Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
trzesaca sie kierownica - czy to mozliwe?
Autor Wiadomość
krasnal 
Kierowca eLki



Silnik: 1.8 AAM
Wiek: 37
Dołączył: 19 Lut 2009
Posty: 34
Skąd: Inowrocław
Wysłany: 2009-09-28, 18:21   trzesaca sie kierownica - czy to mozliwe?

mam pytanie: czy zuzyta tuleja wahacza moze miec wplyw na latajaca kierownice podczas jazdy ? zaczelo sie niedawno, przy predkosci powyzej 80, czasem troche wczesniej zaczyna mi latac kierownica, przy hamowaniu jest jeszcze gorzej, pierwsza diagnoza mechanika - krzywe tarcze - tarcze wymienilem (brembo), klocki tez (ferodo), lozyska wymienialem jakies 2 miesiace temu, kola wywazone, felgi proste, a dalej telepie. Pojechalem dodiagnosty, wjechalem na szarpaki i wyszlo ze jest luz wlasnie na tej tulei - czy to moze miec wplyw na telepanie kierownica ?
 
 
Jendker 
Ventomaniak



Silnik: 2.0 GLX 85kW
Pomógł: 8 razy
Wiek: 35
Dołączył: 09 Mar 2008
Posty: 666
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2009-09-28, 18:30   

luz na tulejach ma wpływ na latającą kierownice :) a jak drążki kierownicze całe
_________________
Grupa PODKARPACKA

http://www.automobilrzesz.pl/
 
 
Lwomati 
Vento to ja!
GRUPA MAZOWIECKA


Silnik: 2.3t AERO
Pomógł: 46 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 5238
Skąd: Jabłonna/Warszawa
Wysłany: 2009-09-28, 18:31   

krasnal napisał/a:
wyszlo ze jest luz wlasnie na tej tulei - czy to moze miec wplyw na telepanie kierownica

może mieć. A luz warto wyeliminować.
Możliwe, że to maglownica.
_________________
GRUPA MAZOWIECKA

Była VRka
Mój Borowik
Passeratti
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-09-28, 18:31   

Każdy luz w zawiasie ma jakies tam znaczenie przy prowadzeniu autka...raz wyczuwalne a raz nie.

Jesli wiesz ze masz luz to wymień ta gumę....szkoda żeby zawias sie roztłukł... i inne graty tez luzy zlapały.

A czy to telepanie kierownica jakoś się zmienia w zalezności od tego czy dodajesz lub ujmujesz gazu ??
 
 
krasnal 
Kierowca eLki



Silnik: 1.8 AAM
Wiek: 37
Dołączył: 19 Lut 2009
Posty: 34
Skąd: Inowrocław
Wysłany: 2009-09-28, 18:36   

pawel nie zauwazylem, ale zauwazylem ze czas jak jade np pod gore telepie, jak zjezdzam nie telepie.. generalnie troche to zakrecone. Jetem juz umowiony u mechanika na wymiane tylko chcialem sie upewnic ze to moze byc to. Jezeli chodzi o drazek kierowniczy to jak podnioslem samochod i poruszalem kierownica to slyszalem lekkie stuki z tego laczenia ktore jest na drazku :D nie wiem jak ono sie nazywa, nie chodzi mi o koncowke, tylko o to co jest blizej silnika :D jest taka guma na tym, jak scisnalem konkretnie ta gume i to co jest pod nia stukanie ustawalo.
_________________

 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-09-28, 19:44   

krasnal napisał/a:
poruszalem kierownica to slyszalem lekkie stuki z tego laczenia ktore jest na drazku :D nie wiem jak ono sie nazywa, nie chodzi mi o koncowke, tylko o to co jest blizej silnika :D

Czyli przekładnia....ale spokojnie....przekładnia minimalnie stuka gdy jest silnik wyłaczony....też z tym pojechałem do majstra kiedyś bo myślałem ze to drążek....na szczęście okazało się że to normalka....włączysz silnik...zacznie działac wspomaganie i nic nie stuknie.

krasnal napisał/a:
jak jade np pod gore telepie, jak zjezdzam nie telepie..

Sprawdz dobrze jak to jest z tym gazem....jeśli podczas przyspieszania zaczyna znacznie bardziej telepac to mozna zajrzec do przegubu wewnętrznego....jest też takze mozliwe że któras półośka zgubiła takie blaszki odpowiedzialne za jej wyważenie.

Mozesz to sprawdzi tak jak sprawdza się łożyska...czyli podnosisz jedną stronę auta (tak jak przy zmianie koła) i ropędzasz się trochę-spokojnie...będzie napędzane tylko podniesione koło...w tedy mozesz zaobserwowa czy jest jakieś bicie po którejś ze stron.

No ale miejmy nadzieję ze to tylko ta gumka na wahaczu :]
 
 
krasnal 
Kierowca eLki



Silnik: 1.8 AAM
Wiek: 37
Dołączył: 19 Lut 2009
Posty: 34
Skąd: Inowrocław
Wysłany: 2009-09-30, 21:15   

tuleje wymienione, problem znacznie sie zmniejszyl, ale wciaz jest nie tak :( przestalo znosic na prawa strone, kierownica telepie znacznie mniej ale jednak. Jutro wymieniam jeszcze drazki i napisze wtedy co i jak..
 
 
Lwomati 
Vento to ja!
GRUPA MAZOWIECKA


Silnik: 2.3t AERO
Pomógł: 46 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 5238
Skąd: Jabłonna/Warszawa
Wysłany: 2009-09-30, 21:19   

jeden problem mniej :OK: czekamy co dalej...
_________________
GRUPA MAZOWIECKA

Była VRka
Mój Borowik
Passeratti
 
 
FWD350 
Ventomaniak



Silnik: 1Z TDI
Pomógł: 17 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Paź 2008
Posty: 840
Skąd: Wólka Okopska\Chełm
Wysłany: 2009-09-30, 21:40   

krasnal napisał/a:
Jutro wymieniam jeszcze drazki i napisze wtedy co i jak..
pamietaj zeby jeszcze ustawic zbierznosc na stacji wtedy opisez jak jest
_________________

 
 
krasnal 
Kierowca eLki



Silnik: 1.8 AAM
Wiek: 37
Dołączył: 19 Lut 2009
Posty: 34
Skąd: Inowrocław
Wysłany: 2009-10-03, 21:29   

lipa.. mechanior stwierdzil ze drazki sa ok i nie ma co robic bo szkoda pieniedzy, zdjal tarcze, oczyscil jeszcze raz piasty, nic wiecej tam nie zauwazyl... i co ? i nic.. dalej trzesie, chociaz faktycznie lzej... i nie zawsze, czasem po mocniejszym hamowaniu jest ok, sie wk... i rozpedzilem sie pare razy do 120, pozniej hamulec i do 0 az klocki smierdzialy.. przez chwile mialem wrazenie ze pomoglo.. mozliwe to to ? ze te klocki musza sie jakos dopasowac do tarcz ?
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-10-03, 21:50   

krasnal napisał/a:
ze te klocki musza sie jakos dopasowac do tarcz ?

Mój brat kiedyś kupił nowiutką furkę z salonu...przez pierwszy 1000km hamulce miały sie docierac i było zabronione gwałtowne hamowanie.

krasnal, podnosiłeś furaka...sprawdzałeś czy telepie ??
 
 
MustangGT 
Zapalony Ventkarz
Pewka.pl



Silnik: 1.9TDI 110KM
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 18 Lut 2009
Posty: 371
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2009-10-03, 22:38   Re: trzesaca sie kierownica - czy to mozliwe?

zaczelo sie niedawno, przy predkosci powyzej 80, kola wywazone, felgi proste, a dalej telepie -


Hejka mysle ze to wina opon sprubuj załozyc inne koła i bicie zniknie

przy hamowaniu jest jeszcze gorzej, -


z tym tez bym sie zgadzał ze tarcze ale skoro zmieniłes chyba ze na takie co sie krzywią ja rok temu jak golfa jeszzce miałęm i tam zmieniaem koles muwił mi w sklepie zebym tej firmy niebrał bo sie krzywia wiec wiesz ale sprubuj zmienic koła ja bym to zrobiła jako pierwsze powodzenia pozdro :)
_________________
Przewozy 9 osobowym busem dostępny 24h. Mercedes Vito 639 www.Pewka.pl cała Europa.
Ostatnio zmieniony przez MustangGT 2009-10-03, 22:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,19 sekundy. Zapytań do SQL: 8