a wiec witka !
problem przedstawia sie nastepujaco , wstalem rano poszedlem do swojego ventyla i chce go odpalic ,,, zaskoczyl ale chodzil jak traktor ,kopcil i dymil ale mowie sobie to pewnie chwilowe (wczesniej nawet chmurki nie poscil z rury), przejechalem 300 metrow i stanoł.Kolejne proby odpalenia nie przyniosły pozytywnego rezultatu na pych zapalil i jeszcze troche ujechal i znowu stanoł , musialem cały czas trzymac noge na gazie bo samochod gasl , spadaly mu do zera obroty , kopcil na czarno i bialo jak lokomotywa.
przyjechal kolega wzielismy go na hol i do mechanika.
U mechanika wymienilismy rozrzad i ustawilismy (komplet) i dalej dupa nieodpala kopci.
sprawdzilismy cisnienie w silniku i wszystko ok ,wtryski ok ,pompa wtryskowa ok , filtr paliwa ok .
samochod stoi i nie wiadomo co z nim ,prosze was o porade pomoc , bo albo trafilem na zlego mechanika albo samochod siadl na dupcie na dobre .
pozdrawiam was i czekam na wasze sugestie.
objawy wzkazuja ze masz przestawiony zaplon . jezeli nic nie majstrowales poprzedniego dnia przy rozrzadzie to obstawiam ze cos z pompa paliwowa,moze sie obluzowal i sie przestawila i nawet nie bedzie tego widac.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
dzieki panowie za odpowiedzi
pompa wtryskowa zostala wymontowana i zawieziona przeze mnie do zakladu na sprawdzenie ,wtryski tez, sa w porzadku.
przy rozrzadzie nic sam nie majstrowalem , mechanik go wymienil na nowy i ustawil bo byl przestawiony o jeden zabek .
czyli ttak jak koledzy wyzej napisali moze zaplon moze kat. wtrysku
btw zaplon mogł sie tak z siebie sam przestawic?
na czym polega sprawdzenie katalizatora wtrysku ? drogie to ?
pozdr i dzieki za porady
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
bradley jak to sie sprawdza? czy kąt wtrysku mogl sie przestawic od uderzenia podwoziem w studzienke ? dosc mocno jebło. i nastepnego dnia rano juz nie moglem go palic.
o ile dobrze rozumiem to pompa i wtryski były sprawdzane i sa OK.
jak sie myle to mnie poprawcie.
Ostatnio zmieniony przez mikołaj 2009-08-02, 20:21, w całości zmieniany 2 razy
Pompiarz sprawdzi specjalnym zegarem. Tymbardziej, ze rozrzad byl robiony to i kat wtrysku jest do sprawdzenia i ustawienia obowiazkowo. Od uderzenia pompa mogla sie poluzowac i ja przestawilo = kat wtrysku tez sie przestawil ale to dosc niezwykle w tym przypadku ale prawdopodobne.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Witam was po dluzszej nieobecnosci jest nieciekawie ... samochod juz jezdzi ladnie jezdzi zostal zrobiony kompletny remont gory i dolu zaplacilem 1550 zlotych i co ... i dalej wskaznik cisnienia oleju buczy i mruga jak dodam gazu to gasnie , czujniki sprawdzony cisnienie niby tez dobre a jak silnik dostanie temperatury po okolo 10 minutach jazdy to na malych obrotach piszczy i mryga dodam gazu to spokoj na jakis czas i tak w kolko ... czy macie jakiec pomysly ? bo mojemu mechanikowi sie skonczyly, pompa , panewki wymienione ... nie wiem co myslec pomozcie .
mechanik powiedzial ze sprobujemy ostatniej rzeczy zalejemy gesty olej i to ma pomoc niby ale to chyba nie rozwiazanie bo problem lezy gdzei indziej ale gdzie ...? POMOZCIE.
mikołaj, moze byc jeszcze taka prozaiczna przyczyna. Zepsuty czujnik cisnienia oleju (sa 2 - jeden w bloku, drugi w podstawce filtra)
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
bradley 2 czujniki sprawdzone sa dobre , kontrolka oleju mryga i pika tylko jak sie silnik rozgdzeje po okolo 10 kilometrach i wtedy jak dodam gazu ponad 2 i pol tysiaca obrotow to gasnie na 2 ,3 kilometry i to samo znowu przygazuje do 3 tys obrotow i spokoj i tak w kolko , a jak jade caly czas powyzej 3 tysiecy obrotow to w ogole nie mryga jak tylko zejdzie nizej to znowu , masakra nie wiem co to moze byc i mechanik tez .
mam za duzy poziom oleju w silniku ale mechanik powiedzial ze nie ma mozliwosci ze to od poziomu oleju ,ogolnie jak go oddawalem do mechanika to nie pikal tylko jak go zrobili to wtedy zaczol , cos gdzies wyczytalem o jakis lozyskach na korbowodach ze to moze tez byc przyczyna pipania ale mechanik mowi ze wszystkie czesci co moga powodowac pipanie i mryganie sa wymienione na sprawne .
moze to sprawa elektryczna jakies zwarcie jak silnik dostaje temp. i wtedy pika czytalem tez o czyms takim jak dynamiczne cisnienie oleju ale juz sam nie wiem.POMOCY!!
Skoro go gazujesz i ustaje to bedzie czujnik od zbyt niskiego cisnienia oleju. Niestety nie wiem czy jest rozwierny czy zwierny ale kiedys na elektrodzie czytalem o tym. Warto go zrobic "na krotko" i jesli bedzie cisza i spokoj tzn ze jednak czujnik.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
dzieki bradley ! czujniki niby byly sprawne jutro sie wszystko okaze . dam znac po powrocie od mechanika . zasugferuje mu dwie rzeczy te czujniki i lozyska walu korbowego bo gdzies czytalem ze to tez moze byc przyczyna pipania i mrygania kontrolki , a btw czy wymiana lozysk na wale korbowym jest skomplikowana ? czy konieczna jest rozbiorka calego silnika?
czesc dluuugo sie nie odzywalem ,silnik jest caly zrobiony gora i dol ladnie jezdzi i wszystko ok ,ale jezeli silnik dostanie temperatury powyze 75 stoni i przekrocze poziom 2000 obrotow to cisnienie oleju zaczyna znowu pikac heh ,a jezeli jade i nie przekraczam 2000 obotow to jest cisza i spokoj w ogole nie pika , ostatni przejechalem 80 kilometrow i ni epiknol ani razu nie przekraczajac oczywiscie 2000 obotow jezeli przekroczylem ta granice kontrolka zaczyna odrazu pikac ,,, i teraz pytanie macie jakies sugestie ? bo mechanik nic nie wie i mowi ze nie wie o co chodzi dlaczego to pika ... PLIZZZ PIMP mY ride ........
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum