Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Automatyczne wspomaganie rozruchu ???
Autor Wiadomość
KickAss 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1,9 D 47kW
Wiek: 48
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 60
Skąd: Brzeziny k/Łodzi
  Wysłany: 2009-11-15, 08:23   Automatyczne wspomaganie rozruchu ???

Sprawa wygląda tak:
Ventka jeździ u nas (najpierw u ojca teraz u mnie) od sierpnia 2007 więc jak ją kupowaliśmy to było ciepło i wszystko śmigało jak się należy. Kiedy odbieraliśmy go z podwórka jeździłem już koło 10 lat Audi 80 B3 1.6D więc jak nie znalazłem w Ventce dyszla do wspomagania rozruchu to poleciałem do kolesia się pytać:

- Jak tu się włącza ssanie, bo nie widzę dźwigni?
- Proszę pana tu ssanie jest automatyczne. Samo się włącza kiedy potrzeba i wyłącza kiedy już nie potrzebne.

Niby w benzyniakach (Audi 80 '78 1.8 silnik sportowy) takie coś było, więc niech będzie że kolo mówi prawdę. Tym bardziej, że było ciepło i z rozruchem było spoko.
Dwie kolejne zimy autko przejeździło u ojca a ten ma specyficzne podejście do mechaniki (jak nie stanie to nie grzebać) więc nie miałem pojęcia jak auto pali w zimę.
Teraz okazuje się że w niskich temperaturach ma trochę ciężko z rozruchem. Tzn. włączam zapłon; gasną świecę; kręcę; zaskok; kle ... kle ... kle; zdechł. Jak już zaskoczy to z rury kopci się jak z komina EC4 w Łodzi. Rozgrzewa się ciężko bo 90°C wody osiąga dopiero po jakichś 10km nie mówiąc już o temp. oleju (po 15km jazdy raptem 65°C)
Przyjrzałem się okolicom pompy wtryskowej i okazuje się że wajcha od "ssania" jest tylko linka zdjęta więc ją przestawiłem i od razu efekt na plus. Ładnie pali (z pierwszego), szybko się rozgrzewa (po jakichś 5km mam 90°C wodę i jakieś 75°C olej). Męczące tylko, że żeby ją przestawiać muszę otworzyć maskę i potem jeszcze raz zatrzymać autko, otworzyć maskę i zamknąć wajchę żeby nie było wiru w baku.

Pytanie: Czy to przypadek, że pompę mam przystosowaną do wspomagania rozruchu, czy wszystkie pompy to mają tak na wszelki wypadek, bo okazuje się że kolo raczej mi kita wcisnął z tym automatycznym ssaniem. No i czy wogóle w Ventach występowało coś takiego jak automatyczne wspomaganie rozruchu?
_________________
Co nie może zabić, to wzmocni...
Zapraszam do oceny mojego furaka.
 
 
Wvojtek 
Pan i władca oktanów



Silnik: AHU+
Pomógł: 8 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 1278
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2009-11-15, 08:41   

KickAss, automatyczne ssanie to tylko w TDI i SDI może miałeś coś kombinowane...???
jeśli się myle to poprawcie :P
_________________

 
 
radobom 
Zapalony Ventkarz
BOMBA



Silnik: 1.9TeDe
Pomógł: 6 razy
Wiek: 37
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 401
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2009-11-15, 09:05   

miałem golfa 3 1,9D 95r i ssanie miał automatyczne w vento 1,9TD mam ręczne
_________________
Najpierw Bóg stworzył Diesla, a potem świat
 
 
KickAss 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1,9 D 47kW
Wiek: 48
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 60
Skąd: Brzeziny k/Łodzi
Wysłany: 2009-11-15, 09:09   

Wvojtek napisał/a:
może miałeś coś kombinowane...???
Tak właśnie mi powoli przychodzi do głowy. :mur:
radobom napisał/a:
golfa 3 1,9D 95r i ssanie miał automatyczne w vento 1,9TD mam ręczne
No właśnie sęk w tym, że w pompie jest wajcha - a w kabinie nawet miejsca nie ma żeby linkę wyprowadzić. :(
_________________
Co nie może zabić, to wzmocni...
Zapraszam do oceny mojego furaka.
 
 
piotrek_inf 
Ventomaniak



Silnik: 1.9TD
Pomógł: 9 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Lis 2008
Posty: 703
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2009-11-15, 09:49   

może decha była zmieniana?
_________________

 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2009-11-15, 09:56   

Byly pompy ktore mialy automatyczne, nie ssanie a przyspieszacz kata wtrysku. Sssania w dieslu niet.
To sie chyba opieralo na zasadzie jakiegos bimetalu i sprezynki, jak bylo cieplo to sie dzwignia wydluzala, tam sie skracalo i sie przestawialo na pompie.

BTw. masz 1.9D z MFA? Skad te odczytu temp oleju :)
Poprowadz linke do wajchy i bedziesz mial sprawe zalatwiona.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

Ostatnio zmieniony przez bradley 2009-11-15, 09:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
KickAss 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1,9 D 47kW
Wiek: 48
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 60
Skąd: Brzeziny k/Łodzi
Wysłany: 2009-11-15, 10:10   

bradley napisał/a:
Sssania w dieslu niet
eta ja znaju ;)
bradley napisał/a:
1.9D z MFA? Skad te odczytu temp oleju
raczej zwykły. W/g wlepy 1Y.
Odczyty temp. oleju pochodzą z AutoGauge :P

tu widać dodatkowy zegar odpowiedzialny za te wskazania. Wszystko jest w opisie mojej furki.
_________________
Co nie może zabić, to wzmocni...
Zapraszam do oceny mojego furaka.
 
 
KickAss 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1,9 D 47kW
Wiek: 48
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 60
Skąd: Brzeziny k/Łodzi
Wysłany: 2009-11-19, 09:59   

"Naprawiłem" tak na szybkiego :)
Ponieważ powrót do stanu pierwotnego zająłby zbyt dużo czasu i pieniędzy zastosowałem środek doraźny w postaci szprychy rowerowej za całe 0,50 PLN + pięć minut pracy (łącznie z otwarciem i zamknięciem klapy) :P

Teraz jest tak ^^ i działa jak powinno. Tyle że w dalszym ciągu muszę otworzyć klapę żeby przestawić.
Zapłon, świeczki, rozruch, gada ... :) i nawet nie kopci już bo wszystko jak potrzeba jest.
_________________
Co nie może zabić, to wzmocni...
Zapraszam do oceny mojego furaka.
 
 
FWD350 
Ventomaniak



Silnik: 1Z TDI
Pomógł: 17 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Paź 2008
Posty: 840
Skąd: Wólka Okopska\Chełm
Wysłany: 2009-11-19, 14:30   

a nie lepiej byo puscic linke do kabiny nie musiał bys wysiadac wsiadac i podnsic maski.było by wygodniej
_________________

 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2009-11-19, 15:28   

FWD350, tymbardziej ze branza rowerowa sie nie zmienia. Zamiast szprychy kupuje linke hamulcowa :diabełek:
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
KickAss 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1,9 D 47kW
Wiek: 48
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 60
Skąd: Brzeziny k/Łodzi
Wysłany: 2009-11-19, 16:48   

bradley napisał/a:
Zamiast szprychy kupuje linke hamulcowa
No i to jest patent :D tylko będę miał trochę więcej czasu. Jak narazie musi zostać.
_________________
Co nie może zabić, to wzmocni...
Zapraszam do oceny mojego furaka.
 
 
_marcinecki 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1.9 TDI AFN
Wiek: 46
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 69
Skąd: HEBDÓW
Wysłany: 2009-11-19, 21:23   

Może spróbuj zastosować linkę wraz z klamką od otwierania maski. Ukryj ją gdzieś pod spodem.
 
 
FWD350 
Ventomaniak



Silnik: 1Z TDI
Pomógł: 17 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Paź 2008
Posty: 840
Skąd: Wólka Okopska\Chełm
Wysłany: 2009-11-19, 21:58   

bradley, dokładnie:D tyllko na zime trzeba oliwki wpuszczac bo sie zastoji i nie bedzie chodzic :P ehe te rowery wszedzie mja zastosowanie
_________________

Ostatnio zmieniony przez FWD350 2009-11-19, 21:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
FWD350 
Ventomaniak



Silnik: 1Z TDI
Pomógł: 17 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Paź 2008
Posty: 840
Skąd: Wólka Okopska\Chełm
Wysłany: 2009-12-01, 16:02   

ale po co jak masz gwignie zapalasz wyciagasz chwilke chodzi wpychasz i jedziesz za dizo by yło zabawy.
_________________

 
 
KickAss 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1,9 D 47kW
Wiek: 48
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 60
Skąd: Brzeziny k/Łodzi
Wysłany: 2009-12-04, 07:14   

pirek napisał/a:
użyć takiego siłownika od zamka centralnego
No to byłby patent. Jak dopracuję silnik to pomyślę nad tym :) bo właśnie mi zwariował i kuleje.
FWD350 napisał/a:
po co jak masz dźwignie
myślę, że kolega pirek pod kontem mojej jednostki pisał.
Sprawa się skomplikowała bo się posr**ło. Najpierw zaczął ciężko palić, kuleć jakoś i strasznie dymić (na niebiesko). Pojechałem do "mechanika" i po wymontowaniu wtrysków okazało się, że jeden się powiesił. Kolo przeczyścił poustawiał i powiedział że jest OK. W międzyczasie sprawdziliśmy kompresję - też jest OK (później wkleję fotę komprechy). Poskręcał wszystko do kupy no i zaczął pracować TROCHĘ równiej. W dalszym ciągu trochę kopci. Na wolnych obrotach pracuje w miarę równo, jak się jedzie "po sportowemu" to też jest w miarę ale jak chcieć pojechać delikatnie to w okolicach 2050 - 2200rpm dławi się jakby dostawał skądś lewe powietrze. No i jeszcze: nie zmieniają się poziomy żadnych płynów.

Tak pomyślałem, czy nie stało się przypadkiem tak, że jak do tej pory jeździł bez "ssania" to wszystko było cacy a jak ruszyłem wajchę to wykruszył się jakiś paproch który zawiesił wtrysk i przy okazji rozszczelnił pompę :(
_________________
Co nie może zabić, to wzmocni...
Zapraszam do oceny mojego furaka.
 
 
FWD350 
Ventomaniak



Silnik: 1Z TDI
Pomógł: 17 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Paź 2008
Posty: 840
Skąd: Wólka Okopska\Chełm
Wysłany: 2009-12-04, 09:12   

po pierwsze w dieslu nie ma sssania a po drugi ejak by zrobił dzwignie do srodka to by miał tak ze nie musła by zakazdym razem latac i otwierac machy i wycigac i wpychac szpryche było by łatwiej
_________________

 
 
KickAss 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1,9 D 47kW
Wiek: 48
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 60
Skąd: Brzeziny k/Łodzi
Wysłany: 2009-12-06, 18:41   

FWD350 napisał/a:
w dieslu nie ma sssania
WIEM
Zmienia się tą dźwignią kąt wyprzedzenia wtrysku
FWD350 napisał/a:
jak by zrobił dzwignie do srodka to by miał tak ze nie musła by zakazdym razem latac i otwierac machy
tylko że potrzebowałem zrobić rozwiązania NATYCHMIAST a przerobić tak żeby dźwignia była w środku to robota na wiosnę/lato żeby zmienić pulpit i jeszcze parę "drobiazgów"
_________________
Co nie może zabić, to wzmocni...
Zapraszam do oceny mojego furaka.
 
 
KickAss 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1,9 D 47kW
Wiek: 48
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 60
Skąd: Brzeziny k/Łodzi
Wysłany: 2009-12-11, 05:10   

Dobra.
Było tak:
Jak już zacząłem machać "ssaniem" to furak zaczął z dnia na dzień coraz to bardziej kuleć (brak mocy, zasłona dymna itp, itd). Zaprowadziłem do mechanika i okazało się że jeden wtrysk się zawiesił. Kolo rozłożył całkowicie przeczyścił, złożył zagadało. Tyle, że nadal pierońsko kopcił. (65PLN) Zaprowadziłem do innego a ten mi, że to pompa padaczkę zaczyna. Zostawiłem u niego.
Koniec końców mam teraz pompę po regeneracji. Dodatkowo okazało się, że koło zębate na wale (to od rozrządu) miało ułamany klin i (wg. mechanika) mogło wytrzymać jeszcze max 3 miechy. (600PLN)
Wreszcie moje 1.9D cyka jak zegareczek.
Koszt 665PLN i pięć dni bez fury :(

Wnioski: Nie prowadzajcie furek do mechanika na Oficerską w Wiśniowej bo koleś mi rozwalił gniazdo wtrysku. Z racji, że nie było mnie przy rozbieraniu stwierdził że "tak już było" a ja nie miałem dowodu że wcześniej było cacy, więc mam skaze.

Super mechanik jest w Brzezinach na wylocie na Rawę Maz. (krajowa 72ka) to on mi dopracował silniczek na cacy.
_________________
Co nie może zabić, to wzmocni...
Zapraszam do oceny mojego furaka.
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2009-12-11, 07:18   

KickAss, pompa mogla byc dobra a problem wlasnie byl w gibajacym sie kole na klinie. Stad przestawial sie minimalnie rozrzad (a dokladniej kat wtrysku) no i reszte problemow z odpalaniem sobie dopisz.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
KickAss 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1,9 D 47kW
Wiek: 48
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 60
Skąd: Brzeziny k/Łodzi
Wysłany: 2009-12-12, 04:36   

bradley napisał/a:
pompa mogla byc dobra
Myślę, że jednak była do regeneracji. Jak się przyglądałem temu co się dzieje po wymianie filtra paliwa na nowy (od tego zacząłem szukanie przyczyny) to na przewodzie "powrotu" z pompy pojawiały się pęcherzyki powietrza mimo, że na "zasilaniu" ich nie było.
_________________
Co nie może zabić, to wzmocni...
Zapraszam do oceny mojego furaka.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,22 sekundy. Zapytań do SQL: 8