Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
sprężyny tył
Autor Wiadomość
mcinek24 
Kierowca eLki



Silnik: AAZ 19td
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 32
Skąd: berlin-legnica
Wysłany: 2010-02-07, 10:41   sprężyny tył

wymieniłem 3 lata temu sprężyny na tył jakieś "magnum" jak sie okazuje syf. facet w sklepie twierdził ze nie ma różnicy między tymi z golfa a vento. odbojniki tez mi dal od golfa. jak mi sie od razu wydawalo tak isie okazalo sie ze byly zadlugie i bilo po amorkach az je rozwalilo i uciekl gaz. kupilem nowe w innym sklepie odbojniki dali mi od glofa kombi krotsze. teraz zato sial mi na sprezynach ito znacznie i widocznie. jak wezem ze dwóch pasazęrów na tyl to tak siedzi ze az rura tlumika dotyka belki tylnej i idzie taki metaliczny dzwiek. czy to wina tej syfiastej firmy od sprezyn czy faktycznie jest różnica miedzy sprezynami w golfie a vento.
dodam ze w sklepie mowia ze sprezyny z golfa i vento maja ten sam nr katalogowy.
na zdowy rozum pomyslcie jak moga byc takie same o tym samym w/s twardosci jak mam wiekszy bagaznik i moge wiecej tam wrzucic a jak do tego zaczepie przyczepe........!!!!!!!

co o tym sadzicie moze ktos doradzi jakiej firmy kupic. slyszalem tez ze moge kupic jakies nakladki na moje stare ze je niby usztywnia!?a moze od golfa kombi??
pozdrawiam
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2010-02-07, 11:20   

mcinek24 napisał/a:
dodam ze w sklepie mowia ze sprezyny z golfa i vento maja ten sam nr katalogowy.

Zalezy w jakim sklepie...w małych sklepach i tu gdzie się za bardzo nie znają to tak mówią...w konkretnym sklepie będziesz miał rozróznienie pod warunkiem że sprzedawca ma dojście do dobrego źródła.

mcinek24 napisał/a:
ze byly zadlugie i bilo po amorkach az je rozwalilo i uciekl gaz

Nie czaję jakie moze byc bicie na sprężynie :mysli:

mcinek24 napisał/a:
co o tym sadzicie moze ktos doradzi jakiej firmy kupic. slyszalem tez ze moge kupic jakies nakladki na moje stare ze je niby usztywnia!?

Chodzi pewnie o gumy które się wplata w springi....

Czarnysauber oraz Brave kupili ostatnio takie niebieskie z allegro w przystępnej cenie-moze oni coś powiedzą bo widziałem autko ładnie się na nich trzyma.
 
 
mcinek24 
Kierowca eLki



Silnik: AAZ 19td
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 32
Skąd: berlin-legnica
Wysłany: 2010-02-07, 13:14   

mcinek24 napisał/a:
ze byly zadlugie i bilo po amorkach az je rozwalilo i uciekl gaz

Nie czaję jakie moze byc bicie na sprężynie :mysli:

chodzi oto ze te pierwsze odbojniki(od golfa) były za długie i na nierównosciach dobijało odbojnik do amortyzatora. te nowe od kombi sa prawie o połowe krutsze a co za tym idzie jest wiekszy skok na amortyzatorze. tylko co z tego jak spręzyny siedza wtedy przynajmniej stał wyżej
 
 
Hormon 
Vento to ja!

Silnik: 1,9 diesel
Pomógł: 41 razy
Wiek: 42
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 3076
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-02-07, 13:34   

Kup jakieś wzmacniane sprężyny ale w normalnym sklepie tak abyś mógł je oddać w razie jak by nie były twarde, bo są sprężyny i sprężyny :P . A jak nie chcesz się bawić wymianę to kup gumy które się wplata w sprężyny to nie będzie dobijać do końca.
_________________

 
 
brave 
Zapalony Ventkarz
170 kucyków



Silnik: 2,5 V6 x25xe
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 28 Sie 2009
Posty: 258
Skąd: Lublin i okolice
Wysłany: 2010-02-07, 13:36   

dokładnie ja kupiłem sprezyny na tył firmy Jamex jest to podobno jakaś holenderska firma są to sprezyny dłuższe od standardowych o jeden zwoj i autko wyzej przez to stoi dodatkowo są wzmocnione, i to bardzos sprawdza sie własnie przy obciązonym autku bo wczesniej miałem tak jak ty ze jak z tyłu siadło 2 osoby to juz dupa na asfalcie była a teraz pełny zbiornik gazu i 4 osoby z tyłu i jest jeszcze sporo miejsca miedzy kołem a nadkolem. tak wiec jak ja osobiście jestem zadowolony z tego zakupu :)
dał bym linka do sprezyn ktore kupiłem ale ten gosciu chwilowo ich nie wystawia na allegro :(

a i nie czaje jak mozna rozwalić amorka przez za długie sprezyny? przeciez auto zawsze swoim ciezarem dociska sprezyne.
_________________
Tutaj chodzi o pasje tutaj chodzi o siłę tutaj chodzi o moc...:)
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2010-02-07, 13:43   

Ja tam mam cały czas w oryginale odboje w oryginale....miałem je na miękkiej sprężynie, na miękkiej spręzynie z podwyższającym dystanse i teraz na nieco twardszej od wcześniejszej i jest git....ważne aby osłaniały amorek ;)

mcinek24 napisał/a:
chodzi oto ze te pierwsze odbojniki(od golfa) były za długie i na nierównosciach dobijało odbojnik do amortyzatora.

Ok...ale tu żadnych drgań nie powinno być ;)
 
 
czarnysauber 
Vento to ja!


Silnik: 1,8
Pomógł: 61 razy
Wiek: 43
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 3720
Skąd: LZA
Wysłany: 2010-02-07, 13:56   

springi z golfa sa słabsze gdyz jak pisałes na logike masz wiekszy kufer a odbojniki chyba sa takie same tylko jesli miałes gó....e sprezyny to ciezar cały czas sie na nich opierał chociaz mysle ze to nie powinno rozwalic amorka ,u mnie z odbojnikow zostało tylko ta jedna kulka a amorki sa gites
tak jak pisał brave szukaj springów Jamex (niebieskie) sa 3cm dłuższe i 2 mm grubsze (lub na odwrót :P )
brave napisał/a:
a i nie czaje jak mozna rozwalić amorka przez za długie sprezyny?


mcinek24, mial na mysli za długie odbojniki
_________________
Noga z gazu!
Lepiej stracić minutę życia ,niż życie w minutę!
 
 
mcinek24 
Kierowca eLki



Silnik: AAZ 19td
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 32
Skąd: berlin-legnica
Wysłany: 2010-02-07, 14:44   

brave napisał/a:
a i nie czaje jak mozna rozwalić amorka przez za długie sprezyny? przeciez auto zawsze swoim ciezarem dociska sprezyne.


a wiec jak napisał czarnysauber
czarnysauber napisał/a:
mcinek24, mial na mysli za długie odbojniki


a właśnie że można i ja to wam potwierdzam na swoim przykładzie. teraz mam piankowe a tamte były gumowe i to w dodatku z twardej jakiejś dziwnej gumy tak ze przy demontazu nie dalo sie ich sciagnac tak zassaly tylko trzebabylo przeciac amora flexem na czpieniu głownym inaczej nie dalo rade sciągnąć z niego sprężyny. oczywiście moglem próbować skroić odboja nieco nożem ale poco jak amorek szedł na złom.
a rozwaliło amorki w ten sposób ze jak na dziurach dobijało odbój do amorka to tak walił w niego i walił tak ze wybił sie kołnierz górny którym był zakuty amorek a co za tym idzie gaz wyleciał!!!
przy piankowym podejrzewam ze by tak nie bylo poniewaz jest miekkszy i by sie wykruszyl lub cos podobnego. nie zmienia to faktu ze byly zadlugie.
Ostatnio zmieniony przez mcinek24 2010-02-07, 14:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
czarnysauber 
Vento to ja!


Silnik: 1,8
Pomógł: 61 razy
Wiek: 43
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 3720
Skąd: LZA
Wysłany: 2010-02-07, 14:51   

mcinek24 napisał/a:
teraz mam piankowe a tamte były gumowe

a to wszystko tłumaczy :hmmm: ja przyznam sie szczerze ze nie widziałem jeszcz gumowych odbojnikow
mcinek24 napisał/a:
przy piankowym podejrzewam ze by tak nie bylo poniewaz jest miekkszy i by sie wykruszyl

dokładnie jak pisałem ja miałem piankowe i 2/3 sie wykruszyło a amorek cały
_________________
Noga z gazu!
Lepiej stracić minutę życia ,niż życie w minutę!
 
 
mcinek24 
Kierowca eLki



Silnik: AAZ 19td
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 32
Skąd: berlin-legnica
Wysłany: 2010-02-07, 15:39   

czarnysauber napisał/a:
a to wszystko tłumaczy ja przyznam sie szczerze ze nie widziałem jeszcz gumowych odbojnikow


pewnie to jakieś chińskie ścierwo
 
 
mcinek24 
Kierowca eLki



Silnik: AAZ 19td
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 32
Skąd: berlin-legnica
Wysłany: 2010-02-07, 15:47   

tak patrze na allegro ze sa 2 podzialy sprezyn do 94r ipo 94 . co za roznica?? ktos wie
dla mnie to troche bez sensu. i czy jest roznica mie dieslem a benzyna. wg mnie na tyle nie powinna byc, co innego przod przciez silniki diesla sa wieksz i ciezsze to by bylo zrozumiale
 
 
maras8448 
Ventofan
NoTuninG


Silnik: 1,8 ABS
Dołączył: 07 Paź 2008
Posty: 124
Skąd: Nałęczów
Wysłany: 2010-10-13, 23:57   O co tu chodzi ....?

Kupiłem sprężyny wzmacniane szweckiej firmy Lesjofors (te najdroższe) i tu taka niespodzianka: są krótsze od oryginalnych i tej samej grubości. Wszystkie oznaczenia zgodne z katalogowymi. Miał z Was ktoś takie sprężyny u siebie?
_________________
VentootneV
 
 
Wąski 2 
Ventka to mój dom!



Silnik: 2.8 VR-6
Pomógł: 16 razy
Wiek: 38
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 2400
Skąd: Warszawa-Puszków
Wysłany: 2010-10-14, 20:09   

może być tak że twoja z auta jest rozprężona i dlatego jest dłuższa a ta nowa jak jest wzmacniana to możliwe ze nie wiele się skruci po zamontowaniu i będzie sztywniejsza
_________________
-GRUPA MAZOWIECKA-
http://forum.vwvento.org/viewforum.php?f=56

NOWE GG SŁAĆ NR BO SKASOWAŁA SIĘ LISTA
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,13 sekundy. Zapytań do SQL: 9