Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-08-16, 21:41
sebastian napisał/a:
teraz we wszystkich silnikach co okolo 60 tysięcy km wymienia się.
w ventylach jak najbardziej co 60 tys warto zmienić cały rozrząd, w nowszych autach rzadziej, ale również nalezy brać z dużym dystansem dane producentów s tylu co 120 tys i podobne opowiastki.
Z rozrządem sprawa wygląda tak, że w samochodach z silnikiem diesla rozrządu należy pilnować jak oka w głowie, ponieważ jak komuś pęknie pasek to sporo się wydarzy w silniku Nie mówcie, że utarło się, że rozrząd wymieniamy co 60 tys km. Każdy producent samochodów określa przebiegi po jakich należy dokonać wymiany co do każdego modelu auta. Najprostszym sposobem aby się dowiedzieć co ile należy wymieniać rozrząd to wykonać telefon do autoryzowanego serwisu vw, tam poproszą o podanie numeru nadwozia i powiedzą co i jak. Większość mechaników czy nawet w sklepach motoryzacyjnych zalecają aby wymieniać rozrząd po przebiegu ok 60-80 tys km. Ale tak jak kolega napisał wcześniej zależy kto ile i jak jeździ, lecz jak bedziesz wymieniał wszystko co 60 tys będzie zapewne najbezpieczniej.
Kiedyś rozmawiałem na temat paska rozrządu. W instrukcjach podają nawet co 120tys. Jednak to chyba w nowych autach, i przy non stop jeździe. W rzeczywistości trzeba się liczyć z tym że w np. ruchu miejskim silnik często pracuje na luzie(światła, itp) i na liczniku km. tego nie widać.U mojego kolegi w aucie (ma VW Transportera), po przejechaniu od nowości autem 115tys. zerwał się pasek-2tys.koszt naprawy. Mój kolega mechanik twierdzi że rozrząd należy wymieniać co 60 tys., bez względu na wygląd paska, oczywiście razem z kółkiem napinającym.
oczywiście jak wymiana rozrządu to wszystko, pasek rozrządu oraz wszystko co jest nim napędzane czyli rolki napinającą i ewentualnie prowadzącą no i oczywiście pompę wodną. ja pracuje w sklepie motoryzacyjnym i juz nie raz słyszałem płacz ludzi bo pękł pasek i to po różnych przebiegach.
Ja kiedy wymieniam rozrząd oprócz tych wszystkich elementów, o których wspomniałem wymieniam jeszcze koło zębate na wale korbowym na nowe. nie jest konieczne robić tego za każdym razem ale czasem bywa tak, że zęby na tym kole potrafią się wytrzeć do tego stopnia, że pasek może nam przeskoczyć o ząbek lub kilka.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum