Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
uszczelka pod głowicą czy wyciek
Autor Wiadomość
mario_pil 
Kierowca eLki


Silnik: TDI
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 33
Skąd: szczecinek
  Wysłany: 2009-10-23, 11:17   uszczelka pod głowicą czy wyciek

Witam,

Mam problem ze znikającym płynem chłodniczym, ubywa go bardzo dużo bo jakieś 1,5 litra na 100km.

Przez kilka dni probowałem zlokalizować wyciek, na postoju nie widzę mokrych plam pod
autem, wygląda to tak jakby wyciekało tylko w czasie jazdy. Pod maską też nic nie widać,
węże i chłodnica wyglądają ok.

Pojechałem do mechanika, ten obejrzał węże i chłodnicę, również stwierdził że nie widzi
źródła wycieku. Powiedział, że podejrzewa uszczelkę pod głowicą, bo wąż robi się twardy
na wysokich obrotach silnika (ciśnienie w układzie)

Problem w tym że nie mam żadnych innych oznak pękniętej uszczelki:
- temperatura nie skacze, nawet przy bardzo ostrej jeździe,
- stan oleju się nie podnosi, nie mam wody w oleju, brak "masła" pod korkiem oleju,
- silnik pracuje równo na zimnym i ciepłym, zapala wzorowo
- nie ma żadnego spadku mocy silnika

Mechanik jak to usłyszał to rozłożył ręce i powiedział, że nie potrafi mi pomóc. Dolałem
już łącznie jakieś 7-8 litrów płynu, zawsze po około 1-1,5 litra, robię to gdy zaczyna
migać kontrolka.

Pytanie brzmi czy to może być uszczelka mimo braku objawów. A jeśli nie to gdzie szukać
tego wycieku? Ja już po prostu zgłupiałem...

Vento 1,9TD, przebieg 280 tys.

Pomóżcie koledzy!
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-10-23, 11:21   

mario_pil, sprawdzaj wokół wszystkich trójników i króćców..... mi tez kiedyś mocno ciekło...ale plam nie było...powodem były nieszczelne króćce które puszczały płyn....a to że nie widac wycieków to nic nie zanczy.....płyn może od razu parować i zostawiac tylko osad po sobie.

Sprawdź też nagrzewnice czy nie cieknie....zobacz czy pod dywaniekim kierowcy nie jest mokro.
 
 
Przemek 
Vento to ja!
Przemek

Silnik: 2.0 16V AZV
Pomógł: 37 razy
Wiek: 39
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 3541
Skąd: SŁUPSK
Wysłany: 2009-10-23, 11:25   

najszybciej to bedzie pompa wody. moze miec luz na kółku i bedzie ciekło a nie bedzie widać. Też tak miałem
_________________
OSŁONY ALUMINIOWE SILNIKÓW .
WWW.HUBMAR.PL
CHIP TUNING
http://vagpower.pl/
 
 
rolz 
Ventomaniak



Silnik: 1.9 tdi 1z
Pomógł: 14 razy
Wiek: 41
Dołączył: 16 Sie 2008
Posty: 799
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2009-10-23, 12:57   

ventylek86 napisał/a:
najszybciej to bedzie pompa wody

U mnie również była pompa, jak wymieniałem rozrząd to pożydziłem i jej nie zrobiłemi i oczywiście po jakiś 3 miechach padła - okazało się, że jeszcze oryginał :twisted:
Zerknij po nocy czy będziesz miał wilgotny pasek i czy koło pasowe pompy nie ma np. zielonkawego osadu po płynie. Nie piszczą Ci paski jak odpalasz rano ??
_________________
Ventura rolz on...
 
 
Michcik 
Zapalony Ventkarz
Ziutek



Silnik: AAZ
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 10 Wrz 2008
Posty: 480
Skąd: Zambrów / Białystok
Wysłany: 2009-10-23, 13:00   

Sprawdz tez trójnik ten co idzie przy bloku, ja mam taki sam silnik no przebieg tylko deczko mniejszy ale problem ten sam. Wycieki tylko menijsze, u mnie poci sie z Trójnika i jak na razie nie chce mi se go wymieniac dolewam plynu i jade dalej.
_________________
Mój Foorak

http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=3498
 
 
mario_pil 
Kierowca eLki


Silnik: TDI
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 33
Skąd: szczecinek
Wysłany: 2009-10-23, 13:12   

rolz napisał/a:
ventylek86 napisał/a:
najszybciej to bedzie pompa wody

U mnie również była pompa, jak wymieniałem rozrząd to pożydziłem i jej nie zrobiłemi i oczywiście po jakiś 3 miechach padła - okazało się, że jeszcze oryginał :twisted:
Zerknij po nocy czy będziesz miał wilgotny pasek i czy koło pasowe pompy nie ma np. zielonkawego osadu po płynie. Nie piszczą Ci paski jak odpalasz rano ??


O kurcze, to może być to, pasek mi piszczy rano, a mam jakieś 20 tys. przejechane dopiero na nim, no i koło pasowe jakby lekko biło jak się na nie spojrzy w ruchu. To może być to. Sprawdzę i napiszę na forum czy to było to. Wielkie dzięki za wskazówki!
 
 
lukasz_lwo 
Ventofan
GRUPA MAZOWIECKA



Silnik: 2.0 115KM
Pomógł: 3 razy
Wiek: 37
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 195
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2009-10-23, 13:17   

Wyciek przez uszczelkę może być równierz do cylindrów. Wykręć świece i zobacz jaki maja kolor. Jeśli będą jasne to znaczy że płyn spala się w cylindrach. Można równierz sprawdzić czy nie ma CO w plynie, są do tego jakieś mierniki ale nie sprawdzałem nigdy w ten sposób jeszcze.
_________________
Grupa Mazowiecka
 
 
rolz 
Ventomaniak



Silnik: 1.9 tdi 1z
Pomógł: 14 razy
Wiek: 41
Dołączył: 16 Sie 2008
Posty: 799
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2009-10-23, 13:28   

mario_pil napisał/a:
pasek mi piszczy rano

Generalnie wilgotny pasek będzie piszczał na każdym bijącym kole pasowym przez który przechodzi, niekoniecznie na kole pompy... są przypadki, że pasek piszczy przez bijące koło wału korbowego... ale wilgoć może pochodzić właśnie z cieknącej pompy :)
_________________
Ventura rolz on...
 
 
mario_pil 
Kierowca eLki


Silnik: TDI
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 33
Skąd: szczecinek
Wysłany: 2009-10-24, 13:14   

Pompa kupiona, autko u mechanika. W poniedziałek wymiana, zobaczymy, myślę że problem będzie rozwiązany. Dodatkowo sprawdziłem też świece, nalotu nie ma więc uszczelka pod głowicą chyba całkowicie odpada. Na szczęście bo nie mam teraz kasy na taki remont, to byłaby katastrofa.
 
 
rolz 
Ventomaniak



Silnik: 1.9 tdi 1z
Pomógł: 14 razy
Wiek: 41
Dołączył: 16 Sie 2008
Posty: 799
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2009-10-26, 09:32   

mario_pil napisał/a:
Pompa kupiona, autko u mechanika. W poniedziałek wymiana

Napisz koniecznie czy wymiana pomogła rozwiązać problem :)
_________________
Ventura rolz on...
 
 
mario_pil 
Kierowca eLki


Silnik: TDI
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 33
Skąd: szczecinek
Wysłany: 2009-10-26, 12:29   

Niestety, przed chwilą dzwonił mechanik. Jednoznacznie stwierdził uszczelkę pod głowicą. :( Znalazł miejsce gdzie się leje po rozgrzaniu auta. Inna sprawa że z pompy wodnej też ciekło, wymienił ją. Popołudniu jadę pogadać co dalej...

Ile może kosztować wymiana uszczelki +planowanie + wymiana uszczelniaczy (przy okazji). Chodzi mi o cenę razem z częściami. Gdzieś na innym forum czytałem ocenach 800-1000 zł. :zšb:
 
 
cinek82 
Vento to ja!

Silnik: 1,8l ABS B+G
Pomógł: 52 razy
Wiek: 42
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 3837
Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2009-10-26, 12:32   

Ja płaciłem za wszytko (planowanie, wymiana uszczelniaczy, olej, petrygo itd ) ok 600 złotych chyba :hmmm:
_________________
>Moja Ventka<
>Grupa Trójmiejska<
 
 
mario_pil 
Kierowca eLki


Silnik: TDI
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 33
Skąd: szczecinek
Wysłany: 2009-10-26, 13:21   

600 zł to jeszcze jakoś przeżyję, trudno, chce się jeździć trzeba robić.

Tylko cały czas nie daje mi spokoju że to tak bezobjawowo przebiegało. Żadnego grzania się, spadku mocy itp., to dobry znak czy wręcz odwrotnie??? Jak myślicie? Oby tylko nie okazało się że pękła głowica albo blok.
 
 
FWD350 
Ventomaniak



Silnik: 1Z TDI
Pomógł: 17 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Paź 2008
Posty: 840
Skąd: Wólka Okopska\Chełm
Wysłany: 2009-10-26, 18:36   

w turbo jest taki ból ze właśnie pekaja glowice ko gniazd zaworów
_________________

Ostatnio zmieniony przez FWD350 2009-10-26, 18:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mario_pil 
Kierowca eLki


Silnik: TDI
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 33
Skąd: szczecinek
Wysłany: 2009-10-26, 22:25   

Byłem u mechanika, widziałem ten wyciek. Patrząc na głowicę z góry to płyn leje się z z dolnej krawędzi po lewej stronie. Na głowicy i bloku widać ślad po płynie. Mechanik zażądał 800 zł za planowanie, wymianę uszczelki, uszczelniaczy i kilku innych dodatkowych rzeczy.

W oleju nie ma wody, natomiast w zbiorniczku wyrównawczym pokazał się olej. Co o tym myślicie? Walnięta głowica???
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-10-27, 07:57   

Jeśli w płynie chłodniczym jest olej to własnie jedna z oznak padniętej uszczelki pod głowicą.

A co do ceny to powiem szczerze że mało to nie jest....z tego co wiem to u mnie (z tym ze ja mam benzyniaka) to z regeneracją głowicy wyszło by ok połowy tego co podajesz.
 
 
FWD350 
Ventomaniak



Silnik: 1Z TDI
Pomógł: 17 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Paź 2008
Posty: 840
Skąd: Wólka Okopska\Chełm
Wysłany: 2009-10-27, 08:09   

samo planowanie głowicy pewnie z 200 zł tak jest unas z gniazdami zaworów.tako wiadomo 800zł na drodze nie lezy ale co zrobic jak trzeba robic
_________________

 
 
mario_pil 
Kierowca eLki


Silnik: TDI
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 33
Skąd: szczecinek
Wysłany: 2009-10-27, 20:14   

Mam takie wrażenie że ceny napraw w tej części Polski są wyższe, nie wiem dlaczego tak jest. Trudno, oby tylko te 800 zł załatwiło problem. Dziś mechanik zaczął robić auto. Miał dzwonić gdyby okazało się że głowica już na oko jest uszkodzona. Nie zadzwonił, więc jest ok. Jutro będę wiedział więcej.
 
 
mario_pil 
Kierowca eLki


Silnik: TDI
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 33
Skąd: szczecinek
Wysłany: 2009-10-29, 11:01   

Wczoraj wieczorem odebrałem autko. Mechanik zrobił wszystko co chciałem, uszczelka wymieniona, głowica splanowana, wymienione uszczelniacze i reszta dodatkowych uszczelek po drodze. Mechanik mnie pocieszył mnie, że głowiczka wygląda bardzo dobrze, stwierdził nawet że dawno takiej nie widział.

Dodatkowo była wymieniona pompa wody bo ciekła.

Wczoraj wieczorem zrobiłem 20 km i dziś rano 30 km. Rano samochód pięknie zapalił. Ładnie pracuje na zimnym i ciepłym. Moc bardzo dobra, żadnego dymienia i tym podobnych historii.

Wszystko na razie jest super, poza jednym ale...

Temperatura silnika skacze pomiędzy 90-98 stopni. Już kiedyś miałem taki problem, udało się go rozwiązać poprzez wymianę termostatu. Pisałem o tym zresztą na forum.

Pytanie czy teraz to znów termostat (raczej nie wierzę przecież wymieniony nie tak dawno), czy może to jednak ma związek z głowicą??? Przed całą operację nawet na walniętej uszczelce silnik trzymał równiutko temperaturę troszkę poniżej 90 stopni.

Popołudnio podjadę jeszcze raz do mechanika pogadać o tym, ale liczę też na Wasze opinie.
 
 
cinek82 
Vento to ja!

Silnik: 1,8l ABS B+G
Pomógł: 52 razy
Wiek: 42
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 3837
Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2009-10-29, 11:49   

Takimi skokami to się nie przejmuj. Ja wymieniałem i termostat i czujnik temperatury, obie rzeczy ori z ASO a temperatura też skacze. I to tak, że jak jadę normalnie 80-100km/h to mam 80° z haczykiem jak postoję w korku to też mam ok 95-98° i w niczym to mi nie przeszkadza. Fakt na początku też byłem wystraszony bo wcześniej przez niesprawną którąś z tych części miałem temp podczas normalnej jazdy75° a w korku na 90° już się włączał wentylator....
Mam teraz tak jak mam i dobrze mi z tym :P
_________________
>Moja Ventka<
>Grupa Trójmiejska<
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-10-29, 17:15   

mario_pil napisał/a:
Temperatura silnika skacze pomiędzy 90-98 stopni

A ta temperatura to skacze podczas śmigania po mieście czy po trasie ??
 
 
mario_pil 
Kierowca eLki


Silnik: TDI
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 33
Skąd: szczecinek
Wysłany: 2009-10-29, 20:13   

Jak na razie to widzę to na trasie, temperatura skacze przy jeździe z prędkościami 120-130km/h . Przy 90-100 jest ok. Po mieście jeździłem tylko na zimnym silniku, więc trudno coś powiedzieć. A dlaczego pytasz o to?
 
 
zlotykamil 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.8 b+g ABS
Pomógł: 12 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 1308
Skąd: ossówka k. biała podlaska/gorzów wlkp
Wysłany: 2009-10-29, 20:56   

cinek82 napisał/a:
bo wcześniej przez niesprawną którąś z tych części miałem temp podczas normalnej jazdy75° a w korku na 90° już się włączał wentylator....
Mam teraz tak jak mam i dobrze mi z tym :P


ja mam wlasnie tak teraz po wymianie termostatu i czujnika ale moje nie z najwyzszej półki jednak.....tem ok78 noramlna jazda, miasto ponad 80, korek 90 i jak w zegarku wentylator sie włańcza przy 90 - ale uwazasz ze to zle? mi sie wydaje ze poprostu czujnik daje zły odczyt a wszystko jest ok
_________________
VENTOCAFE daje rade...
 
 
FWD350 
Ventomaniak



Silnik: 1Z TDI
Pomógł: 17 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Paź 2008
Posty: 840
Skąd: Wólka Okopska\Chełm
Wysłany: 2009-10-29, 21:45   

to jest bardzo zrozumiałe dla mnie kolega wsadził 800zł w autko i teraz go nie pokoji kazdy objaw zwiazany z silnikiem.mi sie wydaje ze wszystko jes ok kazdy czujnik cos oszukuje a u ciebie jest tylko róznica 5*C wiec jest git a sam napisałes ze przy 120 130 tak jest a wiadomo silnik pracuje na wyzszych obr i sie mocniej nagrzewa a termostat moze sie leko za pózno otwierac.a jak napisałes ze nie ma zadnego dymienia a ni nic w tym stylu to jest git malina jak sie silnik TDi przegrzewa to odczuwalny jest brak mocy i dymienie niebieko biało czrne.jest git
_________________

 
 
mario_pil 
Kierowca eLki


Silnik: TDI
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 33
Skąd: szczecinek
Wysłany: 2009-11-02, 14:20   

Mam jeszcze jedną teorię dotyczącą tej skaczącej temperatury. Tak jak pisałem wcześniej probem już wystąpił i zniknął po wymianie termostatu. Pamiętam jednak, że wtedy była robione jeszce jedna rzecz. Koło pasowe na wale (chyba tak to się nazywa) miało luz i kilka razy przeskoczył mi rozrząd o jeden ząbek, a właściwie przeskakiwał i po chwili wracał i było ok. Objawiało się to nierówną pracą silnika przez moment na postoju. W tamtym czasie miałem właśnie taką falującą temperaturę. Potem wymieniłem termostat i zrobiłem to koło i problem zniknął. Zastanawiam się czy przyczyną nie jest znów luźne koło, może to ono powoduje w jakiś sposób te skoki temperatury.

Teorie może jest głupia, ale kombinuję, bo nie chce mi się wierzyć że znów padł termostat po tak krótkim czasie
 
 
FWD350 
Ventomaniak



Silnik: 1Z TDI
Pomógł: 17 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Paź 2008
Posty: 840
Skąd: Wólka Okopska\Chełm
Wysłany: 2009-11-03, 17:32   

zalezy jaki zqłozyłes ja polecam wahlera sa dobre jak na razie nie yło u mnie zadnej skargi na niego a juz z 3 znajomych na nim smiga i trzyma im 90.
_________________

Ostatnio zmieniony przez FWD350 2009-11-03, 17:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2009-11-03, 17:50   

FWD350 napisał/a:
ja polecam wahlera sa dobre jak na razie nie yło u mnie zadnej skargi na niego a juz z 3 znajomych na nim smiga i trzyma im 90.
Też mam wahlera, razem z oryginalnym, kupionym czujnikiem temperatury w serwisie, założone w tym samym czasie i nie trzyma 90. 90 jest jak się zagrzeje i wentylator włączy, ale w czasie jazdy do ok. 80 st. I tak od momentu założenia było
_________________
Zielony borowik...
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2009-11-03, 19:11   

Ja mam Verneta i trzyma na sztorc 90C czy sie stoi czy sie jedzie. Ale na VAGu podczas testu dynamicznego na 5 biegu widac, ze temp rosnie nawet do 98C :(
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
FWD350 
Ventomaniak



Silnik: 1Z TDI
Pomógł: 17 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Paź 2008
Posty: 840
Skąd: Wólka Okopska\Chełm
Wysłany: 2009-11-03, 21:04   

tak na wskazniku w golfie było 90 podczas jazdy a na vagu 95 kazdy czujnik oszukuje wiec nie ma co sie przejmowac. a w passacie odwrotnie wskazówka 90 a vag 86
_________________

 
 
lysy86 
Kierowca eLki
debe21


Silnik: 1.9D
Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 21
Skąd: Zamieście
Wysłany: 2009-11-24, 10:31   

możesz mieć lużny pasek od pompy i przy większych obrotach morze skakać temperatura .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,22 sekundy. Zapytań do SQL: 9