Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Tuning - Tarcze hamulcowe :)

desax - 2013-03-20, 13:33
Temat postu: Tarcze hamulcowe :)
Witam wszystkich :) Otóż zastanawiałem sie nad wymianą tarcz z przodu (tył-bębny), na jakieś bardziej efektywniejsze, wentylowane... Może ktoś z Was podzieli sie ewentualnymi informacjami. Jaki zacisk jakie klocki jakie tarcze, a może zacisk może zostać ten sam :) Co o tym myślicie? 1993r, 1,9TD 55kW 75KM
Mateush - 2013-03-20, 15:17

wymień porostu na takie jakie są bo do takiego silnika jak masz najlepsze jest fabryczne rozwiązanie :] takie jest moje zdanie :P ewentualnie poczytaj tutaj :] http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=1086
desax - 2013-03-20, 15:35

Mateush napisał/a:
wymień porostu na takie jakie są bo do takiego silnika jak masz najlepsze jest fabryczne rozwiązanie :] takie jest moje zdanie :P ewentualnie poczytaj tutaj :] http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=1086

Właśnie problem w tym ze to złe fabryczne rozwiązanie strasznie się grzeja nie raz przy gwałtowniejszym hamowaniu Muszę odpuścić bo już coraz mocniej trzęsie kierownicą i w aucie coraz głośniej przegrzane nie sa zawieszenie całe. Miałem to i na starych i nowych tarczach. Widzialem ze nie jeden narzeka na dość słabe hamowanie w przypadku z abs pewnie będzie inaczej. Ten temat Co mi wysłałes już czytałem Ale nie Jestem pewny czy pasują do 93r. Ale dzięki ze opinię:)

Mateush - 2013-03-20, 15:39

Ja mam abs w swoim i jak jest ślisko to fakt ciężko się zatrzymać ale jak jest sucho to powiem Ci ze na oryginalnych hamulcach przy 100km/h puszczam kiere i zatrzymuje się prościutko równomiernie bierze przód i tył. I naprawdę jestem zadowolony. A co do trzęsienia kierownicą to miałem to przed wymianą przegubów i sprawdź to zanim się wykosztujesz :]
desax - 2013-03-20, 15:44

Jak robiłem sprzęgło 5tys km temu to przeguby Były przy okazji również wymienione... Może poprostu założyć te same tarcze tylko ponacinane?
Mateush - 2013-03-20, 15:47

i tak będzie najtaniej :) bo szkoda tyle siana ładować, patrzyłem na alledrogo teraz na zestawy to ceny jak za kompletne zawieszenie, a to tylko hamulce na sam przód.
desax - 2013-03-20, 15:54

No niestety coś kosztem czegoś Jeszcze w Niemczech poszukam na e-bay. Ale coś Muszę z tym zrobić:) Ale Jeszcze może ktoś ma jakieś patenty:)
Kruchy69 - 2013-03-20, 16:40

Nacinane tez beda sie przegrzewały, bo sa małe poprostu. Szukaj zestawu 256mm, czyli takie jakie były w TDI, a na tyl tarcze. Taki zestaw gwarantuje porządne hamowanie. Ja mam taki zestaw i nawet jezdzac po torze to dawały rade, nie było tak, zeby w któryms miejscu kucneły. ;)
desax - 2013-03-20, 16:50

No to już jakąś ciekawa propozycja:D Zaraz zabieram się za orientacje a jaki mniej więcej koszt takiego moda orientujesz się?
vwjanekvento - 2013-03-20, 18:18

Nie kupuj zadnego badziewia nacinanego, proponuje poszukac golfa 3GT na zlomie, kupic zwrotnice, zaciski do tego ,to jest zestaw na 256mm z przodu, do tego proponuje tarcze ate i klocki ate lub lpr, na tyl to samo z golfa GT ja regenerowalem cala belke i przekladalem i mam z tyly tarcze a mialem bebny, na tyl to jest bodajze tarcza 239mm i tak samo polecam ate, przy zmianie zwrotnic z przodu wiadomo ze trzeba lozyska nowe, mam taki zestaw i hamuja o wiele lepiej kiedys zeszlem ze 160km/h do zera prawie i nie trzeslo, zagrzac wiadomo troche sie zagrzaly ale na seryjnych pewnie w tamtej sytuacji wjechal bym gosciowi na podworko :diabełek:
desax - 2013-03-20, 18:38

Bardzo dobry pomysł ile czasu zajęła Ci robota? Co do tego hamowania to ja sie właśnie obawiam wjechać komuś na podwórko raz gdy miałem awaryjke ze 160km/h to naprawde sie nagimnastykowałem żeby uniknąć wypadku... Wiadomo często sie zdarzają jakieś patafiany a ja wole dmuchać na zimne... Jeszcze jakbyś mnie mógł poinformować ile mniej więcej wydałeś na to kasy? :)
webs888 - 2013-03-20, 18:58

Witam
Z chcią podepnę się do tego pytania:)

vwjanekvento - 2013-03-20, 19:22

Jak masz wszystko to tydzien i masz zrobione ;)
Ja kupilem calego golfa GT za 600zl takze czesci mialem po taniosci.
Jesli chodzi o tarcze klocki itp to tak
tarcze ate 350zl
klocki lpr 170zl
lozyska skf 180zl
komplety naprawcze zaciskow 36zl
Do tego dochodza graty na tyl tarcze lozyska itp,
Noi nie wiadomo ile gosciu ci powie na zlomie za zwrotnice jarzma i zaciski ;)
Tanio nie jest ale warto :D

desax - 2013-03-20, 19:25

Eee Spoko, Spoko w dwóch klockach sie zmieszcze :D Czyli dobrze zacząłem kombinować po Twojej poradzie szukając GT za grosze :D No to teraz urlop, czas i miejsce :D Wielkie Dzięki za wszelkie informacje :)
webs888 - 2013-03-20, 19:26

Również Dziękuję:)
vwjanekvento - 2013-03-20, 19:48

desax no golfa GT najszybciej znajdziesz bo jest tego whu... i jeszcze troche ;)
desax - 2013-03-20, 19:54

No właśnie widzę kupię w Niemczech za 200eur i gitara :D
TT600 - 2013-03-20, 20:33

vwjanekvento napisał/a:
Nie kupuj zadnego badziewia nacinanego, proponuje poszukac golfa 3GT na zlomie, kupic zwrotnice, zaciski do tego ,to jest zestaw na 256mm z przodu, do tego proponuje tarcze ate i klocki ate


Oooo, zdecydowanie polecam swapa 239mm->256mm, robi się naprawdę przyjemnie, mi do pełni szczęścia tylko ABS brakuje. Większych do tej mocy nie ma sensu dawać, poza tym od jakiejś tam średnicy robi się problem z felgami. Fakt faktem, że trzeba od razu wymieniać zwrotnice, a co za tym idzie łożyska, a to zaraz sworznie też by wypadało, ale jak się bawić to się bawić, drzwi wyje***, okno wstawić :hejka:

tom cio - 2013-03-20, 21:04

Do 256 minimum 14 fela,
do 280 i 288 minimum 15 cali.

webs888 - 2013-03-20, 21:14

wg was jakie fele lepiej sie prezentuja 14 czy 15??
sorki za zmiane tematu ale w sumie na bierząco :pies:

desax - 2013-03-20, 21:14

Akurat 14 mam także Luzik :)
Luqua - 2013-03-20, 21:16

Ja tam uważam zasadę większe znaczy lepsze choć sam mam ledwie 15 :P
webs888 - 2013-03-20, 21:19

ja osobiscie tez za 15TKAMI JESTEM, mialem takowe na poprzedniej ventyli bo w wieksze chyba nie ma sensu brnąć.
PEace

desax - 2013-03-20, 21:24

Ja też chciałem kupić 15 owszem, jednakże trafiła mi sie naprawda okazja i byłbym głupi gdybym nie skorzystał i nie kupił tych 14 :)
wojtas83 - 2013-03-20, 21:26

Co do hebli to do mocy jaką posiada desax, 256mm w zupełności wystarczą wentylowane. I spokojnie 14" wchodzą, ale już na 13"nie pojedziesz. A gdybyś chciał większe np 280mm to wtedy koło poniżej 15" nie zejdziesz.
webs888 - 2013-03-20, 21:30

wASZE porADY są cenne niczym złoto,
webs888 - 2013-03-20, 21:36

Panowie ze pozwole sobie jeszcze raz zmienic temat , mial ktos stycznosc z jednostka 2.0 gt badz słyszał o niej ?? please wiad na priv... :)
tom cio - 2013-03-20, 21:45

webs888, po pierwsze edytuj posty, po drugie nie pisz pokemonem.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group