Panowie wiem ze sa mrozy itd odpajac autkiem i jadac gdzies w trase auto nie rozgrzewa sie wiecej niz 70stopni stojac chwile normalnie do 90 dodam jeszcze ze w zeszłym roku w zime było ok? stawiam na termostat ze jest cały czas otwarty? dobrze mowie? chciałem sie tylko upewnic
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2009-11-01, 08:33
Tez obstawiam termostat-przynajmniej takie są objawy.
Też borykam sie z niższą temperaturą...na trasie spada nawet do 76stopni...ale jakoś mi to do termstatu nie pasowało ponieważ troche silnik jest za ciepły....chociaż w sumie mogę powiedzieć był...niedawno czyściłem czujnik temperatury....był z deka zakamieniony...w sumie mało to dalo...wskazówka minimalnie poszła do góry....za to czyszczenie styków już więcej dało....i teraz na trasie trzyma mi dobre 80stopni z grosikiem....czyli na czyszczeniu czujnika przybyło mi ok 5 stopni.
Muszę jeszcze do szwagra (tego forumowego) uderzyć aby mi profesjonalnie przeczyścił styki przy czujniku....jako że chłopak w elektronice od dziecka siedzi to zapewne ma tez jakieś specjalne preparatu do tego....może jeszcze mi temperatury przybędzie
Nie ludzilbym sie ze to czujnik
Sprawdz jeszcze ogrzewanie jak grzeje i wlacz ogrzewanie na maxa, dmuchawa na 3. Jesli temperatura poleci leb na szyje to termostat. To ze temp spadnie nawet na sprawnym termostacie to normalne.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
U mnie ten sam problem ,chciałem dopytać się dokładnie ...wygląda to tak. Podczas jazdy 73-75 st. jak postoi chwile na wolnych obrotach łapie 90 st. przy 93 włącza się wiatrak z tym ,że jak mam 75 st to powietrze z dmuchawy wydaje mi się i tak dobrze dogrzane. Spece co to będzie ? Termostat ?
Silnik: od kosiarki Pomógł: 14 razy Wiek: 34 Dołączył: 11 Sie 2009 Posty: 2254 Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-01-04, 15:34
Ja też mam jedno pytanko : Mam do wymiany czyknik temperatury (wiem bo sprawdzane na kompie) i mam takie pytanko czy jak go wykręce to bedzie mi uciekał płyn chodzący jak tak to cały płyn ucieknie czy tylko troszke
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2010-01-04, 15:44
BenyVw, sprawdż górny przewód idący do chłodnicy...jeśli letni to termostat...jeśli gorący to czujnik lub coś innego.
Vento-Łukasz napisał/a:
jak tak to cały płyn ucieknie czy tylko troszke
Tylko trochę...litr powinien wystarczyć na dolewkę....możesz wymienić na szybciocha czyli wyciągnąć stary i jak najszybciej włożyć nowy ale w tedy jest możliwość że oring się źle ułoży.
Sprawdzałem wczoraj węże od chłodnicy i jest tak jak pisał Paweł J.
Wąż u góry chłodnicy jest gorący a ten niżej letni ,tzn że to nie termostat ?
A chciałem się właśnie wybrać do sklepu i nie wiem teraz co mam kupić
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2010-02-08, 16:19
BenyVw napisał/a:
Wąż u góry chłodnicy jest gorący a ten niżej letni ,tzn że to nie termostat ?
Jaką masz temperaturę przy normalnej jeździe
BenyVw napisał/a:
A chciałem się właśnie wybrać do sklepu i nie wiem teraz co mam kupić
Statystycznie Wahlet wypada lepiej i wiele osób go rekomenduje....u mnie śmiga już dobre 2 lata i odpukać jest ok....co prawda długo śmigałem z niedogrzanym silnikiem ale jak się okazało tto był tylko czujnik a silnik grzał się dobrze.
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2010-02-08, 18:29
Ciężka sprawa...gdy termostat jet całkowicie walnięty to silnik jest raczej zimniejszy...ciężko powiedzieć....osobiście skłaniałbym się w stronę czujnika.
u mnie po wymianie termostatu było różnie raz 70 raz 80 najczęściej było 80. myślałem ze to czujnik. ale po wymianie zegarów na drugie teraz temp trzyma mi 90 stopni
U mnie dokładnie wygląda to tak ,że przy normalnej jezdzie mam 75 st. ale ostatnio postałem chwile w garażu i złapał mi 90 a nawet trochę ponad aż do włączenia się wentylatora....
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2010-02-08, 18:53
Więc może faktycznie termostat...u mnie na walniętym czujniku wentylator się włączał przy 87 stopniach a teraz na dobrym czujniku przy 93-94 stopniach czyli tak jak powinno a termostat ciągle ten sam.
W takim razie jutro udaje się do "dostawcy" po nowy tarmostacik i zobaczymy co będzie.
I jeszcze mała prośba ...jakieś foto z miejscem gdzie on dokładnie się znajduje coby jutro niebyło problemów ?
Silnik: 1.8narazie;] Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Sty 2010 Posty: 762 Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2010-02-12, 01:02
Ja też mam problem z termostatem tzn wymieniłem poprzedni choć raczej byl dobry ale nie mam nawet na blacie 70C górny wąż gorący ... Wiec teraz na celowniku czujnik temp , tylko zastanawiam się jak to jest ze wiatrak działa poprawnie choć na blacie nie ma 90C muszą być dwa czoniki w takim razie ? gdzie się oba znajdują ? xD
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum