Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Ogólnie - Przewody od p³ynu ch³odniczego.

spyro - 2006-07-24, 22:34
Temat postu: Przewody od p³ynu ch³odniczego.
Ch³opaki, dorad¼cie mi.
Od paru tygodni zacz³± mi znikaæ p³yn ch³odniczy, co parê dni musia³em dolewaæ. Zacz±³em siê stresowaæ, ale w misce olejowej na szczê¶cie nic nie by³o. Dzisiaj czyszcz±c kopu³kê itp zauwa¿y³em, ¿e wycieka mi systematycznie z tego rozga³ê¼nika, który jest przy misce olejowej. Idzie taki gruby przewód od p³ynu i po tym rozga³ê¼iku jest ju¿ mnijeszy id±cy do zbiorniczka wyrównawczego. Gdzie tego badzieiwa szukaæ, bo obdzwoni³em wszystkie kslepy jakie mi przysz³y do g³owy i niestety nigdzien nie ma, podobne tanie to jak barszcz, ale ciê¿ko dostaæ...

marmarmarek - 2006-07-25, 01:45

a jakbys gdzies od jakiegos golfa na szrocie wykrecil ? tam chyba najpredzej-a jak nie to od Toledo-tego pelno lezy :)
spyro - 2006-07-25, 03:41

Nie wpad³em na to ¿e z Toledo bêd± pasowaæ :-) Muszê zacz±æ poszukiwania.
VW VENTO 2.0 GL - 2006-07-25, 08:57

Jed¼ na szrot, powiniene¶ co¶ znale¼æ
jaca - 2006-07-25, 19:06

ja dzis kupilem ta czesc kosztowala 5€
ja bym nie proponowal ze szrotu
tam jest uszczelka ktura sie starzeje


spyro - 2006-07-25, 20:53

Postaram siê nie zapomnieæ i zrobiæ fotê o co mi chodzi, bo to chyba nie to, ale kit wie, bo mam taki brud w silniku, ¿e mo¿e to jest to co u mnie przecieka...
jaca - 2006-07-25, 21:56

tylko ja mam 2,0 vwntke
a to jest z prawej strony
pod ta wiazka kabli


VW VENTO 2.0 GL - 2006-07-25, 22:23

Je¿eli to ta czê¶æ, któr± pokaza³ jaca to bym te¿ nie kupowa³ ze szrotu tylko now±. Swego czasu puszcza³ mi trójnik przy g³owicy z przodu (ma podobn± konstrukcjê). Ze staro¶ci oring sparcia³ oraz tworzywo sztuczne sta³o siê bardzo kruche i ³amliwe, i nie dociska³o mi oringu.
spyro - 2006-07-25, 22:30

Jak to bêdzie do wymiany to jasne, ¿e nie u¿ywka, to nie jest a¿ tak drogie, a u¿ywka mo¿e byæ dok³±dnie taka sama jak moja, podobnie z przek³adni±, w ¿yciu ni ekupi³bym u¿ywanej...
wojtek - 2006-07-26, 00:45

Spyro chodzi ci o kruciec wprowadzaj±cy ch³odziwo do g³owicy w 1.8 s± dwa i ja juz wymieni³em oba za jednego da³em 60 z³ w aso bo wydawa³o mi siê ze nigdzie nie kupie odpowiedniego ale potem trafi³em sklepik gdzie kupi³em podrube w³ocha za 16 z³...Musisz dobrze poszukaæ napewno gdzie¶ trafisz,a jak nie to aso tam napewno bêd± mieli.
spyro - 2006-07-26, 09:35

Dziêki za wszystkie rady, zabieram siê za poszukiwania...
spyro - 2007-04-19, 00:16

Wracam do tematu.
króciec wymieniony, niedawno wszystkie wê¿e i trójniki LPG i nadal cieknie. CO prawda du¿o mniej ni¿ kiedy¶, ale po 2 tygodniach dola³em 1 litr p³ynu. Pomó¿cie, gdzie jeszcze mo¿e ciec.
Aha do silnika, przynajmniej do oleju nie idzie, bo nie przybywa oleju... Mo¿e podobno jeszcze na cylindrach siê spalaæ, ale mam nadzieje, ¿e to nie to...

marmarmarek - 2007-04-19, 14:06

Spyro-mam ten sam problem-jak ostatnio zajzalem w zbiorniczek wyrownawczy to sie wystraszylem... i nigdzie wycieku nie widac :| i do oleju nie idzie... nie mam pojecia co sie dzieje...
kamilos - 2007-04-19, 22:03

VW VENTO 2.0 GL napisa³/a:
Je¿eli to ta czê¶æ, któr± pokaza³ jaca to bym te¿ nie kupowa³ ze szrotu tylko now±

Prawda te czesci najbardziej sa narazone na starzenie z uwagi na zmienna temp pracy czasami powstaja mikropekniecia ktorych na oko nie widac ja kupowalem za ok 10 zl we wroclawiu jest tego cala masa .
co do przedostawania sie wody do komory spalania to zwroc uwage przy odpalaniu silnika rano (pali na bialo) ja tak mialem przez walnieta uszczelke obym sie mylil
powodzenia pozdro

Pawe³ J. - 2007-04-19, 22:24

A mo¿e ch³odnica?? Ja jak powymienia³em trójniki, wê¿yki do gazu, któæce to od 2- 3 miesiêcy nawet kropli mi nie uby³o, czyli by³em w b³êdzie ¿e to normalka ¿e p³ynu ubywa.
spyro napisa³/a:
Pomó¿cie, gdzie jeszcze mo¿e ciec.

Szukaj takich jakby zacieków ko³o z³±czen, je¶li ma petrygo ta takich jakby niebiesko bia³ych a borygo to tró¿owe. Gdzie¶ musz± byæ zaschniête zacieki no chba ¿e to ch³odnica albo uszczelka pod g³owic±

[ Dodano: 2007-04-19, 22:25 ]
albo gdziês na pompie wodnej cieknie

[ Dodano: 2007-04-19, 22:55 ]
albo mo¿e popuszcza³y zaciski na wêzach, dokrêcam co rapê miesiêcy bo mi sie luzuj±, naszczêscie mam taki problem tylko z dwoma...

Hemi77 - 2007-04-20, 09:27

jak nie widac w komorze silnika to moze wyciekac , bardziej kapac niz wyciekac z nagrzewnicy , tylko ze to ciezko wykryc bo pod kokpit ciezko wlezc a jak kapie na wykladzine to wsiaknie i pozniej wyparuje- zycze powodzenia w szukaniu usterki!
spyro - 2007-04-20, 09:47

No wiêc tak:
trójniki, wê¿e i opaski wymienione
króciec nowy kupiony i wymieniony i nadal cieknie, choæ mniej.
Wczoraj by³em u mechaniora w sprawie skrzyni biegów, która mi z deczka pad³a przy okazji zada³em mu temat wycieku. Oblukal wszystko i powiedzieli, ¿e mo¿e to byæ z wê¿a ko³o pompy wody, ale w poniedzia³ek kiedy bêd± robiæ skrzynie maj± rozkrêciæ pompê wody i zobaczyæ co i jak...

A co do dokrêcania, to samo mia³em, podobno wê¿e siê "doginaj±" do obejmy, st±d na pocz±tku nale¿y je dokrêcaæ co miesi±c, dwa...

MAPET - 2007-04-20, 10:24

marmarmarek, odpal auto i podloz pod cala komore silnika suchy papier.. trzymaj je wlaczone az do wlaczenia wentylatora i patrz cy cos kapnie jesli nei to ew nagrzewnica... a sporo ci tego ubywa?
spyro - 2007-04-20, 10:52

MAPET napisa³/a:
a sporo ci tego ubywa?

u mnie np dolewam co jaki¶ tydzieñ, pó³tora litr p³ynu, wiêc sporo...

MAPET - 2007-04-20, 11:05

no to zarobiscie sporo!!! bo jesli sie saczy na pare meisiacy wcm w zbiorniczku to ciezko wyciek zlokalizowac.. mi wlasnie na pol roku ze 2 cm ubywa w zbiorniczku...
spyro - 2007-04-20, 11:14

Do niedawna nie ubywa³a nawet kropla, ale od jakiego¶ czasu ubywa. Kolejny mechanik sie g³owi, mo¿e ten cos wymy¶li, choæ jego stwierdzenie, ze mo¿e to spod uszczelki pod g³owic± mi sie nie podoba, bo to ju¿ grubsza robota wtedy...
MAPET - 2007-04-20, 11:29

no pare stowek taka robota.. ale to najprostsze stwierdzenie..
spyro - 2007-04-20, 12:09

MAPET napisa³/a:
no pare stowek taka robota..

mi powiedzia³ ko³o tysiaka z robocizn±, planowaniem i uszczelk±, a wiadomo czy jeszcze czego¶ nie znajda przy okazji. A¿ siê boje poniedzia³ku...

MAPET - 2007-04-20, 12:23

no ja za wszystko w mk2 placilem chyba 600-700zl ale to wiesz moj staly mechnik gdzie zbierznosc i katy 30 zl wiec napewno leszpa cena niz w lodzi ;)
spyro - 2007-04-20, 12:52

Oby uda³o siê bez tych zabiegów bo mam w planach malowanie furki przed wakacjami a nie robienie silnika...
jaca - 2007-04-20, 21:53

A mój mechanik wzi±³ o de mnie tylko 100 za wymianê a za planowanie bior± 150 zl
No i raz sam wymieni³em uszczelkê nigdy wcze¶niej tego nie robi±c i da³em rade

marmarmarek - 2007-04-21, 14:39

mi od kiedy zdarzylo sie auto przegrzac (do ok 120 stopni-dokladnie juz nie pamietam...-bo pekl mi waz i uciekl plyn i za pozno spojzalem na wskazowke temp... :burak: bo to noc byla :P ) no i trudo mi okreslic ile ubywa, bo dawno tam nie zagladalem- oj dawno(ostatnio chyba po tym peknieciu weza wlasnie, czyli rok temu) no i jak w koncu zajzalem to brakowalo ok poltora litra...
MAPET - 2007-04-21, 15:22

skoro tak sie stalo (jak u meni w mk2) i przegrzales silnik to mozliwe ze uszczelka pod glowica trafiona :(
marmarmarek - 2007-04-21, 15:31

i to mnie najbardziej wku.... bo jakis miesiac przed tym zdarzeniem bylo planowanie glowicy :| ale odpala noramalnie i normalnie chodzi-zobaczymy jak sie to bedzie rozwijac...
MAPET - 2007-04-21, 15:33

moj golf tez normalnei chodzil i jezdzil a plyn ginal...
marmarmarek - 2007-04-22, 18:32

MAPET napisa³/a:
moj golf tez normalnei chodzil i jezdzil a plyn ginal...

no ale przez uszczelke pod gowica wlasnie?

MAPET - 2007-04-22, 18:38

dokaldnie
wracalem z krakowa ze zlotu z pekneitym wezem i dolwealem wody pozniej po wymainie weza plyn ginal...

spyro - 2007-04-22, 21:55

Ale mnie pocieszacie Panowie... zobaczymy co jutro mechanior powie, oby to nie by³o to...
Pawe³ J. - 2007-04-22, 21:58

ale to wystarczy sprwadzic ci¶nienie w cylindrach aby wyeliminowaæ uszczelkê, to prosty zzabieg. A mo¿e cieknie p³yn z tego czego¶ co jest pod wrtyslkiem, tam s± takie metalowe za¶lepki, które lubi± rdzewieæ, przechodzi³em ostatnio, poxilina pomog³a i jest gitt
spyro - 2007-04-22, 22:12

Tygrysisko napisa³/a:
ale to wystarczy sprwadzic ci¶nienie w cylindrach aby wyeliminowaæ uszczelkê, to prosty zzabieg

tzn jak w prosty sposób?

browar1 - 2007-04-22, 22:33

SPYRO wystarczy wykrêcic swiece przylozyc zegar do miezenia cisnienia i zakrencic silnikiem i tyle . ale niewiem czy te wskazanie wyeliminuj± uszczelke. Do kanalów wodnych jest kawalek i pozatem jakby cisnienie uciekalo przez uszczelke to by walilo albo w kanaly wodne lub olejowe , albo na zewn±trz
spyro - 2007-04-23, 00:10

browar1 napisa³/a:
przylozyc zegar do miezenia cisnienia

no w³a¶nie o to mi chodzi³o :-) Trzeba mieæ takowy a znaj±c mechaników to pewnie s³ono sobie za to za¿ycz±...

Pawe³ J. - 2007-04-23, 19:06

spyro napisa³/a:
tzn jak w prosty sposób?

poprostu zamiast ¶wiecy wkrêcasz specjalny zegar. Mechanicy takie cos maj± ...

SPYRO: by³e¶ u mechanika, wiadomo cos na temat znikaj±cego p³ynu???

spyro - 2007-04-24, 10:49

Tygrysisko napisa³/a:
SPYRO: by³e¶ u mechanika, wiadomo cos na temat znikaj±cego p³ynu???

narazie zrobili mi skrzynie biegów, tzn naprawili i wreszcie chodzi. CO do ciekn±cego p³ynu to ciek³o na bank z wê¿a, tzn obejma popu¶ci³a. Kole¶ dokrêcaj±c to dosta³ centralnie w twarz goacym p³ynem, bo obejma pêk³a i wszystko chlusnê³o mu w twarz. Nie wiem jak to sie skoñczy³o, ale znikn±³ mi z oczu i reszte dokoñczy³ inny mechanior. Mam nadzieje, ¿e przez moje autko koles nie wyl±dowa³ z poparzeniami w szpitalu.
Zobaczymy czy to tylko to by³o powodem, czy jednakjeszcze sk±ds leci (uszczelkapod g³owic±). Ofgólnie pod autem widac by³o, ¿e leci z tej obejmy a¿ na belce by³y krople p³ynu ch³odniczego.

Dzisiaj znowu bez auta jestem bo ci±gle mi co¶ trzeszczy przy ruszaniu i hamowaniu, ch³opaki co byli na Spocie w £odzi jad±c ze mn± te¿ to s³yszeli, podobnie jak Theority my¶la³em, ¿e to t³umik, ale to nie to jednak.

No i skrzynia jak mi teraz chodzi, jak marzenie i wreszcie mogê biegi zmieniaæ i ruszaæ z jedynki :-)

Wracaj±c do p³ynu ciekn±cego, poje¿d¿ê tydzieñ i zobaczê czy to to by³o powodem ciekniêcia... Mechanior wyceni³ mi wymianê uszczelki + planowanie itp na jak nic tysi±c z³... Tak¿e wola³bym aby to nie by³o to...

theority - 2007-04-24, 11:09

spyro napisa³/a:
No i skrzynia jak mi teraz chodzi, jak marzenie i wreszcie mogê biegi zmieniaæ i ruszaæ z jedynki

a co siê popsu³o i ile to kosztowa³o ? :P

spyro - 2007-04-24, 11:15

Nie mog³em wrzuciæ jedynki i ogólnie strasznie ciê¿ko zaczê³a chodziæ skrzynia
W sumie wymienili mi wybierak, tuleja plus co¶ tam jeszcze. Czê¶ci 140 z³ + robocizna 60 z³.

theority - 2007-04-24, 11:29

no to jeszcze nie tak ¼le ;)
spyro - 2007-04-24, 11:46

theority napisa³/a:
no to jeszcze nie tak ¼le

no dla mnie ¼le, bo musia³em wysup³aæ ponad 200 z³ (dosz³o parê bzdurek po parê z³, w sumie zostawi³em w serwisie prawie 300 z³), tak niespodziewanie...

Gavel - 2007-04-24, 15:40

spyro napisa³/a:
no dla mnie ¼le

nie tylko dla Ciebie ¼le :(

Niepolski - 2007-04-24, 16:37

marmarmarek, oko³o 120stopni i juz przeg¿anie?? i 110stopni i nadmuch sie dopiero w³±cza tak ¿e to zle?? :co?:

[ Dodano: 2007-04-24, 16:39 ]
:gafa: uuuuu nie ten temat sorki :burak:

Hemi77 - 2007-04-24, 16:42

wentylator powinien sie wlaczac przy ok 95 , jak jest powyzej 100 to sie zaczyna gotowac a chyba jasne jest czym to grozi :bojesiê:
Niepolski - 2007-04-24, 16:42

aaaaa nieee Ten lecz stronka wcze¶niej :lol2:

[ Dodano: 2007-04-24, 16:45 ]
ooo masz :boisiê: to mo¿e czujnik w³±czajacy wentylator umiera bo niby dlaczego tak pózno za³ancza??
:bezradny:

[ Dodano: 2007-04-24, 18:44 ]
Hemi77, ?? ?????? :co?:

Pawe³ J. - 2007-04-24, 18:47

Hemi77 napisa³/a:
wentylator powinien sie wlaczac przy ok 95

potwierdzam, ja mam tak samo

Niepolski - 2007-04-24, 19:09

Kumpel jezdzi na Taxsie venciaczkiem (sadysta)ale wiecie panowie duze przebiegi dzienne i pyta³ mnie czy mi sie czasem venciaczek nie grzeje i czy mi sie w³±cza nadmuch dopiero przy 110stopniach potwierdzi³em bo mysla³em ze to normalne ale czyzby nie?? :co?:
Hemi77 - 2007-04-24, 19:45

oj Niepolski ale sie namieszalo :gafa: heheehe ehehhe e ehe e heh e e eeeee

moze masz czujnik padniety , albo ktos grzebal w zegarach ( jakies biale tarcze np.) i wskaznik przeskalowal , i teraz tak pokazuje...

Niepolski - 2007-04-24, 20:05

Hemi77, bia³e zegary nieeeeeeeeeeeeeeeeeeee przy zegarach jak mi wiadomo nie grzebano a czujnik jak by by³ padniety to chyba by wogule nie w³±cza³ yyy... chyba??tak??czy nie??
spyro - 2007-04-24, 20:54

Wentylator powinien w³±czyæ siê przy 90 stopniach...
Niepolski - 2007-04-24, 20:56

spyro, hhmmm to dlaczego mi w³acza sie przy100-110?? ¦ilniczki Spyro mamy idento wiec???
spyro - 2007-04-24, 21:09

Niepolski, jak dla mnie masz walniêty s³awny czujnik temperatury, ju¿ parê osób tak mia³o, po wymianie jak rêk± odj±³. Poprostu Ci przek³amuje i pokazuje 110 a w rzeczywisto¶ci masz 90.
Niepolski - 2007-04-24, 21:17

spyro, tzn??¿e czujnik temperatury przy ch³odnicy do wymiany i bedzie po problemiku???
spyro - 2007-04-24, 21:31

nie, ten przy ch³odnicy to czujnik od wentylatora, a czujnik temperatury masz
TUTAJ!
W tym po¶cie wrzuci³em parê fotek co i jak plus opisik.

Aha i kup orygina³, w ASO SKODY bêdzie du¿o tañszy a s± praktycznie niezniszczalne, omijaj podróbek w stylu Hans Priest itp. Najlepiej oryginales ze Skody.

Niepolski - 2007-04-24, 23:30

spyro, niedosæ ¿e konkretyzm to opisy i fotki :OK: Hemi77, :OK: Dzieki Kolezko z LBTygrysisko, dawaj jedziemy po dwa takie moze znizke dadz± hehehe :D
marmarmarek - 2007-04-25, 14:42

120-i spory ubytek plynu z ukladu peknietym wezem...-to go moglo zabolec... :|
Niepolski - 2007-04-25, 16:51

Tygrysisko, Widzia³em ze pisa³es cos o wymianie uszczelki pod deklem jaka to by³a??
spyro - 2007-04-25, 20:14

Niepolski napisa³/a:
jaka to by³a??

jaka by nieby³a to i tak nic to ie da, tzn nawet po wymianie po do¶æ krótkim czasie znowu siê poci. Ja ju¿ przechodzi³em chyba wszystkie mo¿liwe i i tak jest syf :hmmm:

Niepolski - 2007-04-25, 20:48

o to niema co sie z tym bawic?? moze chociaz na troche zda rezultat a koszt ma³y i godzinka roboty to nie duzo
marmarmarek - 2007-04-25, 21:10

spyro napisa³/a:
jaka by nieby³a to i tak nic to ie da, tzn nawet po wymianie po do¶æ krótkim czasie znowu siê poci. Ja ju¿ przechodzi³em chyba wszystkie mo¿liwe i i tak jest syf hmmm

rozwiazanie jest jedno-co wymiana oleju to wymiana uszczelki (umpel stosuje w golfie 2 i dziala :) ) albo zakonserwowany dobrze silnik-wybor urzytkownika ;)

Pawe³ J. - 2007-04-25, 21:53

Niepolski napisa³/a:
Widzia³em ze pisa³es cos o wymianie uszczelki pod deklem jaka to by³a??

Ja wymieni³em na najtañsz± za bodajrze za 9z³ tak± korkow± nie pamiêtam jakiej firmy, to by³ poprostu najtaszy szajs i odziwo po nieca³ych 20 tys kmjest super. Tylko po wymianie nie dowale³em jej na hama tylko tak delikatnie i po 100-200km znowu dokreci³em ale tylko trochê, nawet do tej pory nie jest bardzo mocno dokrêcona-poprostu tak z umiarem. Nawet jakbym teraz chcia³bym j± dokrêciæ (pisze czysto teoretycznie) to my¶lê ze w ka¿dej ¶rubie po obrocie jeszcze by zrobi³. No i oczywi¶cie przed wymiana± nale¿y dobrze oczy¶ciæ silnik tzn miejsce gdzie bêdzie uszczelka. Oczywi¶cie mechanicy radz± wynieniaæ na orginalna gumow±-kosztuje 30parê z³, ale jak ja kupowa³em to by³y tylko na zamówienie, a ja nie lubie czekac wiêc kupi³em co by³o., ale na dobrej korkowej ³adnych kilkadziesi±t tysiêcy da siê zrobiæ.


Niepolski napisa³/a:
Kolezko z LBTygrysisko, dawaj jedziemy po dwa takie moze znizke dadz± hehehe

Chodzi o czujnik temperatury??? Mój jest ok... Ja mam kumla co pracuje w centru motoryzacyjnym na spó³dzielczo¶ci pracy (tzw górce) i mi sprzedaje z takimi ulgami jak hurtownikom, a w dodatku moj mochanior ma te¿ spore znizki i jak sobie liczy p³atno¶ci to do czê¶ci nie dorzuca mar¿y tylko swoja robociznê.

A teraz tak odbiegaj±c od tematu. Fajno ¿e ludzi Z LBN jest na forum coraz wiêcej, jeszcze troche i bêdzie mozna mini zlot zrobiæ....

Gavel - 2007-04-25, 22:20

Tygrysisko napisa³/a:
jeszcze troche i bêdzie mozna mini zlot zrobiæ....

jeszcze trochê? ch³opaki a na co Wy czekacie?
ja te¿ zauwa¿y³em ¿e ostatnio co¶ Was sporo z tamtych stron na forum zagl±da wiêc co za problem wybraæ jak±¶ weekendowy dzieñ i spotkaæ siê na jakim¶ parkingu?
jednoczcie siê Ventomaniacy :OK:

Pawe³ J. - 2007-04-25, 22:31

Gavel napisa³/a:
jeszcze trochê? ch³opaki a na co Wy czekacie?

W sumie tak...
Niepolski, Respect, BabyXX, Kingu,Kadet ze ¶widnika(okolice Lublina), wiem ¿e jest kto¶ z Che³ma i kto¶ z Zamo¶cia, ksywek nie pamietam(za co przepraszam) no i jeszcze moja skromna osoba, jakby nie patrzec 8 osób tak¿e ekipa jest.

GAVEL-dobrze prawisz :OK:

Niepolski - 2007-04-25, 23:15

marmarmarek, rozwiazanie dobre pomysi sie na 100%Gavel, bardzo dobrze mowi nie ma na co czekac Tygrysisko, tak ze moze przy sobocie niedzieli na MC Donalda jak±s ustawke zrobimy na kawuche i bajerke????

[ Dodano: 2007-04-26, 01:56 ]
"jak dla mnie masz walniêty s³awny czujnik temperaturyspyro, "od jakiego modelu skody??pewnie w sklepie beda pytali o model skodzianki pojemnosc silnika i takie tam wiec?? ??

Polibo - 2007-04-26, 10:38

Niepolski, leæ po numerze czê¶ci tak samo dojd±, ale najlepiej pój¶æ z tym co go w aucie mia³e¶ :OK:
a jest kilka rodzai :>

spyro - 2007-04-26, 12:24

Niepolski napisa³/a:
spyro, "od jakiego modelu skody??pewnie w sklepie bêd± pytali o model skodzianki pojemno¶æ silnika i takie tam wiec?? ??

Skoda Felicja. Zobacz jakiego koloru masz obwódkê na czujniku (taka plastikowa. Wystarczy ¿e powiesz, ze chcesz czujnik do Felicji i powiesz jaki kolor obwódki.

Niepolski - 2007-04-26, 18:48

oki oki spyro a moze to nie czujnik a termostat????bo moze od tegobym zacza??Polibo, dzieks :OK:

[ Dodano: 2007-04-26, 19:50 ]
spyro, kole¿ko jak masz jakies fotki albo powiedz mi gdzie u nas w silniczkach znajduje sie termostat(na ktorej roze)???s³ysza³em ze niby trzeba pompe od wspomagania wyciagac zeby wymienic prawda to?? bo mi sie wydaje ze chyba nieeeeeee chociaz kto wie??

spyro - 2007-04-26, 23:13

Niepolski, poszukaj na forum bo o termostacie ju¿ nie raz by³o pisane...
Niepolski - 2007-04-26, 23:47

spyro, w³asnie znalaz³em i przetudjowa³em juz lekturke :OK:
spyro - 2007-04-26, 23:51

Ciesze siê niezmiernie. Ogólnie wiêkszo¶æ podstawowych problemów ju¿ by³o opisywanych na forum...
Niepolski - 2007-04-27, 00:03

spyro, Bez kitu Stary z tego co tu na forum widze to jestes expert od czujników teperatury hehehe ;) no ale to oki :OK: jest nasz tylu i nawet co drugi z nas by³ by expertem w danej dziedzinie co do naszych autek to Venciaczki by nam s³u¿y³y do¿ywotnie :lol2:
Pawe³ J. - 2007-04-27, 14:32

Niepolski napisa³/a:
tak ze moze przy sobocie niedzieli na MC Donalda jak±s ustawke zrobimy na kawuche i bajerke?

Czemu nie, ale wypada³oby zrobic nowy temat w odpowiednim dziale i obczaiæ czy bêda chêtni...

spyro - 2007-04-27, 15:21

no to ch³opaki, róbcie temacik w dziale Zloty/Spoty. Wierzcie mi ¿e to super sprawa spotkaæ siê i pogadaæ...
Niepolski - 2007-04-27, 18:30

Tygrysisko, no widzisz Stary proponuje a moj lakiernik pierdo³a sie nie wyrobi z moja lalunia na jutro :nerwus: :beczy: ale na ogulnym dostepie mozna napisac zobaczymy faktycznie jaki odzew :OK:
Pawe³ J. - 2007-04-28, 00:18

spyro napisa³/a:
no to ch³opaki, róbcie temacik w dziale Zloty/Spoty

W³asnie zrobi³en nowy temat o spotkaniu w lublinie w tym,¿e w³a¶nie dziale.
Teraz zosta³o tylko czekanie na odzew ludzko¶ci...

[ Dodano: 2007-05-07, 22:27 ]
i jak SPYRO ?? ? Uszczelka ok???

spyro - 2007-05-11, 18:00

Wracam do tematu ciekn±cego p³ynu c³odniczego... Prawdopodobnie nagrzewnica mi cieknie, bo zauwa¿y³em dzisiaj po rozmowie z kolejnym, chyba juz setnym mechaniorem, ¿e mam mokro pod dywanikiem od strony kierowcy. Jutro siê chyba za to zabiorê choæ bojê siê ¿e nie podo³am z rozkrêceniem calutkiej deski rozdzielczej. Bojê siê, ale cena za wymianê nagrzewnica w wysoko¶ci co najmniej 200 z³ mnie odstrasza. U Idczaka (ASO VW) powiedzieli mi 450 z³ za nagrzewnicê i uwaga: 1700 z³ za robociznê, dobre nie :-) My¶la³em, ¿e pêknê ze ¶miechu...
Nie wiem nawet od czego zacz±æ...

Niepolski - 2007-05-11, 19:07

spyro,
spyro napisa³/a:
uwaga: 1700 z³ za robociznê,
no jaja sobie robi± ciecie co oni kur..mysla ze CLK im przyprowadzasz?? brak szacunku dla ludzi ktorzy maja pasje do aut Pozaty ojojj ¿ycze powodzonka bo czeka cie nielada wyzwanie no aleeeeee Ty nie dasz radyyy??Pewnie ze dasz a potem pojedz z duma do tych siurdakow i .....WY¦MIEJ ICH
Waldek - 2007-05-11, 20:02

Nie chwali³em siê wcze¶niej ale te¿ jest niewielki wyciek p³ynu. Wczoraj wypatrzy³em sk±d cieknie - a mianowicie na styku bloku silnika i tego trójnika w którym jest czujnik temperatury. Uszczelka do wymiany, czy ca³y trójnik??

Jaki jest koszt takiego ustrojstwa??


Polibo - 2007-05-12, 00:20

Waldek, mam to samo
podobno taki urok w tym miejscu
??

marmarmarek - 2007-05-12, 02:08

ja niedawno wymienilem trojnik na nowy, niestety wsrod podrobek (nawet wolalem nie sprawdzac ile kosztuje oryginalny VW) mieli tylko ciut inne z dwoma dziurami na czujnik temperatury, ale zaadoptowalem go :) na poczatku tym zaadoptowaniem lekko ciekl, ale przestalo i narazie odpukac plynu mi nie ubywa :)

a no i akcent, ze to do Vento idze musial byc ;)



Waldek - 2007-05-12, 11:07

Polibo napisa³/a:
podobno taki urok w tym miejscu

hmmm.....
Tylko ¿e ten "urok" pojawi³ siê jakie¶ kilka tygodni temu. Wcze¶niej nie ciek³o i nie podoba mi siê ¿e po bloku leje mi siê p³yn.
Chyba trzeba co¶ z tym zrobiæ.....

marmarmarek - 2007-05-12, 11:46

Cytat:
Tylko ¿e ten "urok" pojawi³ siê jakie¶ kilka tygodni temu. Wcze¶niej nie ciek³o i nie podoba mi siê ¿e po bloku leje mi siê p³yn.
Chyba trzeba co¶ z tym zrobiæ.....

nieoryginalny trojnik kosztuje 20, 30 zl-od razu masz wszystkie oringi nowe. przekladasz tylko czujnik, przelaczasz weze i masz najwieksza pewnosc, ze przestanie ciec. ja u siebie najpierw wymienilem sam oring miedzy trojnikiem a blokiem, nameczylem sie jak osiol, by sie dowiedziec dzien pozniej, ze to jednak wina trojnika... (malutkie pekniecie, ktorego nie bylo widac...) wybor nalezy do Ciebie co wymienisz :)

Hemi77 - 2007-05-12, 19:37

marmarmarek , kleiles go?
ten otwor, na drugi czujnik?
zaslepka + zawleczka do tego drugiego niepotrzebnego otworu kosztuje 6 zl.
i masz pewnosc ze jest ok.
a tak moze ci puscic , w najmniej odpowiednim momencie......

Pawe³ J. - 2007-05-12, 20:55

No ja kupi³em z za¶lepk±. Je¶li s± orginalne zaciski na wê¿e to trzeba mieæ specjany bajer aby to zdj±æ a potem za³o¿yæ.
Waldek napisa³/a:
Tylko ¿e ten "urok" pojawi³ siê jakie¶ kilka tygodni temu

Ze zdjêc widzê ¿e ciek³o wcze¶niej tylko nie by³o to az tak widzialne, wiem to po sobie.
Lepiej ca³o¶c wymieniæ bo mog± byæ minimalne pêkniêcia których siê nie widzi i w tedy wymiana samych oringow nie pomo¿e i tylko p³yn ucieknie na marne. Chocia¿ i wymiana ca³ego trójnika te¿ nie zawsze pomo¿e. Ja tak mia³em a mianowicie wymieni³em trójnik i po miesi±cu mi znowu ciek³o i tak pare razy. Ostatecznie wysz³o ¿e oring jest za cienki, dobra³em sobie grubszy w sklepie z czê¶ciami do ciagników i jest super. Nawet ca³y trójnik odstaje mi jaki¶ milinetr od g³owicy, bynajmniej widaæ go³ym okiem, wszystko trzyma siê na nieco grubszym oringu i ¶miga jak nale¿y. Czasem niestety trzeba ulepszaæ czê¶ci prosto ze sklepu. Teraz to lezy nowy trójnik na oknie u mnie w gara¿u tak na wszelki wypadek.

marmarmarek - 2007-05-13, 18:55

Cytat:
zaslepka + zawleczka do tego drugiego niepotrzebnego otworu kosztuje 6 zl.

wiem o tym, ale nie mieli tego nigdzie w okolicy, a spieszylo mi sie z autem... moze kiedys sie tym zajme-poki co niech jest jak jest :)

spyro - 2007-05-14, 00:52

TRójniczek ja kupi³em za parêna¶cie z³otych, nie by³o dro¿szego wtedy z zamienników, do tego za¶lepka za parê z³ i ju. Wszystko by³o w komplecie, wymiana szybka a jak rêk± odj±³ wycieki z trójnika, nie wiem na jak d³ugo, bo wiadomo, w koñcu to tylko podróbka, od listopada jak narazie jest OK, z tego miejsca nie cieknie...
Pawcik - 2007-05-29, 23:34

spyro napisa³/a:
Tygrysisko napisa³/a:
ale to wystarczy sprwadzic ci¶nienie w cylindrach aby wyeliminowaæ uszczelkê, to prosty zzabieg

tzn jak w prosty sposób?

Ja kiedys w fordzie mierzylem ci¶nienie w cylindrach ; trzeba miec specjalne urz±dzenie z koñcówk± któr± sie wklada w miejsce wykrêconej ¶wiecy (wszystkie swiece musz± byæ wykrêcone) i krêci siê rozrusznikiem i tak wszystkie cylindry sie spr. urz±dzenie na malej karteczce rysuje wykresy dla kazdego cylindra.
Ale to tylko wykaze na ktorym/ych cylindrach jest spadek cisnienia i czy silnik kwalifikuje sie do naprawy . Spadek ci¶nienia to wina ; wypalone zawory,rysa na cylindrze,zuzycie pierscieni i tloków itp. Walniêta uszczelka to albo zasysa plyn do silnika(jest w oleju lub wyparowuje przez wydech biala mgla) albo wdmuchuje powietrze do ukl. chlodz±cego.
PS Ja mialem przypadek ze sie pol±czyl 3 cylinder z 4 chodzil jak pyrkawa oczywiscie FORD.

Pawe³ J. - 2007-05-30, 10:39

Pawcik napisa³/a:
Walniêta uszczelka to albo zasysa plyn do silnika(jest w oleju lub wyparowuje przez wydech biala mgla) albo wdmuchuje powietrze do ukl. chlodz±cego.

mojemu kumplowi zaczê³o wwalaæ p³yn, okaza³o siê ¿e tu uszczelka pod g³owic± i badanie ci¶nienia w cylindrach wykaza³o t± usterk±...

jaca - 2007-05-30, 18:51

A ja kupi³em w zesz³ym roku 2 silnik i se wymieni³em
I co siê okaza³o ¿e mam ubytek wody a nigdzie nie by³o widaæ gdzie no i motor wszystko ok.
I gdzie szukaæ ??
Wkurzy³em siê i wla³em taki preparat do wody no i mam spokój
Ju¿ pul roku i ani deczko wody nie pobra³
Ten preparat to niby jaki¶ zamulacz

Pawcik - 2007-05-30, 19:32

Tygrysisko napisa³/a:
Pawcik napisa³/a:
Walniêta uszczelka to albo zasysa plyn do silnika(jest w oleju lub wyparowuje przez wydech biala mgla) albo wdmuchuje powietrze do ukl. chlodz±cego.

mojemu kumplowi zaczê³o wwalaæ p³yn, okaza³o siê ¿e tu uszczelka pod g³owic± i badanie ci¶nienia w cylindrach wykaza³o t± usterk±...

Jak wywala plyn to szkoda bylo pieniêdzy na badanie cisnienia w cylindrach od razu sklep i nowa uszczelka.

Pawe³ J. - 2007-05-30, 20:44

jaca napisa³/a:
Ten preparat to niby jaki¶ zamulacz

Te¿ tego u¿y³em w moim poprzednim aucie, ale do dziurawej ch³odnicy i pomog³o. Po prostu preparat osadza siê na ¶ciankach i zatyka nieszczelno¶ci.

Pawcik napisa³/a:
Jak wywala plyn to szkoda bylo pieniêdzy na badanie cisnienia w cylindrach

W moich rejonach odbywa siê to na tej zasadzie ¿e mechanik przeprowadza diagnozê na swój koszt a dopiero potem p³aci mu siê od naprawy


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group