Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Benzyna - Spadły obroty

bebos - 2006-09-05, 18:16
Temat postu: Spadły obroty
Przejechalem dzis kolo 100km wentkiem i przeciągnołem go pare razy na 4-ce tak do 130 przy wyprzedzaniu. gdy wróciłem do domu zauwazylem ze ma strasznie nieskie wolne obroty ( okołoo 100/min ). co może być przyczyną. Wystarczy troche linke podciagnąć czyy jest to coś innego. Musze jeszcze zobaczyc jak bedzie zimny na ssaniu jakie obroty bedzie mial, bo jak mu sie gazy wcisnie to wszystko jest ok.
jaca - 2006-09-05, 18:44

na 4 130 jest to normalne
ja na 4 ciskam 160 180 i nie ma problemu :>
mysle ze dostaje lewego powietrza :hmmm:
na ssaniu bedzie ci chdzil ok

spyro - 2006-09-05, 18:58

jaca napisał/a:
ja na 4 ciskam 160 180 i nie ma problemu

no tyle na 4 biegu moim poczciwym Ventylkiem jeszcze nie próbowałem :bojesię:

Napewno winne jest powietrze, które gdzieś się dostaje...

Gavel - 2006-09-05, 22:00

poprawcie mnie jeśli się myle ale jaca ma 2,0 więc 160 na 4 to nie jest chyba tak źle ...
MAPET - 2006-09-05, 22:45

jak ci na ssaniu nie bedzie chodzil i gasnal bedzie to moze bcy tez silnik krokowy lub odpiety jakis waz powietrza
spyro - 2006-09-06, 00:48

Gavel napisał/a:
poprawcie mnie jeśli się myle ale jaca ma 2,0 więc 160 na 4 to nie jest chyba tak źle ...

no jasne... Ja mam poczciwe 1,8 90 kucy, więc nie jest to silnik dynamiczny... Mapet to może poszaleć, VR6 to jest silniczek, aż sie prosi o wciśnięcie gazu...

marmarmarek - 2006-09-07, 00:04

spyro napisał/a:
Ja mam poczciwe 1,8 90 kucy, więc nie jest to silnik dynamiczny...

juz nie narzekaj ;) ja tam od czasu do czasu i na 4 mojego tak przeciagne... choc racja-normalna jazda to nie jest ;)

bebos - 2006-10-07, 21:47

dawno nie odpisywalem na mojego posta ( brak neta przez jakiś czas), ale problem jest w tym ze dzieje sie to rzadko , a obroty są za niskie . gdyby dostawał lewego powietrza to by raczej działal nierówno i szybciej ( chyba), a tu obroty spadaja do 100 działa równo ( ale wolno), a jak sie ssanike zalączy to obroty są na 1100 ( tez za niskie). Pochodzi troche i sam dochodzi do siebie. w czym moze być problem??
Stopa - 2006-10-07, 21:54

W silniczku krokowym, który trzeba zdemontować, rozłożyć i wyczyścić, zwrazając uwagę na stycznik biegu jałowego oraz rdzeń pokryty mosiądzem, na którym gromadzi się nalot. Jesli nie pomoże to odwiedź szrot.
bebos - 2006-10-07, 22:04

dzieki za odpowiedz, zrobie to sam tylko mam takie pytanko czy aby to bezpieczne?? latwo coś uszkodzic czy miłolśnik rozbierania, rozkręcania itp. da sobie rade??
i jeszcze jednowiem ze gdzieś na forum na pewno jest napisane o tym silniczku ale czy mogł byś mi opisac jak on wygląda i gdzie ejst umieszczony

marecki2R - 2006-10-08, 01:12

Silnik krokowy



Ilość
zasysanego przez silnik spalinowy powietrza zależy od otwarcia przepustnicy w zespole wtryskowym TBI. Przepustnica jest sterowana pedałem przyspieszania. Powietrze potrzebne do utrzymania obrotów biegu jałowego silnika, przy zamkniętej przepustnicy jest regulowane za pośrednictwem układu obejściowego by-pass, sterowanego przez silnik regulacji obrotów biegu jałowego zwany silnikiem krokowym. Sposób działania i umiejscowienie silnika krokowego oraz elektrowtryskiwacza w zespole TBI GM MULTEC przedstawia rys. 1.

.
Rys. 1.

Zespół wtryskowy TBI GM MULTEC:
1 - regulator ciśnienia paliwa,
2 - elektrowtryskiwacz,
3 - przewód powrotny paliwa,
4 - silnik krokowy,
5 - przelot obejściowy (by-pass),
6 - przepustnica,
7 - przewód dolotowy paliwa

Silnik krokowy
jest silnikiem elektrycznym składającym sie z wirnika wzbudzenia (1) (rys. 2.), złącza elektrycznego zasilania (2) i obrotowego zaworu (3). Zawór obrotowy zwykle ma kształt grzybka, który cofając się otwiera przelot powietrza dodatkowego, równolegle do przelotu głównego zamykanego przez przepustnicę. Otwarcie przelotu dodatkowego (by-pass) jest realizowane cofnięciem grzybka zaworu przez obrót wywołany impulsem elektrycznym z ECM. Zmiana kierunków obrotu następuje przez zmianę biegunowości prądu elektrycznego.


Rys. 2.

Silnik krokowy
1 - wirnik wzbudzenia,
2 - złącze,
3 - zawór obrotowy.

Sterowanie
przepływem dodatkowego powietrza jest niezbędne w takich stanach pracy jak: rozruch zimnego silnika, praca na biegu jałowym, hamowanie silnikiem.


Silnik krokowy Mono wtrysk

marmarmarek - 2006-10-08, 13:22

prpozycja moja-wrzucic to gdzies na stronke, zeby juz bylo-jakby nie patrzec sie Marecki postaral :)
spyro - 2006-10-08, 14:51

Brawo marecki, opisik super!!!
marecki2R - 2006-10-08, 20:37

Miałem natchnienie ;) a tak serio wyszukałem z neta i jest wszsto ładnie jak na dłoni :lol:
marmarmarek - 2006-10-13, 01:21

co do opisow...-bylem niedawno na Bielanach w Auchan-i wiecie co mialem w rekach-az mnie serce boli, ze zostawilem... ksiazke "VW GOLF 3 I VENTO"-cos na zasadzie-zrob to sam :) kosztowala ok 50 zl-i troszke mnie to zabolalo...(student ;) ) ale na gwiazdke po nia jade :D
Gavel - 2006-10-13, 10:31

marmarmarek 50 zł to chyba żadna rewelacja.
Po tyle stoją normalnie na allegro:
http://allegro.pl/item131...a_warszawa.html
http://allegro.pl/item133...ento_nowa_.html
ale jak Ci zależy to można czasem znaleźć taniej:
http://allegro.pl/item134...praw_nowa_.html

A idealne rozwiązanie dla studenta to wersja elektroniczna :mrgreen:
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=50

spyro - 2006-10-13, 18:48

No właśnie, przecież od dawna jest możliwość zassania tej książeczki... Ja mam papierowa wersję, ale mówiąc szczerze to korzystałęm zniej może ze dwa razy przez te wszystkie lata... A kupiłem tez na Allegro, bo wtedy nie było w księgarniach, od jakiegoś roku jest dodruk i znowu się pokazały...

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group