błyszczy, oprócz lakieru oczywiście A ty co stosujesz do plastików?
TT600 - 2013-08-05, 22:16
Paweł_R napisał/a: | A ty co stosujesz do plastików? |
Heh, dokładnie to samo, czyli AG Bumpera Zawsze był spoko, ale ostatnio jakieś dziwne rzeczy z nim się dzieją - na drugi dzień po nałożeniu wygląda jakbym nałożył go tylko miejscowo, a reszta zderzaka jest jakby sucha. Zazwyczaj mam tak tylko na tylnym zderzaku, pojawiają się takie jakby tłuste krechy, nie wiem o co chodzi. Przejechałem nawet wszystkie plastiki delikatnie opalarką, ale nie pomogło. Znajomy stosował jeszcze coś z ValetPro, niestety nie znam nazwy, efekt był nawet lepszy jak przy AG, nie wiem tylko jak z trwałością. Na pewno nie polecam Nielsena SAS Sam myślę teraz nad Dionysus Trim Glitz.
Paweł_R - 2013-08-05, 23:12
Cytat: | ale ostatnio jakieś dziwne rzeczy z nim się dzieją - na drugi dzień po nałożeniu wygląda jakbym nałożył go tylko miejscowo, a reszta zderzaka jest jakby sucha. Zazwyczaj mam tak tylko na tylnym zderzaku, pojawiają się takie jakby tłuste krechy, nie wiem o co chodzi. |
Ciekawe czemu tak się dzieje, a przed nałożeniem plastiki czyścisz szamponem?, może spróbuj APC, żeby je dokładnie doczyścić i zaaplikować jeszcze raz. Nie wiem w sumie. A po innych dressingach jest podobnie? Może już plastik się przejadł bumperem i domaga się czegoś nowego
Cytat: | Na pewno nie polecam Nielsena SAS |
O dobrze wiedzieć bo się nad nim zastanawiałem. A to czemu nie polecasz? Trwałość, efekt Cię nie zadowalił?
A tak odchodząc o tematu zderzaków, na deskę rozdzielczą co nakładasz? Bo u mnie takie dziwne plamy się robią po sonaxie extreme mat. Wcześniej dokładnie umyłem deske APC. Zależy mi najbardziej na matowym efekcie, żeby deska mi się w szybie nie odbijała
TT600 - 2013-08-06, 10:14
Paweł_R napisał/a: | A po innych dressingach jest podobnie? |
Właśnie mam resztkę jakiegoś innego specyfiku i po nim nie ma nic. Dostałem to bardzo dawno temu na myjni w małej buteleczce i teraz nie wiem jak to się zwie. Tylko tyle, że po tym się świeci jeszcze bardziej niż po AG i jest bardziej tłuste, ale trzyma się jeszcze dłużej. Nie wiem czy te plamy to nie wina wody, która siedzi w zakamarkach i jak jadę gąbką to zdarzy się, że rozetrę jakąś kropelkę.
Paweł_R napisał/a: | O dobrze wiedzieć bo się nad nim zastanawiałem. A to czemu nie polecasz? Trwałość, efekt Cię nie zadowalił? |
I jedno i drugie. Efekt był taki, że plastiki po kilku godzinach robiły się matowe, ale jednocześnie jasne, nie trzymały czerni
Paweł_R napisał/a: | na deskę rozdzielczą co nakładasz? |
Jechałem plakiem, ale po pomalowaniu wszystkich jasnych plastików we wnętrzu w czarny mat też chce się przerzucić na coś bardziej matowego. Zastanawiam się nad Megs'em Natural Shine Protectant. Tu masz foty nawet jak wygląda na desce Venta, MarkFoxx testował http://forum.vwvento.org/...p=255898#255898
Paweł_R - 2013-12-25, 13:32
Czas na odkurzenie tematu, który dawno nie był aktualizowany. Ostatnio vento znajdowało się w dziale giełda, ze względu na awarię silnika, lecz ze względu na brak zainteresowania zdecydowałem się zostawić auto, ale czy to była dobra decyzja - okaże się Najśmieszniejsze jest to, że diagnoza mechanika była błędna -silnik nie był zatraty! Ale czemu nie odpalił nie wiadomo. Gdy auto przetransportowałem lawetą do domu, po jakimś czasie poszedłem do garażu i vento odpaliło Od razu pojechało na warsztat na wymianę uszczelki pod głowicą, która już była wypalona od dłuższego czasu. Naprawa jednak poszła o krok dalej, został wykonany remont kapitalny silnika z wymianą pierścieni, panewek, rozrządu, świec, filtrów, oleju, kompletnej regeneracji głowicy itp. Pochłonęło mnie to sporo gotówki, pewnie za to kasę wstawił bym sobie ABS'a. No, ale jest jak jest, teraz mam zdrowego AAM'a Parę rzeczy jeszcze jest do zrobienia, ale to niedługo jak, odłoży się parę groszy;)
Vento dostało mega prezent na święta, bo odebrałem go w Wigilię Mam nadzieję, że się odwdzięczy mi bezproblemową eksploatacją przez kolejne tysiące kilometrów.
Na wiosnę są plany z blacharką - progi. Później przyjdzie czas na inne mody do venta
Teraz póki jeszcze śniegu nie ma, autko nawoskuje, żeby lakier miał dobrą ochronę na zimę. Niedługo zamieszczę aktualne zdjęcia.
Wesołych Świat! Pozdrawiam
rolz - 2013-12-25, 14:17
Autko na pewno Ci się odwdzięczy choć może postrzelać trochę fochów bo jednak chciałeś sprzedać
Hormon - 2013-12-25, 17:25
Trzeba było od razu załozyć wałek od 2E, portki równiez od 2e i silnik był dopiero odżył.
tom cio - 2013-12-25, 17:36
Hormon, sam wałek z portkami naprawdę aż tyle dają? Bo ja właśnie się do tego przymierzam(sterownik z abs, wałek i portki), tyle że z garażu dopiero na wiosnę wyjadę. Bo teraz w aam denerwuje mnie, że zamiast wraz ze wzrostem obrotów autko było żwawsze to jest odwrotnie.
Paweł_R - 2013-12-25, 18:55
Już musztarda po obiedzie Moje 75KM, daje radę, to normalnej jazdy wystarczy
Przemek - 2013-12-25, 19:57
tom cio, mogę ci swapa AGG sprzedać
tom cio - 2013-12-25, 23:28
Przemek, dzięki za info ale wolę trochę więcej uzbierać i od razu zapodać coś lepszego. A aam będzie taką zabawką, mam już paliwo lotnicze, zobaczymy jak będzie
wojtas83 - 2013-12-26, 12:43
Paweł_R, dobra decyzja , widać że auto masz zadbane i szkoda by było żeby trafiło w nieodpowiednie ręce . Teraz z silnikiem masz kilka lat z głowy i możesz działać inne rzeczy przy vencie
TT600 - 2013-12-26, 12:58
Serce zdrowe i to najważniejsze Resztę się powoli zrobi.
tom cio napisał/a: | mam już paliwo lotnicze, zobaczymy jak będzie |
Będzie, będzie Ale po zaworach
Hormon - 2013-12-26, 20:31
tom cio napisał/a: | Hormon, sam wałek z portkami naprawdę aż tyle dają? Bo ja właśnie się do tego przymierzam(sterownik z abs, wałek i portki), tyle że z garażu dopiero na wiosnę wyjadę. Bo teraz w aam denerwuje mnie, że zamiast wraz ze wzrostem obrotów autko było żwawsze to jest odwrotnie. |
Róznica na pewno jest odczuwalna, ale dokładnie musiała by hamownia pokazać.
Paweł_R - 2013-12-26, 21:03
Dzięki chłopaki za opinie.
Cytat: | widać że auto masz zadbane |
No powiedzmy, że trochę mam Dużo mu jeszcze brakuje, ale to z czasem się zmieni.
Cytat: | Serce zdrowe i to najważniejsze |
Dokładnie tak
majkel00230 - 2013-12-29, 19:21
Paweł_R, ile za wymiane panewek, uszczelki i pierścieni ???
Paweł_R - 2013-12-29, 20:28
Wszystkie części wyniosły mnie, wraz z remontem głowicy(szlifowanie gniazd, planowanie, wymiana uszczelniaczy, prowadnic) 1300zł. Pierścienie goetze-240zł, uszczelka pod głowicą 60zł, panewki ponad 200zł, itp.
majkel00230 - 2013-12-29, 22:03
i jest różnica po takim remoncie ? bo też się szykuję.. bo zaczyna brać dużo oleju i niechodzi tak jak winna chodzić benzyna ;/
vwjanekvento - 2013-12-29, 23:20
Pawel_R 1300zl to z cala robocizna? Roznica na pewno jest
Paweł_R - 2013-12-31, 15:32
Czy jest różnica, to powiem tak na razie nie zauważalna. Po za tym, że płynu mi chłodniczego nie ubywa. Zobaczymy jak z braniem oleju, ale to dopiero stwierdzę po przejechaniu paru km Na razie auto docieram. Wcześniej dużo oleju nie brał, około 1l na 10tys km. No, ale jak już robiłem to od razu wymieniłem pierścienie. Teraz się okazało, że prawdopodobnie klepią mi jeszcze popychacze hydrauliczne. Dodatkowo muszę jeszcze zrobić coś z układem zapłonowym- nierówno chodzi. Przy trzymaniu obrotów na jednym poziomie, gdy silnik pracuje na biegu jałowym, całego trzęsie i dusi się i "pyrka" z wydechu.
Cytat: | Pawel_R 1300zl to z cala robocizna? |
Z robocizną wyszło 1500zł
majkel00230 - 2013-12-31, 16:05
ja planuje wymienić pierścienie, uszczelkę i panewki i tak właśnie spekulowałem ile za to biorą..
pawel66600 - 2013-12-31, 16:20
Paweł_R napisał/a: | Dodatkowo muszę jeszcze zrobić coś z układem zapłonowym- nierówno chodzi. Przy trzymaniu obrotów na jednym poziomie, gdy silnik pracuje na biegu jałowym, całego trzęsie i dusi się i "pyrka" z wydechu. |
Przerabiałem to u siebie, wąż podciśnienia idący od serwa pęknięty
Tak to u mnie chodziło http://www.youtube.com/watch?v=HXQFsuLa6UQ
Paweł_R - 2013-12-31, 16:24
Cytat: | spekulowałem ile za to biorą.. |
U mnie się udało, ze względu na to że znajomy mechanik mi to robił, więc koszta robocizny wyszły przyzwoicie . Na częściach nie oszczędzałem wiec kwota się uzbierała.
Cytat: | wąż podciśnienia idący od serwa pęknięty |
Właśnie kiedyś czytałem temat o tym i niestety u mnie ten przewód jest ok, nie ma nigdzie śladów pęknięcia.
pawel66600 - 2013-12-31, 16:27
Wszystkie świece mają kolor kawa z mlekiem? jeżeli czwarta świeca jest czarna to podciśnienie.
Paweł_R - 2013-12-31, 16:36
Wszystkie świece nówki, nie sprawdzałem jeszcze. Jeśli będzie czarna, to co z tym zrobić? To wina tego przewodu?
pawel66600 - 2013-12-31, 16:42
Jeżeli czwarta świeca będzie czarna, a pozostałe kawa z mlekiem to wina przewodu podciśnienia, ja swój przewód obejrzałem i był ok, ale jak zacząłem go wyginać, zobaczyłem centymetrowe pęknięcie
Sprawdź na ciepłym bo teraz zimno i przewód będzie sztywny
Paweł J. - 2013-12-31, 17:13
Paweł_R, pierścienie wymienione, a co z tulejami Dobre były
majkel00230, w moich okolicach koszt kapitalnego remontu takiego 1.8 czy 2.0 to ok 2000zł ( czyli wał, panewki, tłoki, tuleje, pierścienie, osiowanie bloku, regeneracja góry itd) jak coś by wyszło bokiem....np korba to koszty rosną o ok 500zł za spawanie bloku.
wojtas83 - 2013-12-31, 17:25
Paweł J., Pewnie gdyby coś wyszło bokiem to nikt w dzisiejszych czasach nie bawił by się w spawanie bloku tylko kupi drugi blok bądź cały silnik. A co do różnicy to u siebie w sharanie po takim zabiegu jak opisuje nam Paweł_R, tyle że w AFN to różnicę poczułem dopiero po 10tyk.km jak się wszystko ułożyło i spasowało, z tym że ja wymieniłem też tłoki na drugie bo jeden był pęknięty.
Paweł_R - 2013-12-31, 17:29
Cytat: | Sprawdź na ciepłym bo teraz zimno i przewód będzie sztywny |
Ok, w najbliższym czasie sprawdzę i napiszę czy pomogło.
Cytat: | a co z tulejami Dobre były |
Mechanik wymienił mi wszystko co wymagało wymiany. A co z tymi tulejami, to szczerze powiem, że nie wiem, musiałbym zapytać. Ale raczej były dobre, jak ich nie ruszał.
Paweł_R - 2014-01-11, 16:34
pawel66600 napisał/a: |
Przerabiałem to u siebie, wąż podciśnienia idący od serwa pęknięty
|
Czy to ten przewód?
Byłem sprawdzałem i ten przewód jest ok, macałem, wyginałem go i nie widzę, że byłby pęknięty. W tygodniu będę wymieniał kopułkę i palec, może to coś pomoże. Nie chce też na darmo wymieniać części, które może są dobre.
tom cio - 2014-01-11, 17:13
Tak to ten przewód.
pawel66600 - 2014-01-11, 17:44
tom cio napisał/a: | Tak to ten przewód. |
Mylisz się.
Przewód co wchodzi w blok silnika.
Łączy on się z tym co ty zaznaczyłeś.
Paweł_R - 2014-01-11, 19:28
Byłem właśnie w garażu i sprawdzałem. Ten przewód co zaznaczyłem wychodzi od serwa i łączy się z blokiem silnika(ten sztywny), później łączy się z gumowym, ale też nie jest popękany, ale podczas wyginania słychać uciekające powietrze w miejscu gdzie ten przewód wchodzi do serwa.
krzeszak - 2014-01-12, 10:49
Paweł_R napisał/a: | Ten przewód co zaznaczyłem wychodzi od serwa i łączy się z blokiem silnika(ten sztywny), później łączy się z gumowym, ale też nie jest popękany, ale podczas wyginania słychać uciekające powietrze w miejscu gdzie ten przewód wchodzi do serwa. |
no to masz problem rozwiązany puszcza uszczelnienie serwa a tu cały temat o tym wężu podciśnienia :
http://forum.vwvento.org/...ighlight=#31218
Paweł_R - 2014-01-12, 13:55
Dzięki za podesłanie tematu, szukałem i nie mogłem znaleźć. Czyli już wiem, że przewód mam na pewno dobry. A co do uciekającego powietrza przy wyginaniu przewodu, znalazłem taki cytat na forum golfa:
"Bo on jest uszczelniony tylko gumką w której siedzi i jak przeginasz wężyk może się rozszczelniać. Ważne aby było szczelne połączenie w jego naturalnej pozycji."
Więc nie wiem, czy taki syk to normalne, czy nie. A czy można wymienić same te uszczelnienie w serwie, co wchodzi tam ten przewód??
Paweł J. - 2014-01-12, 14:33
Niedawno jak grzebałem pod maską to też to zauważyłem, tzn że syczy gdy się odchyla przewód od serwa, gdy jest w swojej normalnej pozycji-jest ok.
Paweł_R - 2014-01-12, 14:46
A no to może to tak ma być W normalnej pozycji u mnie też jest ok.
Paweł_R - 2014-01-19, 20:01
Vento po remoncie silnika śmiga w najlepsze. Kilka fotek z dzisiejszego wypadu w plener Trochę tu na mazurach śniegu napadało Z ostatnich zmian to wpadły zagłówki w tylnią kanapę Polutowałem też dzisiaj urwane kabelki od podgrzewanych sprysków, wszystko wyczyszczone i na nowo złożone, jutro montaż w aucie.
szefuniopaslek - 2014-01-19, 20:15
Paweł J. - 2014-01-19, 20:19
Piękności....
muchomorek165 - 2014-01-19, 21:05
Po remoncie silnika i już katuje
Śnieg pasuje Ventce
Paweł_R - 2014-01-19, 21:15
Dzięki za pozytywne komentarze
Cytat: | Po remoncie silnika i już katuje |
Nie katuje, tylko docieram w różnych warunkach
hrubek18 - 2014-01-19, 22:55
Pekinie u nas też już zima ale od południa pada deszcz zamarznięty i pól godziny ventke skrobałem i wodą ciepłą lałem bo ponad pól centymetra lodu na szybach
nie katuje tylko sprawdza osiągi po remoncie czy wszystkie kuce na miejscu
speedy333 - 2014-01-19, 23:25
Paweł_R napisał/a: | Nie katuje, tylko docieram w różnych warunkach | Dociera czy zaciera, co za różnica... Vento wszystko wytrzyma
hrubek18 napisał/a: | u nas też już zima ale od południa pada deszcz zamarznięty i pól godziny ventke skrobałem i wodą ciepłą lałem bo ponad pól centymetra lodu na szybach | Mi Vento wczoraj focha szczeliło Otworzyły się wszystkie drzwi oprócz kierowcy a trochę mi się spieszyło Zapadka zamarzła, w sumie miała prawo bo wszystkie drzwi były nasmarowane oprócz tych od kierowcy Ty nie polewaj samochodu wodą... Nawet wrzątkiem. Niby wszystko ładnie pięknie odmrozi ale pozachodzi w zakamarki a przede wszystkim na uszczelki w drzwiach, a przecież cały czas ciepła nie będzie, w końcu zamarznie i za cholerę drzwi nie otworzysz, chyba że razem z uszczelką Przerabiałem to przy pierwszym śniegu a co dopiero teraz Mi tam śnieg nie przeszkadza w pracach przy aucie, a propo, hrubek18 nie wala Ci się gdzieś przypadkiem niepotrzebna prawa blenda Bo wyjechałem przywitać śnieg z moim ręcznym i jak wróciłem to już nie było Matka natura mi blende zaiwaniła bo sobie bokiem latałem po jej śniegu
vwjanekvento - 2014-01-19, 23:46
Pawel_R tak poczytalem twoj temat i musze sam zobaczyć ten przewod bo tez mi autko wariuje
Paweł_R - 2014-01-20, 21:20
vwjanekvento napisał/a: | Pawel_R tak poczytalem twoj temat i musze sam zobaczyć ten przewod bo tez mi autko wariuje |
vwjanekvento powiem Ci tak, u mnie przewód jest dobry a i tak autko mi poszarpuje i nie wiem, co jest przyczyną. Da się z tym żyć, ale trochę denerwuje mnie to. Jak uda mi się rozwiązać problem, napiszę na pewno w temacie.
Hormon - 2014-01-24, 15:09
A może trzeba wyregulować TPS ? Warto pomierzyć i sprawdzić czy wszystko z nim w porządku.
Paweł_R - 2014-03-22, 20:01
Przyszła wiosna, więc pora odświeżyć temat Autko już na letnich oponach, śmiga na razie ok, choć aktualnie więcej stoi niż jeździ
Co do tego TPS to będę musiał w najbliższym wolnym czasie to sprawdzić. Kilka dzisiejszych fotek. Blenda leży w garażu i czeka na montaż listwę pod grill też mam, ale jakoś nigdy nie mam kiedy jej pomalować
Tomaszex - 2014-03-22, 21:39
vento pieknie sie prezentuje Fajnie wyglada czarny dach przy czerwonym samochodzie
vwjanekvento - 2014-03-22, 22:03
Dobrze jest ale blende musisz zalozyc
gravi - 2014-03-23, 08:54
bardzo fajnie się prezentuje
Paweł_R - 2015-03-11, 21:49
Autko dzisiaj zmieniło właściciela. Temat do zamknięcia lub usunięcia.
wojtas83 - 2015-03-11, 22:11
Zamykam na prośbę autora.
|
|