Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
1.9 td nie odpala....
Autor Wiadomość
mikołaj 
Autostopowicz


Silnik: 1.9td
Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 7
Skąd: pomorze
Wysłany: 2009-08-02, 18:39   1.9 td nie odpala....

a wiec witka !
problem przedstawia sie nastepujaco , wstalem rano poszedlem do swojego ventyla i chce go odpalic ,,, zaskoczyl ale chodzil jak traktor ,kopcil i dymil ale mowie sobie to pewnie chwilowe (wczesniej nawet chmurki nie poscil z rury), przejechalem 300 metrow i stanoł.Kolejne proby odpalenia nie przyniosły pozytywnego rezultatu na pych zapalil i jeszcze troche ujechal i znowu stanoł , musialem cały czas trzymac noge na gazie bo samochod gasl , spadaly mu do zera obroty , kopcil na czarno i bialo jak lokomotywa.
przyjechal kolega wzielismy go na hol i do mechanika.
U mechanika wymienilismy rozrzad i ustawilismy (komplet) i dalej dupa nieodpala kopci.
sprawdzilismy cisnienie w silniku i wszystko ok ,wtryski ok ,pompa wtryskowa ok , filtr paliwa ok .
samochod stoi i nie wiadomo co z nim ,prosze was o porade pomoc , bo albo trafilem na zlego mechanika albo samochod siadl na dupcie na dobre .
pozdrawiam was i czekam na wasze sugestie.
 
 
silverek 
Ventomaniak


Silnik: PAROWY
Pomógł: 10 razy
Wiek: 49
Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 733
Skąd: POLSKA
Wysłany: 2009-08-02, 19:23   

moze przestawił ci sie zapłon
 
 
Scoobi 
Ventofan



Silnik: 1.9GTD (AAZ)
Wiek: 38
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 109
Skąd: Rumia
Wysłany: 2009-08-02, 19:35   

objawy wzkazuja ze masz przestawiony zaplon . jezeli nic nie majstrowales poprzedniego dnia przy rozrzadzie to obstawiam ze cos z pompa paliwowa,moze sie obluzowal i sie przestawila i nawet nie bedzie tego widac.
 
 
silverek 
Ventomaniak


Silnik: PAROWY
Pomógł: 10 razy
Wiek: 49
Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 733
Skąd: POLSKA
Wysłany: 2009-08-02, 19:42   

A po drugie skad wiesz ze pompa i wtryski są dobre wyciągał wszystko i sprawdzał czy na oko ci powiedział
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2009-08-02, 19:50   

Kat wtrysku do sprawdzenia na zegar.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
mikołaj 
Autostopowicz


Silnik: 1.9td
Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 7
Skąd: pomorze
Wysłany: 2009-08-02, 20:05   

dzieki panowie za odpowiedzi :)
pompa wtryskowa zostala wymontowana i zawieziona przeze mnie do zakladu na sprawdzenie ,wtryski tez, sa w porzadku.
przy rozrzadzie nic sam nie majstrowalem , mechanik go wymienil na nowy i ustawil bo byl przestawiony o jeden zabek .
czyli ttak jak koledzy wyzej napisali moze zaplon moze kat. wtrysku
btw zaplon mogł sie tak z siebie sam przestawic?
na czym polega sprawdzenie katalizatora wtrysku ? drogie to ?
pozdr i dzieki za porady :)
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2009-08-02, 20:07   

Kąt wtrysku to "zaplon" w dieslu

Nie uzywam polskich znakow stad nieporozumienie
mikołaj napisał/a:
sprawdzenie katalizatora wtrysku
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
mikołaj 
Autostopowicz


Silnik: 1.9td
Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 7
Skąd: pomorze
Wysłany: 2009-08-02, 20:17   

bradley jak to sie sprawdza? czy kąt wtrysku mogl sie przestawic od uderzenia podwoziem w studzienke ? dosc mocno jebło. i nastepnego dnia rano juz nie moglem go palic.
o ile dobrze rozumiem to pompa i wtryski były sprawdzane i sa OK.
jak sie myle to mnie poprawcie. :]
Ostatnio zmieniony przez mikołaj 2009-08-02, 20:21, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2009-08-02, 20:43   

Pompiarz sprawdzi specjalnym zegarem. Tymbardziej, ze rozrzad byl robiony to i kat wtrysku jest do sprawdzenia i ustawienia obowiazkowo. Od uderzenia pompa mogla sie poluzowac i ja przestawilo = kat wtrysku tez sie przestawil ale to dosc niezwykle w tym przypadku ale prawdopodobne.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
silverek 
Ventomaniak


Silnik: PAROWY
Pomógł: 10 razy
Wiek: 49
Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 733
Skąd: POLSKA
Wysłany: 2009-08-02, 21:13   

mikołaj napisał/a:
czy kąt wtrysku mogl sie przestawic od uderzenia podwoziem w studzienke ? dosc mocno jebło
nie uszkodziłes podwozia
 
 
mikołaj 
Autostopowicz


Silnik: 1.9td
Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 7
Skąd: pomorze
Wysłany: 2009-08-15, 16:13   

Witam was po dluzszej nieobecnosci jest nieciekawie ... samochod juz jezdzi ladnie jezdzi zostal zrobiony kompletny remont gory i dolu zaplacilem 1550 zlotych i co ... i dalej wskaznik cisnienia oleju buczy i mruga jak dodam gazu to gasnie , czujniki sprawdzony cisnienie niby tez dobre a jak silnik dostanie temperatury po okolo 10 minutach jazdy to na malych obrotach piszczy i mryga dodam gazu to spokoj na jakis czas i tak w kolko ... czy macie jakiec pomysly ? bo mojemu mechanikowi sie skonczyly, pompa , panewki wymienione ... nie wiem co myslec pomozcie .
mechanik powiedzial ze sprobujemy ostatniej rzeczy zalejemy gesty olej i to ma pomoc niby ale to chyba nie rozwiazanie bo problem lezy gdzei indziej ale gdzie ...? POMOZCIE. :(
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2009-08-15, 21:00   

mikołaj, moze byc jeszcze taka prozaiczna przyczyna. Zepsuty czujnik cisnienia oleju (sa 2 - jeden w bloku, drugi w podstawce filtra)
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
mikołaj 
Autostopowicz


Silnik: 1.9td
Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 7
Skąd: pomorze
Wysłany: 2009-08-16, 01:04   

bradley 2 czujniki sprawdzone sa dobre , kontrolka oleju mryga i pika tylko jak sie silnik rozgdzeje po okolo 10 kilometrach i wtedy jak dodam gazu ponad 2 i pol tysiaca obrotow to gasnie na 2 ,3 kilometry i to samo znowu przygazuje do 3 tys obrotow i spokoj i tak w kolko , a jak jade caly czas powyzej 3 tysiecy obrotow to w ogole nie mryga jak tylko zejdzie nizej to znowu , masakra nie wiem co to moze byc i mechanik tez .
mam za duzy poziom oleju w silniku ale mechanik powiedzial ze nie ma mozliwosci ze to od poziomu oleju ,ogolnie jak go oddawalem do mechanika to nie pikal tylko jak go zrobili to wtedy zaczol , cos gdzies wyczytalem o jakis lozyskach na korbowodach ze to moze tez byc przyczyna pipania ale mechanik mowi ze wszystkie czesci co moga powodowac pipanie i mryganie sa wymienione na sprawne .
moze to sprawa elektryczna jakies zwarcie jak silnik dostaje temp. i wtedy pika czytalem tez o czyms takim jak dynamiczne cisnienie oleju ale juz sam nie wiem.POMOCY!!
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2009-08-16, 09:07   

Skoro go gazujesz i ustaje to bedzie czujnik od zbyt niskiego cisnienia oleju. Niestety nie wiem czy jest rozwierny czy zwierny ale kiedys na elektrodzie czytalem o tym. Warto go zrobic "na krotko" i jesli bedzie cisza i spokoj tzn ze jednak czujnik.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
mikołaj 
Autostopowicz


Silnik: 1.9td
Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 7
Skąd: pomorze
Wysłany: 2009-08-16, 12:41   

dzieki bradley ! czujniki niby byly sprawne jutro sie wszystko okaze . dam znac po powrocie od mechanika . zasugferuje mu dwie rzeczy te czujniki i lozyska walu korbowego bo gdzies czytalem ze to tez moze byc przyczyna pipania i mrygania kontrolki , a btw czy wymiana lozysk na wale korbowym jest skomplikowana ? czy konieczna jest rozbiorka calego silnika?
 
 
mikołaj 
Autostopowicz


Silnik: 1.9td
Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 7
Skąd: pomorze
Wysłany: 2009-08-26, 22:38   

czesc dluuugo sie nie odzywalem ,silnik jest caly zrobiony gora i dol ladnie jezdzi i wszystko ok ,ale jezeli silnik dostanie temperatury powyze 75 stoni i przekrocze poziom 2000 obrotow to cisnienie oleju zaczyna znowu pikac heh ,a jezeli jade i nie przekraczam 2000 obotow to jest cisza i spokoj w ogole nie pika , ostatni przejechalem 80 kilometrow i ni epiknol ani razu nie przekraczajac oczywiscie 2000 obotow jezeli przekroczylem ta granice kontrolka zaczyna odrazu pikac ,,, i teraz pytanie macie jakies sugestie ? bo mechanik nic nie wie i mowi ze nie wie o co chodzi dlaczego to pika ... PLIZZZ PIMP mY ride ........
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 8