Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Czerwone tarcze, dym - po wymianie klocków
Autor Wiadomość
bucuss 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1.8 ASB 90KM
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 58
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-10-17, 19:04   Czerwone tarcze, dym - po wymianie klocków

Witam,
Mam problem z grzejącą się tarczą w prawym przednim kole. Grzeje się do tego stopnia że felga jest gorąca, do tego dym leci. Przejechałem może 5 km, gwałtownie nie hamowałem, no może raz. Ale chyba trze podczas jazdy.

Zaczęło się to dziać po wymianie klocków. Wymieniając przesmarowałem prowadnice szczęk i lekko tłoczki (odginająlem te gumy i posmarowałem płynem hamulcowym).
Lewa strona jest ok a prawa się totalnie grzeje.

Już nie mam czasu dzisiaj żeby rozbierać ale wlazłem do kanału żeby spojrzeć co może być nie tak. Z tego co widze to założyem ŹLE klocki, tj po parze symetrzycznych na koło. A są chyba dwa niesymetryczne na koło. Na lewe poszły dwa mniejsze a na prawe te większe.

I pytanie czy to może być problemem ? Czy poprostu sie tłoczek zapiekł? Może tarcza się pokrzywiła bo też mi bije kierownica, ale czy wymiana na nową coś zmieni...
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-10-17, 19:15   

Spróbuj od zakupu zestawu naprawczego do hamulcy, na bank klocek trze Ci o tarcze podczas jazdy, Jak wymienisz te pierdółki z zestawu naprawczego (tam są różne gumki itp.) na pewno problem minie. po prostu po wciśnięciu pedału hamulca klocek nie odbija z powrotem tylko trze ciągle o tarczę...
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-10-17, 19:16   

Ja to bym od razy zmienił klocki na właściwe ułożenie...potem obczaj co się dzieje.

bucuss napisał/a:
A są chyba dwa niesymetryczne na koło.

Tak dokładnie...mniejszy idzie od wewnątrz.
 
 
piotrek/wawa 
Ventofan
glizda


Silnik: 1.8 ABS
Pomógł: 3 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 150
Skąd: janowek/tarczyn/wawa
Wysłany: 2009-10-17, 20:03   

ja tez stawiam na zle ulozenie klockow mysle ze przy takim montazu zaden zestaw naprawczy nie pomoze
 
 
krzeszak 
Vento to ja!
GRUPA LUBELSKA


Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 82 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 3991
Skąd: VTY
Wysłany: 2009-10-17, 20:10   

bucuss,
zacznij od najprostszej rzeczy złóż prawidłowo hamulce, niech klocki zajmują prawidłowe miejsce... miejmy nadzieje ze przez te 5 km i nagrzane do czerwoności tarcze sie nie pokrzywiły bo będziesz miał kolejny wydatek :( ale zacznij od klocków o resztę będziesz sie martwił później ;)
_________________
Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-10-17, 20:12   

Nie doczytałem o złym założeniu klocków. Przy okazji warto użyć zestawu naprawczego, z autopsji wiem, ze po latach niestety te gumki zużywają się i klocek nie odbija w pełni.
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
bucuss 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1.8 ASB 90KM
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 58
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-10-17, 20:32   

spyro napisał/a:
Spróbuj od zakupu zestawu naprawczego do hamulcy, na bank klocek trze Ci o tarcze podczas jazdy, Jak wymienisz te pierdółki z zestawu naprawczego (tam są różne gumki itp.) na pewno problem minie. po prostu po wciśnięciu pedału hamulca klocek nie odbija z powrotem tylko trze ciągle o tarczę...


Mam zestaw naprawczy bo kiedyś kupiłem ale się nie przydał
Coś takiego http://allegro.pl/item749...25.html#gallery
Te gumki od prowadnic zacisku są ok, tulejki na śrubach przesmarowałem wiec też luźno chodzą.
Nie wiem tylko czy się da (pewnie tak) zmienić tą gumę na tłoczku i jak go wyjąć? jak go wyciągnąć. Wpuściłem tam troche płynu hamulcowego więc myślałem że będzie ok.

Założe jutro w odpowiedni sposób te klocki, może tu tkwi problem...
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-10-17, 20:34   

Cytat:
Czerwone tarcze, dym

Takie rzeczy to ja widziałem w rajdach WRC ;)

krzeszak napisał/a:
zacznij od najprostszej rzeczy złóż prawidłowo hamulce

Dokładnie....miejmy nadzieję że tarczy nie zwichrowało i że płyn się nie zagotował...jeśli sie zagotował to wypadałoby go wymienić.
 
 
lukasz_lwo 
Ventofan
GRUPA MAZOWIECKA



Silnik: 2.0 115KM
Pomógł: 3 razy
Wiek: 37
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 195
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2009-10-18, 01:06   

Jeśli nie umiałeś dobrze założyć klocków to za zestaw naprawczy tłoczka się nie bierz bo nie założysz osłony przeciwkurzowej a musisz uszczelnienie tłoczka i tą osłonę założyć razem, a nie pojedynczo, tzn. zakładasz uszczelnienie w rowek, potem na krawędź tłoczka osłonę przeciwkurzową, wsuwasz osłonę we właściwy rowek w zacisku i potem wsuwasz tłoczek tak żebyś nie przyciął i nie wysunął uszczelnienia z rowka i jednocześnie żeby osłona przeciwkurzowa nie wyszła ze swojego miejsca. Jeśli nie zrobisz tego prawidłowo później będziesz miał problemy z zapiekającym się tłoczkem lub ewentualnie jakieś nieszczelności w układzie hamulcowym czego byś nie chciał na pewno. A tłoczek wysuwasz łatwo, a mianowicie pompujesz pedałem hamulca dopóki ci nie wyskoczy lub jak masz zacisk na stole to wkładasz przez otwór po przewodzie hamulcowym śrubokręt i wypychasz go. Nie próbuj wymieniać tych uszczelniaczy na samochodzie bo się bardziej napracujesz a na pewno nie zrobisz tego prawidłowo.
_________________
Grupa Mazowiecka
 
 
Przemek 
Vento to ja!
Przemek

Silnik: 2.0 16V AZV
Pomógł: 37 razy
Wiek: 39
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 3541
Skąd: SŁUPSK
Wysłany: 2009-10-18, 07:35   

Opcja moze byc tez taka ze tarcze maja juz rowki i jak zahamowa to koocki wpadly w ten rowek i sie zawiesiły. dlatego najepiej jest troche krawedzie spiłować zeby nie byly proste.
_________________
OSŁONY ALUMINIOWE SILNIKÓW .
WWW.HUBMAR.PL
CHIP TUNING
http://vagpower.pl/
 
 
bucuss 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1.8 ASB 90KM
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 58
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-10-18, 09:21   

lukasz_lwo napisał/a:
Jeśli nie umiałeś dobrze założyć klocków to za zestaw naprawczy tłoczka się nie bierz


Chyba nie da się nie umieć założyć klocków - żadnej głębokiej filozofii tu nie ma. Zapomniałem poprostu że są niesymetryczne. Zmieniałem też ojcu w mondeo a on tam ma wszystkie jednakowe, tak i tutaj łapałem po kolei, a że w pudełku były ułożone parami te same to wyszło jak wyszło :)
 
 
bucuss 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1.8 ASB 90KM
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 58
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-10-18, 09:25   

ventylek86 napisał/a:
Opcja moze byc tez taka ze tarcze maja juz rowki i jak zahamowa to koocki wpadly w ten rowek i sie zawiesiły. dlatego najepiej jest troche krawedzie spiłować zeby nie byly proste.


Tarcz dawno nie zmieniałem i zostały ok 1mm krawędzi.
 
 
bucuss 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1.8 ASB 90KM
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 58
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-10-18, 14:07   

Naprawione. Okazało się z tloczek się zapiekł. Rozebrałem, nasmarowałem i wymieniłem gumy.
Przedtem jednak zamieniłem tarcze stronami i ustawiłem dobrze klocki żeby sprawdzić czy rzeczywiście to tłoczek. No i druga tarcza też się nagrzała.
Na szczęście żadna się nie pokrzywiła. Choć na jednej widać w jednym miejscu odciśnięte klocki :) Chyba na postoju po skończeniu "rajdu" się odbiły.

Dzięki za pomoc
 
 
mauypit 
Autostopowicz


Silnik: 1.8
Wiek: 36
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 15
Skąd: Wiedeń
Wysłany: 2009-10-21, 10:11   

Ja stawiam na tłoczki ktore poprostu nie odbijaja po wcisnieciu chamulca. mialem podobnie tylko u mnie powoli ale odbijaly :] zrob to szybko bo kiedys przekroczy granice uzytkowania twoj plyn i poprostu po wcisnieciu hamulca uslyszac wielkie ?? nic :] i wtedy zostanie ci tylko ten nie odbity klocek jako jedyny hamulec :] smigalem kiedys w pizzeri Fiatem uno i jak byl zbyt duzy ruch no tak mi sie zdazylo ciekawa opcja wyjezdzajac z drogi w lesie przy 110 nie majac hamulca :]
 
 
miki9a 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.9TDI
Pomógł: 11 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 1208
Skąd: Biała Podlaska/Łosice
Wysłany: 2009-11-25, 18:59   

Paweł J. napisał/a:
Cytat:
Czerwone tarcze, dym

Takie rzeczy to ja widziałem w rajdach WRC ;)

a ja widziałem u Siebie jak ze 180km/h musiałem hamować do zera :P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,18 sekundy. Zapytań do SQL: 9