|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Pozostałe - Kupowanie Vento
maddog - 2008-10-25, 14:04 Temat postu: Kupowanie Vento Witam. Przymierzam sie do kupna auta za okolo 10tys zl. Mam okzaje kupic od pewnego czlowieka Vento 97r 1.9TDI 110KM z klima,poduchami,elektryka itp. Cena to 11tys zl. Ma wbite do ksiazeczki zmiane paska rozrzadu i innych rzeczy eksploatacyjnych jakies 10tys km temu. Bylem w tej stacji gdzie wymienial te czesci i facet ze stacji powiedzial ze faktycznie robil i ze te autko jest zadbane i sprawne. Czy ktos z forum ma ventylka z takim silnikiem? Czy jest on dobry? Nigdy nie jezdzilem dieslem. Jakie sa roznice na plus a jakie na minus pomiedzy dieslem a benzyna nie liczac spalania. O ile bezpiecznie mozna podnbiesc moc przez chip tuning w takim aucie. Jakie macie zdanie na temat tego silnika i czy warto kupic? Pozdrawiam
P.S. Nie wiedzialem gdzie ten temat umiescic,jezeli zrobilem to zle to prosze o poprawke
Paweł J. - 2008-10-25, 14:16
Jeśli blacha jest ok to ja bym brał...silniczek całkiem niezły...obiekt westchnień wielu forumowiczów....
Jeśli chodzi o podkręcanie to pewnie samych wirusem da sie go nieźle podrasować.
Ja bym brał ta furkę.
Jeśli chodzi o różnice między benzyną a dieslem to niestety wszelakie ingerencje w silnik i jego osprzęt bedą znacznie droższe.
Tu ma kilka linków do oczytania na co zwrócić uwagę:\
http://forum.vwvento.org/...ght=zwr%F3ci%E6
http://forum.vwvento.org/...ght=zwr%F3ci%E6
http://forum.vwvento.org/...p?t=247&start=0
sebastian - 2008-10-25, 14:25
maddog napisał/a: | O ile bezpiecznie mozna podnbiesc moc przez chip tuning w takim aucie |
Da radę, nie ma problemu, ale nie za 10 czy 100 zł w Allegro... Profesjonalny chip to koszt koło 1000zł, jak i nie więcej... Ale czy warto? 110KM to na prawdę sporo, więc nie ma sensu pchać się w koszty. A kupować tylko po to, by zaraz podnosic moc, to lepiej kupić np. Paska B5 ze 150Konnym silnikiem w TDI
Przedmówca sporo dał do przestudiowania, ja dodam od siebie, że często z pierdołek, to pojawiają się:
Przeciekająca woda do bagażnika - głównie przez tylne lampy, niesprawny szyberdach - lubi się zacinać, nie działać i w ogóle... Ale jeśli masz klimę, to możesz go nie mieć... Zatkany szyberdach, co skutkować może przeciekami do środka, poprzez kanaliki odprowadzające wodę
Dzolo - 2008-10-25, 14:39
maddog, przede wszystkim witam Cię na forum.
Jeśli szukasz auta za 10 tyś a tak jak piszesz to Vento jest od pewnego człowieka
to ja bym je oglądał i jeśli naprawde było by ok to raczej bym się nie zastanawiał.
Do 130 ps napewno moc podniesiesz bezpiecznie albo i więcej ale najpierw skup
się na zakupie.Jeśli człowiek o którym piszesz nie pali się ze sprzedazą to
przestudiuj kilka tematów na forum zeby być pewniejszym przy oględzinach
i witamy w klubie
maddog - 2008-10-25, 14:44
dzieki za szybka reakcje
szyberdachu nie ma,klima dziala,blachy sa ok prawdopodobnie nie bity,a chip oczywiscie tylko profesjonalny
widzialem w V-techu maja za 1490zl +25KM i 50Nm do tego silnika,choc wolalbym miec rowne 300Nm bo moc czy to bedzie 135KM czy 145 to juz dla mnie nie ma znaczenia a nie chce miec po 3 miesiacach silnika do wymiany tym bardziej ze prawdopodobnie ma tylko 230 tys km
maddog - 2008-10-25, 14:48
dzieki za mile przywitanie
chcailbym dodac jeszcze,ze on mieszka dosyc blisko mnie i powiedzial ze mu sie ze sprzedaza nie spieszy,mozemy jechac na stacje zeby dokladnie sprawdzic autko
sam koles ze stacji powiedzial ze wlasciciel tego vento jest ,,marudny" i wszystko musi byc na tip top,mam nadzieje ze faktycznie tak jest
poki co jestem z nim ustawiony ze wplace okolo 200zl zaliczki na auto a za miesiac kupuje,bo niestety wczesniej nie mam kasy
bradley - 2008-10-25, 17:17
maddog, za ok. tydzien powiem Ci jaka jest roznica miedzy 90KM, a modyfikowanymi 90KM ale nie programowo tylko mechanicznie Licze na >100KM i fajny momencik.
Ze 110tki mozna spokojnie dobic do 130 i 300niutkow samym programem.
Przebieg jest realny, a przy tym nie przejmuj sie, ze ma 230, moj ma ok 246kkm teraz i smiga bardzo dobrze. Jak jakis cymbal jezdzil to i po 100kkm turbina sie wysra i bog wie co... Trzeba tym umiec jezdzic, eksploatowac to posluzy drugie tyle.
maddog napisał/a: | pomiedzy dieslem a benzyna nie liczac spalania. |
Wyprzedzanie na trasie
maddog - 2008-10-25, 17:25
Wklejam fotki auta,moze ktos cos dostrzeze ciekawego na plus lub minus,niestety wiecej fotek narazie nie mam

I tu moja mała inwencja twórcza
wnetrze w pokrowcach
sam nie sprawdzalem ale koles twierdzi ze tylko lekko bok fotela kierowcy przetarty,ja jak kupie to zdejme bo nie przepadam za pokrowcami,chyba ze bede wiozl z tylu moje psy
Fable - 2008-10-25, 17:29
a fotki wnetrza gdzie?
p.s. kolorek super
sebastian - 2008-10-25, 17:36
Noooooo, fajnie,
Olej chyba niedawno był wymieniany, pasek napędu alternatora tak samo, silnik nie myty, tylko zakurzony, co jest bardzo dobrze
Ja tam bym się długo nie zastanawiał, tylko brał, lał i jeździł
Alusie też ma fajne
Paweł J. - 2008-10-25, 17:52
Wygląda ok.
Zobacz czy nie ma bąbli wokół podswietlania tylnej rejestracji, czy ranty błotników nie mają obić i czy nie masz nabitego syfu pod przednimi nadkolami.
maddog - 2008-10-25, 17:52
Dzieki za pozytywne komentarze,ale naprawde bede sie cieszyl kiedy go juz kupie.
Czy tak ze zdjecia da sie rozpoznac czy to napewno 110KM a nie 90KM?
Paweł J. - 2008-10-25, 17:58
maddog napisał/a: | Czy tak ze zdjecia da sie rozpoznac czy to napewno 110KM a nie 90KM? |
Nie znam sie na dizlach...ale motor 110 konny ma symbol AFN.
Czyli patrzysz na sybol silnika i tam powinienes miec AFN xxx yyy
x,y-jakieś tam cyfry
sebastian - 2008-10-25, 17:58
maddog napisał/a: | Czy tak ze zdjecia da sie rozpoznac czy to napewno 110KM a nie 90KM? |
Ze zdjęcia to ciężko, bo silniki AFN mają taką dużą, charakterystyczną osłonę plastikową na wierzchu silnika, a te 90-tki to taką właśnie, jak ta na zdjęciu, co jest. Ale to jeszcze nic nie znaczy. Najprościej, to zobacz w bagażniku, na osłonie progu, lub gdzieś na blasze przyklejonej - taką wlepkę. Tam powinno być napisane jaki silnik dokładnie i ile ma kW. Zobacz dokładnie tutaj: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=2433
sebastian - 2008-10-25, 18:00
Tygrysisko napisał/a: | Czyli patrzysz na sybol silnika i tam powinienes miec AFN xxx yyy | Tygrysisko, gdzieś na forum był taki link, co się wpisywało nr VIN i wyskakiwało wszystko, czyli kod silnika, gdzie wyprodukowany i jeszcze inne takie tam pierdółki - kojażysz?
Paweł J. - 2008-10-25, 18:03
sebastian napisał/a: | kojażysz? |
Tak...... http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=1616 ale nie wszystkie nadal działają.
ten niby ma mieć 110 KM http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C5642506
a ten 90 Km http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C6022971
widzi ktoś różnicę
Ale najlepiej dojść to po numerach silnika lub oznaczeniach na budzie w bagażniku...na mam jeszcze numer silnika wybity na obudowie paska rozrządu.
bradley - 2008-10-25, 18:39
Na oslonie rozrzadu jest naklejka z kodem paskowym. Przepisz poczatek tego kodu. Chodzi o literki.
Ma tarcze z tylu?
krzeszak - 2008-10-25, 18:58
Tygrysisko napisał/a: | widzi ktoś różnicę |
ten 110KM ma duża nakłatke która przysłania rozrząd a ten 90KM ma mała i rozrząd widać tak jak u kolegimaddog, wiec jest podejrzenie ze to podciwe TDI 90KM
maddog, sprawdź w bagażniku musi być pod wykładziną plakietka znamionowa zobacz symbol i po sprawie
maddog - 2008-10-25, 18:59
gosc powinien mi zaraz przeslac smsem kod silnika
jezeli sie okaze ze to jest 90KM to nadal warto go kupic?
ile wtedy mozna uzyskac na chipie oczywiscie w granicach rozsadku?
krzeszak - 2008-10-25, 19:01
ile wtedy mozna uzyskac na chipie oczywiscie w granicach rozsadku?
bradley napisał/a: | maddog, za ok. tydzien powiem Ci jaka jest roznica miedzy 90KM, a modyfikowanymi 90KM ale nie programowo tylko mechanicznie Licze na >100KM i fajny momencik.
Ze 110tki mozna spokojnie dobic do 130 i 300niutkow samym programem. |
Paweł J. - 2008-10-25, 19:02
No fakt....jest różnica....czyli maddog, ta furka wygląda na 90KM....
krzeszak napisał/a: | sprawdź w bagażniku musi być pod wykładziną plakietka znamionowa zobacz symbol i po sprawie |
lub w dowodzie rejestracyjnym
sebastian - 2008-10-25, 19:02
krzeszak napisał/a: | ten 110KM ma duża nakłatke która przysłania rozrząd a ten 90KM ma mała i rozrząd widać tak jak u kolegimaddog, wiec jest podejrzenie ze to podciwe TDI 90KM |
To pisałem to wyżej, ale jeszcze nic to nie znaczy. Przełożyć zawsze można, co nie czyni go "gorszym"
Paweł J. - 2008-10-25, 19:05
maddog napisał/a: | jezeli sie okaze ze to jest 90KM to nadal warto go kupic? |
A jak zamierzasz tym jeździć ...ja mam 90KM..jeżdzę spokojnie i nawet nie wykorzystuje w pełni tej mocy.
Paweł J. - 2008-10-25, 19:08
To jest chyba 110 Km...zobaczcie miejsce między zbiorniczkiem płynu a pompą hamulcową. 110KM ma jaakies tam ustrojstwo...a 90 już nie....no tylko ta pokrywa.
krzeszak - 2008-10-25, 19:11
maddog napisał/a: | jezeli sie okaze ze to jest 90KM to nadal warto go kupic? |
jak masz zamiar z vento 90kM wyciskac ostatnie soki to szukaj VR6 tam jest ze 175KM
Ja mam 75KM i tez jeżdżę ,ścigacz to może nie jest ale...kazdy lubi co innego
Paweł J. - 2008-10-25, 19:16
To jest 90Km
czyli są różnice.
krzeszak napisał/a: | j VR6 tam jest ze 140KM |
175 Km chyba....ale ile tam przeżywa tego nikt nie wie.
Jeśli szukasz emocji to kup 2.0 16 V z porządnym LPG na którym nie będzie róznicy w dynamice....tak jest 155KM...dowalisz sportowy wydech, dolot...moze jakiś wirusik i będzie 200KM.
slaw71 - 2008-10-25, 19:18
maddog napisał/a: | dzieki za szybka reakcje
szyberdachu nie ma,klima dziala,blachy sa ok prawdopodobnie nie bity,a chip oczywiscie tylko profesjonalny
widzialem w V-techu maja za 1490zl +25KM i 50Nm do tego silnika,choc wolalbym miec rowne 300Nm bo moc czy to bedzie 135KM czy 145 to juz dla mnie nie ma znaczenia a nie chce miec po 3 miesiacach silnika do wymiany tym bardziej ze prawdopodobnie ma tylko 230 tys km |
Widzę że przybędzie kolejny właściciel zwariowanego tdi-ka ,co do podnoszenia mocy to nie przecholuj z tymi niutonkami bo ci się sprzęgło szybko skończy.Jesteś z Koszalina jak dobrze kojarzę ,więc jeśli będziesz chciał profi chip to kontaktuj się z Rob555 z http://www.tune-up.pl/ ,swoje autko też robiłem u niego.Jeżeli chodzi o silniki który lepszy to tak naprawdę ciężko powiedzieć ,110KM AFN od 90KM AHU,1Z zasadniczo się nie różni,ma turbinę ze zmienną geometrią , koło dwumasowe i wtryski mocniejsze ,natomiast 90KM chyba jest IDIOTOODPORNY i według mechaników znających się na rzeczy należy do najbardziej udanych konstrukcji koncernu VW i najmniej awaryjny. Jeżeli zdecydujesz się na zakup to dobrze go sprawdż ,przede wszystkim kompresję i nie tam gdzie jeżdzi obecny właściciel tylko wybierz sam ,bo znam takie historie gdzie właściciel auta był w zmowie z warsztatem i sprzedawał rumpla.Decyzja należy do ciebie ,dobry TDI wiele potrafi ,ale zajeżdżony będzie kosztował.Pozdro
Hemi77 - 2008-10-25, 19:18
krzeszak napisał/a: | maddog napisał/a: | jezeli sie okaze ze to jest 90KM to nadal warto go kupic? |
jak masz zamiar z vento 90kM wyciskac ostatnie soki to szukaj VR6 tam jest ze 140KM
Ja 75KM i tez jeżdżę ,ścigacz to może nie jest ale...kazdy lubi co innego |
vr6 ma cos kolo 200km.
90km w dieslu przy tak malym autku daje bardzo dobre osiagi, mocy mu na pewno nie zabraknie, jezdze czesto B5 90KM i daje rade a to o wiele wieksze auto.
maddog - 2008-10-25, 19:50
koles dzwonil i pytal do czego dokladnie tak szczerze mi potrzebny nr silnika po krotkiej rozmowie okazalo sie ze to 90km po chiptuningu w niemczech i ze jakas ksiazeczka tez do tego jest
sam nie wiem co o tym myslec
tym bardziej ze koles ze stacji diagnostycznej to jestem pewien na 99.9% brat wlasciciela vento,wiec robi sie nieciekawie i podejrzanie...
obecnie jezdze,tzn jezdzilem fiesta z 93 roku z silnikiem 1.1 50km ale silnik sie chyba posypal [mozna zerknac na link nizej moze ktos cos poradzi] ,wiec zmiana na nawet 90konna wresje to i tak bedzie duza roznica
wczesniej mialem tez calibre 115km,omege b mv6 211km,astra 71km i vectre a 130km
tu daje temat o fiescinie
fiesta
p.s. roznica miedzy tym forum a forum fiesty jest ogromna,przez kilka dni nikt nie odpisuje a jest tam mysle wiecej osob na forum,a wiec ogromne DZIĘKI wszystkim za zaangazowanie
Dzolo - 2008-10-25, 19:53
Hemi77 napisał/a: | vr6 ma cos kolo 200km. |
Taaak który ?
2.8 ma 173 ps a nie montowany w Vento 2.9 ma troche ponad 190 oczywiscie fabrycznie bo jakie czasem vr ma spadki to wiadomo.
Tygrysisko napisał/a: | Jeśli szukasz emocji to kup 2.0 16 V z porządnym LPG na którym nie będzie róznicy w dynamice....tak jest 155KM...dowalisz sportowy wydech, dolot...moze jakiś wirusik i będzie 200KM. |
Cięzko trafić zdrową Jette z tym motorem a i zapwniam ze to co wymieniłeś nie podniesie mocy o 50 ps.
krzeszak - 2008-10-25, 19:57
maddog napisał/a: | po krotkiej rozmowie okazalo sie ze to 90km po chiptuningu w niemczech i ze jakas ksiazeczka tez do tego jest |
aleTygrysisko, dobrze zauwazyl ze:
Tygrysisko napisał/a: | To jest chyba 110 Km...zobaczcie miejsce między zbiorniczkiem płynu a pompą hamulcową. 110KM ma jaakies tam ustrojstwo...a 90 już nie.... |
ja tez ta różnice teraz dojrzałem wiec wątpie ze by tylki chip
ale nie podal ci konkretnego oznaczenia silnika?
maddog napisał/a: | tym bardziej ze koles ze stacji diagnostycznej to jestem pewien na 99.9% brat wlasciciela vento,wiec robi sie nieciekawie i podejrzanie... |
slaw71 napisał/a: | Jeżeli zdecydujesz się na zakup to dobrze go sprawdż ,przede wszystkim kompresję i nie tam gdzie jeżdzi obecny właściciel tylko wybierz sam ,bo znam takie historie gdzie właściciel auta był w zmowie z warsztatem i sprzedawał rumpla. |
Paweł J. - 2008-10-25, 20:04
Dzolo napisał/a: | a i zapwniam ze to co wymieniłeś nie podniesie mocy o 50 ps. |
Cos mi się zdaje (jeśli dobrze pamiętam) to Mareckiego (naszego moderatora) Jetta miał coś koło tej mocy.
krzeszak napisał/a: | ale nie podal ci konkretnego oznaczenia silnika? |
No właśnie
maddog napisał/a: | iec robi sie nieciekawie i podejrzanie... |
faktycznie....
sebastian - 2008-10-25, 20:09
Tygrysisko napisał/a: | Cos mi się zdaje (jeśli dobrze pamiętam) to Mareckiego (naszego moderatora) Jetta miał coś koło tej mocy. |
Venta nie miały takich silników - jedynie co, to MK3 i pewnie z Trójki miał, bo pisał coś, że po przeróbkach itd.
Paweł J. - 2008-10-25, 20:14
sebastian napisał/a: | Venta nie miały takich silników |
Pewnie że miały....paski B3/B4 i golfy też miały....
sebastian napisał/a: | bo pisał coś, że po przeróbkach itd. |
może o te 200KM chodziło
sebastian - 2008-10-25, 20:17
Ale nie na rynek europejski. Popularne jako Jetta III w USA.
maddog - 2008-10-25, 20:23
jutro ma do mnie podjechac i zobacze sam
mysle ze to brat poniewaz:
1. koles co sprzedaje vento mowil ze wczesniej mial golfa 1.9TD i ze go sprzedal i ten ktos go nadal ma i ze tez jest w takim super stanie
2.koles ze stacji mowil ze ma golfa od tego Pana co ma Vento i ze bardzo dobrze sie trzyma
3. koles ze stacji ma passata b5 tdi 130km i mowil ze kiedys sie z tamtym spotkal co ma vento
i ze szli leb w leb
4. wlasciciel vento powiedzial dzis podczas rozmowy telefonicznej ze kiedys probowal sie z passatem brata co ma 130km i ze szly podobnie
To chyba wystarczajace argumenty...
Pomozcie mi wymyslec cos jak jutro z kolesiem gadac aby albo przylapac go na bledzie albo jakos zagiac,ok?
a pozatym czy nie jest ryzykowne kupowac auto z juz wstawionym chipem? jak sprawdzic czy wszystko jest ok?
cinek82 - 2008-10-25, 20:26
Jaaa, ale wenezuela się nam zrobiła, brat brata itd. Jedź na inna stację diagnostyczną i podłącz go pod kompa, sprawdź co się należy i już. A jak naściemniał niech spuści ostro z ceny Chociaż za tą cenę na tym wyposażeniu, to nie jest źle, zobacz na Allegro jak stoją takie Ventki z taką opcją.
Paweł J. - 2008-10-25, 20:27
sebastian napisał/a: | Popularne jako Jetta III w USA. |
No tak...ale skoro golfy 3 na rynek europejski wychodziły z takimi motorami to vento (jako bogatsze autko) też powinno mieć taki motor.
sebastian napisał/a: | Ale nie na rynek europejski |
A kto tak powiedział zresztą co a różnica....vento UE czy Jetta USA to ta sam furka...różnią się tylko trzema elementami blacharskimi...
maddog - 2008-10-25, 20:33
tylko ze teraz zapewnienia o wymianie paska rozrzadu 8 tys km temu i innych duperelkach juz nie sa tak samo wiarygodne,poniewaz robil je wlasnie na tej stacji diagnostycznej i ma ich pieczatka podbite
Paweł J. - 2008-10-25, 20:39
Tu jest mój dowód rejestracyjny...tam masz zaznaczone ABS-to jest mój kod silnika...jeśłi w tym miejscu będziesz miał AFN (zamiast ABS) to na bank jest tam 110KM
sebastian - 2008-10-25, 20:40
Tygrysisko napisał/a: | różnią się tylko trzema elementami blacharskimi... |
Z zewnątrz może... Wewnątrz jest znacznie więcej różnic, m.in. podłokietnik, automatyczne pasy, inna kierownica, inny schowek pod airbaga, jeśli ma automata, to w liczniku pokazuje wybrany bieg - niedawno było o tym na forum, jak ktoś sprzedawał Vento. ...i wiele, wiele jeszcze innych różnic...
Ale nie piszemy tutaj o różnicach pomiędzy... A o tym, co na początku.
maddog napisał/a: | poniewaz robil je wlasnie na tej stacji diagnostycznej i ma ich pieczatka podbite |
chodzi Ci o książkę serwisową?
Jeśli tak, to pewnie, że nie będzie, bo kto w Polsce serwisuje stare auta w ASO...?
-zabójczo drogo...
cinek82 - 2008-10-25, 20:42
He, ale Ty masz starszy dowód, w nowych nie ma już silnika wpisanego, jeżeli ten koleś ma krócej to autko to nie będzie miał napisane.
sebastian - 2008-10-25, 20:43
Tygrysisko napisał/a: | Tu jest mój dowód rejestracyjny...tam masz zaznaczone ABS-to jest mój kod silnika |
W tych starych dowodach może i jest wpisane, chociaż tgeż nie zawsze...
A wnoych tego nie ma, a też i nie ma napisane często, jaka moc, tylko np. 1.8 i koniec. Wszystko zależy kto jak podał w wydziale komunikacji, lub jak było to zapisane w karcie pojazdu.
Także tym nie ma co się za bardzo sugerować, bo nie zawsze to jest tam napisane. U mnie w dowodzie, tym nowszym widnieje tylko zapis: 1.8, a rubryce moc jest tylko wpisane 55kW. Lecz często-gęsto tego tam nie ma.
A poza tym już się nie wpisuje numerów silnika do dowodu, bo silnik jest częścią wymienialną już.
bradley - 2008-10-25, 20:45
maddog napisał/a: | po krotkiej rozmowie okazalo sie ze to 90km po chiptuningu w niemczech |
Niech poda oznaczenia literowe a nie mowi, ze to po ćip tjuninku itd. itp.
krzeszak napisał/a: | To jest chyba 110 Km...zobaczcie miejsce między zbiorniczkiem płynu a pompą hamulcową. 110KM ma jaakies tam ustrojstwo...a 90 już nie... |
Chodzi wam o pompe ABS? Zaznaczcie o co chodzi bo jesli to to....

to musze Was zmartwic. Mam silnik 110KM 1Z Tez mam u siebie takie cos, a silnik jest 1Z. Generalnie jest smiesznie bo na niemieckim briefie, miejsce z moca 66kW jest przekreslone i napisane ze mam 77kW i pieczatke dali. W dowodzie rejestracyjnym mam wpisana moc 77kW. Silnik 1Z i 77kW, brawa dla urzednikow
Takze, czekamy na kod silnika, a nie obiecanki cacacki wlasciciela I czy ma tarcze hamulcowe z tylu?
krzeszak - 2008-10-25, 20:45
maddog, - słuchaj jeśli twoje przepuszczenia o powiązaniach rodzinnych właściciela vento i gościa z diagnostyki sa prawdziwe to brachu teraz to nie mozesz być niczego pewny równie dobrze veto mogło przyjechać w kawałkach a motor ma 500tys.na stukane ,decyzja należy do Ciebie ale ja bym był bardzo ale to bardzo ostrzony co do kupna tego auta .
Jesli sie zdecydujesz sprawdź blacharek dokładnie ,tak jak kolega Tygrysisko, podał Ci linki na co zwrócić uwagę , popatrz na szpary miedzy dziwami ,daty na szybach ,dodatkowo tabliczkę z bagola i spod maski ,co do silnika sam nic nie zdziałasz tu trzeba naprawdę fachowca,albo zaufany dobry warsztat diagnostyczny,który bezinteresownie sprawdzi wszystko dogłębnie ,bez tego w tej sytuacji ani róż ,ewentualnie odpuść sobie autko bo to trochę śmierdzi... przynajmniej dla mnie
Paweł J. - 2008-10-25, 20:45
sebastian napisał/a: | tylko np. 1.8 i koniec |
Ale tu nie chodzi o moc tylko o oznaczenia silnika...a na podstawie oznaczen silnika mozna dość mocy.
maddog - 2008-10-25, 20:46
koles nie ma wpisane bo sciagal auto w styczniu z niemiec
on ma w ksiazeczce serwisowej wpisana wymiane roznych pierdół i rozrzadu i podbite pieczatka stacji diagnostycznej
nie weim czy celowo robia w konia czy akurat tak wyszlo a koles ma naprawde zadbane Vento
Paweł J. - 2008-10-25, 20:48
Cytat: | I czy ma tarcze hamulcowe z tylu?
_________________ |
Gavel z 90 KM ma tarcze z tyłu.
sebastian - 2008-10-25, 20:51
Tygrysisko napisał/a: | Ale tu nie chodzi o moc tylko o oznaczenia silnika |
To też podkreślam raz jeszcze, że w nowych dowodach nie ma wpisanych już numerów silnika.
maddog napisał/a: | nie weim czy celowo robia w konia czy akurat tak wyszlo a koles ma naprawde zadbane Vento |
Nie pozostaje nic innego, jak wziąść auto i zaprowadzić do niezależnego warsztatu, niż ta stacja diagnostyczna. Bo właściciel auta z właścicielem tej że stacji mogą być w zmowie i robić Cię w konia. Podjedźcie to innego warsztatu i wtedy bedziesz miał opinie od fachowca, który będzie "nie w temacie"
maddog - 2008-10-25, 20:54
wiec zrobmy liste tego co mam sprawdzic:
1. Czy pojawia sie przy przebiegu napis total
2. Szyby czy takie same[jak wyglada oznaczenie szyb tzn tylko firma czy jest tez data?
3. Szpary pomiedzy blachami
4. Nr silnika z bagaznika i tabliczki pod macha[zrobie fotke i wstawie na forum]
5. Dowod rejestracyjny
cos jeszcze moge sam sprawdzic?
cinek82 - 2008-10-25, 20:55
sebastian napisał/a: | Podjedźcie to innego warsztatu i wtedy bedziesz miał opinie od fachowca, który będzie "nie w temacie" |
I to najlepiej daleko od tej stacji, bo mechanicy z diagnostami też się znają
krzeszak - 2008-10-25, 20:55
w książce serwisowej na pierwszej stronie jest taka sama plakietka jak w bagażniku a przynajmniej nowina być ,tak jest u mnie, jest zarówno wartość KW jak i oznaczenie silnika jesli tego nie ma to coś podejrzane...
a tak wygląda serwisówa
cinek82 - 2008-10-25, 20:58
Hmmm, mógłbyś porobić foty papierów z Niemiec, i wrzucić, któś obcykany w niemieckim się znajdzie, chociaż papierów z ostatnimi datami w DE.
bradley - 2008-10-25, 20:59
maddog napisał/a: | Nr silnika z bagaznika i tabliczki pod macha[zrobie fotke i wstawie na forum] |
Naklejka na plastikowej oslonie rozrzadu. Jak byl sprowadzany to na briefie i karcie pojazdu tez jest wpisany numer silnika.
maddog - 2008-10-25, 21:02
ok zrobie te fotki
a na stacje pojade ,jezeli jutro wyjdzie wszystko ok do Koszalina,bo poki co wynajmuje dom w Bialym Borze,stacja jest tez w Bialym Borze,oprocz tego jest tylko jeden malo kumaty mechanik i koles od Vento mieszka 4km od Bialego Boru
sebastian - 2008-10-25, 21:02
-spód auta - jak wygląda podłoga, jak tłumiczki, jak katalizator, jak złącze elastyczne
-czy wszystkie lampy - z przody, z tyłu i po bokach są oryginalne, czyli napis: HELLA
-czy normalnie załącza sie wentylator, pokazując przy tym 90 stopnii na liczniku - czyli wskazówka ma stać pionowo.
maddog - 2008-10-25, 21:06
spodu poki co nie obejrze bo nie mam dojscia ale w tygodniu napewno
lampy sprawdze,naklejke i dokumenty sprawdze ale czy 90stopni to nie za mało na wlaczenie wentylatora? Pamietam ze jak zeswapowalem w vectrze silnik z 1.8i na 2.0 to chlodnica miala nieco wiecej pracy bo zostala z 1.8 ale wentylator wlaczal sie dopiero przy ok 95stopni
sebastian - 2008-10-25, 21:12
Podczas normalnej pracy powinno być 90 stopnii, a jak się włączy wariator, to nieco ponad 90, czylitak z 95 ok.
maddog - 2008-10-25, 21:34
ok to w takim razie ja mykam a jutro okolo 15 sie odezwe i napisze co i jak oraz wkleje pare fotek
spyro - 2008-10-25, 23:14
Dzolo napisał/a: | Jeśli człowiek o którym piszesz nie pali się ze sprzedazą |
Ale 110 konne dieselki to raczej rarytasik. Więc nie ma co czekać, jeśli blach i silnik wporzo to nie zastanawiaj się.
bradley - 2008-10-25, 23:19
spyro napisał/a: | Dzolo napisał/a: | Jeśli człowiek o którym piszesz nie pali się ze sprzedazą |
Ale 110 konne dieselki to raczej rarytasik. Więc nie ma co czekać, jeśli blach i silnik wporzo to nie zastanawiaj się. |
Jesli faktycznie jest to AFN... co nie zmienia faktu ze 90 czy 110 roznicy nie robi jesli silnik jest igielka i blacha w porzadku
bradley - 2008-10-25, 23:35
bradley napisał/a: | . Generalnie jest smiesznie bo na niemieckim briefie, miejsce z moca 66kW jest przekreslone i napisane ze mam 77kW i pieczatke dali. W dowodzie rejestracyjnym mam wpisana moc 77kW |
Poprawka. Nie 77kW tylko 81kW
mongi - 2008-10-25, 23:56
spyro napisał/a: | Ale 110 konne dieselki to raczej rarytasik. Więc nie ma co czekać, jeśli blach i silnik wporzo to nie zastanawiaj się. |
Szczerze polecam AFN-a - choc conieco drożej naprawa (np wymiana sprzęgła: http://forum.vwvento.org/...?p=62423#62423) to i tak warto
Ja jestem zadowolony po prawie roku od zakupu.
Zgadzam sie co do blachy - dośc słaby element Ventylków
PS widze że nawet kolorek ten sam.
bradley - 2008-10-26, 00:16
mongi napisał/a: | drożej naprawa (np wymiana sprzęgła |
czesto gesto, wymieniaja dwumas na jednomasowke z 1Z bo jest za 300zl a nie za 1000.
Co do dzialania sprzegla to na dwumasie sprzeglo troche lzej chodzi, w 1Z bierze bardziej twardo.
spyro - 2008-10-26, 00:40
mongi napisał/a: | Zgadzam sie co do blachy - dośc słaby element Ventylków | niestety - nie cynkowana co dziwi, bo ventki naprawdę były kure... drogie jako nowe auta.
Paweł J. - 2008-10-26, 08:33
mongi napisał/a: | Zgadzam sie co do blachy - dośc słaby element Ventylków |
No niestety....blachy może nie są takie złe...powiedziałbym przyzwoite, ale niestety VW nie wystrzegł się kilku błędów...takich jak złe mocowanie podświetlania tablicy rejestracyjnej....nie najlepiej wyprofilowane nadkola które poszczają trochę syfu do błotników oraz nie zakrywają dostatecznie ich dolnej części, która jest wyprofilowana tak jak próg....zbyt cienka warstwa blachy w podłodze tzn tylko ty gdzie nogi trzymają wszyscy pasażerowie...błotniki-przynajmniej przednie trzeba niestety samemu od środka zabezpieczać gdyż VW nie zrobił tego należycie...podłogę też trzeba by odnawiać warstwą konserwacyjną co kilka lat i wymieniać słynne zaślepki.
Trzeba robić przeglądy blachy i ewentualne obicia na rantach od razu zabezpieczać
bo od razu zrobi się pryszczyca i wylezie na błotnik.
Miałem już kilka przebojów "blacharskich" ale wszystko ładnie wcześnie wykryte i nie widac zabezpieczeń, ale wiem jedno że jakbym to tak zostawił to miał bym dziurę w klapie i dwa tyle błotniki podjedzone, przednie błotniki do wymiany....a tak jest jak jest czyli ok. Niestety nie wszyscy mają czas i możliwości żeby sobie podziałać przy autku...a potem niestety widać tego skutki.
krzeszak - 2008-10-26, 15:21
maddog, -i co wyszło z autem?kupiłeś czy sobie odpuściłeś???
bradley - 2008-10-26, 16:17
Moj 1Z
Oslona rozrzadu:
Silnik:
Pompa ABS
maddog - 2008-10-26, 21:09
silnik to AHU
jednak rezygnuje z tego auta
jakos koles malo przekonujacy byl i nie chce ryzykowac to raz
a dwa to poki co zastanawiam sie nad kupnem auta troszke tanszego bo wyszly mi dodatkowe wydatki i niestety
gdyby auto bylo faktycznie pewne i tdi 110km to bym jakos kase zakombinowal i go wzial ale...
Dziekuje Wszystkim za zaangazowanie i pomoc,jestescie DEBESCIAKI
misiu129 - 2008-10-27, 17:46
Szkoda ze nie widzialem wczesniej tego tematu...na pierwszy rzut oka widzialem ze to jest 90 koni za nim zaczales miec watpliwosci i juz mialem pisac ale najpierw lepiej doczytac do konca a tam juz sie rozkrecilo...panowie Ventylomaniacy ja mam silnik AFN w ventylku w wersji gt i komputerem pokladowym..(mozna powiedziec ze swieca takiej wersji szkac ) ale zebyscie na przyszlosc nie mieli problemow i watpliwosci najprosciej poznac roznice 90-110km po kolektorze ssacym. AFN czyli 110km ma zawor recylkulacji spalin poziomo na kolektorze ktory u gory jest szeroko a nie jak w 90wystaje tylko kolanko do polaczenia rury od interkulera... pozdrawiam
KAISER - 2008-11-28, 13:46 Temat postu: Ventylki Tak sobie myślę, że nieźle się trzymają Ventylki jeżeli chodzi o cenę.
Ja kupiłem 0,5 roku temu za 6 400 zł VW Vento z Belgii.
1995 rok 285 000 km. 1,9 SDI 65 KM, alufelgi, felgi stalowe, szyber, wsp. kier.
Niebity, czarny z oryginalnym lakierem.
Fakt, że praktycznie bez opon i parę rzeczy do zrobienia.
Silnik najsłabszy z możliwych (ale też najmniej biorący paliwa).
Do dzisiaj zrobione/wymieniane było:
- rozrząd
- tarcze hamulcowe i klocki
- filtry (oleju x2, paliwa, powietrza)
- plyny (hamulcowy, chlodnicy)
- olej x 2
- poduszka skrzyni biegow
- termostat
- nowe opony zimowe i letnie
- pasek alternatora
W sumie wydałem na niego do dzisiaj 6400 + 2000 (opłaty) + 2200 (wszystkie naprawy do dzisiaj) + 1600 (2 kpl. opon) = 12 200 zł
No na pewno nie więcej niż 12 500 zł
Ciekawy jestem za ile by poszedł dzisiaj. Tak z ciekawości pytam bo za dużo o nim wiem dzisiaj żeby go puścić i się ryzykować męczenie się od nowa z innym autem...
Pozdr
|
|