Wysłany: 2009-12-05, 19:47 Chwilowe zakłócenia i przerywanie
Witam, mam nietypowy problem.
Otóż czasami się tak zdarza, że podczas jazdy moja Ventka ze 2 razy szarpnie i jest ok.
Czasami też tak bywa że na biegu jałowym podczas jazdy, silnik poprostu traci wszelie obroty i gaśnie. Dzisiaj na postoju miałem włączony silnik i na sekunde spadły obroty, trochę się zadusił i wrócił do poprzednich obrotów.
Może ktoś wie co go boli?
spróbuj prztrzymać na 4tys obr. i napisz jak sie zachowuje
zachowuje sie normalnie, nic nie przerywa.
mam pytanie z innej beczki
otóż jak mam zimny silnik, po nocy, jak go odpale to wydaje dziwne dziwięki i potem jak się rozgrzeje dość dobrze to troche ucichają. Podczas jazdy w ogóle ich nie słychać.
Sam nie wiem jak opisać te dźwięki silnika ale pracuje poprostu głościej. Pomijam fakt dziur yw tłumiku:/
jakby któraś swieca padła musiał by mu kaszleć zaraz po odpaleniu i nie równo chodzić... a odnośnie tego głośnego chodzenia jak jest zimny to dzieje ci sie tylko w zime?? W tych silniczkach mamy automatyczne ssanie zaraz po odpaleniu chodzi głośniej jak chodzi na ssaniu... odpal go na zimnym i poczekaj az usłyszysz tyknięcie i ssanie się wyłączy to odrazu powinien zacząć ciszej chodzić... Tez na początku myślałem co on tak głosno chodzi az kiedyś go wyczaiłem... w lato jest ok tylko w zime jak zaczyna chodzić na ssaniu. Odnośnie tego przerywania to sprawdz układy zasilania powietrzem i paliwem, czyli wszystkie filtry itp. jak się nie zmieni to szukaj dalej, ja się jeszcze z tym nie spotkałem
Co to znacyz podczas jazdy? Podczas utrzymywania stalej predkosci pojazdu?
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Silnik: 1.9 tdi 1z Pomógł: 14 razy Wiek: 41 Dołączył: 16 Sie 2008 Posty: 799 Skąd: Gdynia
Wysłany: 2009-12-15, 22:16
Adacho napisał/a:
po nocy, jak go odpale to wydaje dziwne dziwięki i potem jak się rozgrzeje dość dobrze to troche ucichają
Tak jak pisał ventylek86 wielce prawdopodobne są szklanki, napisz jaki masz przebieg, ja wymieniałem swoje przy 254000 km bo tłukły przy odpalaniu i dość głośno silnik pracował
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
tzn tak, przy obrotach poniżej 1000 jest właśnie ten nie pożądany dźwięk w silniku, a powyżej 1000 obrotów ten dźwięk cichnie.
Coś mi się obiło o uszy, że moge mieć już za rzadki olej w silniku. Nie wiem czy to prawda ale chyba muszę do juz wymienić, Bo odkąd go kupiłem to przejechalem na nim 10 tyś km.
I tu pojawia się kolejne pytanie jaki olej wlać przy przebiegu 230 tyś.
tego akurat nie wiem. Mam w samochodzie opakowanie tego oleju ale wszystko jest po niemiecku. No ja niestety nie znam niemieckiego jedynie wiem, że jest to 5W40 to chyba gęstość o ile sie nie myle
Czyli syntetyk. Jesli przez te 10tys nie bral oleju to zalej tym samym 5W-40. Wazne zeby spelnial norme VW 505.00
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Ale chyba nie o to chodzi zeby przechodzic na coraz gestszy olej
Smigam na 10W-40 i jest dobrze.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
zapomniałem dodać że nie jeden powyżej 500 000 tys, auto na syntetyku smiga. Niedawno wymieniałem olej w Crafterze 2.5 TDI przebiek ponad 700 000 tys. i nadal Castrol 5W30
dowiedziałem się czegoś nowego o tych dźwiękach.
prawdopodobnie może to być napinacz paska alternatora powodem tych dźwięków
2 osoby mi to powiedziały tak właściwie
To "koło" na którym jest pasek troche nierówno się kręci.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum