Silnik: 1.8 GT
Wiek: 40 Dołączył: 16 Mar 2009 Posty: 33 Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 2009-10-08, 20:04 sprezyny
koledzy sprawa wyglada tak. zalozylem sobie dostanse na tylne kola i niestety jaw wsiadzie wiecej osob to tra o nadkola kupilem te gumy do sprazyn 2 komplety i dalej obciera. wcialbym sie dowiedziec czy nic sie nie stanie jak bym jeszcze jeden komplet zalozyc czy to bedzie juz za duzo. z gory dzieki za odp. i pozdro
Vento oryginalnie ma trochę niższy tył. Ja zmieniłem tylne sprężyny na trochę dłuższe i twardsze (z allegro) i nie narzekam. Wstawianie podkładek nic nie da. Jak się coś zapakuje, wsiądzie 5 osób to koło będzie szorowało nadkola. Lepiej jak potrzeba jeździć w pełnym obciążeniu wymienić sprężyny.
Silnik: 1.6 ABU Pomógł: 18 razy Wiek: 51 Dołączył: 05 Mar 2007 Posty: 1027 Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2009-10-09, 14:46
Woody, a odboje na amortyzatorach masz całe? Ja mam seryjne zawieszenie iżadnych problemów. Komplet pasażerów bak paliwa i pełny kufer, auto trochę siada, ale nie lezy na ziemi, nie ma problemu.
piotrekb90 , przy komplecie ludzi + bagaż Vento stoi prawie równo. Przede wszystkim nie szoruje "kuprem" po nadkolach. Przy nierównych drogach jest to niezastąpione.
Silnik: 1.8 GT
Wiek: 40 Dołączył: 16 Mar 2009 Posty: 33 Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 2009-10-13, 17:25 stalowka
czesc koledzy. dystanse niestety troche za szerokie i zadna guma mi juz nie pomorze wiec jedynym lekarstwem jest likwidacja ich lub ztoczenie 0.5cm, a oponki zwyczajne szerokich nie chcialem mialem 225 podem 205 a teraz marna 195. a fotke postaram sie wrzucic jak najszybciej. grupa podkarpacka jezeli mozna spytac gdzie jakies spotkania organizuje. pozdro
ja mam na tyle glebe -40 opona 195/45 16" felga 7J i też mi obciera nawet gdy jade nim sam;) generalnie jak zapodałes dystanse to się licz z tym, że będzie obcieralo i nie wiem w ogóle po co ten temat zakladałeś
Silnik: 1.8 GT
Wiek: 40 Dołączył: 16 Mar 2009 Posty: 33 Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 2009-10-19, 18:04 stalowka
czesc. zakladajac dystanse 2cm na strone mialem nadzieje ze niebedzie obcierac bo kola byly gleboko osadzone ale niestety sie przeliczylem. a pytalem cze sens jest zakladanie gum na sprezyny poniewaz mam dwie na stronie i przy komplecie osob obciera rant blotnika a dokladanie kolejnej gumy chyba niema sensu bo druga opcja to przetoczenie dystansow 0,5cm i nie powinno obcierac
mam ten sam problem z dobijaniem ventyla
myślałam o sprężynach wzmacnianych, ale się wahałam czy je wkładać. Teraz utwierdziliście mnie w przekonaniu, że jednak warto. Jak uzbieram kaskę to wymienię
tylko może poszukam jeszcze innych firm bo nie wiem co to jest za producent ten po 55/szt. ?
Marek03 - długo już na nich jeździsz????
Ostatnio zmieniony przez Lusia 2009-10-19, 23:26, w całości zmieniany 1 raz
Lusia Przejechałem ok. 15 tys. Na oryginalnych, przy komplecie osób i bagażu Vento szorowało prawie "kuprem" po drodze, na nierównościach dobijało. Teraz wszystko o.k.
fajno
też je wymienię i to jak najszybciej się da
bo ja wymieniałam sprężyny jakieś 2 lata temu (czyli ok. 40 tys km) ale nawet po wymianie dobijał na nierównościach jak był doładowany
potem zmieniłam kółka z R15 na R14 i... niewiele pomogło
więc zdesperowana zamontuję te wzmacniane na pewno
Silnik: 1,8 Pomógł: 61 razy Wiek: 43 Dołączył: 06 Mar 2009 Posty: 3720 Skąd: LZA
Wysłany: 2009-10-20, 13:50
Lusia napisał/a:
fajno
też je wymienię i to jak najszybciej się da
bo ja wymieniałam sprężyny jakieś 2 lata temu (czyli ok. 40 tys km) ale nawet po wymianie dobijał na nierównościach jak był doładowany
potem zmieniłam kółka z R15 na R14 i... niewiele pomogło
więc zdesperowana zamontuję te wzmacniane na pewno
mysle ze przy wzmacnianych bedziesz mogla wrocic do kólek R15
_________________ Noga z gazu!
Lepiej stracić minutę życia ,niż życie w minutę!
Silnik: 2E Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1173 Skąd: małopolska
Wysłany: 2009-10-20, 17:25
Sorki że sie jeszcze wtrącę, ale nie widze sensu zakładnia spręzyn wzmacnianych, poza ekstremalnymi przypadkami kiedy jeździ się prawie caly czas z maksymalnym obciążeniem. Też się tak biedziłem, przez dwa lata podczas jazd wakacyjnych z dużym obiążeniem wytargiwało mi plastykowe nadkola które sobie założyłem. W końcu poszedłem do sklepu kupiłem jakies zwykłe polskie spręzyny po 8 dych i mam święty spokój. Ani auto nie poszło zanadto do góry co grozi kolegom po założeniu wzmacnianych, ani nic nie obciera. Pisze o nadkolu nie o rantach bo jak obciera o ranty to z tym coś trzeba zrobić, czyli dystansami zmienić ET albo zmienić felgi.
A problem siedzi w tym że w jettach z końcowych lat produkcji po 88 oraz w naszych Vento sprezyny fabryczne były kiepskiej jakości. Wystarczy je zmianić na zwyczajne nowe.
Ostatnio zmieniony przez pablomed 2009-10-20, 17:29, w całości zmieniany 2 razy
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2009-10-20, 18:45
marek03 napisał/a:
Czy moje Vento stoi aż tak wysoko?
Moje chyba niżej stoi ale to nie jest źle...każdy chyba zna moje zdanie na ten temat
marek03, widze że z przody masz chyba te sprężyny co u mnie...czyli pomarańczowe i żółte oznaczenia...czyli przy niskich seryjny (seria serii nie równa ) spręzynach na tyle dziwnie by to wyglądało. Dobrze jest...nie "trza" psuć
Silnik: 2,5 V6 x25xe Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 28 Sie 2009 Posty: 258 Skąd: Lublin i okolice
Wysłany: 2009-10-21, 20:30
a ja mam jeszcze pytanie odnośnie sprężyn tak siedzę i się zastanawiam czy dla podniesienia dupki do góry nie dało by się wsadzić sprężyn od golofa w kombi?
_________________ Tutaj chodzi o pasje tutaj chodzi o siłę tutaj chodzi o moc...:)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum