Witam nie stety wczoraj moje vento odmówiło mi posłuszeństwa i to na przedmiesciach miasta na odludziu prawie 70km od domu o 23.30
A wiec auto nigdy nie sprawiało kłopotu wczoraj po jezdzie po miescie od sklepu do sklepu zatrzmałem sie na chwilkę zgasiłem auto i po ok godz postoju juz nie odpaliło aku i rozrusznik wychodziły z siebie ale nic to nie dało . dopiero kolega jak przyjechał i mnie cholował pomyslałem ze moze odpali na cholu ale tez nie, została mi ostatnia opcja zobaczyc czy na gazie bedzie chodzic . A moje auto na gaz przechodzi po przekroczeniu 2700obr/min wiec spróbowalismy i odpalił odrazu . wiec teraz tak na paliwie nie chodzi odrazu gasnie na gazie normalnie , tyle tylko ze ja nie odpale jak nie chodzi na benzynie . sprawdzam pompe paliwa bo stawiam ze to ona nawaliła.
ale mam pytanie czy jest jakas mozliwosc przerobienia (dodania dodatkowego przełącznika ) który by omijał to odpalanie na benzynie chodzi mi tylko o własnie takie sytuacje , gdybym wiedział jak to na krótko przełaczyc nie miał bym problemu i zarwanej nocy .
Z góry dziękuje
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-10-20, 16:31
Masz instalacje LPG sterowaną kompem? Prawdopodobnie masz wyłączona opcje odpalania z gazu, tez tak miałem, po tym jak padła mi pompa paliwa i musiałam holować autko taryfą - opierniczyłem ich w serwisie że mi to włączyli - zapewne niechcący.
nie wiem jaką mam instalkę kupiłem juz miał . nie mam stałego przełaczenia na lpg moge tylko na bp lub ten automat czyli przy odpaleniu odpala na benie a po przekroczeniu 2700obr/min włacza sie gaz . na samo lpg nie moge i dlatego miałem wczoraj problem.
Ale własnie rozkręciłem z tyłu pompe paliwową i ją wyjąłem (to znaczy tą górę z pływakiem pompa w tym korpusie jeszcze jaest na swoim miejscu i po przekluczeniu kluczuka nic nie słychac nie daje paliwa nawet jak kręce rozrusznikiem nie wyleci nawet kropla błoga cisza. Czy to znaczy ze mogę wymienic sam wkład i będzie ok
np na taki : http://allegro.pl/item756...ssat_vento.html
Silnik: 2E Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1173 Skąd: małopolska
Wysłany: 2009-10-20, 17:51
adam-358, najpierw powinieneś sprawdzić pompę podając jej napiecie "na krotko" do zewnetrznych kabli: plus na czerwono - żółty i mase na brązowy. Jesli nie ruszy to jest do wymiany. Pamietaj ze zawsze musisz mieć trochę benzyny w baku bo pompa po krótkiej pracy na sucho się zatrze.
a co do odpalania na gazie zwykle sie da a w jaki sposób moze podpowiemy jeśli sie dowiesz marki komputerka i przełącznika albo dasz ich fotki.
Ostatnio zmieniony przez pablomed 2009-10-20, 17:51, w całości zmieniany 1 raz
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-10-20, 19:45
adam-358, przypadkiem nie kupuj tych tanich pomp paliwa, poczytaj w temacie o moim byłym już autku co ja przechodziłem z taką pompą z allegro - ile wytrzymała...
Co do gazu LPG jak otwierasz maske silnika to widzisz na grubym przewodzie od gazu śrubę:
czy nie? Czy może gdzieś w komorze silnika masz takie pudełeczko:
jak masz taki mały kwadratowy przełącznik benzyna - gaz to wciskasz go i trzymasz i to jest awaryjne odpalanie na gazie trzymając powinna się zapalić dioda ( u nmie zielona )
witam poświeciłem dzis troszke czasu autku i wyjasniłem chyba wszystko A więc jeśli chodzi o te odpalanie to zgadza sie paliwo wychodzi górą pompy (miałem co do tego watpliwości ) dlatego, że u mnie własnie górą paliwo nie leci tylko tym bokiem (tam gdzie na pompie jest ta siateczka założona ) a góra nic nie leci więc pewnie pąpa do wymiany wieczorkiem zwiedze allegro i zamówie.
Zaś co do gazu to u mnie nie ma takiego przełacznika jak ktoś pokazał na foto tylko taki :
przewertowałem instrukcje obsługi i tam jest napisane , ze w pozycji srodkowej (jak pala se diody paliw i gaz auto jest w trybie awaryjnym i odpala na gazie ) no tak ale ja mam tylko dwie funkcje albo paliwo albo automat wiec lipa Ale postanowiłem zoobaczyc moze jak przytrzymam to odpali okazało sie ze nie. Ale bawiąc sie przełacznikiem przełaczając go na paliwo a potem na automat to zaczeły mi palic sie dwie diody wiec postanowiłem go odpalić i az wstyt się przyznac bo mam auto ponad półtora roku a dopiero teraz sie dowiedziałem ze w ten sposób mogę go przełaczyc bezpośrednio na gaz i auto jezdzi
Witam ponownie jeśli jeszcze to kogoś interesuje wymiana pompy paliwa zaskutkowała tym ze po przekręceniu kluczyka autko od razu odżyło , więc problem został całkowicie rozwiązany . Jedyny plus tej całej sytuacji to taki ze wiem juz jak można odpalic autko awaryjne bez startu na benzynce .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum