Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Problem z porannym odpaleniem...!!!
Autor Wiadomość
panzer jager 
Niedzielny kierowca



Silnik: 1,8 AAM
Pomógł: 7 razy
Wiek: 41
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 81
Skąd: Bytów
Wysłany: 2009-11-05, 07:42   Problem z porannym odpaleniem...!!!

Witam Wszystkich. Mam mały problem z moim ventylkiem i aby nie wydawać od razu za dużo na mechanika/elektryka postanowiłem się zwrócić z nim do was.

Gdy rano wsiadam do zimnego auta (auto stoi pod chmurką) i jest wilgotno na dworze to mam problem z odpaleniem.
Po kilku nieudanych próbach kręcenia za którymś tam razem(do 10 prób) auto zaskakuje.
Zaskoczy ale praca silnika daje wiele do życzenia. Jest nieregularna ale po kilkudziesięciu sekundach wszystko wraca do normy. Jak się nagrzeje to na gazie i benzynie nie sprawia najmniejszych problemów. Problem znowu wraca po wilgotnej nocy.
Wymienione są kopułka, palec, kable na firmowe beru. Świece NGK mają coś koło 12000 km i ostatnio je przejrzałem i przeczyściłem i wyglądały bardzo dobrze.
Wymienił bym też świece ale jak jest sucha, mroźna noc to auto pali na dotyk więc myślę że gdzie indziej leży problem.
Może wy coś poradzicie.
Z góry dzięki za wszystkie sugestie.
_________________

 
 
Lwomati 
Vento to ja!
GRUPA MAZOWIECKA


Silnik: 2.3t AERO
Pomógł: 46 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 5238
Skąd: Jabłonna/Warszawa
Wysłany: 2009-11-05, 07:46   

możliwe, że cewka odmawia posłuszeństwa. Takie objawy to wskazują raczej na wadliwe przewody WN oraz świece. Jak masz możliwość, to spróbuj podłączyć inną cewkę i sprawdź jak odpala na zimnym.
_________________
GRUPA MAZOWIECKA

Była VRka
Mój Borowik
Passeratti
 
 
panzer jager 
Niedzielny kierowca



Silnik: 1,8 AAM
Pomógł: 7 razy
Wiek: 41
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 81
Skąd: Bytów
Wysłany: 2009-11-05, 08:16   

Zapomniałem jeszcze napisać że tak po 3 próbach zaczyna jakby łapać ale jak przestaje kręcić rozrusznikiem. I potem około 7 próba jest już zdecydowanie lepiej i czasem nawet zapala.

Miałem też problemy latem podczas deszczowej pogody...
Opisywałem go w temacie:
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=4805
Więc może rzeczywiście ta cewka.

Czy jest jakaś możliwość sprawdzenia źle funkcjonującej cewki???
Czy wizualnie- po wyglądzie zewnętrznym da się jakoś ocenić jej stan?
_________________

 
 
pablo170 
Zapalony Ventkarz
vento 96


Silnik: z pralki
Pomógł: 9 razy
Wiek: 40
Dołączył: 04 Wrz 2007
Posty: 421
Skąd: katowice / brzeszcze
Wysłany: 2009-11-05, 19:41   

jeśli jest przebicie na kablach to spróbuj w nocy albo ciemnym garażu go odpalić (oczywiście gdy jest wilgotnie). Przy takim przebiciu powinno być widać skaczące po kablach napięcie ( ale nie zawsze). Ale jeśli je wymieniles to bym szukał przyczyny w cewce bo to mi raczej wygląda na jej usterke. podmień na inną i spróbuj z zimnego odaplić powinno pomóc
_________________
Tuning zabawą, moc podstawą. Budowa SWAP'ów VW i FIAT

http://www.youtube.com/us...u/6/qNn-f5l4Emw
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-11-06, 07:15   

panzer jager napisał/a:
Czy jest jakaś możliwość sprawdzenia źle funkcjonującej cewki???

Trzeba po prostu podmienić....jeśłi masz jakiegoś znajomka w sklepie motoryzacyjnym to z nim zagadaj.

Tylko kup dobrą cewkę...tanie szybko siadają....jeśli to faktycznie cewka to masz ten łagodniejszy objaw jej padania....niektórzy to mają tak że auto bez żadnych wcześniejszych oznak przestaje palić i tyle-to już gorsze.

Jeśli cewka będzie ok to trzeba by szukac przyczyny w stacyjce lub immo.
 
 
panzer jager 
Niedzielny kierowca



Silnik: 1,8 AAM
Pomógł: 7 razy
Wiek: 41
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 81
Skąd: Bytów
Wysłany: 2009-11-06, 10:08   

Poszukałem trochę w necie i znalazłem następujący sposób sprawdzenia cewki.
Na włączonym silniku popryskać cewkę wodą- używając rozpylacza do mycia szyb.
Nasłuchiwać jak się będzie zachowywał silnik i czy gdzieś nie będzie przebicia.
Czy to jest na pewno bezpieczny sposób???


Z tą podmianą to muszę czekać aż będę miał poważne problemy z zapaleniem.
Wtedy będę kombinował.

Dzięki za rady!
_________________

 
 
panzer jager 
Niedzielny kierowca



Silnik: 1,8 AAM
Pomógł: 7 razy
Wiek: 41
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 81
Skąd: Bytów
Wysłany: 2009-11-18, 18:29   

No i problem rozwiązany.
Zrobiłem prosty test funkcjonowania starej cewki.
Było wilgotno przez kilka ostatnich dni- w tym czasie wyciągnąłem starą cewkę i ją ładnie wysuszyłem.
Po zamontowaniu suchej ceweczki zapalił na dotyk- więc widocznie gdzieś się dostawała wilgoć.
Wymiana cewki pomogła.
Myślę że bremi to dobry wybór.
Pozdrawiam.
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,15 sekundy. Zapytań do SQL: 8