Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Problem z ogrzewaniem
Autor Wiadomość
Witek84r 
Ventofan



Silnik: 1,8 AAM+LPG
Wiek: 41
Dołączył: 06 Maj 2009
Posty: 139
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2009-12-15, 23:18   Problem z ogrzewaniem

Witam
Mam taki problem z ogrzewaniem.
Mianowicie mam nadmuch termotronika i jak wezmę pokrętło do oporu to grzeje idealnie jak w saunie, ale tylko jak nastawie na 28 stopni to od razu leci zimne powietrze, a ciężko się tak jeździ jak dmucha takim gorącem.
I jeszcze jeden problem, co może być ze nie wskazuje mi 90 stopni na wskaźniku z temperatury silnika tylko tak miedzy 80 a 85 stopni ??
Pozdrawiam
_________________

 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-12-16, 12:58   

Witek84r napisał/a:
I jeszcze jeden problem, co może być ze nie wskazuje mi 90 stopni na wskaźniku z temperatury silnika tylko tak miedzy 80 a 85 stopni ??

Być moze czujnik
 
 
radobom 
Zapalony Ventkarz
BOMBA



Silnik: 1.9TeDe
Pomógł: 6 razy
Wiek: 37
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 401
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2009-12-16, 16:56   

podepnę się do tematu jest gdzieś jakiś czujnik od thermotronica??
_________________
Najpierw Bóg stworzył Diesla, a potem świat
 
 
grzegorz07555 
Ventofan


Silnik: 1.9 tdi
Pomógł: 5 razy
Wiek: 47
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 125
Skąd: żagań
Wysłany: 2009-12-16, 17:04   

może termostat w tym drugim przypadku :tazz:
_________________
grzegorz
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2009-12-16, 17:06   

radobom napisał/a:
jest gdzieś jakiś czujnik od thermotronica

w tej krateczce, co tak brzęczy zawsze
_________________
Zielony borowik...
 
 
Witek84r 
Ventofan



Silnik: 1,8 AAM+LPG
Wiek: 41
Dołączył: 06 Maj 2009
Posty: 139
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2009-12-18, 21:38   

sebastian napisał/a:
w tej krateczce, co tak brzęczy zawsze

A jeżeli ten czujnik jst popsuty i dlatego właśnie grzeje tylko jak pokrętło jest ustawione na maxa ?? Gdzie można nabyć taki czujnik i jaki jest tego koszt ??
_________________

 
 
krzeszak 
Vento to ja!
GRUPA LUBELSKA


Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 82 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 3991
Skąd: VTY
Wysłany: 2009-12-18, 21:44   

Witek84r napisał/a:
jeżeli ten czujnik jst popsuty

Witek84r napisał/a:
Gdzie można nabyć taki czujnik

wydaje mi się ze tylko szrot zostaje ...bo w ASO pewnie krzykną kosmiczna cenę
_________________
Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
 
 
Witek84r 
Ventofan



Silnik: 1,8 AAM+LPG
Wiek: 41
Dołączył: 06 Maj 2009
Posty: 139
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2009-12-18, 21:49   

krzeszak napisał/a:
...bo w ASO pewnie krzykną kosmiczna cenę

no a jaka to może być ta kosmiczna cena?? tak około ??

W sumie dobrze że grzeje teraz takie mrozy to oki haha
_________________

 
 
krzeszak 
Vento to ja!
GRUPA LUBELSKA


Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 82 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 3991
Skąd: VTY
Wysłany: 2009-12-18, 21:54   

Witek84r napisał/a:
jaka to może być ta kosmiczna cena??

to może być 20zl ale równie dobrze 150zl...trzeba by było dzwonić do nich i pytać
_________________
Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
 
 
zlotykamil 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.8 b+g ABS
Pomógł: 12 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 1308
Skąd: ossówka k. biała podlaska/gorzów wlkp
Wysłany: 2009-12-18, 22:01   

Witek84r napisał/a:
28 stopni to od razu leci zimne powietrze


28 to zbyt cieple nie jest ;) jak saune zrobisz to i zimnym wieje :P
_________________
VENTOCAFE daje rade...
 
 
krzeszak 
Vento to ja!
GRUPA LUBELSKA


Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 82 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 3991
Skąd: VTY
Wysłany: 2009-12-19, 09:01   

zlotykamil napisał/a:
28 to zbyt cieple nie jest ;) jak saune zrobisz to i zimnym wieje :P

u mnie tez tak jest ze jak wezmę na MAX. to leci ogień nie powietrze ale każde kolejne zmniejszenie temperatury od razu czuć ze to już nie jest to co było ale na pewno nie jest to zimne powietrze tylko chłodniejsze ... wiec chyba tak ma być
_________________
Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
 
 
THERBIS 
Kierowca eLki
just drive :)


Silnik: 2.0
Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 23
Skąd: Kielce
Wysłany: 2009-12-19, 22:37   

TERMOTRONIK też mam to ustrojstwo i nie działa to tak jak bym sobie życzył, ale zawsze to lepsze od zwykłego ustawiania :P
Ja na twoim miejscu nie kupował bym zawczesnie tego czujnika, one sie nie psują tylko brzęczą (czasem nawet bardzo :evil: ) a jak brzęczy to jest dobrze. sprawdz czy nie jest zabrudzony (krateczka zapchana i nie zaciąga powietrza na czujnik) a jak bardzo chcesz to wyjmij i zbadaj potencjometrem wartość rezystancji na termistorze dla kilku temperatur (rzecz jasna powinna sie zmieniać)
Ja wyciągnoł bym jeszcze panel sterowania i wyczyścił piny może poprostu coś przysniedziało i taki efekt

A co do temperatury silnika to jest OK poprostu zima przyszła i termostat nie radzi sobie poprostu przytkaj chłodnice trochę powinno sie poprawić.
 
 
Przemek 
Vento to ja!
Przemek

Silnik: 2.0 16V AZV
Pomógł: 37 razy
Wiek: 39
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 3541
Skąd: SŁUPSK
Wysłany: 2009-12-19, 23:01   

Koledzy nie bede robił nowego temagdtu. ja mam taki problem ze gdy temperatura na wskażniku jest powyzej 70 stopni i odpale nawiew na gorący to na pierwszym biegu jeszcze wmiare grzeje natomiast wyzsze biegi to juz zimne leci i nie wiem jaka może być tego przyczyna. A dodam ze mam zwykła regulacje nawiewów
_________________
OSŁONY ALUMINIOWE SILNIKÓW .
WWW.HUBMAR.PL
CHIP TUNING
http://vagpower.pl/
 
 
zlotykamil 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.8 b+g ABS
Pomógł: 12 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 1308
Skąd: ossówka k. biała podlaska/gorzów wlkp
Wysłany: 2009-12-20, 00:53   

zapchana nagrzewnica ale to temat na ciplejsze dni :)
_________________
VENTOCAFE daje rade...
 
 
Przemek 
Vento to ja!
Przemek

Silnik: 2.0 16V AZV
Pomógł: 37 razy
Wiek: 39
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 3541
Skąd: SŁUPSK
Wysłany: 2009-12-20, 07:35   

a czy musze nowa kupowac czy ta stara jakos wyczyscic
_________________
OSŁONY ALUMINIOWE SILNIKÓW .
WWW.HUBMAR.PL
CHIP TUNING
http://vagpower.pl/
 
 
bebos 
Ventofan



Silnik: 1.8 ABS
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Lip 2006
Posty: 149
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: 2009-12-20, 18:01   

wyczyścić raczej się nie da. Radze mową kupić. Nie jest to aż taki wielki koszt (na allegro kolo 30 zl), tylko z wymiana trochę roboty, ale gdzieś na forum było dokładnie opisane co i jak. Pamiętam, że kiedyś gdzieś robiliśmy taki myk, że się odłączyło przewody od nagrzewnicy i dmuchaliśmy sprężonym powietrzem czy czymś już nie pamiętam, tylko ze tak można nagrzewnice uszkodzić , a wtedy to kałuża w aucie :D
Ostatnio zmieniony przez bebos 2009-12-20, 18:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
vezet22 
Vento to ja!
projekt vento


Silnik: 2,0 GT
Pomógł: 51 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 2595
Skąd: Lębork
Wysłany: 2009-12-20, 19:11   

ventylek86, najpierw sprawć poziom płynu, i czy węże od nagrzewnicy się nagrzewają, jeśli nagrzewnica jest zapchana warto sprubować ją odetkać , są różne preparaty do czyszczenia ukł. chłodzenia ale na ile skuteczne to niewiem :] a jesli to niepomoże to niestety czeka cię wymiana na nową . Nowa niejest droga ja wymieniałem u siebie już dwa razy :( pierwszą kupiłem za 50 zł i wytrzymała rok czasu teraz kupiłem jakąś lepszą i dałem 100 zł . Ta pierwsza jak wyjełem to zobaczyłem że po prosty się rozwarstwiła :( niewiedząc czemu :młotek:
:młotek: :młotek: jak by co to mam już wprawe :P
_________________
nisko, twardo, szeroko...
http://daregarage.pl/
 
 
Przemek 
Vento to ja!
Przemek

Silnik: 2.0 16V AZV
Pomógł: 37 razy
Wiek: 39
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 3541
Skąd: SŁUPSK
Wysłany: 2009-12-20, 19:22   

Spoko nagrzewnica już prawie sprawna. Wlałem środek do czyszczenia chłodnic Prestone i jak narazie zaczeła lepiej grzać zobacze jeszcze jutro
_________________
OSŁONY ALUMINIOWE SILNIKÓW .
WWW.HUBMAR.PL
CHIP TUNING
http://vagpower.pl/
 
 
vezet22 
Vento to ja!
projekt vento


Silnik: 2,0 GT
Pomógł: 51 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 2595
Skąd: Lębork
Wysłany: 2009-12-20, 19:47   

skoro czujesz już poprawe to może jeszcze raz sprubuj ją przemyć :] nawet odkręć węże od nagrzewnicy i przepłukaj ją bieżącą wodą z węza :)
_________________
nisko, twardo, szeroko...
http://daregarage.pl/
 
 
rem3dy 
Kierowca eLki


Silnik: 1800
Wiek: 61
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 26
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2009-12-20, 20:48   

A ze tak spytam, gdzie sie odpina te weze od nagrzewnicy?

Ventylek86: ten plyn wlales prosto do zbiorniczka czy tez najpierw spusciles stary plyn? Jak wyglada ta procedura plukania?

U mnie z ogrzewaniem w te mrozy jest tragedia. Na szybach od wewnatrz robi mi sie szron podczas jazdy. Ze skrobuje go karta z makro zeby cos widziec. Na wskazniku temperatury mam do 80 stopni a z ogrzewania lekko cieplejsze powietrze niz te w kabinie przy ustawieniu na max. Dzis przejechalem 60 km i stop nie czuje bo mi zamarzly. Masakra jakas.
 
 
Przemek 
Vento to ja!
Przemek

Silnik: 2.0 16V AZV
Pomógł: 37 razy
Wiek: 39
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 3541
Skąd: SŁUPSK
Wysłany: 2009-12-20, 21:06   


wlej to pojeżdzij z dzień da i potem zmiana płynu. użyj sprężarki dmuchając zbiorniczek. Wąż zdejmnij koło pompy ody najniższy punkt całego układu. Potem noy płyn i powinno być oki
_________________
OSŁONY ALUMINIOWE SILNIKÓW .
WWW.HUBMAR.PL
CHIP TUNING
http://vagpower.pl/
 
 
vezet22 
Vento to ja!
projekt vento


Silnik: 2,0 GT
Pomógł: 51 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 2595
Skąd: Lębork
Wysłany: 2009-12-20, 21:13   

przewody od nagrzewnicy masz na grodzi środkowej między silnikiem a skrzynią . A co do płukania to wypuszczasz płun z układu zalewasz wodą i dodajesz ''magiczny środek" następnie rozgrzewasz auto tak aby pare razy włączył się wentylator, następnie spuszczasz wode i znowu zalewasz czystą wodą zaś grzejesz fure tak aby wypłukać układ, spuszczasz wode i zalewasz płyn . Na opakowaniu danego płuczka będzie instrukcaj do tego . Najlepiej jeszcze odpiąć węże od nagżewnicy i ją przepłukać wodą z węża tak aby pod niewielkim ciśnieniem ją przepłukac :)
_________________
nisko, twardo, szeroko...
http://daregarage.pl/
 
 
rem3dy 
Kierowca eLki


Silnik: 1800
Wiek: 61
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 26
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2009-12-21, 09:03   

Dzieki za pomoc. A jeszcze jedno takie pytanie. Czy jest taka smutna ewentualnosc, ze podczas czyszczenia takim srodkiem moze dojsc do rozszczelnienia nagrzewnicy? Powiedzmy, ze moze byc tak zalepiona syfem,ze tylko on zabezpiecza przed powodzia. Ventka mam od nie dawna i nie wiem co w nim do konca siedzi :) .
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2009-12-21, 09:09   

Mysle, ze jest lepsza ewentualnosc. Syf, ktory wyleci z nagrzewnicy wleci do ktoregos z kanalu w glowicy... :)

Ja bym jednak zdjal przewody zasilania i powrotu od nagrzewnicy i szlaufem przeplukal. A najlepiej byloby wlac tam wode z octem i odstawic na jakis czas. Zdrowo, bezpiecznie i skutecznie.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
zlotykamil 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.8 b+g ABS
Pomógł: 12 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 1308
Skąd: ossówka k. biała podlaska/gorzów wlkp
Wysłany: 2009-12-21, 17:48   

Panowie u mnie kicha jest - nie mam wogle ogrzewanie - ostatnie dni nie jedzilem ale jak przpalalem to cieplo lecialo - dzis zrobilem ponad 100km i tylko ledwo letnie powietrze leci - silnik temperature łapie normalnie - ventylator sie włącza dmuchawa dziala - przewody od nagrzewnicy gorące i tylko ciepla brak...
tak jak by sie zapowietrzyła nagrzewnica bo jeden ten co do bloku schodzi bardziej miekki od drugiego jest - nie wiem co robic odkreciłem zbiorniczek na odpalonym ale nic nie dalo - co z tym robic???
_________________
VENTOCAFE daje rade...
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-12-21, 18:20   

zlotykamil napisał/a:
co z tym robic???

Jeśli to zapowietrzona nagrzewnica to odkręć korek od zbiorniczka i podjedź przodem pod wzniesienie tak, aby nagrzewnica poszła w dół względem poziomej powierzchni...u mnie ten zabieg pomagał....oczywiście wszystko przy włączonym silniku.
 
 
zlotykamil 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.8 b+g ABS
Pomógł: 12 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 1308
Skąd: ossówka k. biała podlaska/gorzów wlkp
Wysłany: 2009-12-21, 19:26   

to chyba nie powietrze :( meczylem go prawie godzine podjechalem za rada Pawła na wzniesienie nic nie dało kilka razy włanczal sie wentylator.... nie wiem co mu jest - czyżby równiez brudna nagrzewnica... ale z dnia na dzien?... :mur:
_________________
VENTOCAFE daje rade...
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-12-21, 19:28   

zlotykamil napisał/a:
czyżby równiez brudna nagrzewnica

Albo linka od środkowego pokrętła panelu nawiewów...może się gdzieś zawiesiła albo spadła z mocowania. Środkowe pokrętło chodzi normalnie ??
 
 
zlotykamil 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.8 b+g ABS
Pomógł: 12 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 1308
Skąd: ossówka k. biała podlaska/gorzów wlkp
Wysłany: 2009-12-21, 19:33   

no normalnie niby bo jak przekrece na zimny to zimniejszym daje i na odwrót - dosc juz go mam na dzis :młotek: a jutro kolejna 100 km przede mna :mur:
_________________
VENTOCAFE daje rade...
 
 
zlotykamil 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.8 b+g ABS
Pomógł: 12 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 1308
Skąd: ossówka k. biała podlaska/gorzów wlkp
Wysłany: 2009-12-22, 21:02   

panowie mecze temat - bo zimno mi ciagle :(
dzisiaj rozebralem prawie cala deska rozdzielcza w poszukiwaniu klapki od środkowego pokretła - linka działa ale ciekawe czy klapka sie otwiera? gdzie ona jest?

- ja nie znalazlem niestety - ten termotronick ma tyle czujników i innych bzdur ze nie mam pojecia jak to działa
_________________
VENTOCAFE daje rade...
 
 
vezet22 
Vento to ja!
projekt vento


Silnik: 2,0 GT
Pomógł: 51 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 2595
Skąd: Lębork
Wysłany: 2009-12-22, 22:58   

zlotykamil, tej klapki niezobaczysz tak łatwo :( zdejmij węże od nagrzewnicy i przepłucz ją wodą z węża zobacz czy jest drożna
_________________
nisko, twardo, szeroko...
http://daregarage.pl/
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-12-23, 15:18   

zlotykamil, ostatnio na Lubelksim VAGu był podobny temat z identycznym problemem jak u Ciebie...rozwiązanie było zaskakujące...przytoczę cytat:

Dobra u mnie powodem braku ogrzewania był wyciek w okolicy termostatu, poszedł jakiś Oring w plastikowym króćcu, Oddawał płyn i sie zapowietrzał i dlatego niebyło grzania.
teraz odpalam po kilku km 90 stopni a w środku ciepełko.
Dlatego jak ktoś niema ogrzewania niech sprawdzi stan płynu może jest zapowietrzony, najtańszy sposób który w pierwszej kolejności można sprawdzić samemu
 
 
zlotykamil 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.8 b+g ABS
Pomógł: 12 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 1308
Skąd: ossówka k. biała podlaska/gorzów wlkp
Wysłany: 2009-12-23, 18:32   

vezet22 napisał/a:
zdejmij węże od nagrzewnicy i przepłucz ją wodą z węża zobacz czy jest drożna

po swietach pojade na warsztat i porzadna myjka to zrobie - choc wydaje mi sie ze moze jest brudna ale raczej drozna po przy dodoawaniu gazu w przewodzie wylotowym rosnie cisnienie a w zbiorniczku robi sie wir no i oba przewody sa gorace

Paweł J. napisał/a:
.rozwiązanie było zaskakujące
widzisz Paweł ja dolewam 2 - 3 setki co miesiac dwa ale raczej stan trzyma - odpowietrzalem juz kilka razy i zadnej poprawy nie widze nawet na chwile... fakt pod samochód sie nie kladlem ale w ta pogoda to raczej nic nie zobacze

dzis wyciagnolem filtr pylkowy - czysty nie był ale zadnej poprawy :(
nienawidze takich sytuacji :mur: :mur: :mur:
_________________
VENTOCAFE daje rade...
 
 
vezet22 
Vento to ja!
projekt vento


Silnik: 2,0 GT
Pomógł: 51 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 2595
Skąd: Lębork
Wysłany: 2009-12-23, 22:22   

a oba węże od nagrzewnicy masz ciepłe ??
_________________
nisko, twardo, szeroko...
http://daregarage.pl/
 
 
zlotykamil 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.8 b+g ABS
Pomógł: 12 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 1308
Skąd: ossówka k. biała podlaska/gorzów wlkp
Wysłany: 2009-12-23, 23:14   

tak oba sa cieple - gorace nawet ;)
a moze to cos w zwiazku z wymiana parownika nastapiło...hmm
_________________
VENTOCAFE daje rade...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,14 sekundy. Zapytań do SQL: 8