|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Diesel - Nie odpala na zimnym
MaxS - 2014-12-06, 10:55 Temat postu: Nie odpala na zimnym Witam.
Mam problem z odpaleniem samochodu na zimnym silniku. W ostatni poniedziałek został wymieniony filtr paliwa. Do czwartku co rano odpalał mimo większych mrozów. W piątek rano niestety już miałem problem. Auto kręci ale nie da rady odpalić. Świecie grzeję 3 razy. Autko odpalone na rozciąganie, w ciągu dnia odpalał na dotyk. Po przejechaniu 100km dziś z rana znów kręci i nic...
Co może być przyczyną??
eNWu - 2014-12-06, 11:12
Pewnie się zapowietrza, po wymianie filtra.
MaxS - 2014-12-06, 11:22
I dodam jeszcze że aku jest już stare i na noc muszę zabierać do domu bo po nocy lubi się rozładować do 0. Czy to może być przyczyna?
eNWu - 2014-12-06, 14:16
Diesel powinien zakręcić krótko, ale szybko. Jeżeli kręci wolno, to może to być przyczyną.
MaxS - 2014-12-06, 15:01
A to że jest zalany świeży olej?
vwjanekvento - 2014-12-06, 15:25
Olej nic do tego nie ma, Ja na zimnym jak miałem problemy z odpaleniem to były pierwsze objawy psucia się czunika temperatury który jest w trojniku ten przy glowicy
eNWu - 2014-12-06, 15:26
Nie gra roli. Chyba, że zmieniłeś np. z 5W na 15W, to może trochę ciężej kręcić.
MaxS - 2014-12-06, 19:35
Jutro spróbuję odpalić na zimnym bez czujnika temperatury. Przypomnę, że podczas jazdy się nie dławi, bąbli w przewodach też nie widać. Czy wymiana świec to pracochłonna sprawa i czy zrobię ją pod blokiem?
eNWu - 2014-12-06, 19:46
Wymiana świec jest prosta, ale...istnieje ryzyko ich ukręcenia, a wówczas...gruba sprawa.
MaxS - 2014-12-06, 20:01
Raczej wszystkie odkręcają się w tę samą stronę?
eNWu - 2014-12-06, 21:14
Hmm...nawet dobre warsztaty się boją tej pozornie prostej czynności. Wkręcając nowe, koniecznie trzeba nasmarować gwinty białą pastą ceramiczną, inaczej za jakiś czas znów będzie; uda się, albo nie.
MaxS - 2014-12-07, 20:58
Z rana na naładowanym aku próbowałem odpalić. Wyjąłem czujnik temp., przekręciłem stacyjkę, nagrzałem 3 razy świece. Jakby coś próbował załapać ale niestety nic z tego. Znowu był odpalany przez rozciąganie, załapał po jakichś 150 metrach. Przez 80km żadnych przerw nie było, stabilna praca cały czas. Znajomy powiedział że auto próbowało jakby odpalić na jednym tłoku.
P.S. Ma ktoś może pod ręką instrukcję/poradnik wymiany świec w 1.9D 1Y?
eNWu - 2014-12-07, 22:42
Z wymianą poradzisz sobie bez problemu, niewiele różni się od benzyniaka. Problem jest j/w, w dieslu się zapiekają. zalej na noc naftą i powinny puścić. A odpalać próbuj na plaku, nie musisz go ciągać.
vwjanekvento - 2014-12-07, 23:08
Wlasnie nie ciąga się diesla benzynę owszem ale nie diesla
MaxS - 2014-12-07, 23:19
Właśnie czy możecie pokazać na zdjęciu gdzie dać tego plaka?
eNWu - 2014-12-07, 23:22
Psiknij do filtra powietrza.
wojtas83 - 2014-12-07, 23:48
Panowie tak wszystko czytam i czytam a powiedzcie mi dlaczego nikt nie podpowiada MaxS, żeby najpierw sprawdzić czy jego świece są poprzepalane? A więc tak ze wszystkich świec zdejmujesz listwę zasilającą bądź odkręcasz nakrętki i zdejmujesz przewody które je zasilają, następnie bierzesz sobie żarówkę 21W z oprawką i podłączasz do niej dwa przewody zasilające żarówkę. I w ten sposób masz już gotowy przyrząd do sprawdzenia świec Potem jeden z przewodów podłączasz pod + na akumulatorze a drugim po kolei dotykasz do gwintu na świecy żarowej lub bolców na które montuje listwę zasilającą świece żarowe (tak jest w TDI ale w wolnossącym raczej są gwinty choć nie wiem dokładnie). Jeśli żarówka zaświeci jasno to znaczy że świeca jest dobra i grzeje, jeśli będzie się tylko żażyć oznacza że już nie grzeje jak powinna, a jeśli wogóle się nie zapali znaczy że świeca jest zupełnie przepalona.
MaxS - 2014-12-08, 10:29
Dzień dobry. Z samego rana zabrałem się za sprawdzanie metodą wojtas83, i wyniki były takie:
Kiedy końcówkę kabelka zwierałem z gwintem świecy (tym małym na którym jest śrubka 8 trzymająca listwę), to zapalała się tylko przy jednej. Jednak kiedy zwierałem z tym elementem nad gwintem (przy obudowie silnika) świeciły wszystkie albo iskrzyły. Dodam że świeciła druga od lewej strony. Znaczy to że 3 są już do wyrzutu?
I druga sprawa: jeśli zabiorę się do wymiany świec to z 3 i 4 nie byłoby problemu z dojściem, jednak 1 i 2 są zaraz za pompą paliwa:
I moje pytanie: czy da się to zrobić bez demontażu tej pompy?
Pozdrawiam.
eNWu - 2014-12-08, 13:27
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=11853
Nie zgadzam się tylko z tym smarem miedzianym, to on zapieka gwinty. Tylko pasta ceramiczna. Smar miedziany służy do zacisków hamulcowych.
MaxS - 2014-12-08, 15:48
Zakupiłem 4 świece Iskry, dwie z lepszym dostępem odkręciłem bez problemu, pierwsza się wkręciła ładnie, druga napotyka opór mniej więcej w połowie
eNWu - 2014-12-08, 17:39
Musisz być cierpliwy, wkręcaj i wykręcaj, aż się gwint oczyści. Tylko z wyczuciem
wojtas83 - 2014-12-08, 21:58
Więc spalone miałeś 3 świece, ale lepiej wymień od razu wszystkie, wykręcaj i wkręcaj z wyczuciem aby nie urwać żadnej. Kiedy już masz wykręcona to możesz przedmuchać otwór w głowicy sprężonym powietrzem jeśli masz pod ręką. Te za pompą też uda Ci się wymienić tylko musisz uzbroić się w cierpliwość.
MaxS - 2014-12-08, 23:09
Jak przedmuchać żeby nic się do środka nie dostało? Bo raczej nic tam się dostać nie powinno?
wojtas83 - 2014-12-08, 23:13
A jak się przedmuchuje gniazda przy wymianie/regeneracji wtryskiwaczy? Po prostu dmuchasz w otwór z gwintem i cały syf zostanie wydmuchnięty bo powietrze wylatuje jednak na zewnątrz i zabiera wszystkie pyłki ze soba.
MaxS - 2014-12-11, 17:58
Świece wszystkie zmienione, musiałem dokupić jedną bo zobaczyłem że jest zjechany gwint. Dzisiaj odpalił za pierwszym razem ale temp. wynosiła ok. 3 stopnie, zobaczymy jak będzie w większe mrozy. Dziękuję wszystkim za pomoc
Daro - 2015-01-21, 17:53
Miałem podobny problem, zdejmij osłonę paska rozrządu i niech ktoś kreci silnikiem i sprawdź czy koło na wałku rozrządu się kręci bo mogło ściąć klina na wale korbowym. W silniku AAZ to częsta usterka i głowica po kolizji do remontu.
Silnik prawował nie równo aby na ssaniu miła normalną pracę a później próbował łapać i ni z tego.
janez07 - 2015-01-21, 19:25
Ale u niego bardziej też obstawiał bym,że te świece były walnięte i teraz wszystko będzie git majonez
|
|